Kim był
nasz klient?

Klient od wielu lat prowadził stacjonarny sklep z częściami do maszyn rolniczych, a od niedawna zaczął sprzedawać również przez Internet. Tu pojawił się problem: liczba zamówień internetowych nie była dla niego satysfakcjonująca, ale nie potrafił tego w żaden sposób zmienić i dlatego zdecydował się skorzystać z naszych usług.

Co wykrył
audyt SXO?

Przeprowadzony przez nas audyt SXO wykazał wiele błędów w pozycjonowaniu i użyteczności strony. Brakowało sitemapy i opisów kategorii, nie przywiązywano też uwagi do hierarchii nagłówków. Potencjalnych klientów odstraszał zawiły formularz rejestracyjny, zaś osoby, które przez niego przebrnęły, często miały problem z odnalezieniem przycisku “Dodaj do koszyka” i przez to nie kończyły zakupów.

Jakie zmiany
wdrożyliśmy?

Po audycie niezwłocznie zaczęliśmy eliminować wykryte w jego trakcie błędy. Przygotowaliśmy rozbudowane i zgodne z wytycznymi SEO treści oraz wdrożyliśmy sitemapę, usprawniając w ten sposób indeksację strony. W celu poprawy konwersji znacznie skróciliśmy proces rejestracji oraz odpowiednio wyeksponowaliśmy przycisk “Dodaj do koszyka”.

Co udało nam
się osiągnąć?

Na efekty wprowadzonych przez nas zmian nie musieliśmy długo czekać. Dostosowanie strony pod wytyczne SEO oraz uproszczenie procedur związanych z rejestracją sprawiło, że w ciągu pół roku liczba liczba zarejestrowanych użytkowników wzrosła o 86%, a zamówień – o 116%. Jednocześnie spadła liczba porzuconych koszyków – i to o 1/3.