Zduplikowane treści – jak sobie z nimi poradzić?

Zduplikowane treści – jak sobie z nimi poradzić?

Bezpłatna konsultacja

Wydanie przez Google algorytmu Panda, który został stworzony w celu obniżenia pozycji treści niskiej jakości i umieszczenia wartościowych stron na szczycie wyników wyszukiwania. Co to oznaczało dla witryn e-commerce? Ano to, że niskiej jakości, zduplikowane treści lub takie, które pochodzą z wątpliwych i niegodnych zaufania witryn nie miały szans na zyskanie popularności w sieci.

Zduplikowane treści według Google definiowane są jako,”istnienie bloków treści, które są całkowicie takie same lub zasadniczo podobne w dwóch lub więcej domenach”. Stanowi to ogromny problem, ponieważ wyszukiwarki unikają wyświetlania stron internetowych zawierających zduplikowane treści, czym znacznie utrudniają pozycjonowanie witryn tego typu.

Google dba o to, aby najwyżej wyświetlane strony były oryginalne, wartościowe i jak najbardziej dopasowane do potrzeb i oczekiwań użytkowników. Witryny z wyższym autorytetem mogą uzyskać wyższą pozycję w rankingu niż te, które są pierwotnymi właścicielami treści, ale ich domeny nie są tak znaczące. Bardzo niekorzystnie wpływa to na strony internetowe, które chcą zająć pierwsze miejsce w wynikach wyszukiwania. Powszechnie bowiem wiadomo, że to właśnie witryny plasujące się na tych pozycjach generują największą sprzedaż.

Aby mówić o zduplikowanych treściach, musimy najpierw określić, jakie są ich rodzaje. Oto niektóre z nich:

Zduplikowane adresy URL

Oznacza to, że różne adresy URL mogą prowadzić użytkowników do tej samej witryny.

Kopiowanie treści z innej witryny

Jeśli skopiujesz i wkleisz dużą ilość treści z innej witryny na swojej stronie, Google uzna ją za duplikat. Dzieje się tak nawet wtedy, gdy dodasz link do źródła, z którego czerpałeś dane lub stwierdzisz, że cytujesz kogoś innego. Mimo to wyszukiwarka uzna Twoją zawartość za duplikat i odpowiednio obniży jej pozycję w sieci.

Wykorzystanie opisu produktu od producenta

Bardzo często witryny e-commerce udostępniają opis produktu dostarczony przez jego producenta. No dobrze, ale w czym tkwi problem? Najprawdopodobniej Twoja witryna nie jest jedynym miejscem, które oferuje właśnie te produkty. Oznacza to, że inne sklepy internetowe używają tych samych opisów, przez co Google uzna je za zduplikowane treści. Bardzo niekorzystnie wpłynie to zarówno na pozycję Twojej strony w wyszukiwarce, jak i wizerunek Twojej marki, a tego z całą pewnością nie chcesz.

Są to tylko trzy często powtarzane problemy, choć istnieje wiele innych. W dalszej części artykułu dowiesz się, jak je rozwiązać i wciąż mieć szansę na sukces swojej marki.

Co zrobić ze zduplikowaną treścią?

Poniżej przedstawiliśmy kilka metod, które pomogą Ci poradzić sobie ze zduplikowaną treścią w twojej witrynie.

  1. Napraw adresy URL

    Użyj przekierowań 301, aby poinformować Google, że linki w Twojej witrynie nie są duplikatami. Jest to narzędzie, które informuje wyszukiwarki o tym, który z adresów URL prowadzących do tej samej strony jest oryginalny. Po zastosowaniu przekierowania 301 stan witryny zmieni się na “Przeniesione na stałe”. Jeśli jednak wolisz zmienić to tymczasowo, zastosuj przekierowanie 302.

    Możesz użyć jednej z wielu wtyczek, jeśli korzystasz z WordPress. Dzięki temu łatwo stworzysz przekierowania bez użycia kodu. Dzięki temu, oprócz informowania Google o tym, że Twoje treści są oryginalne, wzmacniasz również autorytet swojej witryny i jej pozycję w wyszukiwarce.

  2. Wykorzystaj tagi kanoniczne

    Jeśli masz dwie strony z taką samą zawartością, możesz użyć tagów kanonicznych, aby poinformować o tym wyszukiwarki. Dzięki temu zabezpieczysz się przed jakąkolwiek karą ze strony Google.

    Czym jest jednak tag kanoniczny? Jest to metatag na poziomie strony, który umieszcza się w nagłówku HTML witryny. Strona kanoniczna zawiera odniesienie do strony głównej, dzięki czemu informuje Google o tym, którą z nich powinien indeksować.

    Krótko mówiąc, zastosowanie tagu kanonicznego może bardzo korzystnie wpłynąć na pozycję strony na liście wyników wyszukiwania konkretnych słów kluczowych. Wykorzystanie go jest również pomocne, gdy masz podobne treści dotyczące tej samej frazy, gdyż możesz dzięki temu wyjaśnić Google, która strona jest ważniejsza.

  3. Zastosuj tag robots.txt

    Ten tag informuje Google, aby nie indeksował linków na konkretnej stronie i nie brał ich pod uwagę podczas pozycjonowania. Dzięki temu unikniesz kary za zduplikowane treści.

Jak znaleźć zduplikowane treści?

Google zapewnia właścicielom stron internetowych różne narzędzia do znajdowania zduplikowanych treści na wielu obszarach. Oto kilka z nich, których możesz użyć, aby poradzić sobie z problemem powielonych zawartości witryn.

  • Siteliner: Jest to bezpłatne narzędzie, które analizuje Twoją witrynę w celu znalezienia w niej zduplikowanych treści. Dzięki niemu możesz wyszukać również uszkodzone linki wewnętrzne, co jest bardzo ważne, gdyż mogą one negatywnie wpłynąć na Twoją pozycję w wyszukiwarce i zmniejszyć zadowolenie użytkownika, przez co stracisz szansę na jakąkolwiek sprzedaż. Po przeanalizowaniu każdej części Twojej witryny, Siteliner wyświetla raport, dzięki któremu możesz poznać najskuteczniejsze z nich.
  • Copyscape: Dzięki temu narzędziu możesz wykryć plagiat. Copyscape wyśle Ci powiadomienie e-mail za każdym razem, gdy stwierdzi, że Twoje treści zostały opublikowane na innej stronie internetowej. Jest to bardzo ważne, jeśli chcesz zbierać zasługi wynikające ze swoich publikacji.
  • OnCrawl: To narzędzie wykrywa nie tylko kopie Twoich treści, ale także podobną zawartość innych stron internetowych. Ponadto pokazuje Ci również linki, które udostępniają zduplikowane informacje z Twojej witryny

Podsumowanie

Z pewnością zauważasz już, jak bardzo negatywne skutki mogą mieć zduplikowane treści. Wykorzystaj więc narzędzia do walki z powieloną zawartością stron internetowych, aby dokładnie zbadać swoją witrynę i zapobiec wszelkim niekorzystnym procesom. Nie ulega wątpliwościom, że zajmie to dużo czasu i wymagać będzie niemałego zaangażowania, ale efekty tych działań zdecydowanie są tego warte.

ZOBACZ RÓWNIEŻ
WYBRANE WPISY BLOGOWE

    Zastanawiasz się
    dlaczego Twoja strona
    NIE SPRZEDAJE?
    Umów się na bezpłatną konsultację SEO i dowiedz się, jak możemy poprawić Twoje wyniki sprzedażowe.
    Firma SXO
    Firma SXO
    OCEŃ TXT

    Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.

    Darmowa konsultacja

      Zastanawiasz się
      dlaczego Twoja strona
      NIE SPRZEDAJE?
      Umów się na bezpłatną konsultację SEO i dowiedz się, jak możemy poprawić Twoje wyniki sprzedażowe.
      Rozpocznij chat
      Zamów rozmowę

        Chcesz poznać
        ofertę?
        Skontaktujemy się z Tobą w ciągu kilku minut! Jesteśmy dostępni w dni robocze w godzinach 9-15.
        Niestety aktualnie nasz konsultant nie jest dostępny. Skontaktujemy się z Tobą w godzinach otwarcia biura.
        Wyrażam zgodę na przetwarzanie moich danych osobowych przez ICEA SPÓŁKA Z OGRANICZONĄ ODPOWIEDZIALNOŚCIĄ w celu nawiązania kontaktu. Więcej w Polityce prywatności.