Zajmujesz się księgowością? W takim razie SEO jest ci niezbędne – dowiedz się dlaczego!

Zajmujesz się księgowością? W takim razie SEO jest ci niezbędne – dowiedz się dlaczego!

Bezpłatna konsultacja

Nastał czas dobrobytu i mnogości alternatyw dla małych firm, które optymalizują działania przedsiębiorstwa zatrudniając wykwalifikowanych księgowych oraz specjalistów do spraw organizacji finansów.

SEO? A cóż to takiego?

SEO, to powszechnie stosowany skrót, pod którym kryje się pojęcie optymalizacji pod kątem wyszukiwarek (Search Engine Optimization). Jeszcze głębiej za pojęciem tym kryje się wachlarz technik, umożliwiający uczynienie strony www atrakcyjną dla wyszukiwarek internetowych. Optymalizacja polega na uzyskaniu dogodnej pozycji w rankingu SERP, z chwilą gdy użytkownik wprowadzi frazę, powiązaną z Twoją działalnością (branżą).

Istotne jest w tym wszystkim indeksowanie, czyli zbierane za pomocą botów, dane z publicznie dostępnych witryn internetowych. Po wprowadzeniu pewnej frazy do wyszukiwarki, rozpoczyna się proces przeszukiwania wcześniej zaindeksowanych danych. Następnie wygenerowane zostają wyniki wyszukiwania, które np. w przypadku Google, widzimy na Search Engine Result Page (SERP).

Te strony, które figurują na samej górze strony z wynikami wyszukiwania, zostały ocenione jako najbardziej trafne, w przypadku wprowadzonego żądania (frazy). Są to również strony godne zaufania, spełniające standardy SEO, oraz te stosujące efektywną kampanię reklamową.

Co ma do powiedzenia Google?

Google do powiedzenia ma wiele odnośnie sieci. Musisz zrozumieć, czego firma od Ciebie oczekuje, a następnie podążać za jej ideą, na najbardziej znanej platformie swobodnego dystrybuowania informacji.

Rozpowszechnianie informacji, no właśnie, ale dlaczego, skoro działania Twojej firmy nie są umotywowane na szerzenie wiedzy, a pozyskiwanie nowych kontrahentów? Jak się okazuje, na drodze ubogacania swoich treści w Internecie, z chwilą, gdy czujemy się pewniej w praktykach SEO, zauważamy, że rozpowszechnianie użytecznych treści, sprawia, że coraz więcej osób dociera do naszej działalności. Analogicznie boty analizujące zawartość witryn, również potraktują cię znacznie przychylniej, gdyż klasyfikują Twoją witrynę jako jakościową i trafną, co sprawi, że uzyskasz znacznie lepszą pozycję w rankingu SERP.

Co jeszcze zakłada perspektywa Google?

Autorytety mają to do siebie, że ludzie lubią podążać, za głoszonymi przez nich myślami. Google również przepada za autorytetami w konkretnych dziedzinach. Mowa tu oczywiście o stronach internetowych, w których uzyskać można treści faktycznie użyteczne. Są to strony, po kontakcie z którymi, użytkownik potrafi rozwiązać pewien problem. Google wspomaga takowe witryny, przez bywają one lepiej pozycjonowane. Właśnie dlatego opłacalnym jest starać się pozyskać miano Autorytetu.

Innym czynnikiem, nie mniej ważnym, jest jakość – dobrze jest uzyskać pożądaną informację, czy też trafiać w popularne słowa kluczowe w wynikach wyszukiwania. Strony niskiej jakości, zajmują często bardzo niskie pozycje w rankingach, niekiedy odstraszają odbiorców swoją nie przejrzystością i brakiem intuicyjności. Prowadzi to do wzrostu współczynnika odrzuceń dla strony, a w następstwie do jeszcze dotkliwszego spadku strony w rankingu. Jeżeli zależy Ci na uwadze Google, stety, niestety musisz się postarać.

Wspomnieliśmy o trafianiu w słowa kluczowe – dlaczego są one tak istotne? Najprościej można wytłumaczyć to w ten sposób: wyobraź sobie płytę CD, która nie jest podpisana, nie wiesz jaka muzyka się na niej znajduje, jaki to gatunek, jaki to wykonawca, ale muzyka na niej jest bardzo chwytliwa. Tak samo jest z Twoją firmą, gdy nie określisz świadczonych przez siebie usług, z jakich rozwiązań technologicznych korzystasz, lub do jakiej branży możemy zaliczyć Twoją działalność.

Aby być widocznym, musisz ułatwić pracę botom, które chcą dla Ciebie i Twojej działalności jak najlepiej. Siła tkwi w prostocie, więc spraw, aby Twoja witryna była prosta w odbiorze, przejrzysta i jednocześnie przyjemna w obcowaniu.

Jak zadbać o SEO?

Regularne działanie, w postaci tworzenia treści, które powiązane są z działalnością Twojej firmy, oraz umieszczanie w nich trafnych słów kluczowych, sprawi, że Twoje SEO, określimy mianem prawidłowego. Warto próbować z wszelkimi dostępnymi formami, począwszy od wpisów blogowych, przez materiały wideo, na infografikach skończywszy. Pamiętaj, że ogranicza nas tylko nasza własna wyobraźnia, a jeśli jesteś kreatywną osobą, wykorzystaj to!

Poniższe wskazówki, potraktuj jako podpowiedź, jak powinieneś to robić:

Dobre treści? Oczywiście, ale tylko własne

Plagiat to najgorsze czego możemy się dopuścić, pomijając fakt działania w niezgodzie z prawem, musimy mieć na uwadze, że podbieramy czyjś pomysł, nad którym prawdopodobnie osoba ta spędziła wiele czasu, jeżeli przyczynił się on do osiągnięcia sukcesu.

Ponadto Google, nie jest pobłażliwe w stosunku do osób, które dopuszczają się plagiatu, przez co skazują się na kary nakładane na ich strony. Niekiedy takowe brzemię, może sprawić, że nie będziemy w stanie odbudować reputacji naszej witryny. Z tego względu staraj się tworzyć własne treści, dzięki temu zachowasz chłodny umysł, a być może to właśnie Twoje treści okażą się tymi, których zapragnie konkurencja.

Regularne publikacje gwarantują większą efektywność

Dzięki aktywnemu działaniu, Google otrzymuje sygnały, że Twoja witryna wciąż funkcjonuje i ma się bardzo dobrze, a na witryny, które są na bieżąco aktualizowane Google patrzy znacznie przychylniejszym okiem.

Treści z wartością dla działalności

Nie publikuj, byle publikować, przemyśl jak możesz w pozytywny sposób zaprezentować działania swojej firmy, w zależności od kanału, który użytkujesz. W przypadku witryny internetowej działalności, publikuj aktualności, grafiki, czy nawet materiały audiowizualne, które ukazują realizowane przez Was cele. Za pomocą publikowanych treści kreuj Autorytet, lub ciepły wizerunek, wszystko zależy, którą z tych dróg pragniesz obrać, a może uda Ci się to połączyć.

Podsumowanie – czy SEO ma znaczenie?

Oczywiście jest to pytanie retoryczne – SEO jak najbardziej ma znaczenie i to diametralne, na całokształt budowania wizerunku w przestrzeni wirtualnej. Twoja witryna internetowa, to centrum informacji dla potencjalnych klientów. Stanowi miejsc, które powinno zachęcić do kontaktu, do skorzystania z oferowanych usług, lub zakupu produktów.

Należy dbać o wizerunek witryny i jakość SEO, dzięki temu możemy starać o pozyskiwanie się linków z innych witryn, z jeszcze lepszym od naszego pozycjonowaniem. Twoja witryna powinna stać się taką, z którą inne chcą nawiązać współpracę, która poskutkuje obopólną korzyścią.

Pracować nad SEO możesz samodzielnie, rozwijając swoje kompetencje, jednak zawsze możesz skorzystać również ze wsparcia profesjonalistów, którzy ułatwią Ci proces budowania wizerunku Twojej firmy. Jeżeli nie masz czasu, który mógłbyś spożytkować na zapoznawanie się z niniejszą materią, zostaw to nam, jesteśmy tu po to aby ci pomóc. Skontaktuj się z nami już teraz!

ZOBACZ RÓWNIEŻ
WYBRANE WPISY BLOGOWE

    Zastanawiasz się
    dlaczego Twoja strona
    NIE SPRZEDAJE?
    Umów się na bezpłatną konsultację SEO i dowiedz się, jak możemy poprawić Twoje wyniki sprzedażowe.
    Firma SXO
    Firma SXO
    OCEŃ TXT

    Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.

    Darmowa konsultacja

      Zastanawiasz się
      dlaczego Twoja strona
      NIE SPRZEDAJE?
      Umów się na bezpłatną konsultację SEO i dowiedz się, jak możemy poprawić Twoje wyniki sprzedażowe.
      Rozpocznij chat
      Zamów rozmowę

        Chcesz poznać
        ofertę?
        Skontaktujemy się z Tobą w ciągu kilku minut! Jesteśmy dostępni w dni robocze w godzinach 9-15.
        Niestety aktualnie nasz konsultant nie jest dostępny. Skontaktujemy się z Tobą w godzinach otwarcia biura.
        Wyrażam zgodę na przetwarzanie moich danych osobowych przez ICEA SPÓŁKA Z OGRANICZONĄ ODPOWIEDZIALNOŚCIĄ w celu nawiązania kontaktu. Więcej w Polityce prywatności.