Wybór odpowiedniego influencera do kampanii marketingowej

Bezpłatna konsultacja

Rozwój branży e-commerce sprawił, że przedsiębiorcy coraz częściej wykorzystują nowoczesne formy reklamy w sieci. Jedną z najchętniej wybieranych obecnie metod jest influencer marketing, który w wielu przypadkach może okazać się najlepszym sposobem na pozyskiwanie nowych klientów. Aby jednak technika ta okazała się skuteczna, a wydatki na kampanię marketingową zapewniły satysfakcjonujący zwrot z inwestycji, konieczny jest wybór odpowiedniego influencera. Na co zwrócić uwagę podczas poszukiwań takich osób do współpracy? Sprawdźmy!

Influencer marketing – co to takiego?

Celem każdej współczesnej marki jest poszerzanie grona odbiorców i zwiększanie sprzedaży. Jako że tradycyjne środki reklamowe, takie jak prasa czy telewizja, są dość drogim i coraz mniej efektywnym rozwiązaniem, przedsiębiorcy coraz częściej decydują się na wykorzystanie nowoczesnych metod marketingu internetowego. Jedną z nich jest właśnie promowanie marki przez influencera.

Kampania influencer marketing polega na docieraniu do nowych odbiorców i zachęcaniu ich do skorzystania z oferty marki za pośrednictwem znanych osób w sieci. Zadaniem influencera jest wówczas przedstawienie produktu lub usługi, zaprezentowanie jego działania lub po prostu zareklamowanie go swoim obserwatorom.

Powodem, dla którego coraz więcej właścicieli firm decyduje się na wykorzystanie potencjału influencer marketingu, jest szereg istotnych dla rozwoju biznesu korzyści, wynikających z owocnej współpracy z popularnymi w sieci osobami. Oto najważniejsze efekty, jakich można spodziewać się dzięki umiejętnie opracowanej strategii:

  • większa świadomość marki wśród użytkowników social mediów,
  • większe zainteresowanie danym produktem lub usługą,
  • wzmożony ruch na firmowej stronie internetowej,
  • utrzymywanie stałego kontaktu z grupą docelowych odbiorców,
  • lepsze wyniki sprzedażowe,
  • budowanie wiarygodnego wizerunku marki,
  • korzystny wpływ na pozycjonowanie marki w wyszukiwarce.

Biorąc pod uwagę zalety współpracy z influencerami, trudno się dziwić, że metoda ta zyskuje coraz większą popularność. Aby jednak influencer marketing przyniósł satysfakcjonujące efekty, należy wybrać właściwą osobę, która odpowiednio zaprezentuje dany produkt lub usługę w sieci. Jak znaleźć influencera, który wesprze rozwój firmy? Przyjrzyjmy się temu bliżej.

Wybór influencera – czego unikać?

Wybór osoby reklamującej markę w mediach społecznościowych to bardzo odpowiedzialne zadanie. Ma ona bowiem bezpośredni wpływ na wizerunek firmy i zaufanie potencjalnych klientów, dlatego każda decyzja powinna być poparta dokładnymi badaniami.

Jako że środowisko social media nieustannie się rozwija, coraz więcej użytkowników decyduje się na aktywne działanie na popularnych serwisach, takich jak Facebook, TikTok, Instagram czy YouTube. Współczesnym przedsiębiorcom nierzadko trudno jest więc zweryfikować wiarygodność konkretnych influencerów i ustalić, który z nich najbardziej pasuje do idei marki oraz jej koncepcji marketingowej. Istnieje jednak kilka istotnych znaków ostrzegawczych, które zauważone u konkretnego influencera powinny być powodem zrezygnowania ze współpracy. Oto kilka najważniejszych:

  • mało wiarygodna struktura obserwatorów – liczne konta zagraniczne, prywatne lub nieaktywne,
  • małe zaangażowanie w porównaniu z liczbą obserwatorów – jeśli profil śledzi 10 000 osób, a publikowane zdjęcia mają 50 polubień, wiarygodność influencera jest dość wątpliwa,
  • mała stabilizacja w przyroście odbiorców – wiarygodne konta mają z reguły powolny, ale dość stabilny wzrost followersów,
  • posiadanie komentarzy odbiegających od treści publikowanych materiałów,
  • obserwowanie przez influencera kont o tematyce wymiany lub zakupu obserwatorów.

Zidentyfikowanie choć jednego z powyższych problemów jest ważnym znakiem, którego nie można lekceważyć. Nawiązanie współpracy z mało wiarygodnym lub wyróżniającym się niskim autorytetem influencerem może bowiem poważnie zaszkodzić pozycji danej firmy w branży, co z kolei doprowadzi do spadku liczby klientów oraz ograniczenia sprzedaży.

Na co zwrócić uwagę podczas wyboru influencera?

Wybór odpowiedniej osoby promującej produkty i usługi marki w sieci jest dość trudnym zadaniem. Decydując się na współpracę z konkretnym influencerem, warto więc przeprowadzić dokładne badania, aby zidentyfikować wszelkie nieścisłości i zweryfikować jakość tworzonego przez niego contentu. A zatem, jak sprawdzić influencera? Najlepiej kierować się następującymi aspektami.

Tematyka kanału

Jednym z najważniejszych elementów, jakie mają wpływ na skuteczność influencer marketingu, jest tematyka kanału prowadzonego przez daną osobę. Nie musi być ona w pełni zgodna z koncepcją danej firmy, ale należy pamiętać, że skrajne zróżnicowanie tych czynników okazać się może aspektem blokującym skuteczność kampanii. Jeśli przedmiotem reklamy mają być produkty kosmetyczne, warto wybrać influencera, który porusza takie tematy na swoim profilu. Jeśli natomiast promowane mają być usługi informatyczne, tego typu kanały raczej nie będą najlepszym rozwiązaniem.

Charakterystyka grupy odbiorców

Jak wybrać influencera? Istotnym elementem, jaki należy wziąć wówczas pod uwagę, jest struktura grupy odbiorców danego profilu. Przeprowadzając badania, warto uwzględnić wiek, płeć, zainteresowania, oczekiwania, potrzeby, a nawet zawód obserwatorów danej osoby, gdyż to właśnie oni są najważniejszym ogniwem łańcucha sprzedażowego. Decydując się na współpracę z danym influencerem, warto więc ustalić, czy jego odbiorcy są tożsami z grupą docelową marki. W przeciwnym razie zwrot z inwestycji nie będzie zbyt satysfakcjonujący, a kampania marketingowa okaże się kompletną stratą czasu.

Jak wybrać dobrego influencera? Skuteczne porady

Wiedząc już, na co zwrócić uwagę przy wyborze osoby reklamującej produkty marki w mediach społecznościowych, można przejść do weryfikacji profilu konkretnych użytkowników. Warto wówczas określić, co robi influencer, w jaki sposób publikuje treści, jaki ma kontakt z odbiorcami oraz jak często jest obecny w sieci. Dzięki temu opracowanie skutecznego planu marketingowego będzie o wiele łatwiejsze, a ryzyko popełnienia ewentualnych błędów spadnie do minimum. Podczas weryfikacji profilu konkretnej osoby warto kierować się następującymi wskazówkami:

  1. Zbadaj grupę odbiorców danego profilu i zastanów się, czy wśród nich znajdą się osoby zainteresowane Twoją marką. Jeśli tak, warto rozważyć współpracę z właścicielem konta.
  2. Dokładnie określ swoje cele i ustal, czy influencer jest w stanie sprostać Twoim wymaganiom.
  3. Pamiętaj o małych i średnich influencerach, którzy często mają o wiele większe zasięgi i bardziej zaangażowanych obserwatorów, niż duże konta.
  4. Zweryfikuj wiarygodność influencera, badając strukturę jego followersów, zaangażowanie, polubienia i komentarze.
  5. Przeprowadź szczegółowy wywiad z daną osobą, ustal jej wynagrodzenie, sposób promocji produktu lub usługi, termin reklamy i inne ważne warunki.

Trzeba pamiętać, że każdy influencer jest inny, a grupa jego odbiorców wyróżnia się odmiennymi potrzebami. Warto więc poświęcić czas na dokładną analizę rynku i wybrać sprawdzoną osobę, która kompetentnie podejdzie do współpracy z marką, zapewniając jej tym samym napływ nowych klientów.

Podsumowanie

Influencer marketing to świetny sposób na promowanie marki w mediach społecznościowych. Jako że możliwości popularnych serwisów są niemal nieograniczone, warto wykorzystać potencjał tej techniki i wybrać wiarygodnych influencerów, którzy skutecznie zareklamują produkty lub usługi danej firmy w Internecie.

Współpraca z popularnymi użytkownikami okazać się może kluczem do sukcesu każdej współczesnej firmy, gdyż z badań wynika, że większość internautów ufa poleceniom w sieci tak samo, jak rekomendacjom znajomych. Warto więc dokładnie zbadać rynek i wybrać godnego zaufania influencera, z którym współpraca zagwarantuje większą świadomość marki oraz satysfakcjonujący wzrost sprzedaży.

ZOBACZ RÓWNIEŻ
WYBRANE WPISY BLOGOWE

    Zastanawiasz się
    dlaczego Twoja strona
    NIE SPRZEDAJE?
    Umów się na bezpłatną konsultację SEO i dowiedz się, jak możemy poprawić Twoje wyniki sprzedażowe.
    Firma SXO
    Firma SXO
    OCEŃ TXT
    Średnia ocen 5/5 - Liczba ocen: 7

    Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

    Darmowa konsultacja

      Zastanawiasz się
      dlaczego Twoja strona
      NIE SPRZEDAJE?
      Umów się na bezpłatną konsultację SEO i dowiedz się, jak możemy poprawić Twoje wyniki sprzedażowe.
      Rozpocznij chat
      Zamów rozmowę

        Chcesz poznać
        ofertę?
        Skontaktujemy się z Tobą w ciągu kilku minut! Jesteśmy dostępni w dni robocze w godzinach 9-15.
        Niestety aktualnie nasz konsultant nie jest dostępny. Skontaktujemy się z Tobą w godzinach otwarcia biura.
        Wyrażam zgodę na przetwarzanie moich danych osobowych przez ICEA SPÓŁKA Z OGRANICZONĄ ODPOWIEDZIALNOŚCIĄ w celu nawiązania kontaktu. Więcej w Polityce prywatności.