Wszystko, co powinieneś wiedzieć o Alexa Rank

Bezpłatna konsultacja

Popularność strony internetowej to jeden z najważniejszych czynników wpływających na dochody firmy i liczbę jej klientów. Warto więc regularnie mierzyć wszelkie wskaźniki związane z wydajnością witryny i stopniem zainteresowania jej zawartością. W tym właśnie kontekście powstał Alexa Rank. Na czym polega i jak go interpretować? Sprawdźmy!

Czym jest Alexa Rank?

Alexa Rank to funkcjonujący na całym świecie system rankingowy, który porównuje miliony stron internetowych oraz klasyfikuje je na podstawie ich popularności. Powstał w 1996 roku, a już trzy lata później został wykupiony przez Amazon.com, który jest jego właścicielem. Ranking tworzony jest w oparciu o średnią liczbę użytkowników oraz liczbę odsłon danej witryny w ciągu ostatnich trzech miesięcy. Im niższy wynik danego serwisu, tym większym zainteresowaniem cieszy się on wśród współczesnych użytkowników.

Oprogramowanie Alexa umożliwia odczytywanie wielu przydatnych danych i statystyk dotyczących czynników, takich jak słowa kluczowe, ruch w witrynie czy podobieństwo do innych stron internetowych. To właśnie na podstawie tych elementów danej witrynie przypisywana jest określona wartość, uwzględniająca ranking innych serwisów.

Dlaczego warto monitorować Alexa Rank?

Analiza Alexa Traffic umożliwia zgromadzenie wielu przydatnych informacji na temat działań konkurencji. Narzędzia powiązane z tym modelem wykorzystywane są zwykle do przeprowadzania różnorodnych badań, niezbędnych podczas wdrażania konkretnych zmian w witrynie lub do optymalizacji pod kątem wyszukiwarek.

Alexa ranking stron przedstawia ponadto wartość danej witryny na tle innych serwisów. Dzięki temu systemowi można więc łatwo sprawdzić tendencje wzrostu popularności marki w sieci oraz określić skuteczność podejmowanych działań marketingowych. Oto kilka możliwości, jakie udostępnia Alexa Rank:

  • analiza słów kluczowych i ich skuteczności,
  • audyt SEO,
  • badanie wydajności witryny,
  • analiza sieci linków i jej wizerunku na tle konkurencji,
  • badanie ruchu i jego trendów,
  • porównywanie stron internetowych,
  • identyfikowanie podobnych pod różnymi względami stron.

Warto też dodać, że Alexa zapewnia możliwość wypróbowania próbnej wersji systemu, dzięki czemu dostęp do wstępnej oceny jego funkcjonalności mają nawet małe i początkujące przedsiębiorstwa.

Jak sprawdzić Alexa Rank swojej strony?

Aby poznać Alexa Rank Google swojej strony internetowej, wystarczy zainstalować wtyczkę Alexa Toolbar. Następnie należy otworzyć witrynę i kliknąć ikonkę rozszerzenia. Ukazane zostaną wówczas podstawowe statystyki związane z rankingiem domeny i jej wartością w globalnej sieci. Aby uzyskać więcej informacji, konieczne jest przejście na alexa.com. Trzeba jednak zaznaczyć, że narzędzie to dedykowane jest dla Stanów Zjednoczonych, w związku z czym wiele małych, polskich stron internetowych nie jest uwzględnianych w bazie, a analiza ich statystyk nie jest możliwa.

Alexa Page Rank jest jednak świetnym narzędziem analitycznym, z którego warto skorzystać, nawet jeśli wymagać to będzie szczególnego zaangażowania. Aby poznać pełen zakres danych na temat swojej witryny, należy wykupić abonament, który umożliwi między innymi porównywanie stron z serwisami konkurencyjnych marek czy analizowanie dynamiki ruchu w witrynie.

Alexa Page Rank w kontekście SEO

Alexa Rank to system, który oferuje istotne wsparcie w procesie optymalizacji pod kątem wyszukiwarek. Poza analizą ważnych wskaźników ruchu na stronie pozwala również zweryfikować skuteczność poszczególnych słów kluczowych i ich trafność w kontekście działań pozycjonujących.

Oprogramowanie analizuje bowiem liczbę odwiedzin witryny, uwzględniając przy tym inne strony internetowe z całego świata oraz zestawiając je w formie rankingu. Istotną funkcją tego narzędzia jest fakt, że wiele wizyt tego samego użytkownika traktowanych jest jako jedno wejście, co umożliwia obiektywną ocenę jakości danego serwisu.

Wadą Alexa Page Rank jest jednak dość przestarzała specyfikacja, która uwzględnia wizyty wyłącznie odbiorców mających zainstalowaną wtyczkę Alexa Toolbar. Jako że w Polsce jest to dość mało popularne rozwiązanie, opieranie działań optymalizacyjnych wyłącznie na statystykach podawanych przez ten model okazać się może mało skuteczne, a nawet szkodliwe dla pozycjonowania strony.

Zamiast niego warto więc skorzystać ze znanych wszystkim narzędzi, takich jak Google Analytics, SEMrush czy Senuto. Jest to znacznie nowocześniejsze i skuteczniejsze rozwiązanie, które sprawdzi się zarówno w przypadku stron polskich, jak i zagranicznych.

Alexa Rank umożliwia także analizę niezwykle ważnego czynnika rankingowego, jakim jest sieć linków zwrotnych. Dla tego typu badań również znajdziemy alternatywę w postaci narzędzia Ahrefs, które wskaże skuteczne linki oraz pozwoli porównać je z profilem konkurencyjnych marek.

Alexa Rank – czy warto się nim sugerować?

Wiedząc już, Alexa Rank co to oraz znając podstawowe funkcje tego narzędzia, łatwo można stwierdzić, że sugerowanie się wyłącznie prezentowanymi przez ten system statystykami nie jest optymalne. O ile narzędzie przedstawia dość ciekawe dane, w przypadku polskich stron internetowych nie są one dość dokładne. Jako że nie każdy ma zainstalowane wtyczki monitorujące ruch, opieranie działań optymalizacyjnych wyłącznie na analizach Alexa Traffic może okazać się dość mało skuteczne.

Czy warto więc wykorzystać ten model? Alexa Rank może być przydatnym dodatkiem do działań analityczno-optymalizacyjnych w strategii pozycjonowania stron internetowych. Wdrażając strategię SEO, warto jednak postawić na sprawdzone narzędzia, powszechnie wykorzystywane na polskim rynku, takie jak Google Analytics czy SEMrush. Niemniej jednak analiza rankingu witryny w porównaniu z innymi serwisami internetowymi okazać się może przydatna w każdej strategii marketingowej, dlatego warto rozważyć wykorzystanie tej opcji.

ZOBACZ RÓWNIEŻ
WYBRANE WPISY BLOGOWE

    Zastanawiasz się
    dlaczego Twoja strona
    NIE SPRZEDAJE?
    Umów się na bezpłatną konsultację SEO i dowiedz się, jak możemy poprawić Twoje wyniki sprzedażowe.
    Firma SXO
    Firma SXO
    OCEŃ TXT
    Średnia ocen 5/5 - Liczba ocen: 8

    Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

    Darmowa konsultacja

      Zastanawiasz się
      dlaczego Twoja strona
      NIE SPRZEDAJE?
      Umów się na bezpłatną konsultację SEO i dowiedz się, jak możemy poprawić Twoje wyniki sprzedażowe.
      Rozpocznij chat
      Zamów rozmowę

        Chcesz poznać
        ofertę?
        Skontaktujemy się z Tobą w ciągu kilku minut! Jesteśmy dostępni w dni robocze w godzinach 9-15.
        Niestety aktualnie nasz konsultant nie jest dostępny. Skontaktujemy się z Tobą w godzinach otwarcia biura.
        Wyrażam zgodę na przetwarzanie moich danych osobowych przez ICEA SPÓŁKA Z OGRANICZONĄ ODPOWIEDZIALNOŚCIĄ w celu nawiązania kontaktu. Więcej w Polityce prywatności.