Opinie klientów są najważniejszym czynnikiem, który powinieneś uwzględnić podczas projektowania treści w witrynie. Dlatego zwróć na nią uwagę, ponieważ to ona przybliża Cię do sukcesu firmy.
Jeśli chcesz dowiedzieć się, czy użytkownik lubi treść na stronie, to najlepszym sposobem będzie przeanalizowanie, ile czasu na niej spędził.
W tym artykule wyjaśnimy Ci, czym jest czas przebywania użytkownika na stronie, jak wpływa on na pozycję w rankingu wyszukiwania oraz czy naprawdę warto go analizować.
Czas przebywania na stronie wiąże się z czasem, jaki użytkownik spędza na danej witrynie. Okres pomiędzy wejściem i wyjściem na stronę internetową jest właśnie czasem przebywania. Ma on istotny wpływ na pozycję witryny w rankingu wyników wyszukiwania, ponieważ pokazuje, czy strona jest angażująca dla użytkowników. Jeśli zauważasz krótki czas przebywania odbiorców na stronie, to znak, że powinieneś stworzyć więcej angażujących treści.
Ten czas jest liczony od momentu bezpośredniego kliknięcia użytkownika w adres URL strony w wynikach wyszukiwania. Można się domyślić, że najlepszy czas, jaki odbiorca spędza na stronie, mierzony jest w minutach, ponieważ sekundy świadczą o złej jakości treści.
Wyszukiwarki interpretują czas przebywania w następujący sposób:
Okazuje się, że istnieje bezpośredni związek pomiędzy długością czasu przebywania użytkownika na stronie a SEO. Ten wskaźnik pokazuje stopień zaangażowania odbiorcy dla konkretnej witryny, dlatego jeśli chcesz odnieść sukces w swojej branży, musisz zadbać o to, aby współczynnik ten rósł.
Musisz wiedzieć, że czas trwania sesji jest obliczany na podstawie czasu, jaki odbiorca spędza na stronie w danej sesji. Natomiast czas przebywania wskazuje tylko czas spędzony na danej stronie i powrót do wyszukiwarki, z której rozpoczęła się sesja.
Czas przebywania użytkownika na stronie i średni czas to dwa różne czynniki mierzące wrażenie odbiorców. Czas przebywania wskazuje czas, jaki użytkownik spędza w witrynie przed powrotem do strony wyników wyszukiwania, z której odwiedził witrynę. Natomiast średni czas na stronie odnosi się do średniego czasu, jaki użytkownik spędza na jednej ze stron w witrynie.
Współczynnik klikalności jest określany poprzez liczbę odbiorców, która kliknęła link do witryny, w stosunku do całkowitej liczby użytkowników, którzy zobaczyli ten adres URL na stronie wyników wyszukiwania.
Liczenie czasu przebywania rozpoczyna się zaraz po wejściu użytkownika na stronę, pokazuje się to jako wizyta w witrynie. Błędem jest myślenie, że kilka sekund wizyty jest dobre dla firmy i jej rankingu w SERP. Strona powinna bowiem angażować swoich klientów, aby mieć możliwość zaprezentowania im swoich produktów i usług. Jeśli więc odbiorca klika w adres URL strony i wraca do wyszukiwarki w mniej niż sekundę, nie masz czasu, aby się z nim skontaktować i zapytać, co sprawiło, że opuścił witrynę.
Mamy nadzieję, że nasz artykuł pomógł Ci zrozumieć, czym jest wskaźnik czasu przebywania użytkownika na stronie internetowej.
Pamiętaj, że zanim zaczniesz pisać treści na swoją witrynę, weź pod uwagę czas przebywania użytkownika. Jest on ściśle powiązany z czynnikami rankingowymi wyszukiwarek, a przede wszystkim pomaga właścicielom stron WWW zrozumieć, jak treść działa na odbiorców. Nie ma nic ważniejszego niż zaangażowanie swojej docelowej grupy odbiorców poprzez wartościowe treści. Postaraj się jednak zoptymalizować nie tylko treść na stronie, ale także samą szybkość witryny, która równie mocno wpływa na pozycję w rankingu wyszukiwarek.
Upewnij się, że zawsze dodajesz na swoją stronę odpowiednie treści, które zachęcą użytkowników do spędzenia czasu w Twojej witrynie.