Prowadzisz firmę bądź przedsiębiorstwo? Zależy Ci na dotarciu do nowej grupy klientów? Z pomocą przychodzi internet – miejsce wielu możliwości, ale i wyzwań. Mimo wszystko sieć jest w XXI wieku podstawą komunikacji z klientami. Zacznij więc od stworzenia wirtualnej wizytówki, która będzie dostępna dla każdego.
W przestrzeni wirtualnej istnieją obecnie prawie 2 miliardy stron internetowych. Wirtualna wizytówka to nowoczesny sposób dotarcia do klientów, który pomoże nam usprawnić system pracy czy zyskać większą efektywność. Od czego więc warto zacząć? Jak wykorzystać potencjał wyszukiwarek i przekuć go we własny sukces?
Współczesność nie pozostawia nam złudzeń – obecność w internecie jest podstawą funkcjonowania biznesu. Niemal 90% gospodarstw domowych w Polsce posiada dostęp do sieci, niezależnie od rodzaju urządzenia (desktopowe i/lub mobilne). Korzystamy z nich nieustannie, w pracy, w domu, w podróży. Trudno więc sobie wyobrazić, aby nie można było znaleźć jakiegoś miejsca w internecie. Jeśli jednak wciąż zastanawiasz się, czy Twoja strona powinna funkcjonować w świecie wirtualnym, oto kilka argumentów, które Cię przekonają:
Wizytówkę powinna posiadać każda wiarygodna firma. Są one jednak szczególnie przydatne dla startupów, małych i średnich przedsiębiorstw, lokalnych firm, ekspertów wolnych zawodów oraz specjalistów z różnych branż. Wizytówka jest przede wszystkim źródłem informacji, a także narzędziem promocyjnym. Dzięki niej łatwiej znaleźć firmę w internecie. Aby stworzyć własną wizytówkę, nie potrzebujesz specjalistycznej wiedzy, wystarczy kilka drobnych wskazówek.
Standardowa wizytówka internetowa składa się z:
Jest to w pełni darmowa platforma, która najlepiej sprawdzi się pod kątem usług lokalnych – ale nie tylko! Posiadanie wizytówki Google może wygenerować nawet 25% ruchu na stronie internetowej. Dzięki niej możesz zintegrować swoje działania z Google Maps, co pozwoli na zwiększenie swojej widoczność w organicznych wynikach wyszukiwania oraz stworzenie platformy do komunikacji z potencjalnymi klientami.
Wyszukiwarka pozwala również na wykorzystanie atrybutów do profilu firmy, dzięki którym możesz wywołać lepsze wrażenie. Dodatkowo Google w ostatnim czasie wprowadziło możliwość obserwowania wizytówek przez odbiorców, dzięki czemu są oni na bieżąco z ofertą i nowościami. Ponadto za pośrednictwem wizytówki możesz linkować bezpośrednio do strony głównej.
Jeśli nie posiadasz jeszcze wizytówki w Google Moja Forma, oto kilka prostych kroków, jak zrobić to poprawnie:
Bez tego się nie obędzie. Załóż konto w wyszukiwarce, jednak nie używaj w tym celu prywatnego adresu. Chociaż wydaje się to szybsze, w przyszłości może nastręczyć wielu problemów. Użyj więc maila w domenie firmy.
Wyświetli Ci się opcja wprowadzania nazwy firmy. Tutaj masz do wyboru dwie możliwości: zrobić to ręcznie za pomocą funkcji „Dodaj informację o swojej firmie w Google” bądź znaleźć ją za pośrednictwem Map Google, wybierając nazwę z listy.
Kolejne okno będzie wymagać od Ciebie podania lokalizacji firmy. W odpowiedzi na pytanie „Czy chcesz dodać lokalizację, którą klienci mogą odwiedzić?” wybierz „Tak”, jeśli prowadzisz sklep, restaurację, biuro itp.
Następnie zostaniesz poproszony o uzupełnienie danych kontaktowych. Dodajesz więc w tym miejscu dostępny numer telefonu oraz adres URL witryny.
Ostatni etap to weryfikacja danych. Chodzi o potwierdzenie autentyczności wizytówki, aby nie wprowadzać odbiorców w błąd. W tym celu zostanie wysłana do Ciebie karta z kodem weryfikacyjnym, który należy wpisać w panelu.
Co dalej?
Posiadając szkielet wirtualnej wizytówki, masz możliwość jej rozwoju oraz modyfikacji. Jest to również moment na podjęcie kroków optymalizacyjnych oraz ustalenie strategii pozycjonowania, aby dotrzeć do jak największej puli klientów.
Wsparciem dla wizytówki Google będzie NAP, czyli niejako wizytówka branżowa. Jej skrót pochodzi od:
Jest ona szczególnie przydatna w kontekście portali branżowych, baz firm, katalogów, oficjalnych stron miast czy portali społecznościowych. Wspiera również działania z pola lokalnego SEO, aby poprawić poziom rozpoznawalności. Dane, których dostarcza wizytówka NAP, są również brane pod uwagę przez Google do oceny jakości strony, czyli tzw. E-A-T (eksperckość – autorytatywność – zaufanie).
Pozycjonując swoją wizytówkę, warto zadbać również o opinie i komentarze użytkowników. Są one jednym z czynników rankingowych dla wyszukiwarki. Warto poświęcić kilka chwil na założenie wizytówki. Jest to działanie bezpłatne, niezajmujące dużej ilości czasu, które może przyczynić się do poprawy widoczności Twojej firmy w internecie – zwłaszcza jeśli zintegrujesz działania z Mapami Google, stroną internetową oraz mediami społecznościowymi. Daj się poznać internautom!