W jakim celu można korzystać z Google Analytics?

W jakim celu można korzystać z Google Analytics?

Bezpłatna konsultacja

Aby osiągnąć sukces w marketingu internetowym, musisz zrozumieć, jakie są cele w Google Analytics i jak z nich korzystać. Jeżeli chcesz, aby Twoja strona internetowa była wartościowa, to musisz mieć konkretny cel biznesowy, do którego będziesz dążył.

Cele w Google Analytics są zbierane w raporty i możesz analizować swoje dane, w celu ulepszenia konkretnej strategii marketingowej. Dzięki temu będziesz mógł szybciej osiągnąć swoje cele. Google Analytics możesz mieć już za darmo i cieszyć się swoją firmą w pełni! W poniższym artykule poznasz wszystkie dostępne cele w Google Analytics.

Wartościowy ruch w Twojej witrynie

Z pewnością świetnie jest zobaczyć, jak Twoja strona internetowa generuje ruch organiczny na stronie, ale jeszcze lepiej na bieżąco śledzić jej odwiedziny! Chociaż przez to, możesz trochę zwątpić w swoje działania albo za bardzo poprzestać na laurach i zrezygnować ze swoich celów, ponieważ zostały one już osiągnięte.

Na pewno chcesz zobaczyć, jak na Twoją stronę przychodzą ludzie, którzy znajdują witrynę po słowach kluczowych wpisanych w wyszukiwarkę.

Warto zatrzymać się na chwilę i pomyśleć o tym, jaki cel dla Twojej firmy jest najbardziej wartościowy. Z pewnością będziesz w stanie to przewidzieć, jednak równie szybko możesz popaść w pewną iluzję.

Możesz łatwo sprawdzić, czy ruch na stronie internetowej przekłada się na rzeczywistą konwersję, dzięki celom w Google Analytics. Dowiesz się wtedy, czy odbiorcy wykonują pożądane przez Ciebie działania. Ruch na stronie jest ważny, ale to konwersje są lepsze i faktycznie przekładają się na dochody.

Jakie są cele strony internetowej w Google Analytics?

Docelowy cel adresu URL

Jest on najbardziej popularnym celem wśród firm, posiadających strony internetowe. Można ich używać do szybkiego i prostego dostarczania danych o wszelkiego rodzaju ważnych rzeczach. Przypuśćmy, że posiadasz stronę www i umieszczasz link do niej na profilu Facebookowym, a odbiorca w niego klika. Wtedy Google Analytics zobaczy, to jako osiągnięty cel.

Cele adresu URL są idealne dla stron sprzedażowych, czy bezpłatnych plików do pobrania. Załóżmy na przykład, że za każdym razem, gdy ktoś wypełni formularz kontaktowy w celu pobrania bezpłatnego zasobu, zostanie przekierowany na stronę z podziękowaniami. Wtedy możesz śledzić te działania i analizować, dla ilu z nich było to wartościowe.

Upewnij się, że adres URL Twojej strony jest ukryty, aby nikt nie mógł uzyskać do niego bezpośredniego dostępu.

Cel czasu spędzonego na stronie WWW

Jest to bardzo ważny cel, a jest on najczęściej pomijany przez właścicieli stron internetowych. Szkoda, ponieważ te dane są naprawdę przydatne!

Ten cel służy do śledzenia, jak długo osoba spędza czas w Twojej witrynie. Jeśli chcesz zwiększyć zaangażowanie na swojej stronie www i zwiększyć ilość spędzanego czasu przez użytkowników, to musisz wdrożyć ten cel w swojej firmie.

Dzięki temu możesz zobaczyć, ile z Twoich odwiedzających zostało na dłużej i przeczytało całość artykułu. Ten cel możesz wykorzystać również w ten sposób, aby zobaczyć, kto spędza najmniej czasu w witrynie. Dzięki temu możesz zobaczyć, dlaczego Twój wpis blogowy nie przykuł uwagi użytkowników i co warto poprawić.

Dzięki temu uzyskasz doskonały wgląd w to, które posty na blogu są interesujące dla Twojej grupy docelowej, co pomaga tworzyć lepsze, bardziej angażujące treści.

Cele stron odwiedzonych przez użytkowników

Wyżej opisaliśmy, że można mierzyć czas spędzony w witrynie, a teraz opowiemy Ci o tym, że warto korzystać również z celu, jakim jest analizowanie odwiedzonych przez użytkowników podstron w Twojej witrynie. Działa to podobnie do powyższego celu. Jednak ten cel powinieneś ustawić, jeśli chcesz utrzymać zaangażowanie odbiorców i zachęcić ich do odwiedzania innych stron na Twojej stronie WWW. Dzięki temu możesz zobaczyć, co naprawdę interesuje Twoją grupę docelową oraz co kupują w Twoim sklepie internetowym.

Cele wydarzeń na stronie

Są to bardziej skomplikowane cele niż powyższe. Najpierw musisz skonfigurować wydarzenia, zanim będziesz mógł wybrać jego konkretny cel. Możesz wybrać dowolne wydarzenie jako cel po skonfigurowaniu wydarzeń.

Te cele można wykorzystać do śledzenia interakcji odbiorców z konkretnym przyciskiem, czy załącznikiem.

Na przykład niektóre strony WWW czerpią zyski ze sprzedaży produktów i usług, które promują ze współpracą z innymi stronami. Witryna partnerska otrzymuje prowizję, jeśli odwiedzający kliknie link, a następnie dokona zakupu.

Można tutaj również wyróżnić takie pożądane działanie jak newsletter. Skonfigurowanie takiej czynności w Google może być świetnym sposobem na śledzenie, jak skutecznie Twój blog działa, w porównaniu z innymi.

Korzystanie z celów wydarzeń jest świetnym pomysłem, ale jednak duża część osób go unika, pewnie dlatego, że wymagają nieco większej znajomości kodu niż reszta z podanych celów. Dostęp do danych celu wydarzenia jest trudniejszy. W normalnych raportach w sekcji “Cele i konwersje” nie będzie można zobaczyć wydarzeń. Co powoduje, że proste czynności stają się trudniejsze i bardziej pracochłonne.

Podsumowanie

Mamy nadzieję, że zrozumiałeś, na czym polegają cele w Google Analytics i zaczniesz z nich korzystać. Jeżeli chciałbyś z nich korzystać, aby osiągnąć swój sukces w branży, ale nie masz wiedzy technicznej, to warto poprosić o pomoc doświadczoną grupę ekspertów!

Skontaktuj się z nami już teraz jeśli chcesz dowiedzieć się więcej. Chętnie umówimy się z Tobą na bezpłatną konsultację i ustalimy szczegóły naszej współpracy. Odkryj skuteczną strategię SXO, a pomoże Ci w tym nasza agencja SXO!

ZOBACZ RÓWNIEŻ
WYBRANE WPISY BLOGOWE

    Zastanawiasz się
    dlaczego Twoja strona
    NIE SPRZEDAJE?
    Umów się na bezpłatną konsultację SEO i dowiedz się, jak możemy poprawić Twoje wyniki sprzedażowe.
    Firma SXO
    Firma SXO
    OCEŃ TXT

    Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.

    Darmowa konsultacja

      Zastanawiasz się
      dlaczego Twoja strona
      NIE SPRZEDAJE?
      Umów się na bezpłatną konsultację SEO i dowiedz się, jak możemy poprawić Twoje wyniki sprzedażowe.
      Rozpocznij chat
      Zamów rozmowę

        Chcesz poznać
        ofertę?
        Skontaktujemy się z Tobą w ciągu kilku minut! Jesteśmy dostępni w dni robocze w godzinach 9-15.
        Niestety aktualnie nasz konsultant nie jest dostępny. Skontaktujemy się z Tobą w godzinach otwarcia biura.
        Wyrażam zgodę na przetwarzanie moich danych osobowych przez ICEA SPÓŁKA Z OGRANICZONĄ ODPOWIEDZIALNOŚCIĄ w celu nawiązania kontaktu. Więcej w Polityce prywatności.