W 5 powodach wyjaśniamy, dlaczego Content Marketing jest potrzebny Twojej firmie

W 5 powodach wyjaśniamy, dlaczego Content Marketing jest potrzebny Twojej firmie

Bezpłatna konsultacja

Za frapującymi artykułami podąża zainteresowanie odbiorców, gdy tak się dzieje, wówczas mówimy o działającym content marketingu. Poświęć odrobinę cennego czasu i pozwól nam zapoznać Cię ze sprawdzonymi metodami przygotowywania treści wysokiej jakości, które zastosować możesz w strategii marketingu treści.

Content marketing – co to takiego? Jak go realizować?

Content – treść, zawartość – po prostej translacji, dostajemy odpowiedź jak na dłoni, co jest istotą omawianej formy marketingu cyfrowego. Jest to coś, z czym spotykamy się na porządku dziennym. Pragniemy, aby nasi klienci mogli czerpać z naszych wyrobów, na tyle, na ile jest to tylko możliwe w kontekście rozwoju prowadzonych przez nich działalności. Content marketing to proces wdrażania wciągających treści wysokiej jakości, które działają na rzecz odświeżenia, lub stworzenia wizerunku i zaprezentowania działalności, w jak najkorzystniejszym świetle.

Google zakasa rękawy, z chwilą gdy w procesie indeksowania witryny wychodzi na jaw, że jej zawartość nie oferuje niczego użytecznego, strona nie jest zoptymalizowana, a odbiorcy nie znajdą na niej żadnych przydatnych informacji, adekwatnych do wprowadzonych przez nich fraz w wyszukiwarce. Algorytm Google, wraz ze znajdującym się u jego źródła EAT, eliminuje praktycznie wszystkie strony, które w jego rozumowaniu nie mają wartości, z tego względu zmyślny content marketing, przykładający szczególną wagę do treści, jest kluczowy w drodze na szczyt SERP.

Dlaczego Twoja firma potrzebuje content marketingu?

Choć powyższa część tekstu, jasno wskazuje, z jakiego powodu, nie tylko powinniśmy go stosować, ale dlaczego jest on ważny w ogóle, poniżej prezentujemy 5 najważniejszych powodów, które z pewnością sprawią, że zaczniesz podzielać naszą myśl o content marketingu.

Wzrost konwersji

Spędzamy niezliczone godziny, przedzierając się przez kolejne witryny, jednak nie zdajemy sobie sprawy, że kierujemy się do tych stron, których content marketing sprawił, że to właśnie na nich spędzamy cały ten czas. Koncentrujemy się z reguły na tych markach, które spotykamy na szczytach list wyszukiwania. Znalazły się tam one, ponieważ zawierają niestandardowe treści, które bardzo szybko, są w stanie zaskarbić sobie naszą uwagę, a niekiedy sprawić, że zaczynamy się angażować.

Trafiamy na nie również z tego względu, że spełniają one nasze potrzeby w kontekście wyszukiwania, przez co traktowane są jak zawierające najtrafniejszą treść. Trafność treści napędza konwersję, a to połączenie prowadzi do wzrostu zainteresowania odbiorcy marką, co w następstwie kończy się skorzystaniem z zaprezentowanej oferty. Wykorzystując w marketingu treści narzędzia pokroju SEMrush, jesteśmy w stanie śledzić, jakie są aktualne trendy w wyszukiwaniach, a dzięki temu możemy dostosowywać nasz content marketing pod odbiorcę, który będzie bardziej skory skorzystać z naszych usług.

Dopełnia wysiłek włożony w pracę nad SEO

Mówiliśmy już o zamiłowaniu Google do wysoko jakościowej treści, wspomnijmy również o stosowanej przezeń formie gratyfikacji, w postaci sprzyjającego pozycjonowania strony internetowej. Optymalizacja treści, która łączy w sobie wykorzystywanie słów kluczowych we właściwych miejscach, zwraca uwagę Google na treść i tyczy się to zarówno pojedynczych słów kluczowych, jak i fraz z długim ogonem. Ostatecznie stosujemy odpowiednie nagłówki dla tekstu i poświęcamy chwilę na dopieszczenie metatagów.

Gratulację, otrzymujesz stronę zoptymalizowaną pod kątem SEO, która nader wszystko zawiera treść o wysokiej trafności dla popularnych wyników wyszukiwania. Można by jeszcze długo mówić o dobrze słowa kluczowego dla strony, czy praktyce linkbuilding, jednak dziś skupiamy się, przede wszystkim, na content marketingu, który w opisanej sytuacji, doskonale uzupełnia Twoją pracę nad SEO.

Wsparcie dla pozostałych strategii marketingowych

Treść może przybierać charakter źródła, z którego czerpać będą inne strategie marketingowe. Czy stosujesz formę promocji Pay Per Click, czy też korzystasz z kanałów mediów społecznościowych, lub innych form pokroju marketing e-mail, twoje treści pomogą w odnalezieniu firmy przez pożądaną grupę docelową.

Wykorzystaj swoje treści, do w reklamach, udostępniaj je w mediach społecznościowych – Twitter, Instagram, Meta – zastanów się jak wielu potencjalnych klientów zebranych jest w tych kanałach, chciałoby się rzec, żyła złota! Gdy jesteś w posiadaniu materiału, który przyciąga uwagę odbiorców w jednym miejscu, należy kuć żelazo, póki gorące i rozpowszechniać ją, tam gdzie Ty i Twoja firma jesteście obecni, kto wie może uda Ci się stworzyć viral.

Przyćmiewasz działania konkurencji

Mając na uwadzę, że, może nawet niedaleko Ciebie, znajdują się inne firmy, realizując bliźniacze Twojej firmie usługi, doskonale zdajesz sobie sprawę jak duże znaczenie ma konkurencyjność. Efektywny content marketing, ma za zadanie wyróżnić Twoją działalność spośród pozostałych. Priorytetem powinno być dla Ciebie znalezienie się, a następnie utrzymanie, w centrum uwagi, tylko w ten sposób klienci w pierwszej kolejności pojawią się w Twoich progach. Tutaj w zasadzie powtarzamy wypowiedziane wcześniej clue strategii marketingu treści – dostarcz im treść, która utwierdzi ich w przekonaniu o Twojej wyjątkowości na tle pozostałych. Dobre modus operandi stanowi analizowanie działań konkurencji – zobacz co oni robią, publikują, oferują i zrób to lepiej, dostarcz trafniejszej treści, przedstaw korzystniejszą ofertę.

Pozwala zawiązać silniejsze relacje z odbiorcami

Zdajemy sobie sprawę o potędze silnych relacji, zarówno w życiu prywatnym jak i zawodowym, ponieważ potęgę tę powinniśmy rozumieć jako zbudowanie zaufania. Dostarczając treści rozwiewających wszelkie wątpliwości, zyskujesz szacunek – klienci mogą zacząć postrzegać Cię jako eksperta w swojej dziedzinie i z kimś takim, zapragną nawiązać współpracę. Oddziałujące w ten sposób treści, są w pierwszej kolejności aktualne – to co było wczoraj, ich nie interesuje, dlatego u Ciebie dowiedzą się, co dzieje się dziś i co będzie mogło się wydarzyć jutro.

Podsumowanie

Jak zapewne widzisz, nie ma co uparcie wystrzegać się i unikać pracy nad content marketingiem, bo jaki jest sens w ucieczce przed czymś, co przyniesie Ci same benefity. Zastanów się jakie treści, o jakiej tematyce, chciałbyś skierować i do jakiej grupy odbiorców, którą określiłbyś mianem docelowej. Z kompletnym planem, zabierz się za działanie i pokaż swoim przyszłym klientom, że w Twoich progach nie ma miejsca na bajdurzenie.

Jeżeli jednak zapragnął byś poszerzyć wiedzę z zakresu content marketingu i planowania strategii marketingu treści skontaktuj się z nami, oferujemy nieodpłatny audyt SEO, oraz zapewniamy o chęci do współpracy, która z pewnością będzie owocna!

ZOBACZ RÓWNIEŻ
WYBRANE WPISY BLOGOWE

    Zastanawiasz się
    dlaczego Twoja strona
    NIE SPRZEDAJE?
    Umów się na bezpłatną konsultację SEO i dowiedz się, jak możemy poprawić Twoje wyniki sprzedażowe.
    Firma SXO
    Firma SXO
    OCEŃ TXT

    Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.

    Darmowa konsultacja

      Zastanawiasz się
      dlaczego Twoja strona
      NIE SPRZEDAJE?
      Umów się na bezpłatną konsultację SEO i dowiedz się, jak możemy poprawić Twoje wyniki sprzedażowe.