Trzy fundamentalne działania w mediach społecznościowych – czego nie robisz, a co powinieneś?

Trzy fundamentalne działania w mediach społecznościowych – czego nie robisz, a co powinieneś?

Bezpłatna konsultacja

Czy słyszałeś o zasadzie 80/20? Odnosi się ona do marketingu i zgodnie z zawartą w niej myślą, za 80% sprzedaży, odpowiada 20% lojalnych wobec Twojej marki konsumentów. W oparciu o tę statystyki, jesteśmy w stanie wysnuć wniosek, jakby okazywanie wsparcia, było bardziej opłacalne dla inwestycji, niż pozyskiwanie.

Relacje ponad statystyki

Korzyść jaką ofiaruje nam realizacja marketingu w mediach społecznościowych, dotyczy możliwości udoskonalania marki, która posiada wcześniej zdobytą bazę klientów. Jeżeli konsumenci pozytywnie wspominają kontakt z marką w mediach społecznościowych, którym miał miejsce w przeszłości, w większości przypadku, przedstawiają ją w superlatywach kolejnym osobom.

Budując relację z klientami, rośniemy w siłę i stopniowo uzyskujemy głos, którego z kolei możemy użyć w procesie nawiązywania kontaktów, a następnie współpracy, z liderami w branży. Nim jednak sięgniemy gwiazd u boku najsilniejszych, musimy pozyskać ambasadorów, osoby wpływowe w przestrzeni mediów społecznościowych, którzy będą głosić o nas dobre słowo – osoby te określamy mianem influencerów. My dostarczamy im produkty, lub dajemy dostęp do usług, oni w zamian wzmacniają nasz wizerunek i pozwalają uzyskać wyższą pozycję i rozpoznawalność.

Miej na uwadze, że każda uzyskana opinii odnosząca się do Twojej działalności ma znaczenie – pozytywne przekonują kolejne osoby do zapoznania się z naszą ofertą, negatywne są motorem napędowym zmian, gdyż wyszczególniają niedopatrzenia naszych działań, analogicznie mówiąc wprost, co musimy poprawić, aby było lepiej. Szanujemy każde słowo i odnosimy się do osób, które je wypowiadają z serdecznością i wdzięcznością.

W mediach społecznościowych, nie możemy pozostawać bierni, dlatego śledzimy każdą aktywność, która związana jest z naszą marką, innymi słowy napawamy się fanfarami zadowolonych klientów, ale i nadstawiamy ucho w kierunku, z którego dobiega “szum”. Dąż do bycia nadaktywnym, tak długo jak jesteś w stanie. Skupiaj się zarówno na klientach, jak i na konkurencji, analizując jej działania i elementy strategii marketingowej.

Firma z charakterem i wartościami

Wielokrotnie sprawdzonym w praktyce zabiegiem, zaliczanym do dobrego PRu, jest tworzenie tożsamości marki, które należy rozumieć jako umożliwianie klientom, zapoznania się z jej historią, celami i przyświecającej idei. Im bardziej lojalny stanie Ci się klient, tym bardziej interesować się będzie samą marką, a nie wyłącznie oferowanymi przez nią dobrami.

Ponadto spójna identyfikacja, na którą składa się np. logotyp, barwy, autorska stylistyka, one również dodają marce wartości i nierzadko sprawiają, że klienci pragną się z nią identyfikować. Zachowane w charakterystycznym firmie stylu infografiki i inne elementy graficzne, realizacja materiałów wideo, lub dodawanie treści blogowych o określonej formie komunikacji z klientem – to wszystko sprawia, że Twoja marka przyciąga ludzi, sprawia, że zostają z tobą na dłużej i ostatecznie postrzegają ją jako wyjątkową.

Tworzysz osobistą platformę z treściami, niech sprawi ona, że klienci skłonni będą nawiązać z tobą kontakt, np. celem zasięgnięcia informacji. Jeśli się zwrócą, niech tę odpowiedź otrzymają – pokaż swoje zaangażowanie, a to z pewnością zachęci i ich do zaangażowania się w życie Twojej marki.

Udostępniając coraz lepsze, chwytliwe treści, może się zdarzyć, że zaczną być one w końcu udostępniane. Być może uda Ci się stworzyć viral, wówczas ruch w kanałach dostępu do marki zyska drugie, lepsze życie. Rozpocznie się ożywiony proces budowania linków, w którym wówczas uczestniczyć będą firmy, które dorównują poziomem Twojej, to z kolei jest przepis na doskonałe pozycjonowanie, gdyż nie ma lepszej metody na osiągnięcie wyższej pozycji w rankingu, niż przemyślany i efektywny linkbuilding.

Google Analytics

Choć to kwestia stricte techniczna, bez sprawnej analityki i monitorowania życia naszej strony, czy innej formy cyfrowej egzystencji, gigantyczny sukces, może szybko obrócić wniwecz. Twoim priorytetem powinno być regularne śledzenie ruchu, który generują kanały mediów społecznościowych.

Zwracaj uwagę na kluczowe wskaźniki zaangażowania, klikalność i czas spędzany w Twoich progach, zasadniczo każda statystyka wysyła Ci pewne sygnały, nie bądź wobec nich obojętny.

Narzędzie Google Analytics, pozwala na skuteczne monitorowanie aktywności. Wykorzystaj możliwość implementacji kodu śledzenia, określającego ilość udostępnień postów z Twojej strony, to naprawdę bardzo przydatne.

Na co jeszcze warto zwrócić uwagę w przypadku analityki? Cierpliwość, to nie trwa kilka godzin, czy dni. Dane przychodzą z czasem, dlatego nie warto się zniechęcać, gdyż pominięcie tego elementu na wczesnym etapie, wróci jak bumerang, w najmniej odpowiednim momencie.

Podsumowanie

Media społecznościowe nie są rynkiem, to miejsce promocji, miejsce, w którym możesz przeprowadzić znakomitą strategię marketingu przychodzącego. Ofiarują możliwość poznania klientów i zdobycia tych 20%, które zapewnią Ci choćby zwrot inwestycji, ale będą z Tobą i to się liczy. Zaangażowanie w kanały mediów społecznościowych, z czasem skutkuje rozwojem marki, jednak wymaga to cierpliwości, skrupulatności i choćby minimalnej ochoty na śledzenie trendów.

Firma silna w mediach społecznościowych, również będzie silna w rzeczywistości, dlatego postaraj się dostosować strategie marketingu treści, w taki sposób, aby stworzyć popyt na Twoją ofertę, jeżeli jednak nie czujesz się na siła, lub potrzebujesz wsparcia, skontaktuj się z nami. Pomożemy Ci zrozumieć materię marketingu internetowego z wykorzystaniem mediów społecznościowych i nie tylko.

ZOBACZ RÓWNIEŻ
WYBRANE WPISY BLOGOWE

    Zastanawiasz się
    dlaczego Twoja strona
    NIE SPRZEDAJE?
    Umów się na bezpłatną konsultację SEO i dowiedz się, jak możemy poprawić Twoje wyniki sprzedażowe.
    Firma SXO
    Firma SXO
    OCEŃ TXT

    Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.

    Darmowa konsultacja

      Zastanawiasz się
      dlaczego Twoja strona
      NIE SPRZEDAJE?
      Umów się na bezpłatną konsultację SEO i dowiedz się, jak możemy poprawić Twoje wyniki sprzedażowe.