Tag hreflang – co warto o nim wiedzieć?

Tag hreflang – co warto o nim wiedzieć?

Bezpłatna konsultacja

Hreflang to atrybut HTML używany do określania języka i regionalnego kierowania danych. Element ten pomaga wyszukiwarkom zrozumieć związek między wielojęzycznymi stronami w witrynach, co umożliwia dostarczenie użytkownikom najtrafniejszych treści.

Przed wprowadzeniem tego atrybutu firmy mogły wysyłać swoje oferty tylko do klientów ze swojego kraju. Promowanie marki na szeroką skalę było więc faktycznie utrudnione.

Jakie znaczenie ma hreflang dla SEO?

Warto zaznaczyć, że Google nie potwierdził, iż hreflang ma bezpośredni wpływ na budowę listy wyników wyszukiwania oraz żadne dane techniczne na to nie wskazują. Użycie tego atrybutu w ramach strategii optymalizacji treści pomaga jednak zwiększyć współczynnik kliknięć, co jest już uznawane za czynnik rankingowy. Jakie najważniejsze korzyści mogą wypłynąć z zastosowania tego atrybutu?

  • Podawanie użytkownikom treści w ich języku bardzo korzystnie wpływa na ich zadowolenie. Dzięki temu czas sesji znacznie się wydłuża, współczynnik CTR wzrasta, a liczba odrzuceń jest minimalizowana.
  • Jeśli istnieje wiele takich samych treści w różnym języku, które skierowane są do różnych krajów, nie ma ryzyka wystąpienia problemu duplikatów. Skopiowana zawartość jest elementem, na który Google zwraca szczególną uwagę, a atrybut hreflang zapobiega wszelkim związanym z tym nieprawidłowościom.

Należy też zwrócić uwagę, że użycie hreflang nie zagwarantuje doskonałych wyników. Atrybut jest bowiem tylko sygnałem dla Google, a nie zasadą, której musi przestrzegać. Nie oznacza to jednak, że powinno się z niego zrezygnować. Aby mieć klientów na całym świecie i zwiększać osiągane zyski, warto tworzyć treści w wielu językach, a możliwe jest to właśnie dzięki hreflang.

Jak wygląda tag hreflang?

Tag hreflang ma zorganizowaną budowę, która wygląda następująco:

rel=”alternate” href=”(adresURL)” hreflang=”(kod języka i kraju)”

Szereg ten podzielić można na trzy części:

  • część rel=”alternatywna” informuje wyszukiwarki o istnieniu innej wersji tej samej strony;
  • część href= określa konkretną lokalizację strony;
  • część hreflang= zaznacza konkretny kraj i jego język;

Jak stworzyć tag hreflang?

Budowanie tagu hreflang nie powinno stanowić dla nikogo zbyt dużego problemu. Jeśli już znasz budowę atrybutu i jego trzy kluczowe części, możesz łatwo utworzyć znacznik dopasowany do swoich celów. Aby zacząć, musisz określić kraj i kod języka, którym posługują się jego mieszkańcy i umieścić go w odpowiednim miejscu w składni tagu.

Jeśli chcesz na przykład wyświetlić stronę w języku niemieckim, kod będzie wyglądał następująco:

rel=”alternate” href=”(URL)” hreflang=”de”

Inną zaletą tego tagu jest także możliwość kierowania reklam do określonych odbiorców z innych krajów. Procedura jest wówczas ta sama – wybierz kod kraju, umieść go w znaczniku hreflang i opublikuj treść.

Dlaczego warto korzystać z hreflang?

Wiesz już, jak stworzyć tag hreflang. Zastanawiasz się pewnie teraz, co możesz dzięki niemu osiągnąć? Oto dwie podstawowe zalety korzystania z tego atrybutu:

  • Lepsze doświadczenia użytkownika

Hreflang to narzędzie, którego użycie poprawia komfort użytkowania witryny. Dzięki niemu możesz bowiem skierować swoje treści do określonych odbiorców i zapewnić im dobre wrażenia, dzięki dostosowaniu ich do danego języka. W ten sposób umożliwiasz im dokładne poznanie zawartości witryny, przez co są w stanie ją zrozumieć, co skutkować może faktycznymi zakupami.

  • Eliminacja problemu zduplikowanych treści

Tagi hreflang pokazują wyszukiwarkom, że istnieje wiele wersji jednej witryny. Dzięki temu nie są one uznawane za duplikaty treści i mają szansę na osiągnięcie wysokiej pozycji na liście wyników wyszukiwania.

Jeśli więc posiadasz stronę internetową z tą samą zawartością w języku angielskim w różnych adresach URL, które są skierowane do odbiorców z różnych krajów anglojęzycznych, takich jak Australia, Wielka Brytania itp., różnice w treści byłyby niewielkie, co uznane zostać mogłoby za kopię. Tagi hreflang eliminują ten problem, gdyż wskazują wyszukiwarkom, że treść jest niemal identyczna, ale zoptymalizowana pod kątem różnych regionów.

Wpływ hreflang na pozycjonowanie stron

Głównym powodem wykorzystania tagu Hreflang jest prezentowanie treści odpowiednim odbiorcom, co przekłada się na popularność marki w sieci. Znacznik ten może nie wygenerować satysfakcjonującego ruchu na stronie, ale z pewnością pomoże zatrzymać na niej użytkowników i zaoferować im dokładne, zrozumiałe treści. Ponadto kody hreflang umożliwiają wyszukiwarkom zidentyfikowanie odpowiedniej wersji witryny i poprawne umieszczenie jej w SERP. Wynika to z analizy wskaźników, takich jak preferencje językowe użytkownika, lokalizacja, region itp.

Hreflang a kanonizacja

Kanonizacja i tag hreflang mają bardzo podobną strukturę, lecz dzieli je kilka istotnych różnic. Celem kanonizacji jest wyróżnienie głównego adresu URL spośród podobnych treści, aby uniknąć problemów z duplikatami.

Hreflang to tag, który umożliwia wyszukiwarkom określenie, który adres URL, spośród posiadających tę samą treść, powinien być wyświetlany użytkownikom z konkretnymi preferencjami językowymi i w danej lokalizacji. Ta istotna różnica pozwala zrozumieć, czym jest międzynarodowe SEO z punktu widzenia odbiorcy.

Podsumowanie

Tag hreflang to doskonałe narzędzie, które umożliwia popularyzowanie marki w sieci i przedstawianie oferty zagranicznym użytkownikom. Znacznik ten eliminuje również ryzyko powstawania duplikatów, co korzystnie wpływa na pozycję witryny na liście wyników wyszukiwania. Skorzystaj więc z wyżej wymienionych wskazówek i stwórz tag hreflang, dzięki któremu pozyskasz klientów z całego świata i poprawisz swoje wyniki!

ZOBACZ RÓWNIEŻ
WYBRANE WPISY BLOGOWE

    Zastanawiasz się
    dlaczego Twoja strona
    NIE SPRZEDAJE?
    Umów się na bezpłatną konsultację SEO i dowiedz się, jak możemy poprawić Twoje wyniki sprzedażowe.
    Firma SXO
    Firma SXO
    OCEŃ TXT

    Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.

    Darmowa konsultacja

      Zastanawiasz się
      dlaczego Twoja strona
      NIE SPRZEDAJE?
      Umów się na bezpłatną konsultację SEO i dowiedz się, jak możemy poprawić Twoje wyniki sprzedażowe.