Strategie pisania treści, które korzystnie wpłyną na Twoje SEO

Strategie pisania treści, które korzystnie wpłyną na Twoje SEO

Bezpłatna konsultacja

Jak często podczas wyszukiwania informacji w internecie zastanawiasz się, czy są one wiarygodne i pochodzą z zaufanych źródeł? Większość użytkowników uznaje strony prezentowane przez Google na liście wyników wyszukiwania jako wartościowe i prawdziwe treści, które przedstawiają wyłącznie fakty. Czy kiedykolwiek zastanawiałeś się jednak, kto tworzy takie wpisy, czym się kieruje, jakich metod używa i skąd czerpie niezbędne informacje? Czytaj dalej i poznaj kilka najważniejszych informacji dotyczących strategii tworzenia treści internetowych.

Czemu służą treści internetowe?

Pisanie treści jest pracochłonnym procesem, który może okazać się zbyt wymagający dla wielu właścicieli stron internetowych. Okazuje się jednak, że wielu twórców coraz częściej korzysta z usług profesjonalnych agencji, które zajmują się tworzeniem zawartości stron. Powodem, dla którego decydują się na tego typu rozwiązania, jest bez wątpienia chęć zapewnienia użytkownikom jak najlepszych wrażeń i zajęcia wysokiej pozycji w rankingu wyszukiwarek. Oto kilka innych celów pisania wysokiej jakości treści:

  • Reklama – Tworzenie wysokiej jakości treści to tani sposób reklamowania towarów i usług. Wiarygodna i wartościowa zawartość stron internetowych jest bowiem w stanie przyciągnąć wielu zainteresowanych zakupem klientów.
  • Reputacja – celem każdej firmy jest zyskanie zaufania klientów i zbudowanie dobrego wizerunku marki. Pisanie wartościowych treści pozwala wyróżnić się spośród konkurencyjnych firm i wykazać się wiedzą w swojej branży.
  • Optymalizacja pod kątem wyszukiwarek – Google i inne wyszukiwarki prezentują wyniki wyszukiwania na podstawie ich dopasowania do intencji użytkownika. Korzystając z technik SEO podczas tworzenia treści, Twoje strony będą miały większą szansę na uzyskanie wysokich pozycji w rankingu Google, dzięki czemu staną się widoczne dla większej liczby odbiorców.
  • Budowanie relacji – zadaniem wysokiej jakości treści stron internetowych jest zapewnienie dobrej relacji między potencjalnymi klientami a firmami oferującymi konkretne produkty czy usługi, aby ich sprzedaż okazała się możliwa.

Jak tworzyć wysokiej jakości treści?

Napisanie wysokiej jakości, wiarygodnej i wręcz zachwycającej treści nie jest wystarczające, żeby przebić się przez tłum innych konkurencyjnych marek. Ważna jest zatem optymalizacja pod kątem wyszukiwarek, dzięki której zajmiesz wysoką pozycję na liście wyników wyszukiwania i dotrzesz do szerszego grona odbiorców. Aby jednak zrozumieć, na co zwrócić uwagę i jakie metody wykorzystać, musisz przyjrzeć się bliżej procesowi pozycjonowania stron internetowych przez Google.

Istnieje wiele zasad, które Google uwzględnia podczas tworzenia rankingu konkretnych witryn. Warto się więc z nimi zapoznać i wdrożyć je do swojej strategii. Oto niektóre z nich:

  • Interesująca treść – im większy ruch w Twojej witrynie, tym wyższa będzie jej pozycja na liście wyników wyszukiwania – szczególnie jeśli współczynnik odrzuceń jest dość niski. Posiadanie ciekawych treści i innowacyjnych pomysłów to doskonały sposób na przyciągnięcie odbiorców, którzy zostaną z Tobą na dłużej.
  • Dbanie o odbiorców – zawsze wybieraj tematy, o których potencjalni klienci będą chcieli czytać i dzięki którym zostaniesz uznany jako dobre źródło wiarygodnych informacji.
  • Czytelna treść – forma pisanych treści powinna być łatwa do odczytania dla docelowych odbiorców. Jeśli piszesz o trudnych tematach, oczywiste jest, że nie zostaną one zrozumiane przez wszystkich użytkowników. Jednakże potencjalni klienci, do których próbujesz dotrzeć, nie powinni mieć żadnych trudności z odczytaniem Twoich treści.
  • Dobra struktura – użytkownicy po wejściu na stronę najczęściej najpierw sprawdzają nagłówki, aby stwierdzić czy znajdą tam to, czego szukali. Użyj więc ciekawych tytułów i list punktowanych- dobrze zakomunikować, o czym jest dany tekst.
  • Unikalność i wiarygodność – Twoje treści powinny być dokładne, aktualne i oryginalne. Jeśli okaże się, że w Internecie nie ma zbyt wielu wartościowych informacji na podjęty przez Ciebie temat, wykorzystaj tę szansę i przedstaw się z jak najlepszej strony. Regularnie aktualizuj też swoje informacje, gdyż Google bierze to pod uwagę podczas ustalania rankingu.
  • Wysoka jakość – Google bierze pod uwagę wiele wskaźników, które określają, czy Twoja witryna spełnia oczekiwania użytkowników. Wyszukiwarka bada ruch na stronie, wysokość konwersji, wskaźnik odrzuceń i wiele innych elementów, które pozwalają jej jak najdokładniej ocenić jakość prezentowanych treści. Zadbaj więc o zaangażowanie odbiorców, a osiągniesz satysfakcjonujące wyniki.

Czego unikać podczas tworzenia treści?

Istnieje kilka nieskutecznych, a nawet szkodliwych metod tworzenia treści, których zdecydowanie powinieneś unikać. Czytaj dalej, aby wiedzieć, od czego lepiej trzymać się z daleka.

Elementy, które szkodzą pozycji Twojej strony

Pamiętaj, że aby treść była skuteczna i przyciągała odbiorców, musisz unikać typowych błędów, które mogą Ci to utrudnić. Oto niektóre z nich:

  • nudna i nieoryginalna treść;
  • nieistotne informacje;
  • niska jakość treści i błędne informacje;
  • treść w formie ogromnego bloku tekstu, który zniechęca użytkowników do lektury;
  • brak aktualizacji strony, co skutkuje prezentowaniem przestarzałych informacji.

Techniki Black Hat SEO

Są to metody, które mają na celu przyciągnięcie większej liczby odbiorców do strony internetowej przy użyciu podstępnych środków. Jeśli okaże się, że Twoja witryna ich używa, może zostać ukarana przez Google, który chce w ten sposób dbać o swoich użytkowników. Wskutek tej kary Twoja strona nie będzie pojawiać się na liście wyników wyszukiwania, co zrujnuje Twoje dotychczasowe strategie i doprowadzi do poważnych problemów, nawet finansowych. Warto również zauważyć, że tego typu działania nie są już w żadnym stopniu skuteczne, gdyż algorytmy Google stały się na nie odporne.

Podsumowanie

Widzisz już zapewne, jak ważna jest dbałość o wysokiej jakości treści. Angażowanie użytkowników i uwzględnianie algorytmów wyszukiwarek to cele, które przyświecać powinny każdemu internetowemu twórcy. Zrezygnuj więc z podstępnych technik Black Hat SEO i wykorzystaj skuteczne metody optymalizacji, dzięki którym osiągniesz wymarzoną pozycję na pierwszej stronie listy wyników wyszukiwania Google, przyciągniesz nowych klientów i zwiększysz swoją sprzedaż. Nie czekaj – wiesz co robić!

ZOBACZ RÓWNIEŻ
WYBRANE WPISY BLOGOWE

    Zastanawiasz się
    dlaczego Twoja strona
    NIE SPRZEDAJE?
    Umów się na bezpłatną konsultację SEO i dowiedz się, jak możemy poprawić Twoje wyniki sprzedażowe.
    Firma SXO
    Firma SXO
    OCEŃ TXT

    Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.

    Darmowa konsultacja

      Zastanawiasz się
      dlaczego Twoja strona
      NIE SPRZEDAJE?
      Umów się na bezpłatną konsultację SEO i dowiedz się, jak możemy poprawić Twoje wyniki sprzedażowe.
      Rozpocznij chat
      Zamów rozmowę

        Chcesz poznać
        ofertę?
        Skontaktujemy się z Tobą w ciągu kilku minut! Jesteśmy dostępni w dni robocze w godzinach 9-15.
        Niestety aktualnie nasz konsultant nie jest dostępny. Skontaktujemy się z Tobą w godzinach otwarcia biura.
        Wyrażam zgodę na przetwarzanie moich danych osobowych przez ICEA SPÓŁKA Z OGRANICZONĄ ODPOWIEDZIALNOŚCIĄ w celu nawiązania kontaktu. Więcej w Polityce prywatności.