Sposoby na zwiększenie sprzedaży online

Sposoby na zwiększenie sprzedaży online

Bezpłatna konsultacja

Jak zwiększyć sprzedaż w sklepie? To pytanie zadaje sobie praktycznie każdy właściciel. Jednym z zadań, które spędza sen z powiek zarówno przedsiębiorcy, jak i jego pracownikom jest skuteczne i najczęściej szybkie zwiększenie sprzedaży w sklepie online. Dla każdego biznesu ważne jest osiąganie jak największych przychodów przy jednoczesnej minimalizacji kosztów. Podobnie jest w przypadku sklepów online. W sieci po wpisaniu w okienko wyszukiwarki frazy kluczowej związanej z poszukiwanym produktem pojawiają się dziesiątki, setki, tysiące i wiele więcej sklepów internetowych, które oferują poszukiwany asortyment, a także dodatkowe usługi. Niekiedy jeszcze za sprzedażą samego produktu kryje się także usługa serwisu, wymiany czy darmowej dostawy pod wskazany adres. Stąd też wzięła się popularność sklepów internetowych – obecnie praktycznie każdy produkt począwszy od ubrań, a skończywszy na sprzęcie AGD, wakacjach czy samochodzie może zostać zakupiony przez internet bez konieczności wychodzenia z domu. Bardzo dużo w tym zakresie ułatwił także rozwój sieci dostaw – kurierów, paczkomatów, punktów odbioru przesyłek. Warto więc wykorzystać hossę na rynku e-commerce i jeszcze bardziej skupić się na rozwoju sprzedaży online.

Jak zwiększyć sprzedaż sklepu internetowego?

Jak zwiększyć sprzedaż w sklepie online, aby przyniosła ona nie tylko zyski, ale także umożliwiła dalszy rozwój? Sposobów jest wiele, jednak wszystko zależy tutaj od możliwości poniesienia kosztów i zaangażowanych w zmianę osób. Z jednej strony można prowadzić efektywne działania zarówno na samej platformie sprzedażowej, jak i poza nią włączając w te działania marketing internetowy. Sklepów online w sieci jest całe mnóstwo, ale pewne działania są w stanie sprawić, że konkretna witryna znajdzie się wyżej w wyszukiwarce Google niż inne, będzie bardziej rozpoznawalna, wzbudzi większe zaufanie klientów, odpowiednio poprowadzi ich przez proces sprzedaży i tym samym pozwoli na zwiększenie sprzedaży. Sprzedaż w sieci nie zależy jedynie od dobrego pomysłu, atrakcyjnej oferty czy promocyjnych cen, ale w dużej mierze od tego, czy te zalety uda się odpowiednio przedstawić i wypromować.

Zoptymalizowana witryna

Jedną z podstaw do zaistnienia w sieci jest dobrze zoptymalizowany sklep internetowy. Jeśli zdecydowałeś się na osadzenie sklepu na najpopularniejszych platformach typu Shoper, Prestashop, WooCommerce, Magento, RedCart czy innych, to będziesz mieć ułatwione zadanie, ponieważ już same gotowe szablony na których opierają się te sklepy zostały dostosowane do wymogów wyszukiwarki. Wśród tych najważniejszych parametrów znajdują się kwestie takie jak szybkość ładowania sklepu, ilość przekierowań, dostosowanie do UX i UI, waga sklepu, odpowiednie zoptymalizowanie grafik, zdjęć i filmików, wykorzystanie aktualnych zabezpieczeń i najnowszych protokołów, a także obecność nagłówków h1, h2 i wiele innych czynników, na które obecność lub brak zwraca uwagę wyszukiwarka Google. Aby więc zaistnieć w sieci ważne jest odpowiednie zoptymalizowanie sklepu (SEO) i wszystkich jego elementów.

Dobre opisy produktów

Bardzo ważną kwestią podczas optymalizacji i pozycjonowania sklepu jest przygotowanie wysokiej jakości treści, w tym strony głównej, poszczególnych jej zakładek, opisy kategorii i samych produktów. Warto zadbać o to, aby opisy były jak najbardziej wyczerpujące i dopasowane do konkretnego produktu. Wiąże się z tym współczynnik Topical Authority, który odzwierciedla dopasowanie tekstów do tematyki sklepu oraz wartość contentu. Pod żadnym pozorem nie można kopiować już istniejących treści, bo robot Google szybko to wyłapie i w skrajnych przypadkach będzie mógł nawet zbanować stronę i wykluczyć ją z wyników wyszukiwarki, co może okazać się nawet śmiercią dla internetowego biznesu. Dobry opis produktu powinien być:

  • konkretny,
  • podzielony na fragmenty,
  • zawierający wypunktowania, listy, numerowanie,
  • przedstawiać produkt w obrazowy sposób,
  • zawierać słowa kluczowe stanowiące 2-3% całego tekstu,
  • unikalny.

Zróżnicowane możliwości płatności i wysyłki

Jak zwiększyć sprzedaż produktu, który w swojej ofercie posiada wiele sklepów? Dać użytkownikowi jak największą możliwość wyboru, zarówno pod względem płatności jak i wysyłki. Dla wielu osób, które nie korzystają z usług banków i bankowości internetowej zakupy internetowe są znacznie utrudnione, a one także chciałaby korzystać z tej możliwości. Warto zatem wprowadzić opcję płatności za pobraniem, aby nie odcinać się od klientów, którzy niekoniecznie korzystają ze wszelkich nowinek lub nie do końca ufają internetowym zabezpieczeniom. Ponadto warto również rozszerzać możliwość dostarczenia paczki do paczkomatu czy punktu odbioru, co ułatwia zakupy także osobom mieszkającym na prowincji lub tym, które całe dnie pracują i nie mogą oczekiwać na pojawienie się kuriera. Im więcej opcji zaproponujesz, tym bardziej prawdopodobne jest, że wstrzelisz się w preferencje potencjalnego klienta.

Dostosowanie do urządzeń mobilnych

W obecnym świecie wiele osób praktycznie nie rozstaje się ze swoim smartfonem. To dla nich bardzo ważny kawałek wszechświata, który na bieżąco mogą śledzić. Wiele osób docenia możliwość dokonywania zakupów także za pośrednictwem telefonu, kiedy w tym samym czasie mogą np. wygodnie leżeć w łóżku. Niezbędne jest więc zadbanie o responsywność sklepu online, czyli dostosowanie widoku sklepu do urządzeń mobilnych. Sklep, który dobrze prezentuje się na wyświetlaczu komórki zachęca do dokonania zakupów.

Dobre opinie użytkowników

Kiedy zastanawiasz się jak zwiększyć sprzedaż w sklepie internetowym pomyśl o uzyskaniu dobrych opinii, ocen i rekomendacji, które z pewnością przekonają inne osoby do dokonania zakupów. Warto zachęcać dotychczasowych użytkowników do pozostawiania pozytywnych ocen i wyjaśniania niezadowolenia w przypadku opisanych reklamacji. Marka aktywna, która interesuje się odczuciami klientów także po zakupach ma szansę na związanie ich ze sobą na dłużej, a także kreowanie pozytywnych odczuć, które są bardzo ważne dla procesu zwiększania sprzedaży. Warto prosić o dobre opinie w każdym miejscu – bezpośrednio na stronie, w wizytówkach Google, w social media i we wszystkich kanałach, w których jesteś aktywny.

Docieranie do różnych kanałów przekazu

To kolejna kwestia, na której warto skupić się nieco dokładniej. Często prowadzenie samego sklepu online nie wystarczy, aby zaistnieć w świadomości użytkowników, a obecnie możliwości promowania sklepu jest bardzo dużo. Jak zwiększyć sprzedaż online? Nie trzeba od razu wykorzystywać wszystkich z nich, ale wybrać te, które najbardziej pasują do branży, charakteru prowadzonego biznesu, a także pojawić się w miejscach w których przebywa opracowana grupa docelowa. Mogą to być np. fora internetowe, social media czy śledzenie swoich ulubionych celebrytów. Zagospodarowanie dodatkowych miejsc w sieci, szczególnie jeśli podejdzie się do tego odpowiedzialnie pozwoli na zwiększenie sprzedaży w sklepie online i dodatkowo budowanie wizerunku marki.

Przemyślane akcje promocyjne

Wszelkie promocje wydają się być idealnym sposobem na zwiększenie sprzedaży. Warto z nich korzystać w rezolutny i zaplanowany sposób, aby np. przewietrzyć magazyny i pozbyć się letnich kolekcji ubrań czy sprzętu elektronicznego, który po roku może już uchodzić za przestarzały. Akcje promocyjne powinny być jednak rozsądne, a ponadto warto pamiętać, że to raczej krótkoterminowy sposób na zwiększenie sprzedaży, nie mniej jednak często bardzo skuteczny.

Analiza dotychczasowych danych

Prowadzenie wszelkich działań w sieci warto poprzeć analizą dotychczasowych aktywności i umiejętnym wyciąganiem wniosków. Jeśli jedno rozwiązanie się nie sprawdza jak np. współpraca z influencami nie poprawia w żaden sposób sprzedaży w sklepie lub użytkownicy krytykują nowy, niespójny system płatności, to warto z nich zrezygnować i zamiast tego powrócić do dotychczasowych rozwiązań lub wdrożyć inne. Podczas wprowadzania zmian w sklepie warto zapytać osoby z najbliższego otoczenia co o tym myślą lub np. rozesłać ankietę do dotychczasowych klientów, w której w zamian za bonifikatę będą mogli się wypowiedzieć. Wiele informacji można również pozyskać ze wszelkich programów przeznaczonych do analizy danych w sieci np. Google Analytics, który podpięty pod sklep pokaże wiele danych demograficznych, ale także ruch użytkowników na stronie, podejmowane działania itp. Jeszcze lepszym narzędziem są te do automatyzacji marketingu, dzięki którym można podejrzeć drogę zakupową konkretnego klienta, przeanalizować dlaczego porzuca koszyk zakupowy, przesłać mu informacje o niezrealizowanych zakupach itp. Zakup takiego narzędzia pozwala uzyskać nie tylko bardzo wartościowe dane, ale także usprawni wiele procesów, co jest korzystne szczególnie w przypadku sklepów internetowych.

Pozycjonowanie sklepu w sieci WWW

Jak zwiększać sprzedaż jednocześnie budując rozpoznawalność marki? Można skorzystać również z takich rozwiązań jak np. content marketing, czyli przyciąganie do siebie użytkowników za pomocą wartościowych treści umieszczanych np. na blogu lub na portalach zewnętrznych. Ideą marketingu treści jest pisanie w taki sposób, aby to użytkownik sam ich poszukiwał. W tym celu dobrze sprawdzi się pisanie poradników, recenzji i artykułów odpowiadających na najczęściej zadawane przez użytkowników pytania. Źródła w których internauci trafiają na wartościowy dla nich content są z reguły doceniane i jeszcze chętniej odwiedzane, a to z kolei może skutecznie napędzić sprzedaż. Warto zadbać, aby właśnie Twój sklep był dla nich takim miejscem. Porad dotyczących pisania zgodnie z zasadami content marketingu można znaleźć w sieci bardzo dużo, a specjalizują się w nich copywriterzy SEO. A jak zwiększyć swoją sprzedaż i jednocześnie ją utrzymać? Do tego potrzebne jest prowadzenie długofalowych działań. Najlepiej sprawdzi się ciągła optymalizacja i pozycjonowanie w sieci sklepu online. Oba te procesy praktycznie nigdy się nie kończą i powinny być realizowane równocześnie. Każdy nowy element dodawany do sklepu jak i on sam może co jakiś czas potrzebować ponownej optymalizacji. Sieć internetowa to nieustannie poruszająca się materia, dlatego sklep, który od wielu lat pracuje na swoją pozycję jest w znacznie lepszej sytuacji niż ten który realizuje dorywcze działania.

ZOBACZ RÓWNIEŻ
WYBRANE WPISY BLOGOWE

    Zastanawiasz się
    dlaczego Twoja strona
    NIE SPRZEDAJE?
    Umów się na bezpłatną konsultację SEO i dowiedz się, jak możemy poprawić Twoje wyniki sprzedażowe.
    Firma SXO
    Firma SXO
    OCEŃ TXT

    Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.

    Darmowa konsultacja

      Zastanawiasz się
      dlaczego Twoja strona
      NIE SPRZEDAJE?
      Umów się na bezpłatną konsultację SEO i dowiedz się, jak możemy poprawić Twoje wyniki sprzedażowe.