Sposoby na usunięcie wizytówki w Google

Sposoby na usunięcie wizytówki w Google

Bezpłatna konsultacja

Wizytówka Google to dla wielu firm miejsce dodatkowej reklamy. Jest bardzo popularna ze względu na zerowe koszty związane z jej założeniem, łatwość obsługi, a także możliwość docierania do większego grona klientów, szczególnie lokalnego. Czasem jednak dzieje się tak, że wystąpi konieczność jej usunięcia. Warto się nad tym zastanowić i być może spróbować na nowo zacząć prace nad wizytówką, która będzie doskonałym miejscem reklamy. Gdy jednak decyzja ostatecznie zapadnie, to oczywiście można ją usunąć, jednak w ściśle określonych przypadkach. Google ma monopol na wiele usług internetowych i podobnie jak w przypadku pozycjonowania czy reklam w Google Ads i tym razem to amerykański koncern ustala zasady funkcjonowania wizytówek i ich usuwania. Można usunąć zarówno wizytówkę do której mamy dostęp jako administrator, jak i taką do której nie mamy dostępu, a została np. założona w nieuprawniony sposób. Poniżej znajdują się informacje jak szybko i skutecznie usunąć wizytówkę Google w zaledwie kilku krokach.

Czy można usunąć firmę z Google?

Oczywiście, że możliwa jest likwidacja wizytówki Google jednak nie w każdym przypadku. Tak naprawdę wizytówkę Google można usunąć jedynie wtedy, jeśli firma naprawdę zakończy swoją działalność i w momencie kiedy zmieni siedzibę. Jeśli więc coś nie działa na wizytówce tak jak chcemy i zdecydujemy, że nie chcemy już zajmować się tym kanałem komunikacji lub będziemy chcieli pozbyć się z niej negatywnych opinii, to niestety jest to niemożliwe. Zatem jeśli kończymy działalność lub zmieniamy siedzibę to zamknięcie wizytówki jest możliwe, w innych przypadkach nie. Czym innym jest natomiast zgłoszenie wizytówki i zamknięcie jej przez Google. Dzieje się tak, jeśli wizytówka została założona na fikcyjną firmę – to jednak najczęściej zostaje wyłapane poprzez weryfikację w Google lub jeśli ktoś założył wizytówkę na nieprawidłowy adres np. prywatny adres domowy obcej osoby lub w miejscu instytucji w żaden sposób niezwiązanej z prowadzoną działalnością. Wówczas czujni właściciele sami zwykle zgłaszają, że ktoś bezprawnie założył wizytówkę na adres ich siedziby.

Jak usunąć wizytówkę Google?

Najłatwiejsze jest usunięcie wizytówki Google bezpośrednio za pomocą panelu Google Moja Firma, z której korzysta praktycznie każdy właściciel wizytówki. Dzięki temu wizytówka nie będzie pokazywać się w wynikach wyszukiwania, a także jako pinezka w Google Maps. Jeśli jednak wizytówka ma za sobą bardzo długą historię i była dokładnie wypełniona, opatrzona wieloma zdjęciami i opiniami użytkowników, to jeszcze długo po usunięciu może wyświetlać się w niektórych miejscach w internecie, zgodnie z maksymą, że: „W internecie nic nie ginie”. Jednak wraz z upływem czasu jej widoczność powinna spaść o 99% i praktycznie stać się niewidoczna dla przeciętnego użytkownika sieci.

  1. W pierwszej kolejności niezbędne jest zalogowanie się na konto Google Moja Firma. Można to zrobić zarówno za pośrednictwem telefonu, jak i tabletu czy komputera.
  2. Następnie należy wybrać wizytówkę, którą chce się usunąć (jednak firma może posiadać kilka wizytówek np. w przypadku prowadzenia filii w różnych dzielnicach, miastach).
  3. Po wyborze użytkownik znajduje się w panelu do zarządzania konkretną wizytówką. Po lewej stronie znajduje się panel na którym dostępne są różne opcje zarządzania. Wśród nich występuje sekcja „Informacje”, którą należy wybrać.
  4. Po otwarciu sekcji „Informacje” w prawym rogu wyświetli się specjalne okienko pod nazwą „Oznacz firmę jako zamkniętą w Google”.
  5. Po tym zaznaczeniu do wyboru są dwie opcje. Jedna sprawia, że firma zostanie oznaczona w wizytówce jako „zamknięta na stałe”, a druga opcja to zwykłe „usunięcie wizytówki”. Oba rozwiązania niosą ze sobą odmienne skutki. Zamknięcie wizytówki sprawia, że nadal będzie można ją odszukać, ale będzie to bardzo trudne dla zwykłego użytkownika, a jej widoczność spadnie o około 99%. Zaletą jest jednak fakt, że jeśli firma wznowi swoją działalność, to wizytówkę można będzie przywrócić lub pobrać z niej niektóre elementy np. takie jak zdjęcia. Jeśli zaś usunie się wizytówkę na stałe to jeśli znów będziemy chcieli ją założyć to trzeba będzie przechodzić przez cały proces weryfikacyjny od nowa. Aby nie zamykać sobie drogi warto solidnie rozważyć obie możliwości oferowane przez Google. Można także bezpośrednio zgłosić się do obsługi Google i poinformować pracowników o swojej decyzji. Wówczas pokierują oni odpowiednio właściciela wizytówki, a po zgłoszeniu, że wykonał wszystkie niezbędne kroki cały proces zamknięcia/usunięcia wizytówki zostanie zrealizowany zdecydowanie szybciej.

Usuwanie wizytówki do której nie ma dostępu

Możliwe jest także zamknięcie wizytówki do której nie ma się dostępu. Jest to zdecydowanie trudniejsze, ale także dostępne. Utracenie dostępu do wizytówki Google może nastąpić z kilku powodów np. poprzez utracenie danych do konta Gmail, usunięcie nadanych uprawnień przez inne osoby lub brak możliwości pozyskania kodu weryfikacyjnego. Nie jest to jednak niemożliwe, a poniżej znajduje się instrukcja jak wygląda usuwanie wizytówki Google bez dostępu.

  1. Zanim jednak usunie się wizytówkę niezbędne jest otrzymanie dostępu do niej. W tym celu można prosić o wysłanie kodu weryfikacyjnego na adres firmy, pod którym będziesz mógł ten kod odebrać, wysłanie kodu na podany wcześniej adres e-mail lub numer komórkowy do których nadal masz dostęp. Można także przedstawić Google dokumenty z których bezsprzecznie będzie wynikało, że jesteś właścicielem firmy.
  2. W wyszukiwarce lub na mapach Google należy odszukać swoją wizytówkę Google.
  3. Na wizytówce będzie dostępne do kliknięcia zapytanie „Jesteś właścicielem tej firmy?”. Aby się zweryfikować należy kliknąć w ten odnośnik.
  4. Kolejnym elementem będzie wysyłka wspomnianego kodu weryfikacyjnego. W pierwszym kroku będziesz musiał przejść przez wszystkie procedury wyznaczone przez Google i na końcu będziesz mógł uzyskać kod. Może też zdarzyć się, że ktoś aktualnie zarządza Twoją wizytówką. Wówczas zostanie do niego wysłana prośba o dołączenie Ciebie jako właściciela. Jeśli nie uzyska się odpowiedzi w ciągu tygodnia, to zostaniesz automatycznie dopisany jako właściciel wizytówki. Nowo przypisany właściciel firmy zanim upłynie 7 dni nie może zgłosić wizytówki do usunięcia ani cofnąć ewentualnie już zgłoszonej prośby o usunięcie. W przypadku takich działań pojawi się błąd.
  5. Następnie po uzyskaniu kodu weryfikacyjnego będziesz mógł zalogować się do panelu Google Moja Firma i wpisać go po kliknięciu w okienko „Wpisz kod weryfikacyjny”.
  6. Po wpisaniu kodu weryfikacyjnego możliwe będą wspomniane wcześniej dwa kroki -zamknięcie wizytówki związane z zamknięciem firmy lub usunięcie wizytówki.

Możliwe jest także zamknięcie wizytówki bez możliwości uzyskania kodu weryfikacyjnego. Może to zrobić każda osoba, która wie, że dana firma nie istnieje, jest zamknięta, przeniesiona do innej lokalizacji itp. Wówczas należy znaleźć wizytówkę w wyszukiwarce i wybrać dostępną na niej opcję „Zaproponuj zmianę”. Następnie pokażą się dwa okna, w którym z jednych z nich znajduje się opcja „Usuń to miejsce”, a druga nakazuje wskazanie powodu zamknięcia wizytówki np. „Zamknięte na stałe”, „Prywatne miejsce lub dom”, „Duplikat innego miejsca” i inne. Po wykonaniu wszystkich kroków zgłoszenie zostanie zarejestrowane i przyjęte do rozpatrzenia przez Google.

Czy zawsze warto usuwać wizytówkę Google?

Usunięcie firmy z Google nie zawsze jest konieczne. Taka myśl pojawia się np. w przypadku pojawienia się negatywnych opinii na wizytówce. Prowadząc biznes trzeba przygotować się na to, że będziemy zbierać różnego rodzaju opinie, w tym także te niepochlebne. Warto odpowiadać szczególnie na nie i dopytywać klientów, co było nie tak lub poprosić o dokładniejsze opisanie przedstawionej sytuacji. W tym celu warto przekierować użytkownika do komunikacji prywatnej aby inni nie widzieli szczegółów opisywanej historii. W tym przypadku celna odpowiedź czy zainteresowanie się problemem użytkownika mogą skutecznie rozwiązać problem. Innym sposobem jest zgłoszenie negatywnej opinii, którą uważamy za niesłuszną np. napisaną przez nieuczciwą konkurencję czy będącą wyrazem niczym niepodyktowanej złośliwości. Jeśli zgłoszenie jest zasadne, to opinia może zostać usunięta przez administrację Google. Jeśli masz dużo pozytywnych opinii to kilka negatywnych nie powinno w znaczący sposób zaburzyć Twojej średniej ocen, która jest również bardzo istotna dla potencjalnych klientów. Trudno jest prowadzić biznes przez wiele lat, działać w bardzo trudnej branży jaką jest np. gastronomia i nigdy nie podpaść żadnemu klientowi przez wiele lat, dlatego jeśli chcesz zamknąć wizytówkę z powodu kilku negatywnych opinii, to z pewnością nie jest to dobre rozwiązanie.

Podobnie jest w przypadku tzw. czarnego PRu. Jeśli chcesz np. zgłosić do usunięcia wizytówkę konkurencji, a ta firma dobrze sobie radzi – dalej działa, wizytówka jest rozbudowana, pozyskuje opinie od użytkowników, to nie ma szans na jej usunięcie. Zamiast uciekać się więc do tego typu metod i ukierunkowania na usuwanie wizytówek lepiej poszukaj w sieci informacji, w jaki sposób możesz popracować nad rozwojem własnej wizytówki i pozyskiwaniu dzięki niej coraz większej ilości klientów, co opłaci się zdecydowanie bardziej niż tego typu partyzanckie działania.

A może nie warto usuwać wizytówki Google?

Dla wielu firm wizytówka Google jest cennym narzędziem do pozyskiwania klientów, szczególnie w przypadku niewielkich usługodawców, którzy do swojego funkcjonowania w sieci nie potrzebują strony internetowej czy social media, a zamiast tego wykorzystują mniej rozbudowane, ale skuteczne wizytówki Google. Do tego biznesów mogą należeć wszelkiego rodzaju usługi jak np. naprawa okien, elektryka, opieka domowa, ale także lokalnie prowadzone sklepiki w postaci np. kwiaciarni czy sklepów spożywczych. Wizytówki Google po wpisaniu nazwy firmy pojawiają się bezpośrednio po prawej stronie okna wyszukiwarki lub pod wynikami opłaconymi, ale jeszcze przed organicznymi, co samo w sobie jest bardzo dobrą pozycją do reklamowania się.

Skontaktuj się z naszą agencją SXO już teraz jeśli chcesz dowiedzieć się więcej. Chętnie umówimy się z Tobą na bezpłatną konsultację i ustalimy szczegóły naszej współpracy. Odkryj skuteczną strategię SEO dzięki nam! Czekamy na Ciebie!

ZOBACZ RÓWNIEŻ
WYBRANE WPISY BLOGOWE

    Zastanawiasz się
    dlaczego Twoja strona
    NIE SPRZEDAJE?
    Umów się na bezpłatną konsultację SEO i dowiedz się, jak możemy poprawić Twoje wyniki sprzedażowe.
    Firma SXO
    Firma SXO
    OCEŃ TXT

    Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.

    Darmowa konsultacja

      Zastanawiasz się
      dlaczego Twoja strona
      NIE SPRZEDAJE?
      Umów się na bezpłatną konsultację SEO i dowiedz się, jak możemy poprawić Twoje wyniki sprzedażowe.
      Rozpocznij chat
      Zamów rozmowę

        Chcesz poznać
        ofertę?
        Skontaktujemy się z Tobą w ciągu kilku minut! Jesteśmy dostępni w dni robocze w godzinach 9-15.
        Niestety aktualnie nasz konsultant nie jest dostępny. Skontaktujemy się z Tobą w godzinach otwarcia biura.
        Wyrażam zgodę na przetwarzanie moich danych osobowych przez ICEA SPÓŁKA Z OGRANICZONĄ ODPOWIEDZIALNOŚCIĄ w celu nawiązania kontaktu. Więcej w Polityce prywatności.