Sposób na chwytliwą treść? Jest i to niejeden!

Sposób na chwytliwą treść? Jest i to niejeden!

Bezpłatna konsultacja

Nikt nie sprosta zadaniu stworzenia bestsellera, gdy jego dotychczasowe piśmiennictwo odbywało się okazjonalnie. Może Cię charakteryzować bezmiar wiedzy interdyscyplinarnej, jednak myśleć a komponować na papierze, to dwa odrębne światy, które połączy dopiero most, a tym mostem będzie doświadczenie.

Daj sobie czas, nikt nie stoi za twoimi plecami, więc wykorzystaj to, aby stworzyć plan

Obierz temat, w którym czujesz się bezpiecznie i pewnie, poświęć mu kilka procesów twórczych, a na gdy prace będą gotowe, wybierz tę najbardziej optymalną, dopieszczoną i rzeczową. Każda dziecina jest rozległa, pozwala na tworzenie najróżniejszych, mniej lub bardziej spokrewnionych ze źródłem tematów. Im dalej będziesz sięgać i tworzyć prace o zróżnicowanej tematyce, sprawisze, że i Ty, ale przede wszystkim odbiorcy nie będą się nudzić. Karm ich ciekawość, aż doprowadzisz do momentu, w którym współczynniki konwersji, czy też odrzuceń, wskazywać będą na niemałe zainteresowanie.

Przykładowo, gdy znajdziesz swoje miejsce w świecie cyfrowego marketingu, postaraj się każdą kolejną publikacją tworzyć kolejny etap związany z tą materią, o którym odbiorca jeszcze nie miał pojęcia, a dzięki Tobie, pozyska wartościowe informacje, wyciągnie wnioski i zwyczajnie, znajdzie to, czego poszukiwał – a to z kolei sytuacje, które bardzo cieszą Google, w kontekście pozycjonowania strony internetowej, gdyż gigantowi zależy na jakości i trafności przede wszystkim.

No dobrze, ale dlaczego zaangażowanie jest aż tak cenne?

Marketing cyfrowy, zaangażowaniem klienta stoi. To spoiwo wykorzystywane w procesie budowania wizerunku marki, który możemy wówczas określić, właściwie zoptymalizowanym. Zaangażowanie prowadzi do wzrostu współczynnika konwersji, Twoja witryna żyje, przy czym częściej wita odwiedzających, niż ich żegna. Ponadto, gdy wartościowy klient, zaangażowany jest w Twoje treści, w jego głowie rodzi się obraz autorytetu, człowieka oczytanego, z którym warto nawiązać współpracę. Im częściej odbiorca będzie wracać w Twoje progi, tym większa szansa na jego chęć, do skorzystania z oferowanych przez Ciebie usług.

Spójrzmy na sieć w ogóle, ranking SERPS to faktyczny bezkres treści, tych cennych i tych, które Google, a raczej ich twórcy, sami skazali na potępienie – czy chciałbyś do nich dołączyć?

Ciężką pracą docierając do czołowych pozycji w rankingu SERPS, musisz mieć świadomość, że spośród tylu twórców na całym świecie, to właśnie Ty znalazłeś się w tym miejscu, a to bezsprzecznie o czymś świadczy. Oczywiście, chcąc utrzymać się ponad konkurencją, musisz analizować trendy, rozszerzać zakres swojej działalności oraz wdrożyć skuteczną kampanię marketingową, jednak dziś skupiamy się wyłącznie na treści.

Summa Summarum, gdy użytkownicy widzą w Tobie autorytet i dystrybutora użytkowej wiedzy, widzi to również Google, jest przychylniejsze Twoim działaniom i stopniowo zaczyna je wspomagać, a gdybyś do tego dołączył osobiste zaangażowanie w techniczne SEO, skradłbyś serce samemu Google.

Wywoływanie wpływu może kojarzyć się negatywnie, ale bazowanie na emocjach odbiorców, to podstawa skutecznego marketingu

Dochodzi do interakcji Twojej z odbiorcom treści, niemałą stratą byłoby zaprzepaszczenie okazji na pokazanie swojego własnego “Ja”, w tworzonych tekstach. Użyj swojego głosu, aby przekonać odbiorcę, że za zbitką liter kryje się człowiek, nie maszyna.

Zaangażowanie rodzi się poprzez czerpanie z emocji drugiej strony – w końcu człowiek tworzy, aby człowiek interpretował. Suche fakty są beznamiętne, nikogo nie poruszą, jednak gdy zaczniesz identyfikować się z Tym co tworzysz, prędzej czy później zostanie to zauważone.

W ten sposób nadajesz osobowość marce, tworzysz jej charakter i definiujesz w jaki sposób będzie postrzegana przez odbiorców. Preferujesz zimny, korporacyjny i oficjalny styl? Droga wolna, ale czy nie jest lepszą sytuacja, w której człowiek ściąga z twarzy maskę powagi i okazuję trochę radości, otwartości i serdeczności? Na to pytanie musisz odpowiedzieć sobie sam.

Ostatecznie, jaki jest cel? Preferujesz edukowanie? Czy jednak pragniesz zainspirować do działania? Jakiegokolwiek byś nie wybrał, w połączeniu z dużą grupą odbiorców, dojdzie do sytuacji, w której wyłoni się Twoja grupa docelowa, a to otwiera kolejne drzwi na drodze do sukcesu, wszystko jednak musisz dokładnie zaplanować, gdyż działanie “na gorąco”, nie wróży dalekosiężnego sukcesu, on z reguły była tymczasowy.

Grupa docelowa odbiorców, a publikowanie dla ogółu

Chyląc się ku końcowi, poświęćmy chwilę wspomnianej powyżej grupie docelowej odbiorców. Oczywiście masz prawo tworzyć dla ogółu, jednak uświadamiamy, że ciągłość funkcjonowania marki i osiągania przez nią sukcesów, wiąże się przede wszystkim w zaspakajaniu potrzeb klientów, którzy są nam oddani i najlepiej wpasowują się w idee przyświecające naszym działaniom.

Grupa docelowa to osoby, w oparciu o wyszukiwania i oczekiwania, których powinieneś ustalać dalesze etapy strategii marketingowej marki. Oni z tobą będą, oni, nie tylko poświęci Ci uwagę, ale również postanowili Ci zaufać, czego nie może powiedzieć, o ogóle odbiorców docierających do Twoich kanałów, przypadkiem lub przebywających w nich okresowo.

To jest clue w kontekście poznania odbiorcy, grupę docelową znasz i wiesz czego wymaga od Twojej marki, nie zmarnuj potencjału, który w niej drzemie.

Podsumowanie

Ten niezbyt obszerny zbiór porad, pomoże Ci myśleć bardziej o odbiorcy, niż o sobie, na drodze realizacji procesu twórczego. Dlaczego? – zapytasz. Gdyż powodzenie każdej marki drzemie w ludziach, którzy poświęcają jej swoją uwagę, a w następstwie angażują się w jej działania. Dzieje się tak jednak w momencie, kiedy myślisz o nich i traktujesz jako priorytet.

Skontaktuj się z nami już teraz jeśli chcesz dowiedzieć się więcej. Chętnie umówimy się z Tobą na bezpłatną konsultację i ustalimy szczegóły naszej współpracy. Odkryj skuteczną strategię SXO, a pomoże Ci w tym nasza agencja SXO!

ZOBACZ RÓWNIEŻ
WYBRANE WPISY BLOGOWE

    Zastanawiasz się
    dlaczego Twoja strona
    NIE SPRZEDAJE?
    Umów się na bezpłatną konsultację SEO i dowiedz się, jak możemy poprawić Twoje wyniki sprzedażowe.
    Firma SXO
    Firma SXO
    OCEŃ TXT

    Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.

    Darmowa konsultacja

      Zastanawiasz się
      dlaczego Twoja strona
      NIE SPRZEDAJE?
      Umów się na bezpłatną konsultację SEO i dowiedz się, jak możemy poprawić Twoje wyniki sprzedażowe.
      Rozpocznij chat
      Zamów rozmowę

        Chcesz poznać
        ofertę?
        Skontaktujemy się z Tobą w ciągu kilku minut! Jesteśmy dostępni w dni robocze w godzinach 9-15.
        Niestety aktualnie nasz konsultant nie jest dostępny. Skontaktujemy się z Tobą w godzinach otwarcia biura.
        Wyrażam zgodę na przetwarzanie moich danych osobowych przez ICEA SPÓŁKA Z OGRANICZONĄ ODPOWIEDZIALNOŚCIĄ w celu nawiązania kontaktu. Więcej w Polityce prywatności.