Słowniczek pojęć SEO, które warto znać – część 2.

Bezpłatna konsultacja

Przedstawiamy drugą część naszego słowniczka pojęć SEO, dzięki któremu optymalizacja pod kątem wyszukiwarek i wszelkie terminy z nią związane nie będą sprawiać już żadnych problemów.

Badanie słów kluczowych

Zapytania lokalne – wyszukiwanie, które użytkownik przeprowadza w celu znalezienia czegoś w pobliżu lub w określonej lokalizacji.

Słowo kluczowe long tail – zwykle dłuższe zapytanie, które owocuje znacznie dokładniejszymi wynikami niż standardowe wyszukiwania.

Zapytania nawigacyjne – wyszukiwania przeprowadzane, gdy użytkownik chce przejść do określonej strony internetowej.

Regionalne słowa kluczowe – słowa kluczowe typowe dla danej lokalizacji.

Liczba wyszukiwań – całkowita liczba wyszukiwań danej frazy w określonym czasie.

Trendy sezonowe – słowa kluczowe i wyszukiwane hasła, które cieszą się większą popularnością w określonych porach roku.

Zapytania transakcyjne – intencją tego typu wyszukiwań jest dokonanie zakupów lub podjęcie innych działań.

Optymalizacja treści

Alt-text – tekst, którym podpisywane są obrazy na stronie internetowej.

Anchor text – tekst używany do budowania łączy do innych stron internetowych.

Zduplikowana treść – treść, która w takiej samej postaci występuje na różnych stronach internetowych.

Tagi nagłówka – element, który koduje nagłówki na stronie internetowej.

Kompresja obrazu – zmiana rozmiaru obrazu w celu poprawy szybkości witryny.

Upychanie słów kluczowych – umieszczanie w treści zbyt dużej liczby fraz kluczowych.

Link equity – autorytet danego łącza i wartość, jaką niesie witrynie.

Opisy meta – elementy kodu, które określają zawartość strony internetowej.

Panda – zautomatyzowana baza danych obsługiwana przez Google, której zadaniem jest wychwytywanie treści o najwyższej jakości.

Protokół – początek nazwy domeny, zwykle „http” lub „https”. Pozwala on przeglądarce przetłumaczyć informacje z serwera.

Przekierowanie – sytuacja, w której adres URL prowadzi do innego miejsca, użytkownik otrzymuje wówczas komunikat w postaci kodu błędu.

Rel=canonical – sposób komunikacji właścicieli witryn z botem Google w celu wskazania stron z duplikatami.

Certyfikat SSL – metoda szyfrowania danych, która chroni dane z serwera i przeglądarki.

Miniatury – obrazy o mniejszym rozmiarze niż grafika oryginalna.

Znacznik tytułu – struktura kodowania, która określa tytuł witryny lub strony.

Optymalizacja techniczna

AMP (Accelerated Mobile Pages) – skupienie się na mobilnej stronie internetowej, która posiada strukturę ułatwiającą użytkownikom przeglądanie witryn na smartfonach w łatwiejszy i szybszy sposób.

Async – zdolność wyszukiwarki do szybkiego uruchomienia innego zadania przed zakończeniem poprzedniej akcji.

ccTLD – specyficzne dla określonego kraju części domeny.

Krytyczna ścieżka renderowania – sposób tłumaczenia przez przeglądarkę zakodowanej strony.

CSS (Cascading Style Sheets) – kod pokazujący użytkownikowi, jak wygląda witryna i jakie elementy zawiera.

DNS (Domain Name System) – system, który umożliwia łączenie nazw domen i adresów IP.

Bundling – proces łączenia różnych zasobów w jeden zestaw prezentowany użytkownikom.

DOM (Document Object Model) – system określający sposób zmiany określonego dokumentu.

Rejestrator nazw domen – firma, która kontroluje określone nazwy domen, od których inne marki mogą je kupować.

Nawigacja fasetowa – umożliwienie użytkownikom sortowania i filtrowania wyświetlanych wyników, co zapewnia im łatwiejszą nawigację.

Adres IP – adres protokołu internetowego składający się z różnych liczb, unikalnych dla każdej witryny.

Minifikacja – unikanie szkodliwych funkcji i ograniczanie znaków w kodowaniu.

Skrypty blokujące renderowanie – skrypty, które sprawiają, że ​​przeglądarka spowalnia proces wyświetlania strony użytkownikowi.

Responsywny design – rodzaj strategii projektowania witryny, który sprawia, że jej zawartość adaptuje się do wymiarów urządzenia, na którym jest wyświetlana. Obejmuje to przeglądanie stron mobilnych lub komputerowych.

Budowanie linków

DA – autorytet domeny pozwalający określić, jak dobrze witryna pozycjonuje się w wyszukiwarce.

Deindexed – sytuacja, w której witryna lub strona internetowa została usunięta z indeksu Google.

Linki katalogowe – linki składające się z informacji obejmujących dane lokalnych firm, takie jak ich nazwa i numer telefonu.

Google Analytics – bezpłatne narzędzie zapewniające użytkownikom informacje na temat ich strony internetowej, które wykorzystywane są następnie w celu stworzenia skutecznej strategii marketingowej.

Budowanie linków – otrzymywanie linków do witryny z innych miejsc w sieci, pomaga to w pozycjonowaniu wyników w wyszukiwarkach.

Wymiana linków – rodzaj handlu linkami, który zachodzi między właścicielami poszczególnych witryn. Nadmierne wykorzystywanie tej metody źle wpływa na ranking w SERP.

Profil linków – zbiór wszystkich linków prowadzących do określonej witryny.

NoFollow – forma kodu, która uniemożliwia użytkownikom podążanie za danym linkiem.

Strony zasobów – strony używane głównie w celu budowania linków.

Wdrażanie SEO

Współczynnik odrzuceń – współczynnik obrazujący odsetek użytkowników, którzy opuścili witrynę zaraz po jej wyświetleniu.

Współczynnik konwersji – współczynnik obrazujący odsetek użytkowników, którzy podejmują w witrynie określone działania.

Strony na sesję – liczba stron wyświetlanych przez użytkownika przed opuszczeniem witryny.

Głębokość przewijania – swego rodzaju dystans, jaki użytkownik pokonuje od wejścia do witryny aż do jej opuszczenia.

Czas spędzony na stronie – wskaźnik określający, ile czasu użytkownik spędził na określonej stronie internetowej, zanim przeszedł do innej zawartości witryny.

Kod UTM – moduł używany do śledzenia informacji o kliknięciach dokonywanych przez daną osobę w witrynie.

Artykuł powstał we współpracy ze stronami: hobbyhood.pl, strongo.pl

ZOBACZ RÓWNIEŻ
WYBRANE WPISY BLOGOWE

    Zastanawiasz się
    dlaczego Twoja strona
    NIE SPRZEDAJE?
    Umów się na bezpłatną konsultację SEO i dowiedz się, jak możemy poprawić Twoje wyniki sprzedażowe.
    Firma SXO
    Firma SXO
    OCEŃ TXT
    Średnia ocen 5/5 - Liczba ocen: 8

    Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

    Darmowa konsultacja

      Zastanawiasz się
      dlaczego Twoja strona
      NIE SPRZEDAJE?
      Umów się na bezpłatną konsultację SEO i dowiedz się, jak możemy poprawić Twoje wyniki sprzedażowe.
      Rozpocznij chat
      Zamów rozmowę

        Chcesz poznać
        ofertę?
        Skontaktujemy się z Tobą w ciągu kilku minut! Jesteśmy dostępni w dni robocze w godzinach 9-15.
        Niestety aktualnie nasz konsultant nie jest dostępny. Skontaktujemy się z Tobą w godzinach otwarcia biura.
        Wyrażam zgodę na przetwarzanie moich danych osobowych przez ICEA SPÓŁKA Z OGRANICZONĄ ODPOWIEDZIALNOŚCIĄ w celu nawiązania kontaktu. Więcej w Polityce prywatności.