Przedstawiamy drugą część naszego słowniczka pojęć SEO, dzięki któremu optymalizacja pod kątem wyszukiwarek i wszelkie terminy z nią związane nie będą sprawiać już żadnych problemów.
Zapytania lokalne – wyszukiwanie, które użytkownik przeprowadza w celu znalezienia czegoś w pobliżu lub w określonej lokalizacji.
Słowo kluczowe long tail – zwykle dłuższe zapytanie, które owocuje znacznie dokładniejszymi wynikami niż standardowe wyszukiwania.
Zapytania nawigacyjne – wyszukiwania przeprowadzane, gdy użytkownik chce przejść do określonej strony internetowej.
Regionalne słowa kluczowe – słowa kluczowe typowe dla danej lokalizacji.
Liczba wyszukiwań – całkowita liczba wyszukiwań danej frazy w określonym czasie.
Trendy sezonowe – słowa kluczowe i wyszukiwane hasła, które cieszą się większą popularnością w określonych porach roku.
Zapytania transakcyjne – intencją tego typu wyszukiwań jest dokonanie zakupów lub podjęcie innych działań.
Alt-text – tekst, którym podpisywane są obrazy na stronie internetowej.
Anchor text – tekst używany do budowania łączy do innych stron internetowych.
Zduplikowana treść – treść, która w takiej samej postaci występuje na różnych stronach internetowych.
Tagi nagłówka – element, który koduje nagłówki na stronie internetowej.
Kompresja obrazu – zmiana rozmiaru obrazu w celu poprawy szybkości witryny.
Upychanie słów kluczowych – umieszczanie w treści zbyt dużej liczby fraz kluczowych.
Link equity – autorytet danego łącza i wartość, jaką niesie witrynie.
Opisy meta – elementy kodu, które określają zawartość strony internetowej.
Panda – zautomatyzowana baza danych obsługiwana przez Google, której zadaniem jest wychwytywanie treści o najwyższej jakości.
Protokół – początek nazwy domeny, zwykle „http” lub „https”. Pozwala on przeglądarce przetłumaczyć informacje z serwera.
Przekierowanie – sytuacja, w której adres URL prowadzi do innego miejsca, użytkownik otrzymuje wówczas komunikat w postaci kodu błędu.
Rel=canonical – sposób komunikacji właścicieli witryn z botem Google w celu wskazania stron z duplikatami.
Certyfikat SSL – metoda szyfrowania danych, która chroni dane z serwera i przeglądarki.
Miniatury – obrazy o mniejszym rozmiarze niż grafika oryginalna.
Znacznik tytułu – struktura kodowania, która określa tytuł witryny lub strony.
AMP (Accelerated Mobile Pages) – skupienie się na mobilnej stronie internetowej, która posiada strukturę ułatwiającą użytkownikom przeglądanie witryn na smartfonach w łatwiejszy i szybszy sposób.
Async – zdolność wyszukiwarki do szybkiego uruchomienia innego zadania przed zakończeniem poprzedniej akcji.
ccTLD – specyficzne dla określonego kraju części domeny.
Krytyczna ścieżka renderowania – sposób tłumaczenia przez przeglądarkę zakodowanej strony.
CSS (Cascading Style Sheets) – kod pokazujący użytkownikowi, jak wygląda witryna i jakie elementy zawiera.
DNS (Domain Name System) – system, który umożliwia łączenie nazw domen i adresów IP.
Bundling – proces łączenia różnych zasobów w jeden zestaw prezentowany użytkownikom.
DOM (Document Object Model) – system określający sposób zmiany określonego dokumentu.
Rejestrator nazw domen – firma, która kontroluje określone nazwy domen, od których inne marki mogą je kupować.
Nawigacja fasetowa – umożliwienie użytkownikom sortowania i filtrowania wyświetlanych wyników, co zapewnia im łatwiejszą nawigację.
Adres IP – adres protokołu internetowego składający się z różnych liczb, unikalnych dla każdej witryny.
Minifikacja – unikanie szkodliwych funkcji i ograniczanie znaków w kodowaniu.
Skrypty blokujące renderowanie – skrypty, które sprawiają, że przeglądarka spowalnia proces wyświetlania strony użytkownikowi.
Responsywny design – rodzaj strategii projektowania witryny, który sprawia, że jej zawartość adaptuje się do wymiarów urządzenia, na którym jest wyświetlana. Obejmuje to przeglądanie stron mobilnych lub komputerowych.
DA – autorytet domeny pozwalający określić, jak dobrze witryna pozycjonuje się w wyszukiwarce.
Deindexed – sytuacja, w której witryna lub strona internetowa została usunięta z indeksu Google.
Linki katalogowe – linki składające się z informacji obejmujących dane lokalnych firm, takie jak ich nazwa i numer telefonu.
Google Analytics – bezpłatne narzędzie zapewniające użytkownikom informacje na temat ich strony internetowej, które wykorzystywane są następnie w celu stworzenia skutecznej strategii marketingowej.
Budowanie linków – otrzymywanie linków do witryny z innych miejsc w sieci, pomaga to w pozycjonowaniu wyników w wyszukiwarkach.
Wymiana linków – rodzaj handlu linkami, który zachodzi między właścicielami poszczególnych witryn. Nadmierne wykorzystywanie tej metody źle wpływa na ranking w SERP.
Profil linków – zbiór wszystkich linków prowadzących do określonej witryny.
NoFollow – forma kodu, która uniemożliwia użytkownikom podążanie za danym linkiem.
Strony zasobów – strony używane głównie w celu budowania linków.
Współczynnik odrzuceń – współczynnik obrazujący odsetek użytkowników, którzy opuścili witrynę zaraz po jej wyświetleniu.
Współczynnik konwersji – współczynnik obrazujący odsetek użytkowników, którzy podejmują w witrynie określone działania.
Strony na sesję – liczba stron wyświetlanych przez użytkownika przed opuszczeniem witryny.
Głębokość przewijania – swego rodzaju dystans, jaki użytkownik pokonuje od wejścia do witryny aż do jej opuszczenia.
Czas spędzony na stronie – wskaźnik określający, ile czasu użytkownik spędził na określonej stronie internetowej, zanim przeszedł do innej zawartości witryny.
Kod UTM – moduł używany do śledzenia informacji o kliknięciach dokonywanych przez daną osobę w witrynie.