Jako doświadczeni eksperci w dziedzinie SEO zdajemy sobie sprawę, że wiele osób nie zna się na różnych fachowych pojęciach, a używamy wielu terminów, które mogą okazywać się dla Ciebie niezrozumiałe.
Zapoznanie się z niektórymi z najczęściej używanych pojęć w SEO może być bardzo pomocne dla każdego. Dlatego postanowiliśmy zebrać wszystkie najważniejsze terminy, stworzyć słowniczek SEO i wyjaśnić, o co z nimi chodzi.
Jest to inaczej Accelerated Mobile Pages, czyli zestaw funkcji, które umożliwiają szybsze ładowanie stron internetowych na urządzeniach mobilnych. Jest to koniecznością dla SEO każdej strony WWW, ponieważ zapewnia lepsze wrażenia odbiorcy i przyjemność z korzystania. Google uwielbia prędkość i nagradza szybsze ładowanie stron mobilnych w wynikach wyszukiwania, dając Ci o wiele wyższą pozycję.
Jest to usługa reklamowa Google, z której możesz korzystać, tworząc swoje reklamy. Umożliwia to właścicielom stron internetowych zamieszczanie płatnych reklam w wynikach wyszukiwania Google poprzez licytowanie wybranych słów kluczowych. Jeżeli jest to zrobione w poprawny sposób, to szybko i skutecznie Twoja witryna zostanie zauważona.
Jest to zestaw reguł, które są zdefiniowane w celu rozwiązywania problemów. Wyszukiwarki używają algorytmów, w celu analizowania stron internetowych w sieci i oceniają je pod kątem wyników wyszukiwania. Algorytmy wyszukiwarek są skomplikowane i cały czas się zmieniają.
Jest to tekst łącza, który można kliknąć, aby otworzyć łącze HTML, które znajduje się w Twojej witrynie lub na innej stronie. Najczęściej jest to niebieski, podkreślony tekst w treści. Użytkownicy wtedy mają pewność, że jest to link do strony. Anchor text odgrywa również ważną rolę przy wystawianiu opinii na temat strony internetowej przez algorytmy. One uwielbiają dobre linki!
Są to linki z innych stron internetowych, które prowadzą na Twoją. Im więcej ich masz z wysokiej jakości stron internetowych, tym lepiej. Pamiętaj, że jeśli masz dużo linków zwrotnych, ale wszystkie pochodzą z niesprawdzonych witryn, to mogą one wpłynąć negatywnie na Twoją markę.
Jest to każda metoda poprawy rankingu strony internetowej, która jest sprzeczna z wytycznymi wyszukiwarki. Te złe metody obejmują upychanie słów kluczowych, schematy płatnych linków i wiele innych.
W tym terminie chodzi o to, z jaką szybkością użytkownicy docierają na stronę i jak szybko z niej wychodzą. Wysoki współczynnik odrzuceń może mieć znaczący negatywny wpływ na ogólne SEO.
Jest to liczba kliknięć użytkowników w link podzielona przez liczbę ich wyświetleń. Zwykle odnosi się do SEO, gdy mówimy o liczbie kliknięć, które strona uzyskuje w stosunku do wyświetleń, które ta sama strona otrzymuje na stronie wyników wyszukiwania.
Jest to określone i oczekiwane działanie odbiorcy, osiągnięte dzięki konkretnej kampanii reklamowej.
Jest to hiperłącze z zewnętrznym adresem domeny.
Jest to wynik wyszukiwania wyświetlany na górze strony wyszukiwania w odpowiednim polu zawierającym więcej elementów tekstowych i wizualnych. Tego typu wyniki mają tendencję do uzyskiwania większej liczby kliknięć na stronę wyświetlanego produktu.
Darmowy zestaw narzędzi internetowych Google, które umożliwiają śledzenie różnych informacji o stronie www.
Jest to bezpłatna usługa świadczona przez Google dla właścicieli witryn, która pomoże Ci zoptymalizować witrynę i monitorować jej rozwój.
Są to ponumerowane tagi od H1 do np. H6. Korzystanie z różnych tagów nagłówka to świetny sposób na dodanie pewnej hierarchii w witrynie, co ułatwia czytanie odbiorcom, jak i algorytmom Google’a.
Jest to łącze, które prowadzi z jednego miejsca do drugiego w sieci.
Są to wyrażenia składające się z kilku słów, które potencjalni klienci wpisują w wyszukiwarce, szukając konkretnego produktu lub usługi. Jeżeli chcesz uzyskać dużą konwersję na stronie, to musisz wybrać odpowiednie słowa kluczowe.
Jest to proces uzyskiwania wysokiej jakości linków przychodzących lub linków zwrotnych w celu zwiększenia zaangażowania.
Są to działania, które możesz podjąć, aby upewnić się, że Twoja witryna pojawia się w lokalnych wynikach wyszukiwania, gdy ktoś szuka firmy w Twojej okolicy.
Jest to ruch na Twojej stronie internetowej, który generuje się dzięki bezpłatnym wynikom wyszukiwania.
Jest to skrót od Pay Per Click, w którym reklamodawcy płacą za każde kliknięcie w jedną z ich reklam.
Jest to całkowita liczba stron wyświetlonych na stronie www w określonym czasie. Im wyższa liczba odsłon, tym lepiej.
Są to wszystkie działania, jakie możesz zrobić, aby Twoja witryna pojawiła się na jak najlepszej pozycji w wynikach wyszukiwania.
Jest to rodzaj marketingu internetowego, który polega na płaceniu za reklamy w celu zwiększenia widoczności strony w wynikach wyszukiwania.
Jest to lista stron w wynikach wyszukiwania. Pojawia się podczas wyszukiwania określonego słowa kluczowego przez użytkowników.
Jest to uproszczony plan Twojej strony internetowej. Można wygenerować to, jako listę wszystkich linków Twojej witryny i uzyskać do niej dostęp, dodając sitemap.xml na końcu adresu URL Twojej witryny.
Jest to czas potrzebny do pełnego załadowania strony internetowej. Im szybciej wytryna się ładuje, tym lepsza jest jej pozycja w wynikach wyszukiwania.
Są to techniki, które odnoszą się do dobrych taktyk SEO, całkowicie przestrzegają zasad wyszukiwarek.
Mamy nadzieję, że ten słowniczek przydał się Tobie w zrozumieniu najważniejszych pojęć SEO!
Jeżeli chcesz dowiedzieć się więcej na temat marketingu internetowego, to skontaktuj się z nami już teraz. Chętnie umówimy się z Tobą na bezpłatną konsultację i ustalimy szczegóły naszej współpracy. Odkryj skuteczną strategię SEO dzięki nam! Czekamy na Ciebie!