Słowa kluczowe long tail sposobem na zyskanie nowych odbiorców – jak je opanować?

Słowa kluczowe long tail sposobem na zyskanie nowych odbiorców – jak je opanować?

Bezpłatna konsultacja

Fraza long tail to swego rodzaju strategia biznesowa, która pozwala firmom osiągać znaczne zyski poprzez sprzedaż małych ilości trudnych do znalezienia przedmiotów wielu klientom, zamiast sprzedawać tylko duże ilości zmniejszonej liczby popularnych przedmiotów.

Czym jest słowo kluczowe long tail?

Słowo kluczowe long tail to fraza, która często jest bardzo specyficzna, skierowana na konkretną branżę i ma niewielką konkurencję. Podczas badania słów kluczowych natkniesz się na wiele tego typu terminów. Nie wszystkie z nich są jednak warte zastosowania.

Jakie słowa kluczowe long tail są więc najlepsze?

Czy fraza long tail musi być długa?

Wiele osób zakłada, że najważniejszą cechą słowa kluczowego long tail jest jego długość. Szczerze mówiąc, bardzo często tak właśnie jest. Im więcej terminów wpiszesz do wyszukiwarki Google, tym bardziej szczegółowe wyniki otrzymasz.

Pamiętaj jednak, że nie muszą być jednak aż tak długie! Po prostu wyszukaj termin branżowy w wybranym narzędziu do badania słów kluczowych, utwórz filtr ruchu 10-50 jako miesięczną liczbę wyszukiwań i zobacz, jakie terminy o niskiej konkurencji możesz wykorzystać. Prawdopodobnie kilka z nich aż tak długich i składa się z maksymalnie dwóch wyrazów.

Jak znaleźć słowa kluczowe long tail?

Przydatne okazać się mogą specjalistyczne narzędzia do badania słów kluczowych. Najlepsze najleosze z nich obejmują ogólne narzędzia do badania kluczowych fraz, takie jak ahrefs, SEMrush czy planer słów kluczowych Google oraz generatory terminów long tail, na przykład Google’s own search suggestions, Google’s Related Searches, Google Q&As, Uber Suggest, Keywords Everywhere czy Keyword Sheeter. Jeśli je wykorzystasz, możesz mieć pewność, że znajdziesz najlepsze frazy, którą będą przyciągać do Ciebie nowych klientów.

Ogólne narzędzie do badania słów kluczowych

Warto zwrócić uwagę na Ahrefs, przede wszystkim dlatego, że ma najbardziej imponujący zbiór danych.

Jeśli jednak wybierzesz opcję budżetową, taką jak Mangools, otrzymasz maksymalnie 700 wyników. Planer słów kluczowych Google daje około 500 słów kluczowych dla danego terminu. Zwróć na to uwagę, jeśli będziesz przystępował do swoich badań.

Warto również zauważyć, że Ahrefs ma naprawdę przydatne opcje filtrowania. Można odrzucić miliony nieprzydatnych słów kluczowych w ciągu kilku sekund na podstawie liczby słów, liczby wyszukiwań, uwzględnionych czy też wykluczonych fraz i wielu innych kryteriów.

Generatory słów kluczowych long tail

Wszystkie narzędzia do generowania pomysłów na terminy long tail, o których wspomniano wyżej, są bezpłatne, a ich celem jest pomoc w szybkiej identyfikacji najlepszych pomysłów. Warto więc z nich skorzystać, aby określić terminy, których warto użyć w swoich treściach, aby skutecznie przyciągnąć zainteresowanych odbiorców.

Jak przeprowadzić badanie słów kluczowych?

Wszystko zaczyna się od czasem nie do końca sprecyzowanego pomysłu na temat. W tym przypadku przyjrzyjmy się butom.

Jak rozpocząć analizę tego terminu? Wystarczy po prostu wpisać go w wyszukiwarkę i zbadać pojawiające się wyniki.

Po wpisaniu “buty dla” natknąć się można na bardziej szczegółowy temat “buty dla kobiet”, który później staje się “butami do biegania dla kobiet”. Nie bój się więc eksperymentować i wpisywać do Google różnych fraz, które uwzględnić możesz w swojej branży.

Idźmy dalej! Pierwszą częścią, która się pojawia, była informacja, że kobiety częściej zwracają uwagę na wygląd obuwia do biegania i zazwyczaj wybierają te bardziej kolorowe. Znacznie ogranicza to frazy, które możesz wykorzystać, ponieważ zrezygnujesz z “czarnych butów do biegania” czy “jednokolorowych butów do biegania”. Zwróć więc uwagę na wszystko, co cię interesuje, wpisz to do Google, a znajdziesz tym sposobem najlepsze tematy, które z chęcią będą wyszukiwane przez Twoich odbiorców.

Innym świetnym źródłem inspiracji są wyniki pytań i odpowiedzi Google. Ten specjalny fragment rozszerzony jest często przez wyszukiwania zarówno w formie pytań, jak i bardzo długich terminów, takich jak “co zrobić, kiedy auto nie chce zapalić?” lub “przepis na najlepszą szarlotkę”. Wracając do butów, aby dalej przeprowadzać swoje badania, wystarczy wpisać w wyznaczone pole “buty do biegania”. Tylko tyle. Proste, prawda?

Pamiętaj ,aby koniecznie zapisywać najlepsze terminy i robić notatki z różnymi pytaniami, tematami i słowami kluczowymi, które brzmią interesująco i są popularne wśród użytkowników.

Aby zautomatyzować zadanie przeglądania sugestii słów kluczowych, możesz również użyć Arkusza słów kluczowych (dawniej Keyword Shitter). To nic innego jak sugestie wyszukiwania Google z wieloma rozszerzeniami. Wprowadzasz tam proste słowo kluczowe, a setki innych popularnych haseł natychmiast ukazują się Twoim oczom.

UberSuggest to kolejne narzędzie do Twojej dyspozycji. Optymalnie jest używać go w połączeniu z Arkuszem słów kluczowych, aby zmaksymalizować użyteczność proponowanych pomysłów.

Jeśli już zrobisz dokładne badania słów kluczowych, zgromadź wszystkie najlepsze terminy, które znalazłeś i wrzuć je do Ahrefs. Następnie sprawdź liczbę wyszukiwań wybranych fraz, aby upewnić się, że rzeczywiście są wystarczająco popularne i warte użycia. Ahrefs może pomóc Ci znaleźć jeszcze więcej świetnych pomysłów. Przejdź do sekcji „Wszystkie propozycje słów kluczowych” i zastosuj własne niestandardowe filtry, aby dostosować wyniki do swoich potrzeb i preferencji. Możesz filtrować pod kątem wykorzystania określonego terminy, liczby wyszukiwań czy też lokalizacji, w której użytkownicy najczęściej pytają o daną frazę.

Podsumowanie

Wiesz już, czym są słowa kluczowe long tail i jak ważne są w procesie tworzenia treści, które rzeczywiście zainteresują Twoich odbiorców. Pamiętaj, że wysoka jakość zawartości Twoich stron połączona z użyciem odpowiednich, popularnych fraz, może przynieść Ci niesamowite efekty! Przeprowadź więc dokładne badania, uzbrój się w cierpliwość i zacznij działać, aby osiągnąć jak najlepsze wyniki!

ZOBACZ RÓWNIEŻ
WYBRANE WPISY BLOGOWE

    Zastanawiasz się
    dlaczego Twoja strona
    NIE SPRZEDAJE?
    Umów się na bezpłatną konsultację SEO i dowiedz się, jak możemy poprawić Twoje wyniki sprzedażowe.
    Firma SXO
    Firma SXO
    OCEŃ TXT

    Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.

    Darmowa konsultacja

      Zastanawiasz się
      dlaczego Twoja strona
      NIE SPRZEDAJE?
      Umów się na bezpłatną konsultację SEO i dowiedz się, jak możemy poprawić Twoje wyniki sprzedażowe.