Słowa kluczowe long tail – gdzie ich szukać i dlaczego są tak ważne?

Słowa kluczowe long tail – gdzie ich szukać i dlaczego są tak ważne?

Bezpłatna konsultacja

Słowa kluczowe long tail mogą okazać się wyzwaniem dla niejednego twórcy treści internetowych. W tym artykule dowiesz się, jak je pozyskać i które frazy są najskuteczniejsze w zdobywaniu wysokiej pozycji na liście wyników wyszukiwania.

Czym są słowa kluczowe long tail?

Słowa kluczowe long tail to szczegółowe frazy wyszukiwane przez użytkowników w Google, które są swego rodzaju odmianą podstawowego słowa kluczowego.

Wyrażenie „long tail” ma na celu pokazanie, że tego typu terminy są dłuższe i bardziej rozbudowane niż typowe słowa kluczowe. Zwykle są to mniej popularne i bardziej unikalne wyrażenia, które mogą skutecznie generować ruch w witrynie.

Twórcy kierują swoje treści na słowa kluczowe long tail, ponieważ są one znacznie mniej konkurencyjne niż ich krótsze odpowiedniki. Dzięki temu frazy te są łatwiejsze do pozycjonowania i nie wymagają tak dużej ilości treści, aby pozyskać nowych odbiorców. Strategia ta jest warta wykorzystania przez wszystkie firmy, gdyż pozwala osiągnąć satysfakcjonujące efekty niezależnie od wielkości marki.

Jak pozyskiwać słowa kluczowe long tail i kiedy ich używać? Czytaj dalej.

Gdzie znaleźć słowa kluczowe long tail?

Wiesz już, jaką wartość mają słowa kluczowe long tail i co możesz dzięki nim osiągnąć. Kolejnym krokiem, który musisz zastosować w swojej strategii, jest znalezienie fraz, na które warto skierować treści. Nie martw się, nie jest to tak trudne, jak mogłoby się wydawać. Istnieje bowiem wiele narzędzi SEO, które mogą usprawnić ten proces i pomóc Ci znaleźć najskuteczniejsze frazy long tail.

Sugestie wyników wyszukiwania Google

Jednym z najprostszych sposobów identyfikacji słów kluczowych long tail jest użycie funkcji automatycznego sugerowania wyników wyszukiwania Google. Chodzi tutaj o sugestie powiązanych pytań, które pojawiają się podczas wpisywania zapytania w polu wyszukiwania.

Możesz również skorzystać z sekcji “podobne wyszukiwania”, która podpowie Ci, o co użytkownicy pytają w związku z podejmowanym przez Ciebie tematem.

Pamiętaj jednak, aby wykorzystywane frazy nie były zbyt szczegółowe. Może to bowiem spowodować spadek ruchu w witrynie, gdyż tego typu terminy nie będą cieszyć się popularnością podczas wyszukiwań.

Ahrefs

Innym wartym wykorzystania narzędziem do badania słów kluczowych, które pomaga znaleźć zarówno podstawowe, jak i bardziej rozbudowane frazy, jest Ahrefs. Eksplorator ten służy do analizowania terminów najczęściej używanych przez twórców internetowych. Pozwala to określić najpopularniejsze słowa kluczowe, na które warto zwrócić uwagę podczas tworzenia treści.

Jeśli zatem chcesz oszczędzić swój czas i odkryć tysiące nowych słów kluczowych long tail, skorzystaj z Ahrefs i ciesz się doskonałymi wynikami. Jak to zrobić?

Po pierwsze, w polu wyszukiwania wprowadź interesujące Cię słowo kluczowe. Następnie wybierz jedną z opcji paska bocznego, na przykład “dopasowane do wyrażenia”. W ten sposób uzyskasz terminy powiązane z wpisaną frazą, które są nieco mniej konkurencyjne, ale wciąż mogą pomóc Ci zbudować ruch na stronie.

Inną wartą wykorzystania funkcją Ahrefs jest raport pytań. Dzięki niej możesz zidentyfikować najczęściej zadawane pytania i skutecznie wykorzystać je w swoich treściach, gdyż są dużo łatwiejsze do pozycjonowania.

Pamiętaj, że Ahrefs jest płatnym narzędziem, jednak zdecydowanie warto z niego skorzystać. Koszt ten nie będzie bowiem wydatkiem, lecz inwestycją, która pozwoli Ci osiągnąć świetne wyniki w przyszłości.

Trendy Google

Trendy Google to kolejne narzędzie, które może pomóc Ci znaleźć najlepsze słowa kluczowe long tail. Dzięki niemu zidentyfikujesz powiązane z daną frazą terminy, które są aktualnie najczęściej wyszukiwane przez użytkowników.

Warto również skorzystać z sekcji pytań, która pokaże Ci najpopularniejsze zapytania, które odbiorcy wpisują w pole wyszukiwania w Google.

Wiedza ta pozwoli Ci odpowiednio zoptymalizować treści, które dzięki temu przyciągną nowych odbiorców i osiągną wysoką pozycję na liście wyników wyszukiwania.

Komentarze na YouTube

Mniej powszechnym, ale równie przydatnym źródłem słów kluczowych long tail jest sekcja komentarzy YouTube. Ich analiza pozwoli Ci poznać najczęściej zadawane przez odbiorców pytania lub tematy, które są obecnie najchętniej podejmowane.

Co musisz zrobić? Wyszukaj film, który porusza kwestie, o których chcesz napisać. Następnie przejdź do sekcji komentarzy i dokładnie je zbadaj. Sprawdź, jakie tematy poruszane są najczęściej i o co zwykle pytają użytkownicy. Dzięki temu stworzysz wysokiej jakości treści, które spełnią oczekiwania odbiorców i będą dobrze pozycjonować się w Google.

Dlaczego powinieneś korzystać ze słów kluczowych long tail?

Wiesz już czym są słowa kluczowe long tail i jak ich używać. Pozostaje pytanie: dlaczego powinieneś wdrożyć je do swojej strategii?

Długie frazy są najczęściej poszukiwanymi terminami przez użytkowników, zwłaszcza poprzez wyszukiwanie głosowe. Im bardziej rozbudowane i szczegółowe jest dane hasło, tym łatwiej będzie uzyskać wysoką pozycję na liście wyników wyszukiwania.

Zadbaj więc o wyposażenie swojej treści w zoptymalizowane słowa kluczowe long tail, dzięki czemu zaoferujesz użytkownikom dokładnie to, czego poszukują oraz pokażesz wyszukiwarkom, że zasługujesz na najwyższe pozcyje w SERP. Nie czekaj więc i wykorzystaj wyżej wymienione wskazówki, które pozwolą Ci osiągnąć sukces!

ZOBACZ RÓWNIEŻ
WYBRANE WPISY BLOGOWE

    Zastanawiasz się
    dlaczego Twoja strona
    NIE SPRZEDAJE?
    Umów się na bezpłatną konsultację SEO i dowiedz się, jak możemy poprawić Twoje wyniki sprzedażowe.
    Firma SXO
    Firma SXO
    OCEŃ TXT

    Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.

    Darmowa konsultacja

      Zastanawiasz się
      dlaczego Twoja strona
      NIE SPRZEDAJE?
      Umów się na bezpłatną konsultację SEO i dowiedz się, jak możemy poprawić Twoje wyniki sprzedażowe.