Skuteczne reklamowanie sklepu na Facebooku

Skuteczne reklamowanie sklepu na Facebooku

Bezpłatna konsultacja

Facebook to platforma o ogromnym zasięgu, z której codziennie korzystają miliony Polaków. Została stworzona przez Marka Zuckerberga jako serwis społecznościowy, łączący znajomych. Obecnie przedsiębiorcy korzystają z niego jako ze skutecznego kanału sprzedażowego o wielkim potencjale. Ogromna społeczność daje szerokie możliwości dla reklamodawców. Algorytmy zbierające dane o użytkownikach pozwalają na dokładny wybór grupy odbiorców, dzięki czemu reklamowanie na Facebooku to skuteczna metoda, zwiększająca przychody w e-commerce

Jak reklamować się na Facebooku?

Facebook to sieć społecznościowa o sporych możliwościach. Zdobywanie za jej pośrednictwem klientów może odbywać się na dwa sposoby: darmowy i płatny. Każdy z nich wymaga na wstępie utworzenia profilu firmy. Początkowo sklepy internetowe o niskim budżecie mogą reklamować swoje produkty bez inwestycji w płatne kampanie na fb. Zatem, jak to zrobić?

Ciekawe treści

Użytkownicy z roku na rok stają się coraz to bardziej wymagający odnośnie treści w Internecie. Regularne tworzenie ciekawych, merytorycznych i interesujących treści pozwoli zdobyć grupę odbiorców, którzy chętnie będą reagować na posty. Niestety jest to jeden z najbardziej wymagających sposobów, który zajmuje sporo czasu. Tworzenie ciekawych treści na profilu firmowym to również sposób na budowę świadomości i zaufania do marki. Należy pamiętać o regularnym dodawaniu postów w dogodnym dla klientów czasie.

Grupy na Facebooku

Sposób ten pozwala na darmowe reklamowanie się w serwisie, pozwalające udostępnić post dla wybranej grupy odbiorców. Podczas korzystania z tej metody, należy zwrócić szczególną uwagę na regulamin grupy, do którego należy się stosować, aby nasz post nie został usunięty przez moderatora. Grupy na Facebooku to również duża dawka informacji o potrzebach i problemach klientów. Każda interakcja w postaci komentarza lub polubienia przełoży się na wyświetlanie użytkownikowi Twojego zdjęcia profilowego, dzięki czemu zbudujesz rozpoznawalność marki, która w przyszłości przełoży się na sprzedaż produktów. Ludzie chętniej kupują w sklepach, które znają.

Relacje live

Jednym ze sposobów promowania produktów na Facebooku jest tworzenie transmisji na żywo. Użytkownicy chętnie oglądają takie treści. Metoda bardzo często wykorzystywana jest przez przedsiębiorców z małych sklepów odzieżowych, które z sukcesem sprzedają swoje produkty. Transmisje na żywo wyróżniają się na tle filmików i zdjęć, dzięki czemu chętniej pozyskasz uwagę potencjalnego klienta. Jedną z ważniejszych zalet live sprzedażowych jest duża interakcja z potencjalnym klientem, który natychmiastowo może uzyskać wszelkie informacje, których potrzebuje. Dzięki temu łatwiej zdecyduje się na zakup produktu, dodatkowo jest to reklama sklepu na Facebooku, którą klient na pewno zapamięta.

Odpowiadaj na posty

Wchodzenie w interakcje to idealny sposób na sprzedaż produktów ze sklepu internetowego oraz budowanie zaufania do marki. Prowadzenie dyskusji z użytkownikami w mediach społecznościowych sprawi, że będziesz postrzegany jako ekspert w branży. Ludzie zainteresowani publikowanymi treściami w komentarzach, sprawdzą Twój profil, a część z nich może nawet dotrze do Twojego sklepu internetowego. Użytkownicy chętniej kupują sprawdzone i polecane przez ekspertów produkty.

Marketplace

Marketplace jest miejscem przypominającym internetowe targowisko. To swego rodzaju sklep internetowy, pozwalający przedsiębiorcom oraz prywatnym ludziom oferować tam swoje produkty. Miejsce idealnie sprawdza się dla przedsiębiorców, którzy nie chcą inwestować w założenie własnego sklepu internetowego.

Jak reklamować produkt na Facebooku? - Płatne kampanie

Prowadzenie szerokich działań i skuteczne reklamowanie sklepu na Facebooku to głównie płatne kampanie. Facebook Ads jest idealnym sposobem na wygenerowanie wartościowego ruchu i sprzedaży na stronie, w przypadku gdy sklep nie posiada żadnego ruchu z innych kanałów dystrybucji. Jeśli jednak prowadzone są kampanie Google Ads i SEO, Facebook sprawdzi się jedynie jako miejsce domykające konwersje. O czym należy pamiętać przy płatnych kampaniach na Facebooku?

Facebook Audience Insights i menedżer reklam

Sprzedaż produktów wymaga, aby sprecyzować grupę odbiorców, która będzie nimi zainteresowana. Szczególnie ważne jest to przy reklamach na Facebooku, który pozwala na dotarcie do klienta, biorąc pod uwagę:

  • płeć odbiorcy;
  • wiek;
  • miejsce zamieszkania;
  • wykształcenie;
  • stan cywilny;
  • polubione strony;
  • zainteresowania;
  • zachowanie.

Określenie grupy docelowej potencjalnych klientów jest ważne, gdyż wpływa to na skuteczność reklamy sklepu na Facebooku. Tworząc kampanię na FB, należy zwrócić szczególną uwagę na to, aby nie targetować zbyt szeroko. Podczas wybierania grupy odbiorców, Facebook informuje o szacunkowych wynikach reklamy. W przypadku docierania do zbyt szerokiej grupy, przełoży się na niską skuteczność i przepalenie budżetu reklamowego. Pamiętaj, aby nie wpadać w skrajności. Wybór zbyt konkretnej grupy odbiorców również negatywnie wpłynie na skuteczność reklamy.

W kampaniach reklamowych na Facebooku wyróżnia się trzy grupy odbiorców:

Podstawowe – grupa zostanie zdefiniowana na podstawie standardowych danych takich jak: wiek, zainteresowania, miejsce zamieszkania i kilka innych parametrów;

Niestandardowe – algorytm dociera do użytkowników, którzy w przeszłości nawiązali interakcje z Twoim sklepem internetowym;

Podobne – znane również jako lookalike, czyli docieranie do użytkowników, którzy są najbardziej podobni do najlepszych klientów z Twojego sklepu.

Kampania na Facebooku – pixel

Jedną z najważniejszych zalet płatnych reklam na Facebooku jest bardzo duża dokładność kierowanych reklam. Algorytm pozyskuje dane ze strony za pomocą pixela, czyli fragmentu kodu, który należy wdrożyć do sklepu internetowego. Jego zadaniem jest pozyskiwanie kluczowych informacji o zachowaniu osób odwiedzających stronę, dodatkowo umożliwia prowadzenie kampanii remarketingowych. Instalacja pixela pomaga w zwiększeniu skuteczności sprzedawanych produktów w sklepie internetowym. Dzięki niemu uzyskasz informacje o koszykach, dokonanych zakupach lub próbach kontaktu z Twoją firmą. Posiadając takie dane, tworzenie kolejnych kampanii na fb jest prostsze i efektywniejsze. Wdrożenie pixela na strone oferuje wymierne korzyści:

  • śledzenie liczby konwersji;
  • raportowanie przychodów;
  • tworzenie niestandardowych grup odbiorców;
  • tworzenie dynamicznych reklam produktów.

Za sprawą pixela możliwy jest retargeting. Bardzo rzadko dokonuje się zakupów w sklepie internetowym przy pierwszej wizycie, często ludzie muszą zastanowić się nad konkretnym produktem. Retargeting to kierowanie reklamy do osoby, która wcześniej miała styczność z ofertą Twojej marki, dzięki czemu w większym stopniu jest skłonna zakupić produkt. Dodatkowo jest to docieranie do osób, które z jakiejś przyczyny przerwały proces zakupowy.

Reklama sklepu na Facebooku – cel kampanii

Kampanie na Facebooku mają określone cele, które przedsiębiorca musi wybrać. Do wyboru jest kilka opcji:

  • Rozpoznawalność – algorytm wyświetla reklamy dla grupy odbiorców, którzy zapamiętają ją na dłuższy czas;
  • Ruch – dotarcie do użytkowników, którzy przejdą do docelowej strony internetowej;
  • Aktywność – pozwala na wygenerowanie aktywności na stronie internetowej, wyświetlanie filmu oraz uzyskiwanie wiadomości;
  • Kontakty – głównym celem jest pozyskanie kontaktów dla przedsiębiorstwa i marki;
  • Promocja aplikacji – algorytm dociera do osób, które zainstalują aplikację mobilną i będą z niej korzystać;
  • Sprzedaż – wybiera odbiorców, którzy mają największe szanse na zakup produktu w Twoim sklepie internetowym.

Sprecyzowanie celu jest ważne dla algorytmu portalu, który na tej podstawie uzyskuje informacje na temat tego, do których użytkowników dotrzeć, aby zrealizować cel.

Kampania na Fb – typy reklam

Skuteczne reklamowanie sklepu na Facebooku wymaga tego, aby mądrze dobrać typ reklamy do produktu. Obecnie dostępne są następujące rodzaje:

Obraz – reklama na fb w formie graficznej, którą można wykorzystać na wiele sposobów np. przedstawienie informacji o najnowszych produktach, promocjach oraz zachęcenie klienta do odwiedzenia sklepu internetowego;

Wideo – standardowa reklama w postaci filmów, pozwalająca na prezentację produktów, usług lub marki. Sprawdzi się jako kampania budująca świadomość marki i zwiększająca zaufanie do sklepu internetowego;

Karuzela – typ reklamy, pozwalający na przedstawienie do dziesięciu obrazów lub filmów, z czego każdy z nich zawiera oddzielny link.

Materiał błyskawiczny – jest to pełnoekranowe środowisko, które otwiera się, gdy użytkownik kliknie reklamę. Użytkownicy mogą wyświetlać produkty z katalogu, lub zapoznać się z materiałami marki;

Kolekcja – format pomaga wyróżnić kilka produktów. Otwiera się jako materiał błyskawiczny, w przypadku, gdy ktoś wejdzie z nim w interakcję. Reklama jest atrakcyjna dla klienta, który w prosty sposób może zakupić produkty.

Skuteczne reklamowanie sklepu – testy A/B

Wykupienie reklamy na Facebooku i utworzenie kampanii to dopiero początek pracy. Podczas płatnych kampanii reklamowych ważnym elementem jest testowanie różnych możliwości i kombinacji oraz wyciąganie z nich wniosków. Facebook umożliwia testowanie swoich kampanii za pomocą testów porównawczych. Jeśli jednak początkowo dysponujesz niskim budżetem, nie rozdrabniaj się na kilkanaście kampanii. Algorytmy Facebooka wymagają czasu, aby zoptymalizować kampanię i nauczyć się wskazanej przez Ciebie grupy docelowej. Według rekomendacji podawanych przez sieć społecznościową, testy A/B powinny trwać co najmniej 4 dni. Specjaliści rekomendują, aby okres ten wynosił 4 – 8 dni.

Podsumowanie

Facebook dostarcza przedsiębiorcom ogrom możliwości, aby skutecznie promować w nim swój sklep internetowy. Jeśli dopiero zaczynasz swoją przygodę z działaniami na Facebooku, warto zastanowić się, czy powierzenie tego zadania specjaliście w tym temacie nie przyniesie wymiernych korzyści. Dopracowanie wszelkich elementów przez początkującą osobę na pewno pochłonie wiele czasu oraz budżetu. Doświadczona osoba w pełni wykorzysta potencjał sklepu internetowego, od razu przygotuje profil firmowy oraz skonfiguruje reklamy, aby od pierwszych tygodni generować przychód z tego kanału dystrybucji. Wykupienie reklamy na Facebooku to nie tylko jednorazowa praca, lecz ciągła optymalizacja i testy nad skutecznością reklam.

ZOBACZ RÓWNIEŻ
WYBRANE WPISY BLOGOWE

    Zastanawiasz się
    dlaczego Twoja strona
    NIE SPRZEDAJE?
    Umów się na bezpłatną konsultację SEO i dowiedz się, jak możemy poprawić Twoje wyniki sprzedażowe.
    Firma SXO
    Firma SXO
    OCEŃ TXT

    Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.

    Darmowa konsultacja

      Zastanawiasz się
      dlaczego Twoja strona
      NIE SPRZEDAJE?
      Umów się na bezpłatną konsultację SEO i dowiedz się, jak możemy poprawić Twoje wyniki sprzedażowe.