SEO vs. PPC – czym różnią się organiczne i płatne wyniki wyszukiwania?

SEO vs. PPC – czym różnią się organiczne i płatne wyniki wyszukiwania?

Bezpłatna konsultacja

Organiczne wyniki wyszukiwania to strony wyświetlane w wyszukiwarce po wpisanie do niej określonych słów kluczowych. Witryny te pojawiają się pod reklamami i pod wynikami Map Google.

SEO

Zwykle na pierwszej stronie Google znajduje się od 7 do 10 wyników organicznych. Aby osiągnąć najwyższe pozycje na tej liście, najważniejsza jest optymalizacja treści pod kątem wyszukiwarek, czyli SEO. Ponadto Twoja strona internetowa musi spełniać wymagania użytkownika, mieć wysokiej jakości treść i być wiarygodnym źródłem informacji.

PPC

Płatne wyniki wyszukiwania to reklamy umieszczone zarówno nad, jak i pod organicznymi pozycjami, które prowadzą do odpowiedniej strony docelowej za pośrednictwem danego hasła kluczowego. Wyróżniamy reklamy w wyszukiwarce i reklamy na mapach lokalnych. Zwykle pojawia się do 4 płatnych wyników wyszukiwania na samej górze listy i 4 na dole. Płatne kampanie znane są jako SEM lub PPC.

Co wybrać?

Posiadanie atrakcyjnej wizualnie witryny nie wystarczy, aby pojawić się na pierwszej stronie SERPS. Musisz upewnić się, że Twoje treści docierają do odpowiednich odbiorców, którzy ostatecznie zdecydują się na zakup Twoich produktów czy usług. Warto więc zainwestować czas i pieniądze w budowanie ruchu na stronie internetowej, który ostatecznie zwiększy również Twoją sprzedaż.

Właśnie dlatego ważne jest użycie zarówno organicznej optymalizacji pod kątem wyszukiwarek, jak i płatnych kampanii reklamowych.

Aby dokładnie stwierdzić, gdzie najbardziej opłaca się wydać swoje pieniądze, warto kompleksowo zbadać obie te strategie, aby dowiedzieć się, która z nich przyniesie najwięcej korzyści w Twojej sytuacji. Pamiętaj, że jeśli zainwestujesz w nieodpowiednie obszary, możesz stracić szansę na pozyskanie nowych klientów, co będzie skutkowało poważnymi problemami Twojej firmy.

Istnieje wiele tradycyjnych metod marketingowych, takich jak telewizja, billboardy czy reklamy w gazetach. Niestety, wykorzystując te sposoby nie jesteś w stanie określić, które z nich są najbardziej skuteczne i przyciągają najwięcej klientów. Kampanie w wyszukiwarkach dają Ci tę możliwość.

Jeśli więc nie chcesz wyrzucać swoich pieniędzy w błoto i bezsensownie marnować cennego czasu, poznaj wady i zalety obu tych strategii i wybierz tę, która najbardziej pasuje do Twoich oczekiwań.

Organiczne wyniki

Jeśli masz problem przy wyborze między wydawaniem pieniędzy na SEO lub Google Ads, musisz najpierw dowiedzieć się, o co chodzi w każdej technice, aby móc określić, która z nich będzie dla Ciebie bardziej opłacalna.

Dzięki strategii SEO skupiasz się na rozwoju swojej marki poprzez:

  • digital marketing,
  • tworzenie wiarygodnych i wartościowych treści,
  • optymalizację treści – używanie słów kluczowych, właściwe tworzenie metatagów, tytułów i dbanie o szybkość ładowania witryny.

Pamiętaj jednak, że dotarcie na szczyt wyników wyszukiwania wymaga dużo czasu i wysiłku. I chociaż jest to strategia, która przynosi długotrwałe efekty, płatne kampanie oferują możliwość o wiele szybszych rezultatów.

Płatne wyniki

Płatne wyszukiwanie to strategia „pay per click”, która wymaga poniesienia określonych kosztów.

Tego typu wyniki pojawią się powyżej organicznych pozycji. Główną zaletą tej metody jest natychmiastowy efekt. Płatne wyszukiwanie pozwala znaleźć się na szczycie listy wyszukiwarki od razy po wdrożeniu taktyki PPC, co zwiększa sprzedaż. Niestety, możliwość jej wykorzystania kończy się wraz z wyczerpaniem przeznaczonego na PPC budżetu co oznacza, że płatne wyniki są tylko tymczasowe.

Tak więc największym minusem PPC jest właśnie konieczność poniesienia pewnych kosztów i brak stałych efektów. Warto jednak znać wartość inwestycji w oba rodzaje kampanii, aby móc je obiektywnie porównać.

Koszty SEO i PPC

Na pierwszy rzut oka wydaje się, że SEO zdecydowanie wygrywa z PPC pod względem koniecznych kosztów wdrożenia. Optymalizacja treści jest przecież darmowa! Nie zapominaj jednak, że liczy się czas. Prawidłowe skonfigurowanie witryny w sposób, który pozwoli jej znaleźć się na najwyższych pozycjach listy wyników wyszukiwania, może być powolnym i wymagającym procesem. Nowe firmy często więc stawiają na szybkie wyniki dzięki PPC, które pozwolą im wybić się na niezwykle konkurencyjnym rynku.

Cena, jaką należy zapłacić za kampanię PPC zależy jednak od dokładnego kosztu i liczny kliknięć. Ponadto należy zwrócić uwagę na dobierane słowa kluczowe, gdyż ich konkurencyjność również wpływa na cenę reklamy.

Wykorzystaj obie strategie!

PPC i SEO postrzegane są jako dwa zupełnie różne elementy, których używać należy w oddzielnych strategiach. Pamiętaj jednak, że mają one ten sam cel – przyciągnąć do Twojej witryny nowych odbiorców! Optymalne będzie więc wykorzystanie obu tych technik, które pozwolą osiągnąć najlepsze rezultaty.

W wielu przypadkach jedna metoda może wzmocnić działanie drugiej. Na przykład, analizy procesów prowadzenia skutecznej kampanii PPC mogą pomóc Ci znaleźć najskuteczniejsze słowa kluczowe warte wykorzystania w strategii SEO. Dzięki temu możesz poznać też inne, często wyszukiwane przez użytkowników hasła. Po zakończeniu kampanii PPC warto skupić się na zgromadzonych słowach kluczowych i wykorzystać je podczas optymalizacji treści pod kątem wyszukiwarek.

Pamiętaj, że Twój wybór powinien być poparty wieloma kwestiami, takimi jak budżet, rodzaj oferowanych produktów i usług i czas, w jakim chcesz osiągnąć konkretne wyniki. Przeprowadź więc odpowiednie badania, które pozwolą Ci stwierdzić, czy warto użyć techniki PPC, SEO – a może obu jednocześnie.

W przypadku pytań zapraszamy do skorzystania z formularzy naszej agencji SXO.

ZOBACZ RÓWNIEŻ
WYBRANE WPISY BLOGOWE

    Zastanawiasz się
    dlaczego Twoja strona
    NIE SPRZEDAJE?
    Umów się na bezpłatną konsultację SEO i dowiedz się, jak możemy poprawić Twoje wyniki sprzedażowe.
    Firma SXO
    Firma SXO
    OCEŃ TXT

    Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.

    Darmowa konsultacja

      Zastanawiasz się
      dlaczego Twoja strona
      NIE SPRZEDAJE?
      Umów się na bezpłatną konsultację SEO i dowiedz się, jak możemy poprawić Twoje wyniki sprzedażowe.
      Rozpocznij chat
      Zamów rozmowę

        Chcesz poznać
        ofertę?
        Skontaktujemy się z Tobą w ciągu kilku minut! Jesteśmy dostępni w dni robocze w godzinach 9-15.
        Niestety aktualnie nasz konsultant nie jest dostępny. Skontaktujemy się z Tobą w godzinach otwarcia biura.
        Wyrażam zgodę na przetwarzanie moich danych osobowych przez ICEA SPÓŁKA Z OGRANICZONĄ ODPOWIEDZIALNOŚCIĄ w celu nawiązania kontaktu. Więcej w Polityce prywatności.