SEO – na co zwrócić uwagę w 2022 roku?

SEO – na co zwrócić uwagę w 2022 roku?

Bezpłatna konsultacja

Wyznaczanie celów, zarówno tych biznesowych, jak i życiowych to niezbędny element życia każdego człowieka, gdyż umożliwia śledzenie postępów i eliminowanie błędów. Jakie punkty powinieneś zrealizować w 2022 roku? Czytaj dalej!

Uwzględnij ważne wskaźniki KPI do śledzenia SEO

Na początku postaw na wskaźniki, na które można łatwo wpływać i skutecznie śledzić, zwłaszcza za pomocą narzędzi, takich jak Google Analytics. Koniecznie zbadać współczynniki:

  • Ruch w witrynach,
  • Liczbę nowych odbiorców,
  • Współczynnik odrzuceń,
  • Przychody ze sprzedaży,
  • Współczynnik konwersji.

Powyższe dane są bardzo łatwe w interpretacji, a monitorując je z roku na rok będziesz mógł kontrolować swoje postępy i błędy.

Wszystkie wyżej wymienione wskaźniki, takie jak współczynnik konwersji, współczynnik odrzuceń, a nawet liczba stron odwiedzanych przez użytkowników na sesję, wiążą się z celem dotyczącym zwiększenia ruchu na stronie.

Na czym skupić się w 2022 roku?

W planowaniu roku 2022 powinieneś skupić się przede wszystkim na ubiegłych dwunastu miesiącach. Zbierz dane i przeanalizuj je. Niezależnie od tego, czy spełniłeś swoje zamiary w roku 2021 czy też nie, zawsze powinieneś oczekiwać więcej i pracować wydajniej.

Jeśli natomiast nie udało Ci się osiągnąć wyznaczonego celu w 2021 – nic straconego! Dodaj go do listy obecnych wyzwań i pracuj tak, aby stały się rzeczywistością.

Musisz zadać sobie pytanie: czy obecna pozycja Twojej firmy Cię satysfakcjonuje? Odpowiedź na nie pozwoli Ci opracować odpowiednią strategię, dzięki której maksymalnie wykorzystasz potencjał swojej marki. Przeanalizuj więc wszystkie dane, ustal cel i zacznij działać – pomoże Ci w tym z pewnością doświadczona agencja SEO!

Przykładowe cele SEO

Omówiliśmy już niektóre z łatwiejszych wskaźników do wyznaczania celów, przyszedł więc czas, aby przyjrzeć się temu tematowi bliżej. Każdy jeden osiągnięty punkt przybliża Cię do głównej nagrody, jaką założyłeś sobie na początku roku, dlatego uwzględnij każdy z nich.

Zadbaj o linki zwrotne

Chodzi tu o zwiększenie liczby wysokiej jakości linków zwrotnych do Twojej witryny. Oczywiście Twoim celem może być zwiększenie autorytetu domeny, jednak nie jesteś w stanie bezpośrednio na to wpłynąć. Zwróć więc uwagę na swój obecny profil linków zwrotnych i ustal cele dotyczące zwiększenia liczby unikalnych domen odsyłających, które kierujesz na swoją stronę.

Jest to liczba, którą zdecydowanie możesz kontrolować, szczególnie dzięki metodom SEO, które polegają na wykorzystaniu optymalnych sposobów na uzyskanie większej liczby wysokiej jakości witryn linkujących do Twojej strony.

Zwiększ szybkość strony

Jest to najbardziej techniczny aspekt SEO, ale zarazem taki, który powinien znaleźć się na szczycie Twojej listy do spełnienia w 2022 roku. Google ogłosił, że podstawowe informacje o sieci i stronie będą czynnikiem rankingowym już w maju 2021 r. Jeśli Twoja witryna nie przyjmie standardów określonych przez wyszukiwarkę, przegrasz. Zadbaj więc o ten aspekt, niezależnie od tego, ile pracy i czasu będzie wymagała jego poprawa. To naprawdę bardzo ważne, nie tylko dla użytkowników, ale też dla Google.

Popraw pozycjonowanie

Punkt ten ma bezpośredni wpływ na osiąganie większego ruchu na stronie. Jeśli zatem postawisz sobie za cel zdobycie pewnej ilości dodatkowych miejsc swoich witryn na pierwszej stronie wyników wyszukiwań konkretnych słów kluczowych, z pewnością zaobserwujesz wzrost liczby odbiorców. Musisz więc opracować odpowiednią strategię. Być może do osiągnięcia tego potrzebne będzie tworzenie nowych, wartościowych treści, budowanie linków lub oba te elementy. Ustalenie celu to jednak pierwszy i najważniejszy krok w kierunku sukcesu.

“Stań się” polecanym fragmentem

Jest to bardzo podobne do wcześniej omówionego celu, ponieważ polecane fragmenty wyświetlają się na pierwszej stronie wyników Google, a na dodatek, na samym jej szczycie, nawet przed płatnymi reklamami! Bez wątpienia pozycja na pierwszej stronie listy wyników wyszukiwać to coś niezwykle pożądanego. Należy jednak podkreślić, że pojawienie się w polecanym fragmencie Google jest jeszcze lepsze.

Doskonałym sposobem na osiągnięcie tego celu jest wyszukanie w Google tego, co chciałbyś pozycjonować, przeanalizowanie strony, która zajmuje pożądaną przez Ciebie pozycję i stworzenie jej lepszego odpowiednika.

Możesz również sprawdzić nowe narzędzie Google, czyli Centrum Pytań Google. Po wpisaniu tematu, wyszukiwarka wyświetli Ci listę pytań bez odpowiedzi. Twoim zadaniem będzie podanie wyczerpujących, wiarygodnych i poprawnych informacji na dany temat, aby szybko znaleźć się w polecanych fragmentach.

Zadbaj o wskaźnik UX

Twoja witryna może generować niesamowity ruch, ale nic z tego nie skorzystasz, jeśli użytkownicy będą tylko do Ciebie zaglądać i szybko opuszczać stronę. To, czy witryna jest przyjazna dla odbiorcy, zależy wyłącznie od Ciebie i wpływa na Twój sukces. Musisz więc zadbać o wrażenie, jakie Twoje treści wywierają na użytkowniku. Możesz w tym celu skupić się na współczynniku odrzuceń oraz średnim czasie spędzonym w witrynie i postarać się je zoptymalizować.

Dobrym sposobem na działanie w tym kierunku będzie tworzenie dłuższych, angażujących treści, udostępnianie filmów i zdjęć, a także innych form, takich jak infografiki czy podcasty. Celem tego jest zainteresowanie użytkownika i umożliwienie mu dogłębnego poznania tematu.

Cele - dlaczego są takie ważne?

Tworzenie biznesu dla samego tworzenia jest bez sensu. Piłkarz zaczyna trenować, bo jego celem jest wygrany mundial. Ogrodnik wykorzystuje nawóz, bo chce wyhodować piękne kwiaty. Tak samo twórca strony internetowej – musi mieć cel, aby jego działania miały sens. Ustalenie więc czegoś, do czego należy dążyć w 2022 roku, pozwoli Ci się rozwijać i przenieść swój biznes na wyższy poziom. Poza tym jest to dobry sposób na spełnianie siebie i swoich ambicji.

Pamiętaj także, aby stale monitorować swoje cele i metody ich osiągania. Możesz wykorzystać arkusz w Excelu, Arkusze Google, a nawet kartkę papieru i długopis. Kontrolowanie swoich działań, to bardzo ważny element, który powinien zostać szybko włączony do Twojej strategii.

Jeśli zatem zależy Ci na tym, aby Twoja witryna osiągała lepsze wyniki, koniecznie wykorzystaj wymienione wyżej wskazówki, aby móc cieszyć się nagrodą w przyszłości.

Skontaktuj się z nami już teraz jeśli chcesz dowiedzieć się więcej. Chętnie umówimy się z Tobą na bezpłatną konsultację i ustalimy szczegóły naszej współpracy. Odkryj skuteczną strategię SXO, a pomoże Ci w tym nasza agencja SXO!

ZOBACZ RÓWNIEŻ
WYBRANE WPISY BLOGOWE

    Zastanawiasz się
    dlaczego Twoja strona
    NIE SPRZEDAJE?
    Umów się na bezpłatną konsultację SEO i dowiedz się, jak możemy poprawić Twoje wyniki sprzedażowe.
    Firma SXO
    Firma SXO
    OCEŃ TXT

    Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.

    Darmowa konsultacja

      Zastanawiasz się
      dlaczego Twoja strona
      NIE SPRZEDAJE?
      Umów się na bezpłatną konsultację SEO i dowiedz się, jak możemy poprawić Twoje wyniki sprzedażowe.
      Rozpocznij chat
      Zamów rozmowę

        Chcesz poznać
        ofertę?
        Skontaktujemy się z Tobą w ciągu kilku minut! Jesteśmy dostępni w dni robocze w godzinach 9-15.
        Niestety aktualnie nasz konsultant nie jest dostępny. Skontaktujemy się z Tobą w godzinach otwarcia biura.
        Wyrażam zgodę na przetwarzanie moich danych osobowych przez ICEA SPÓŁKA Z OGRANICZONĄ ODPOWIEDZIALNOŚCIĄ w celu nawiązania kontaktu. Więcej w Polityce prywatności.