Reklamy z listą produktów Google – TOP 7 porad

Reklamy z listą produktów Google – TOP 7 porad

Bezpłatna konsultacja

Google w ciągu ostatnich kilku lat stale eksperymentuje i rozszerza swoje reklamy z listą produktów (PLA). Dzięki dodaniu suwaka PLA Google może wyświetlać do 15 reklam z płatnej kampanii wyszukiwania w wyszukiwarce mobilnej i do 18 w wyszukiwarce na komputerze.

Od jakiegoś czasu Google wyświetla poszczególne karty PLA zamiast pakietów reklam w większości wyników. Proces ten ma sens tylko dlatego, że więcej kliknięć jest generowanych przez PLA, w przeciwieństwie do tradycyjnych reklam tekstowych. Okazało się również, że wiele pytań wyszukiwania produktów wyświetlało poszczególne karty PLA w prawej kolumnie niektórych wyszukiwań. Dzięki dodatkowemu przyciskowi „Więcej w Google” u dołu PLA wiele reklam produktów zyskuje większą popularność

Jeśli chcesz maksymalnie wykorzystać możliwości PLA Google w swoich kampaniach Google Ads, koniecznie zapoznaj się z poniższymi wskazówkami optymalizacyjnymi.

Zadbaj o regularną aktualizację

Umieszczenie produktu w PLA Google zależy od informacji wysyłanych do Google Merchant Center. Dużym błędem jest, gdy sprzedawcy zapominają o aktualizacji swoich danych, kiedy ich produkty się zmieniają. Google Merchant Center klasyfikuje produkty na podstawie ich dokładności, konkretności i aktualności. Wyszukiwarka szczególnie docenia osoby, które wysyłają spójny plik danych, gdyż zapewnia to lepsze wrażenie użytkownika po przejściu do strony docelowej.

Pamiętaj więc o uzupełnianiu informacji o zmianie produktów czy cen. Możesz to robić codziennie lub co drugi dzień, w zależności od tego, jak wiele danych musisz zmodyfikować. Jest to równoznaczne z utrzymywaniem kontaktu z poszczególnymi sprzedawcami, jeśli Twoja firma hostuje witrynę detaliczną innej marki. Dzięki takim działaniom zapewnisz swoim produktom otrzymanie wyższej oceny ze strony Google.

Dopasuj PLA do swojej strony

Dokładność Twojej listy wpłynie nie tylko na Twoje rankingi PLA, ale także na opinię użytkownika na temat Twojej marki. Upewnij się więc, że lista produktów jest w całkowicie spójna ze stroną docelową. Jeśli nie, możesz spodziewać się wysokich współczynników odrzuceń i spadku w rankingach. Opis, numer seryjny i obraz powinny być dokładnie takie same jak na stronie Twojej marki. Pamiętaj też, że Google może ukarać Cię za fałszywe PLA, co oznacza, że jedna nieuzupełniona lub niedopasowana lista może zrujnować całą Twoją reklamę.

Rozwiń swoją stronę

Okazało się, że firmy, które oferują ponad 500 produktów mogą liczyć na znacznie wyższe rankingi swoich list PLA, niż marki z mniejszym asortymentem. Dzieje się tak za sprawą tego, że Google lepiej rozpoznaje i indeksuje większe pliki danych. Sprowadza się to również do rozpoznawalności firmy i jej relacji z Merchant Center. Regularnie aktualizowana i spójna strona będzie bardziej wiarygodna, więc jej produkty z pewnością pojawią się w rankingu PLA Google.

Jeśli natomiast Twoja firma ma bardzo mało produktów, najlepiej byłoby sprowadzić je do jednej grupy reklam. Dzięki temu łatwiej będziesz mógł śledzić postępy w Zakupach Google. W przypadku większego asortymentu optymalnie będzie rozdzielić go na różne typy reklam, aby zidentyfikować najlepiej sprzedawane oferty.

Postaw na produkty z największą liczbą kliknięć

Najlepszym rozwiązaniem jest prowadzenie własnych analiz, aby stale monitorować produkty, które uzyskują najwyższy wskaźnik CTR. Zakupy Google mają bardzo ograniczone możliwości w tym temacie, dlatego powinieneś zadbać o to samodzielnie i regularnie śledzić najlepiej działające reklamy, które przynoszą największe zyski.

Plan działania w tym przypadku wygląda następująco:

  • znajdź produkty o najwyższym wskaźniku CTR,
  • umieść je w grupie reklam z wyższą stawką,
  • upewnij się, że grupy produktów pasują do opisu, na którym Ci zależy i za który płacisz.

Pamiętaj o optymalizacji obrazów

LAK to reklamy graficzne, które wyświetlają użycie produktu. Bardzo często są one głównym powodem, dla którego użytkownik decyduje się na kliknięcie konkretnej oferty. Obrazy powinny być więc odpowiednio zoptymalizowane, to znaczy: muszą posiadać kolor i tło, które wyeksponują produkt i wyróżnią go spośród innych.

Mniejsze firmy mogą w ten sposób znacznie zwiększyć współczynnik CTR i mieć możliwość rywalizacji z większymi markami.

Zadbaj o wykluczające słowa kluczowe

Zakupy Google dopasowują wyniki wyszukiwania na podstawie celów, a nie słów kluczowych. Oznacza to, że każdy element pliku produktowego może stać się odpowiedzią na konkretne pytanie użytkownika. Na przykład wyszukiwanie farby wewnętrznej w Twojej ofercie może spowodować wyświetlenie farb zewnętrznych w wynikach PLA. Jeśli użyjesz wykluczającego słowa kluczowego, takiego jak “zewnętrzny”, zaoszczędzisz zarówno pieniądze, jak i czas użytkowników, co z pewnością spotka się z uznaniem wyszukiwarki.

Uwzględnij metatagi

Chociaż Google jest w stanie dopasować użytkowników do wyników wyszukiwania, nie oznacza to, że firmy nie mogą zoptymalizować swoich stron i opisów za pomocą ukierunkowanych słów kluczowych z kampanii SEO. Optymalizacja tytułu i opisu PLA ze względu na nazwę marki, rozmiar i numer seryjny być może nie poprawi Twojej pozycji w rankingu, ale z pewnością sprawi, że użytkownicy otrzymają najtrafniejsze informacje, które sprostają ich oczekiwaniom podczas przeglądania listy produktów. Zapewni to również dokładność i zgodność ze słowami kluczowymi użytymi na stronie docelowej.

Podsumowanie

W kampaniach Google Ads wykorzystać można szereg innych wskazówek, które przyniosą korzyści Tobie i Twojej firmie. Pamiętaj jednak, aby prowadzić kampanię z reklamami tekstowymi, które wyświetlą się tuż obok PLA w płatnych wynikach wyszukiwania. Zwiększysz dzięki temu widoczność marki w Internecie i poprawisz swoje wyniki sprzedażowe. Upewnij się dodatkowo, że Twoje produkty mają odpowiednie ceny, porównując je z ofertami konkurencyjnych marek i zadbaj o najlepszą jakość swoich usług. Jest to bardzo ważne, ponieważ nawet jeśli użytkownicy nie znajdą się na Twojej stronie dzięki PLA, z pewnością wrócą do niej, jeśli zyskasz ich zaufanie.

Skontaktuj się z nami już teraz jeśli chcesz dowiedzieć się więcej. Chętnie umówimy się z Tobą na bezpłatną konsultację i ustalimy szczegóły naszej współpracy. Odkryj skuteczną strategię SXO, a pomoże Ci w tym nasza agencja SXO!

ZOBACZ RÓWNIEŻ
WYBRANE WPISY BLOGOWE

    Zastanawiasz się
    dlaczego Twoja strona
    NIE SPRZEDAJE?
    Umów się na bezpłatną konsultację SEO i dowiedz się, jak możemy poprawić Twoje wyniki sprzedażowe.
    Firma SXO
    Firma SXO
    OCEŃ TXT

    Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.

    Darmowa konsultacja

      Zastanawiasz się
      dlaczego Twoja strona
      NIE SPRZEDAJE?
      Umów się na bezpłatną konsultację SEO i dowiedz się, jak możemy poprawić Twoje wyniki sprzedażowe.
      Rozpocznij chat
      Zamów rozmowę

        Chcesz poznać
        ofertę?
        Skontaktujemy się z Tobą w ciągu kilku minut! Jesteśmy dostępni w dni robocze w godzinach 9-15.
        Niestety aktualnie nasz konsultant nie jest dostępny. Skontaktujemy się z Tobą w godzinach otwarcia biura.
        Wyrażam zgodę na przetwarzanie moich danych osobowych przez ICEA SPÓŁKA Z OGRANICZONĄ ODPOWIEDZIALNOŚCIĄ w celu nawiązania kontaktu. Więcej w Polityce prywatności.