Reklama displayowa – co to jest?

Reklama displayowa – co to jest?

Bezpłatna konsultacja

Konkurencyjność internetowego rynku rośnie z dnia na dzień. Nic więc dziwnego, że właściciele firm decydują się na wykorzystanie różnorodnych narzędzi marketingowych, mających na celu rozszerzenie świadomości marki i pozyskanie nowych klientów. Podczas gdy tradycyjne formy promocji, takie jak reklamy w prasie czy telewizji, cechują się stale słabnącą skutecznością, popularyzowanie oferty za pośrednictwem nowoczesnych technologii przynosi satysfakcjonujące rezultaty. Jednym z takich narzędzi okazują się reklamy displayowe. Czym są i jak je wykorzystać? Sprawdźmy!

Czym są reklamy displayowe?

Reklama display to technika marketingowa polegająca na pozyskiwaniu odbiorców z różnych obszarów w sieci, takich jak witryny internetowe czy media społecznościowe, oraz zachęcaniu ich do podjęcia określonego działania. Tego typu promocje z reguły przyjmują postać tekstów promocyjnych, ofert graficznych czy też wideo. Celem reklam displayowych jest budowanie ruchu w witrynie docelowej i generowanie konwersji.

Warto dodać, że kampanie displayowe wykorzystywane są również w ramach strategii retargetingowych. Oferty wyświetlane są wówczas konsumentom, którzy odwiedzili już wcześniej daną stronę internetową, ale zakończyli działania na pewnym etapie lejka sprzedażowego.

Typy reklam displayowych

Kampania displayowa może przybierać różne formy. Umiejętne wykorzystanie różnych kombinacji ofert w sieci może okazać się kluczem do sukcesu niejednego współczesnego biznesu, dlatego warto zaznajomić się z różnymi rodzajami tej techniki marketingowej. Oto kilka najczęściej wykorzystywanych metod w ramach tej strategii.

Banery reklamowe

To jedna z najbardziej podstawowych i najczęściej wykorzystywanych form reklam displayowych. Oferty tego typu wyświetlają się zwykle na górze strony internetowej i przyjmują postać baneru przedstawiającego dany produkt czy usługę.

Reklamy pełnoekranowe

Są to reklamy displayowe, pojawiające się jako odrębne strony internetowe przed przekierowaniem użytkownika do docelowej witryny.

Rich media

Kampania displayowa obejmująca ten typ reklam z reguły okazuje się dość skutecznym przedsięwzięciem. Oferty zawierają bowiem elementy interaktywne, takie jak wideo, audio czy obszary klikalne, które angażują konsumentów i zachęcają do podjęcia określonych działań.

Reklamy wideo

Rozwój YouTube’a, Instagrama i Facebooka sprawił, że przedsiębiorcy mają dostęp do wielu różnorodnych narzędzi marketingowych. Reklama display w formie wideo to świetny sposób na rozszerzanie świadomości marki i skuteczne pozyskiwanie nowych klientów, co z punktu widzenia współczesnych firm jest nadrzędnym celem.

Reklamy w formie graficznej

Kampanie displayowe najczęściej kojarzone są właśnie z tym typem reklam. Oferty składają się z obrazów i tekstów prezentowanych na stronie internetowej w formie pionowego lub poziomego paska.

Elastyczna reklama display

Reklamy te opierają się na wielu nagłówkach, opisach i elementach graficznych, które algorytm platformy reklamowej prezentuje w różnych kombinacjach i rozmieszczeniach w witrynie. Stanowi to dość skuteczne rozwiązanie, gdyż system sam dobiera projekt reklamy do zawartości strony i upodobań grupy docelowej.

Reklamy natywne

Reklamy displayowe w formie natywnej są projektowane zgodnie ze stylem i treścią danej witryny. Dzięki temu rozwiązaniu nie przypominają typowych ofert sponsorowanych, a użytkownicy są bardziej skłonni im zaufać i skorzystać z danej propozycji.

Reklamy w social mediach

Ten typ reklam z pewnością jest dobrze znany użytkownikom platform, takich jak Facebook, Instagram czy LinkedIn. Podobnie jak w przypadku reklam elastycznych, prezentowane są w formie połączenia grafiki i tekstu oraz zawierają widoczne wezwanie do działania.

Reklamy discovery

Kampanie displayowe discovery są odłamem reklam natywnych, które przy wykorzystaniu systemów uczących prezentują elementy graficzne w formacie odpowiednim dla danego odbiorcy. Oferty pojawiają się wówczas w wynikach wyszukiwania YouTube, w mediach społecznościowych Gmaila oraz w wynikach Google Discover.

Dlaczego warto wykorzystać reklamy displayowe?

Wiedząc już, reklama displayowa co to jest, warto poznać kilka kluczowych zalet wynikających z umiejętnego wykorzystania wyżej wymienionych form promowania marki online. Oto korzyści, w wyniku których popularność tej techniki stale rośnie:

  • reklamy displayowe są bardzo atrakcyjne wizualnie, dzięki czemu skutecznie przyciągają wzrok odbiorców. Wykorzystanie oryginalnych grafik czy wideo nie od dziś stanowi ważne narzędzie marketingu online. Co więcej, kampanie displayowe gwarantują możliwość dostosowania oferty do projektu obszaru, na którym jest wyświetlana, dzięki czemu użytkownicy nie uważają jej za natrętną i chętniej angażują się w prezentowaną treść.
  • W przeciwieństwie do ofert PPC reklama display wyposażona jest w oryginalną grafikę, dźwięk lub wideo, dzięki czemu cieszy się większym zainteresowaniem grupy docelowej. Co więcej, standardowe reklamy SEM mają ograniczoną liczbę znaków, co znacznie ogranicza możliwości przekazywania istotnych informacji. Kampanie displayowe rozwiązują ten problem i pozwalają przekazać interesujące treści wyróżniające się na tle innych promocji.
  • Kampania displayowa umożliwia rozszerzanie świadomości marki i budowanie zaufania odbiorców. Skuteczne reklamy nie tylko wpływają na decyzje zakupowe konsumentów, ale też skłaniają ich do podzielenia się ofertą ze znajomymi. Ten typ kampanii cechuje się dużym zasięgiem, dzięki czemu zwrot z inwestycji jest znacznie bardziej satysfakcjonujący.
  • Ważną zaletą reklam displayowych jest możliwość personalizacji treści. Jak powszechnie wiadomo, dostosowanie oferty do potrzeb i oczekiwań grupy docelowej pozwala uzyskać spektakularne wyniki. Nic więc dziwnego, że popularność tej metody rośnie z dnia na dzień.
  • Reklamy displayowe są skuteczną formą remarketingu. Przypomnienie konsumentom o niesfinalizowanym zakupie za pośrednictwem ciekawej oferty pozwala na zwiększenie sprzedaży przy jednoczesnej dbałości o pozytywny wizerunek marki. Elastyczność kierowania reklam displayowych jest bowiem niemal nieograniczona. Dzięki filtrowaniu odbiorców i obszarów wyświetlania możliwe jest dotarcie do ściśle określonych użytkowników, dzięki czemu koszty ograniczone są do minimum.
  • Ważną korzyścią wynikającą z zastosowania tego typu reklam jest możliwość stałego monitorowania skuteczności kampanii. Sieci reklamowe oferują bowiem szczegółowe raporty, których wnikliwa analiza może udzielić odpowiedzi na pytania dotyczące ewentualnych problemów.
  • Ostatnią, choć z punktu widzenia małych przedsiębiorców najważniejszą zaletą reklam displayowych, są niskie koszty wdrożenia kampanii. W przeciwieństwie do innych kanałów marketingowych, takich jak PPC, telewizja czy prasa, reklama display pochłania niewielki ułamek budżetu, gwarantując jednocześnie satysfakcjonujący zwrot z inwestycji.

Reklama displayowa kluczem do sukcesu

Wiedząc już, reklama displayowa co to jest oraz znając podstawowe formy jej wykorzystania, wdrożenie skutecznej kampanii marketingowej nie powinno stanowić żadnego problemu. Dzięki możliwości ukierunkowania ofert oraz niskim kosztom utrzymania operacji reklamy displayowe stanowią coraz częściej wykorzystywane narzędzie do rozszerzania świadomości marki i pozyskiwania nowych klientów. Trudno się temu dziwić. Umiejętnie opracowana kampania okazała się bowiem kluczem do sukcesu niejednego współczesnego biznesu online. Warto więc poznać swoją grupę docelową oraz przeprowadzić dokładne badania rynku, a zgromadzone informacje zawrzeć w strategii marketingowej. Tak jak w każdej innej dziedzinie, również w przypadku reklam display najważniejsze okazuje się zaangażowanie i konsekwencja, dlatego działając pod kątem promowania marki online, trzeba uwzględnić nawet najmniejsze szczegóły dotyczące rynku oraz grupy docelowej.

ZOBACZ RÓWNIEŻ
WYBRANE WPISY BLOGOWE

    Zastanawiasz się
    dlaczego Twoja strona
    NIE SPRZEDAJE?
    Umów się na bezpłatną konsultację SEO i dowiedz się, jak możemy poprawić Twoje wyniki sprzedażowe.
    Firma SXO
    Firma SXO
    OCEŃ TXT

    Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.

    Darmowa konsultacja

      Zastanawiasz się
      dlaczego Twoja strona
      NIE SPRZEDAJE?
      Umów się na bezpłatną konsultację SEO i dowiedz się, jak możemy poprawić Twoje wyniki sprzedażowe.
      Rozpocznij chat
      Zamów rozmowę

        Chcesz poznać
        ofertę?
        Skontaktujemy się z Tobą w ciągu kilku minut! Jesteśmy dostępni w dni robocze w godzinach 9-15.
        Niestety aktualnie nasz konsultant nie jest dostępny. Skontaktujemy się z Tobą w godzinach otwarcia biura.
        Wyrażam zgodę na przetwarzanie moich danych osobowych przez ICEA SPÓŁKA Z OGRANICZONĄ ODPOWIEDZIALNOŚCIĄ w celu nawiązania kontaktu. Więcej w Polityce prywatności.