Projektowanie stron internetowych pod kątem UX

Projektowanie stron internetowych pod kątem UX

Bezpłatna konsultacja

Często pomijanym elementem projektowania stron internetowych jest dbałość o zadowolenie użytkownika podczas korzystania z jej funkcji. Musisz mieć pewność, że Twoja witryna jest czytelna i łatwa w nawigacji, zwłaszcza jeśli prowadzisz stronę oferującą sprzedaż produktów i usług. Dobrze zaprojektowana witryna to coś, co skłoni klientów do ponownego skorzystania z Twojej oferty.

Bez względu na to, jaki rodzaj działalności prowadzisz, założenie i kontrolowanie strony internetowej może okazać się trudnym zadaniem. Twoim działaniom powinno przyświecać wygenerowanie zadowolenia konsumenta. Skorzystaj więc z niżej opisanych sposobów, aby polepszyć UX podczas użytkowania Twojej witryny.

Zadbaj o responsywność strony

W obecnych czasach ludziom bardzo zależy na łatwym i szybkim dostępie do informacji. Musisz mieć więc pewność, że Twoja witryna jest przyjazna dla urządzeń mobilnych, co oznacza, że musi być dopasowana do ekranu telefonów czy tabletów. Nie możesz ograniczać się wyłącznie do posiadania witryny odpowiedniej tylko dla komputerów, ponieważ uniemożliwi to dotarcie do większej liczby odbiorców, która korzysta z urządzeń mobilnych. Pamiętaj więc o tym podczas tworzenia swojej strony internetowej.

Spójrz na stronę oczami użytkownika

Kontakt z witryną z punktu widzenia użytkownika pozwala zobaczyć, co widzą odbiorcy, gdy otwierają stronę internetową Twojej firmy. Spróbuj skorzystać z niej tak, jakbyś był konsumentem. Sprawdź, co jest czytelne, co Ci się podoba, co jest intuicyjne, a co wymaga poprawy. Zyskasz dzięki temu wiedzę, która pozwoli Ci udoskonalić niedopracowane obszary i polepszyć UX.

Poznaj swojego odbiorcę

Musisz znać swoich odbiorców. Twoja strona musi prezentować dokładnie to, co chcieliby oglądać Twoi klienci. Stworzenie atrakcyjnego przekazu pomoże Ci umocnić pozycję Twojej marki. Ponadto usatysfakcjonujesz konsumentów wysokiej jakości treściami, które są dostosowane do ich zainteresowań i preferencji, a także uwzględniają najpopularniejsze w danym czasie tematy. Dostarczanie odpowiedzi na konkretne pytania jest ważnym znakiem dla klientów, że Twoja firma jest zdolna do zaspokojenia ich potrzeb. Dzięki temu zbudujesz silny autorytet swojej marki i zachęcisz ludzi do korzystania z jej usług.

Zadbaj o treść

Kluczowym aspektem tworzenia każdej strony internetowej jest treść. Jeśli uświadomisz odbiorców na temat mądrych decyzji zakupowych, z pewnością wrócą do Ciebie i Twoich ofert. Tworzysz dzięki temu pozytywne wrażenia klientów, którzy zapamiętają je na długo i z chęcią ponownie skorzystają z Twoich usług. Każdy oczekuje obecnie wysokiej jakości treści. Pomoże Ci ona zbudować wiarygodność i zaufanie konsumentów, a także zapewni możliwość wejścia w interakcję z użytkownikami, poznania ich potrzeby i preferencji. Wiedzę tę możesz w przyszłości skutecznie wykorzystać w procesie budowania ruchu na stronie.

Uwzględnij informacje kontaktowe

Dane te pomagają klientom skontaktować się z Tobą w razie jakichkolwiek pytań dotyczących Twoich towarów lub usług. Podanie numeru telefonu czy adresu e-mail jest niezbędne, aby zapewnić potencjalnym klientom bezpośredni dostęp do Twoich usług. Warto też uzupełnić informacje o najbliższych lokalizacjach, aby klienci mogli odwiedzić Cię osobiście.

Zwróć uwagę na linki

Tym sposobem płynnie przechodzimy do optymalizacji treści. Włączenie wiarygodnych i wartościowych linków do treści zapewnia widzom rozszerzenie informacji podczas odwiedzenia połączonych stron. Skierujesz dzięki temu ruch na treści, na których zależy Ci najbardziej i powiadomisz wyszukiwarki, że Twoja witryna zasługuje na ich uwagę. Pamiętaj też o taktycznym umiejscowieniu linków. Umieszczenie ich na końcu artykułu lub na pasku bocznym odpowiednich stron zachęci użytkowników do dalszej interakcji z Twoją witryną.

Stwórz pasek nawigacyjny

Jednym z pierwszych elementów, które przeglądarka będzie chciała wyświetlić podczas otwierania witryny, będzie pasek nawigacyjny, który powinien przedstawiać informacje, których najczęściej będą szukać potencjalni klienci. Podczas tworzenia paska nawigacyjnego pamiętaj o ograniczeniu liczby kategorii, aby uniknąć przepełnienia go mało istotnymi danymi. Możesz nawet wypróbować testy A/B z różnymi wersjami witryny, aby zobaczyć, które schematy przyniosą najlepsze efekty.

Wykorzystaj testy A/B

Znane jako testy dzielone, testy A/B to metoda porównywania dwóch form strony internetowej w celu oceny ich skuteczności. Ten rodzaj testowania pozwala skupić się na tym, które zmiany na stronie będą najkorzystniejsze. Określisz dzięki temu elementy, które przypadły do gustu Twoim odbiorcom i sprawiły, że chętniej wracają do Twojej witryny. Posiadając te informacje będziesz w stanie wdrożyć metody, które realnie wpłyną na poprawę funkcjonowania Twojej strony i wygenerują większy ruch.

Zoptymalizuj szybkość ładowania strony

Kolejnym bardzo ważnym elementem jest czas ładowania witryny. Może się to wydawać mało istotnym czynnikiem, ale ma ogromny wpływ na osiągane wyniki. Ludzie zwykle oczekują, że strona otworzy się natychmiast po jej kliknięciu. Jeśli zajmie to więcej niż kilka sekund użytkownik opuści witrynę i najprawdopodobniej już nigdy do niej nie wróci. Aby zwiększyć prędkość ładowania, usuń wszystkie zbędne elementy, nadprogramowe zdjęcia czy filmy i skompresuj pliki. Nadmiar niepotrzebnych treści może bowiem spowalniać Twoją stronę i negatywnie wpływać na UX.

Podsumowanie

Z pewnością już wiesz, że dobrze zaprojektowana strona to klucz do sukcesu. Zadbaj więc o zastosowanie wszystkich wymienionych wyżej metod, a z pewnością zyskasz uznanie w oczach nie tylko użytkowników, ale też wyszukiwarek. Spraw, aby korzystanie z Twojej witryny było czystą przyjemnością, a bez wątpienia osiągniesz wyniki, o których nawet Ci się nie śniło.

W przypadku pytań zapraszamy do skorzystania z formularzy naszej agencji SXO.

ZOBACZ RÓWNIEŻ
WYBRANE WPISY BLOGOWE

    Zastanawiasz się
    dlaczego Twoja strona
    NIE SPRZEDAJE?
    Umów się na bezpłatną konsultację SEO i dowiedz się, jak możemy poprawić Twoje wyniki sprzedażowe.
    Firma SXO
    Firma SXO
    OCEŃ TXT

    Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.

    Darmowa konsultacja

      Zastanawiasz się
      dlaczego Twoja strona
      NIE SPRZEDAJE?
      Umów się na bezpłatną konsultację SEO i dowiedz się, jak możemy poprawić Twoje wyniki sprzedażowe.
      Rozpocznij chat
      Zamów rozmowę

        Chcesz poznać
        ofertę?
        Skontaktujemy się z Tobą w ciągu kilku minut! Jesteśmy dostępni w dni robocze w godzinach 9-15.
        Niestety aktualnie nasz konsultant nie jest dostępny. Skontaktujemy się z Tobą w godzinach otwarcia biura.
        Wyrażam zgodę na przetwarzanie moich danych osobowych przez ICEA SPÓŁKA Z OGRANICZONĄ ODPOWIEDZIALNOŚCIĄ w celu nawiązania kontaktu. Więcej w Polityce prywatności.