Pozycjonowanie zagraniczne

Darmowy audyt seo

    Zastanawiasz się
    dlaczego Twoja strona
    NIE SPRZEDAJE?
    Umów się na bezpłatną konsultację SEO i dowiedz się, jak możemy poprawić Twoje wyniki sprzedażowe.

    Pozycjonowanie zagraniczne to szansa dla firm, którym nie wystarcza władanie rynkiem lokalnym czy krajowym. Poprzez sieć bez problemu mogą one docierać ze swoją ofertą do klientów z całego świata. Dziś współprace międzynarodowe są na porządku dziennym, dlatego zwiększanie widoczności za granicą i sam temat rynków zagranicznych zyskują na popularności.

    W ogólnym rozrachunku cały proces zwiększania widoczności za granicą wygląda nieco inaczej niż w kraju. Zatem na czym polega pozycjonowanie międzynarodowe? Co jest najważniejsze w docieraniu do zagranicznych klientów?

    Pozycjonowanie stron na zagranicznym rynku – na czym polega?

    Pozycjonowanie stron internetowych zagraniczne to szereg działań, których celem jest zwiększenie widoczności serwisu internetowego w wynikach wyszukiwania, z jakiej korzystają internauci w kraju docelowym.

    Cały proces składa się z: podstawowych działań optymalizacyjnych wykonywanych w obrębie strony, budowania profilu linków zewnętrznych, analizy danego rynku, analizy branży i konkurencji, analizy przyzwyczajeń i zachowań zagranicznych odbiorców, analizy różnic kulturowych, przygotowania treści w odpowiednim języku.

    Pozycjonowanie to strategia stosowana przez przedsiębiorstwa, które chcą się rozwijać i skutecznie pozyskiwać klientów nie tylko w kraju, ale również za granicą. Taka strategia marketingowa pozwala znacznie rozszerzyć swoją działalność, powiększyć bazę klientów oraz generować większe zyski.

    Pozycjonowanie stron za granicą

    Pozycjonowanie stron za granicą zawsze powinno być poprzedzone odpowiednim przygotowaniem gruntu, czyli zbadaniem i przeanalizowaniem wszystkich ważnych aspektów. Dopiero na tej podstawie można zaprojektować skuteczną strategię zwiększania widoczności w wynikach wyszukiwania dla klientów obcojęzycznych.

    Ile trwa pozycjonowanie za granicą?

    Nie da się określić konkretnego przedziału czasowego, ale nie ma wątpliwości co do tego, że zwiększanie widoczności za granicą trwa dłużej niż w kraju. Czas trwania całego procesu zależy od aktualnego stanu strony, popularności branży oraz tego, jakie frazy kluczowe wybierzemy.

    Proces pozycjonowania strony trwa dłużej niż zwiększanie widoczności w kraju ponieważ: na rynkach zagranicznych zazwyczaj trzeba liczyć się z większą konkurencją i liderami w branży, którzy dominują od wielu lat; do pozycjonowania za granicą należy się odpowiednio przygotować; przygotowywanie tekstów w obcym języku może trwać dłużej; jeśli internauci w kraju docelowym korzystają z innej, np. lokalnej wersji wyszukiwarki, konieczne będzie dokładne zapoznanie się z jej wymaganiami.

    Pozycjonowanie strony zagraniczne z polską agencją – czy to możliwe?

    Pozycjonowanie stron na zagranicznym rynku niekonieczne musi być przeprowadzane przez agencję zagraniczną. Równie dobrze zadanie to można powierzyć specjalistom z Polski. Dzięki takiemu rozwiązaniu można nie tylko sporo zaoszczędzić, ale również usprawnić cały proces i ułatwić sobie komunikację z agencją (w niektórych przypadkach problemem może być np. bariera językowa). Chcąc skorzystać z usług lokalnej agencji w Polsce, warto postawić na firmę specjalizującą się przede wszystkim w zwiększaniu widoczności na danym rynku.

    W kontekście pozycjonowania konieczne jest używanie języka urzędowego w kraju docelowym.

    Skuteczne pozycjonowanie stron – nie tylko Google

    W Polsce najwięcej użytkowników Internetu korzysta z wyszukiwarki Google, dlatego to właśnie do jej wymagań specjaliści SEO dopasowują serwisy internetowe. Dominuje również w wielu innych krajach. Należy jednak pamiętać, że w niektórych zakątkach świata w obcojęzycznych wersjach wyszukiwarek internetowych ulubioną może być Yahoo, Bing, Yandex lub coś zupełnie innego. Dlatego działania SEO nie zawsze dopasowuje się do Google.

    Zadaniem specjalisty od SEO jest zatem przeprowadzenie odpowiedniego researchu i sprawdzenie, która wyszukiwarka dominuje wśród docelowych odbiorców.

    Czy pozycjonowanie na zagraniczne rynki zawsze powinno odbywać się w jednej wyszukiwarce?

    To, że w Polsce największą popularnością cieszy się firma Google, która zostawia swoich rywali daleko w tyle, nie oznacza, że tak samo wygląda sytuacja w innych krajach. Jest to zatem kolejny aspekt, który musi sprawdzić specjalista SEO, zanim zacznie pozycjonowanie na danym rynku zagranicznym.

    Jeśli w kraju, do którego skierowana ma być oferta, dużą popularnością cieszy się kilka wyszukiwarek, to warto wszystkie je uwzględnić w procesie zwiększania widoczności. Pozwoli to docierać do większej liczby potencjalnych klientów.

    Czy wymagania SEO wyszukiwarki Google różnią się w poszczególnych wersjach językowych?

    Strona z wynikami wyszukiwania Google wygląda inaczej w Polsce, a inaczej w Wielkiej Brytanii czy Francji. Wszystko zależy od tego, z jakiej wersji językowej korzysta użytkownik. W pozycjonowaniu stron internetowych na rynku międzynarodowym istotna jest nazwa domeny – powinna być dopasowana do konkretnego państwa.

    W każdym kraju firma Google wymaga tego samego od właścicieli serwisów internetowych, dlatego czynniki rankingowe tej wyszukiwarki wyglądają tak samo na całym świecie. Różnice w pozycjonowaniu stron występują zatem ze względu na różnice kulturowe i ekonomiczne.

    Czego Google wymaga od serwisów?

    Proces wartościowania stron w wyszukiwarce Google można podzielić na trzy główne etapy: skanowanie, indeksowanie, wyświetlanie wyników.

    Podczas pierwszego etapu znaczenie mają niektóre czynności związane z tym, jak wygląda pozycjonowanie zagraniczne, a właściwie optymalizacja techniczna strony. Skanowanie polega na przeszukiwaniu sieci i sprawdzaniu, czy pojawiły się w niej nowe serwisy. Za to odpowiedzialny jest Googlebot. Aby mógł on znaleźć stronę internetową, jej właściciel musi umożliwić mu do niej dostęp. Ważne są m.in. takie aspekty, jak mapa strony czy plik robots.txt.

    Indeksowanie to sprawdzanie zawartości witryny internetowej. Boty indeksujące weryfikują dopasowanie do czynników rankingowych oraz wartość dla użytkownika. Na tym etapie znaczenie mają takie aspekty, jak: optymalizacja techniczna, nasycenie treści poprzez wybrane frazy kluczowe, linkowanie wewnętrzne, wartościowy content, linkowanie zewnętrzne.

    Podczas ostatniego etapu, czyli wyświetlania wyników, wyszukiwarka Google proponuje użytkownikom najbardziej trafne i wartościowe serwisy.

    Czy inwestycja w autonomiczną domenę jest konieczna?

    Rozwiązaniem, które najczęściej przychodzi na myśl w przypadku pozycjonowania na zagranicznym rynku jest inwestycja w zupełnie niezależną, nową domenę krajową, z końcówką odpowiednią dla danego kraju.

    Trzeba liczyć się z tym, że nowa domena będzie musiała być pozycjonowana od zera (wiąże się to z kolejnymi kosztami oraz dłuższym czasem oczekiwania na efekty). Sytuacja Twojej domeny w polskiej wersji nie będzie miała wpływu na pozycję strony wersji w innym języku. W niektórych przypadkach może się to okazać zaletą – błąd na jednej stronie nie odbije się negatywnie na drugiej.

    Jeśli firma będzie chciała docierać do odbiorców z kilku różnych krajów, to dla każdego z nich konieczne będzie zakładanie i pozycjonowanie oddzielnego serwisu w danym języku.

    Inne strategie pozycjonowania na rynkach zagranicznych

    Subdomena

    Subdomena to inaczej rozszerzenie domeny głównej. Właściciel serwisu internetowego ma możliwość utworzenia dowolnej liczby subdomen, dlatego nie ma problemu, aby takim sposobem kierować ofertę do wielu krajów. Wyszukiwarka Google nie przypisuje rozszerzeń automatycznie do danego kraju, ale możliwa jest opcja kierowania geograficznego dzięki narzędziu Google Search Console.

    Firma nie musi przeznaczać środków na tworzenie oddzielnych serwisów na rynek danego kraju. Oprócz tego, jeśli domena główna ma silną pozycję, istnieje w sieci już od dłuższego czasu, a do tego może pochwalić się pozytywną historią, możliwe będzie przekazanie części mocy subdomenom, co pozwoli wzmocnić ich pozycję i wiarygodność. Wadą natomiast jest to, że jeśli jedna subdomena otrzyma karę od Google, ucierpieć na tym mogą również inne subdomeny.

    Podkatalog

    Tworzenie podkatalogów w obrębie jednego serwisu internetowego to najłatwiejszy i najtańszy sposób na zagraniczne pozycjonowanie. W obrębie jednej domeny można tworzyć podkatalogi dla wielu różnych krajów.

    Takie rozwiązanie jest bardzo podobne do poprzedniego, do tego przedstawiciele firmy Google twierdzą, że zawartość subdomen i podkatalogów traktuje się dokładnie tak samo. Wady i zalety są niemal identyczne jak w przypadku pozycjonowania zagranicznego z wykorzystaniem subdomen.

    Który sposób jest najlepszy?

    Ze względu na bezpośrednie kierowanie geograficzne i duże zaufanie odbiorców na danym rynku wydaje się, że największy potencjał do uzyskania dużej widoczności ma oddzielna domena, czyli nowy serwis internetowy skierowany do konkretnego kraju. Trzeba jednak wziąć pod uwagę sytuację firmy, preferencje, potrzeby i zachowania grupy docelowej, a także konkurencję.

    Co to jest hreflang i dlaczego jest ważny?

    To atrybut, który umieszcza się w sekcji head na stronie. Informuje on roboty Google, że strona zawiera kilka wersji językowych – wskazuje powiązania pomiędzy nimi. Dzięki temu możliwe jest uniknięcie duplikatów. Oprócz tego dzięki atrybutowi hreflang możliwe jest kierowanie do konkretnych regionów.

    Wprowadzenie tego znacznika na stronie jest rekomendowane przez Google, co oznacza, że zdecydowanie warto zwrócić na to uwagę.

    Optymalizacja strony i działania off-page w pozycjonowaniu zagranicznym

    Podstawa pozycjonowania zagranicznego to odpowiednia optymalizacja strony, poprzedzona szczegółową analizą dotychczasowej sytuacji (ważna jest przy tym oczywiście analiza konkurencji). W pierwszej kolejności należy wyeliminować wszelkie błędy techniczne, zadbać o szybkość działania strony i dopasowanie rozdzielczości do urządzeń mobilnych. Oprócz tego ważne są m.in. takie aspekty.

    Meta tagi

    Meta tytuły to krótkie treści pojawiające się w wynikach wyszukiwania jako linki prowadzące do strony. Powinny być napisane w języku, w jakim posługują się docelowi odbiorcy, zawierać maksymalnie 60-70 znaków ze spacjami, najważniejsze dla podstrony słowo kluczowe, być unikalne, a także chwytliwe.

    Meta opisy wpływają na decyzje użytkowników. Dobrze napisany meta opis zachęci internautów do odwiedzenia strony. Warto tu zwrócić uwagę na dobór słów kluczowych.

    Przyjazne adresy URL

    Adresy URL powinny w logiczny sposób opisywać zawartość strony, do której kierują, a także zawierać najważniejsze dla niej słowa kluczowe.

    Optymalizacja plików graficznych

    Pliki graficzne powinny mieć odpowiednią wagę, rozdzielczość i rozmiar, a także być opisane atrybutem alt.

    Odnośniki w obrębie domeny

    To linki wewnętrzne pomagające botom indeksującym poruszać się po całej witrynie, a do tego zatrzymujące użytkownika dłużej w obrębie serwisu. Mogą prowadzić do poszczególnych podstron, do strony głównej, do wpisów na blogu, do kategorii produktów lub też do samego produktu. Ich struktura musi być logiczna.

    Pozyskiwanie linków zewnętrznych

    Link building, czyli linkowanie zewnętrzne, polega na pozyskiwaniu wartościowych odnośników ze stron kierowanych zewnątrz. Muszą pochodzić ze stron zgodnych z wersją językową pozycjonowanego serwisu oraz z geograficzną lokalizacją.

    Content marketing

    Najważniejsze w tworzeniu tekstów na rynki zagraniczne jest pisanie w odpowiednim języku (urzędowy w danym kraju) oraz stylistyka odpowiadająca preferencjom zagranicznych odbiorców. Znaczenie mają takie aspekty, jak: wysoka jakość, bogata wartość merytoryczna, unikalność, dobór odpowiednich fraz kluczowych i odpowiednie nasycenie za ich pomocą, nagłówki H1-H3 nasycone poprzez słowa kluczowe, formatowanie, wyróżnienie najważniejszych informacji.

    Content musi być ciekawy i zachęcać odbiorców do czytania.

    Zagraniczne pozycjonowanie stron – o czym jeszcze trzeba pamiętać?

    Dopasowanie do różnic kulturowych i ekonomicznych

    Przede wszystkim trzeba pamiętać, że w każdym kraju panują nieco inne zasady dotyczące sfery kulturowej czy też ekonomicznej. Oznacza to, że rozwiązania, które sprawdzają się w Polsce, niekoniecznie będą skuteczne w pozycjonowaniu na zagranicznym rynku. Należy wziąć pod uwagę preferencje, przyzwyczajenia, zachowania i cechy docelowych odbiorców.

    Jeszcze przed planowaniem i projektowaniem strategii należy dokładnie przeanalizować grupę docelową i określić, jakie rozwiązania sprawdzą się w jej przypadku.

    Automatyczne tłumaczenie tekstu nie wystarczy

    To, co przemawia do polskich konsumentów, może nie sprawdzić się w innych krajach. Trzeba wziąć pod uwagę nie tylko preferencje użytkowników, ale też różnice w języku. Z tego względu teksty powinna tłumaczyć osoba, która zna specyfikę rynku, a także branżowe słownictwo w kraju, do którego kierowana jest oferta. Pozwoli to zachować sens contentu oraz uwzględnić różnice kulturowe.

    Szeroka analiza słów kluczowych

    W innych krajach konsumenci mogą korzystać zupełnie z innego sposobu wyszukiwania produktów czy usług, dlatego szeroka analiza słów kluczowych to podstawa do tego, aby zaplanować skuteczną strategię zwiększania widoczności na rynku zagranicznym i tym samym generowania ruchu organicznego.

    Szczegółowe analizowanie konkurencji i sytuacji na rynku

    Analizowanie konkurencji polega na racjonalnej ocenie ogólnej sytuacji. Inwestowanie w zagraniczne pozycjonowanie nie zawsze będzie skuteczne. W niektórych przypadkach istnieje duże prawdopodobieństwo, że środki przeznaczone na zwiększanie widoczności zostaną niepotrzebnie przepalone.

    Przede wszystkim trzeba sprawdzić, jak za granicą wygląda zakres działań lokalnej konkurencji w danej branży. Oprócz tego ważne są preferencje konsumentów.

    Kto powinien inwestować w pozycjonowanie zagraniczne?

    Zagraniczne pozycjonowanie polecane jest przede wszystkim dla dużych przedsiębiorstw, które od samego początku miały ambitne plany ekspansji na rynek światowy. Okaże się skuteczne i opłacalne, jeśli firma wyrobiła sobie solidną pozycję oraz dużą rozpoznawalność na rynku lokalnym i krajowym.

    Pozycjonowanie zagraniczne dla firm działających w odpowiedniej branży

    Niektóre biznesy mają większy potencjał do tego, aby podbić rynek zagraniczny. Przykładem takich działalności są firmy transportowe, które zazwyczaj działają międzynarodowo; producenci uniwersalnych towarów, hurtownie, agencje turystyczne czy agencje pracy.

    Kto nie powinien inwestować w pozycjonowanie zagraniczne?

    Inwestycja ta nie sprawdzi się w przypadku firm, które dopiero rozpoczynają swoją działalność i które nie zyskały jeszcze stabilnej pozycji na rynku polskim, a także tych, które z założenia świadczą swoje usługi lokalnie.

    Czy pozycjonowanie zagraniczne stron internetowych jest drogie?

    Budżet, jaki firma będzie musiała przeznaczyć na usługę zwiększania widoczności za granicą, to kwestia indywidualna. Całkowity koszt zależy oczywiście od wymagań zagranicznego rynku, ale także: jakie rezultaty chce osiągnąć przedsiębiorstwo, jak wygląda aktualna sytuacja serwisu internetowego, na jakie frazy chce się pozycjonować firma, jakie rozwiązanie wybierze, jak przedstawia się sytuacja danego rynku, z jakiej wyszukiwarki korzystają docelowi odbiorcy.

    Firma może na początku współpracy określić budżet, jaki jest w stanie przeznaczyć na działania SEO. W takiej sytuacji specjaliści dopasują strategię do środków, dlatego trzeba liczyć się z pewnymi ograniczeniami.

    Czy warto inwestować w pozycjonowanie zagraniczne?

    Jeśli przedsiębiorstwo działa w odpowiedniej branży, zbudowało silną pozycję na polskim rynku, a także dysponuje środkami, które może przeznaczyć na działania specjalistycznej agencji SEO, to nic nie stoi na przeszkodzie, aby zainwestować w zagraniczne pozycjonowanie.

    Pozycjonowanie zagraniczne – największe korzyści

    Największą korzyścią jest poszerzenie bazy klientów, a co za tym idzie – generowanie większych zysków. Zwiększanie widoczności poza granicami kraju pozwala też zwiększyć rozpoznawalność marki w wielu innych krajach, a w przyszłości może nawet doprowadzić do tego, że firma będzie cieszyć się popularnością w wielu różnych zakątkach świata.

    FAQ dotyczące pozycjonowania zagranicznego

    Ile kosztuje pozycjonowanie zagraniczne?

    Pozycjonowanie zagraniczne jest nieco trudniejsze niż pozycjonowanie w kraju, dlatego trzeba liczyć się z większymi kosztami. Pozycjonowanie zagraniczne kosztuje średnio kilka tysięcy złotych. Wszystko zależy od cennika agencji, od kraju, w którym będą prowadzone działania, od aktualnej sytuacji pozycjonowanej strony, a także fraz, na jakie chce pozycjonować się dana firma.

    Ile trwa pozycjonowanie w innych państwach?

    Pozycjonowanie zagraniczne to długi proces, dlatego należy uzbroić się w cierpliwość. Może trwać od kilku do kilkunastu miesięcy. Na czas pozycjonowania wpływa wiele czynników, m.in.: popularność branży w danym kraju, stan witryny internetowej, działania prowadzone przez konkurencję, czy też umiejętności specjalisty ds. SEO.

    Co to jest pozycjonowanie zagraniczne?

    Pozycjonowanie zagraniczne to pozycjonowanie stron internetowych w innych krajach. Nie jest to proste zadanie i zanim się go podejmiesz, przeprowadź dokładną analizę rynku i konkurencji. Pozycjonowanie zagraniczne ma przede wszystkim zwiększyć widoczność witryny internetowej w zagranicznych wersjach wyszukiwarek. Jest to rozwiązanie dla osób, które chcą dotrzeć ze swoją ofertą do obcojęzycznych klientów.

    Jaki są zalety pozycjonowania zagranicznego?

    Zalet pozycjonowania zagranicznego jest wiele. Do najważniejszych z nich należą: zwiększenie widoczności witryny internetowej w innych krajach, możliwość pozyskiwania klientów z całego świata, wzrost rozpoznawalności marki na arenie międzynarodowej i wzrost prestiżu.

    Czy warto pozycjonować się na arenie międzynarodowej?

    Pozycjonowanie międzynarodowe warto rozpocząć dopiero po podbiciu lokalnego, a potem krajowego rynku. Jest to też świetne rozwiązanie dla sklepów internetowych. Pozycjonowanie zagraniczne umożliwia pozyskanie większej liczby klientów a także większą rozpoznawalność marki. Nie jest to proste zadanie, wymaga czasu i cierpliwości, ale warto się go podjąć.

    OCEŃ TXT
    Średnia ocen 4.9/5 - Liczba ocen: 18

    Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

    Darmowa konsultacja

      Zastanawiasz się
      dlaczego Twoja strona
      NIE SPRZEDAJE?
      Umów się na bezpłatną konsultację SEO i dowiedz się, jak możemy poprawić Twoje wyniki sprzedażowe.
      Rozpocznij chat
      Zamów rozmowę

        Chcesz poznać
        ofertę?
        Skontaktujemy się z Tobą w ciągu kilku minut! Jesteśmy dostępni w dni robocze w godzinach 9-15.
        Niestety aktualnie nasz konsultant nie jest dostępny. Skontaktujemy się z Tobą w godzinach otwarcia biura.
        Wyrażam zgodę na przetwarzanie moich danych osobowych przez ICEA SPÓŁKA Z OGRANICZONĄ ODPOWIEDZIALNOŚCIĄ w celu nawiązania kontaktu. Więcej w Polityce prywatności.