Pozycjonowanie WordPress

Pozycjonowanie stron WordPress

Darmowy audyt seo

    Zastanawiasz się
    dlaczego Twoja strona
    NIE SPRZEDAJE?
    Umów się na bezpłatną konsultację SEO i dowiedz się, jak możemy poprawić Twoje wyniki sprzedażowe.

    Branża e-commerce ciągle rośnie w siłę – to nie pusty slogan, a fakt. Zwłaszcza w dobie pandemii Polacy docenili zakupy w sieci i możliwość otrzymania potrzebnych produktów pod same drzwi.

    Rozwój sprzedaży online ma jednak również drugą stronę, odczuwaną przez przedsiębiorców. To konkurencja, która powoduje, że coraz trudniej wybić się na rynku i zareklamować swoje produkty przed gronem nowym klientów. Jednym z narzędzi, które są w tym bardzo pomocne, jest pozycjonowanie stron. Zacznijmy jednak od samego początku.

    Co to jest WordPress?

    To darmowe oprogramowanie, które początkowo miało służyć tylko do prowadzenia blogów, jednak z czasem zaczęto również używać do stawiania stron firmowych, w tym także sklepów online. Pozycjonowanie sklepu WordPress jest tak samo ważne, jak pozycjonowanie każdego innego sklepu – tutaj nie ma żadnych różnic.

    Czym jest pozycjonowanie?

    Jest to szereg działań, które mają za zadanie podnieść pozycję Twojej witryny w wyszukiwarce internetowej. Ma to ogromne znaczenie, ponieważ im będzie wyższa, tym więcej użytkowników zobaczy stronę i ją odwiedzi.

    Jeśli chodzi o WordPress, pozycjonowanie sklepu będzie miało na celu przede wszystkim wyświetlenie konkretnej firmy bądź oferowanego przez niej produktu tym osobom, które w wyszukiwarce Google wpiszą odpowiednią frazę kluczową do nich nawiązującą.

    SEM a SEO - czy to to samo?

    SEO (Search Engine Optimization) to inna nazwa pozycjonowania. Z kolei SEM (Search Engine Marketing) to bardziej rozbudowany termin, ale ma z SEO sporo wspólnego. Pozycjonowanie jest bowiem jego kluczowym elementem. Na SEM składają się działania SEO oraz ogół działań marketingowych, służących rozwojowi biznesu w sieci. Są to przede wszystkim reklamy PPC (Pay Per Click), które wyróżnia model rozliczenia właśnie za kliknięcie użytkownika, a do których należą popularne reklamy GoogleAds.

    SEM a pozycjonowanie stron WordPress

    Czy SEM wpływa na pozycję strony w wynikach wyszukiwania? Oczywiście, to jeden z głównych celów działań SEM. Różnica polega na tym, że reklamy PPC są płatne i nie wyświetlają się w organicznych wynikach wyszukiwania.

    SEM czy SEO – co wybrać?

    Działania SEO, prowadzone regularnie i konsekwentnie, wpłyną bezpośrednio na pozycjonowanie, z drugiej zaś strony płatne kampanie PPC wesprą przekaz marketingowy i skierują na witrynę nową grupę klientów.

    Reklamy PPC sprawdzą się więc jako dobre uzupełnienie codziennych działań pozycjonerskich, zwłaszcza w ważnych dla sprzedawców okresach.

    Jakie rodzaje stron można prowadzić i pozycjonować na platformie WordPress?

    Strona – wizytówka firmy

    To najprostszy rodzaj strony, którą możesz założyć na platformie WordPress. Ma za zadanie po prostu zaprezentować firmę: jej nazwę, zakres działalności, dotychczasowe realizacje, a także aktualne dane kontaktowe.

    Sklep online

    Sklep online może być zarówno całkiem prostą stroną internetową, jak i potężną maszyną, obsługującą codziennie setki transakcji na serwerze FTP.

    Optymalizacja strony na WordPress skupi się przede wszystkim na sprzedaży konkretnych produktów. W wyjątkowo „gorących” okresach zakupowych (np. Boże Narodzenie, Black Friday) warto wzmocnić je dodatkowo także płatnymi reklamami GoogleAds bądź działaniami sprzedażowymi w mediach społecznościowych.

    Blog

    Blog może służyć osobie prywatnej, która chce zbudować markę osobistą w sieci, ale także być częścią składową np. sklepu e-commerce czy strony firmowej. W tym drugim przypadku blog jest najczęściej elementem strategii pozycjonowania strony WordPress.

    W blogowych wpisach łatwo przemycić także linki wewnętrzne.

    Portal tematyczny

    Jeśli portal reprezentuje wysoki poziom merytoryki i posiada grono stałych czytelników, inne osoby będą chciały się na nim reklamować bądź tworzyć dla niego np. wpisy gościnne.

    Optymalizacja stron internetowych na WordPress skupi się przede wszystkim na zdobyciu jak największego ruchu organicznego oraz zachęceniu użytkownika do dłuższej eksploracji Twojej strony.

    Platforma WordPress pozwala stworzyć także galerię, w której pochwalisz się swoimi usługami bądź produktami.

    Największe zalety, aby prowadzić stronę na WordPressie

    Platforma WordPress jest darmowa

    To może nie największa zaleta, ale z pewnością ta, która przyciąga ogromną gamę użytkowników. Podstawowa wersja jest zupełnie bezpłatna. Taką oszczędność docenią zwłaszcza te osoby, które dopiero wchodzą np. do branży e-commerce.

    WordPress jest responsywny

    Grafika RWD (Responsive Web Design) sprawia, że zawartość witryny wyświetla się tak samo dobrze zarówno na ekranie komputera, jak i wszelkich urządzeniach mobilnych.

    WordPress jest estetyczny

    WordPress daje możliwość stworzenia estetycznej witryny dzięki szerokiemu wyborowi szablonów i motywów graficznych. Z pewnością zatrzyma użytkowników na dłużej, a także zachęci ich do zakupu produktów.

    WordPress jest łatwy w pozycjonowaniu

    WordPress tworzy strony przyjazne dla SEO. Wpływ na to ma m.in. wysoka jakość kodu czy wspomniana już wyżej responsywność.

    WordPress jest elastyczny

    Stronę zbudowaną na WordPressie można dowolnie rozwijać i modyfikować, dzięki czemu nie trzeba planować migracji na inną platformę.

    WordPress daje wiele możliwości

    Od 2002 roku stosowany jest na bardzo wielu typach stron. Przez ten czas zyskał wiele rozszerzeń i modyfikacji, dzięki czemu dziś otwiera przed użytkownikami ogromne możliwości. Oprogramowanie ulepszane jest przez użytkowników, a także przez firmy.

    WordPress jest prosty

    Osoby początkujące bez większych problemów mogą tworzyć oraz modyfikować swoje strony. Dużym ułatwieniem będzie też fakt, że WordPress jest dostępny w polskiej wersji językowej.

    Jakie są rodzaje pozycjonowania WordPress?

    Pozycjonowanie on-site

    Optymalizacja WordPress odbywa się w obrębie pozycjonowanej strony. Chodzi zatem o wszystkie działania typowo techniczne oraz dotyczące tworzenia jakościowych treści dla odbiorców.

    Szybkość witryny

    To czynnik, który ma mocny wpływ na pozytywny odbiór strony przez odbiorców oraz ma znaczenie w kontekście pozycjonowania WordPress. Im bardziej płynnie działająca witryna, tym lepiej.

    Nawigacja na stronie

    Zwróć uwagę na to, czy poszczególne podstrony są odpowiednio nazwane i nie wprowadzają odbiorców w błąd. Sprawdź też, czy kierują użytkowników w dobre miejsce. Jeśli tak nie jest, proces optymalizacji strony na WordPress nie przebiegnie w pełni pomyślnie.

    Kod strony

    W pozycjonowaniu WordPress istotna jest ogólna jakość kodu, ale też elementy, takie jak odpowiednie atrybuty linków czy obrazów obecnych na stronie. Kod może wpływać na pozycjonowanie.

    Certyfikaty

    Certyfikat SSL jest odpowiedzialny za protokół https, widoczny w adresie witryny, który jest po prostu bezpieczniejszy od protokołu http.

    Jego brak odstrasza wielu użytkowników, co często skutkuje szybkim opuszczeniem strony i tym samym obniżeniem konwersji.

    Content

    Jeśli zależy Ci na tym, by teksty (np. na Twoim firmowym blogu) wpływały pozytywnie na pozycjonowanie, zbadaj o swoją grupę docelową i dostarcz jej treści, które wniosą coś do jej życia. Świetnym przykładem są wszelkie teksty poradnikowe, zawierające praktyczne wskazówki i tzw. life-hacki, nawiązujące ściśle bądź luźno do branży, w której się obracasz.

    Właściciele sklepów internetowych rzadko zdają sobie sprawę z tego, że nawet jeśli poszczególne produkty różnią się tylko wariantem kolorystycznym, każdy z nich powinien posiadać unikalny opis. Ważny jest również sam opis strony, a także tytuł strony – powinny być oryginalne.

    Kolejnym aspektem dotyczącym tekstów jest ich formatowanie. Muszą zawierać odpowiednie nagłówki oraz wypunktowania czy pogrubienia. To dzięki nim algorytmy Google są w stanie łatwiej zapoznać się z treścią i przyporządkować ją określonym kategoriom. Bezwzględnie muszą też zawierać adekwatne frazy kluczowe.

    Przekierowania

    Korzystając z przekierowania 301, unikasz duplikatów treści, które szkodzą pozycjonowaniu strony. Masz również szansę odzyskać utracone linki (to te, które prowadzoną do strony ze słynnym błędem 404).

    Przekierowania w pozycjonowaniu WordPress dzielą się na stałe i tymczasowe. Te drugie są mniej wiarygodne dla robotów Google.

    Grafika

    Design strony i jej ogólna estetyka często wpływają na to, czy odbiorca w ogóle zechce się z nią zapoznać. Zadbaj też o jakość (tj. wysoką rozdzielczość) grafik, ponieważ właśnie takie preferuje wyszukiwarka. Z drugiej jednak strony zdjęcia o dużej rozdzielczości jednocześnie sporo ważą, dlatego pamiętaj o ich odpowiednim skompresowaniu.

    Ważne są również opisy alternatywne zdjęć. To niepozorne pole wypełnia kilka równoległych zadań. Po pierwsze, to pomoc dla osób niewidomych. Po drugie, służy on każdemu użytkownikowi, któremu z jakichś powodów nie wczytało się dane zdjęcie. Po trzecie – w opisie obrazka możemy zawrzeć odpowiednie frazy kluczowe, dzięki którym zdjęcie pojawi się w wynikach wyszukiwania Google Grafika.

    Pozycjonowanie off-site (poza witryną)

    Profil linkowy, czyli linkowanie zewnętrzne

    Profil linkowy bardzo mocno wpływa na pozycjonowanie strony na WordPressie. Każdy link zamieszczony na jakościowej, dobrze wypozycjonowanej witrynie, a kierujący do Twojej, roboty Google odczytują jako silną rekomendację.

    Jak zbudować profil linkowy?

    Optymalizacja na WordPressie wymaga, by inne witryny zamieściły u siebie odnośnik do Twojej. Jednak w jaki sposób skłonić do tego właścicieli stron internetowych?

    Sposobów jest kilka, a wybór konkretnego może być podyktowany specyfiką Twojej branży lub preferencjami czy osobistymi możliwościami.

    Wpis gościnny – zaproponuj poczytnemu portalowi, że napiszesz dla niego artykuł ekspercki ze swojej dziedziny, w zamian za możliwość podlinkowania swojego bloga czy firmowej strony WWW.

    Możesz rozważyć także wykupienie artykułu sponsorowanego, np. na portalu dotyczącym Twojego regionu.

    Jeśli masz partnerów biznesowych, którzy także posiadają swoje witryny internetowe, mogą oni podlinkować Twoją stronę (z wzajemnością). W tym przypadku cenne jest to, że Wasze branże naturalnie łączą się ze sobą, dzięki czemu także linkowanie zyska na wiarygodności.

    Content marketing – jeśli będziesz tworzył treści, które wzruszą, rozbawią lub zaciekawią odbiorców, będą oni chcieli nimi się dzielić, a Ty i mapa witryny zyskacie dodatkowe wsparcie w pozycjonowaniu sklepu WordPress.

    Atrybuty linków a pozycjonowanie WordPress

    Atrybut to rodzaj „etykiety” linku, nadawanej przez administratora danej strony, która informuje boty wyszukiwarki o tym, w jaki sposób odczytać jego zawartość. To zatem dane strukturalne. Najpopularniejszymi atrybutami linków są: nofollow (najbardziej niechciany atrybut; decydując się np. na wpis gościnny, publikowany na innej witrynie, upewnij się, że link kierujący do Ciebie posiada odpowiednie dane strukturalne); dofollow (dzięki niemu roboty wyszukiwarki będą chciały za nim podążać; to atrybut domyślny, dlatego nie wymaga żadnych dodatkowych działań); noindex (oznaczając link w ten sposób, uniemożliwiasz botom wyszukiwarki jego zaindeksowanie).

    Poza nimi w pozycjonowaniu WordPress możesz spotkać także atrybuty: author – obecny w treściach danego autora, kieruje do innej jego strony; next – daje sygnał robotom wyszukiwarki, że podlinkowana strona jest powiązana z tą, która zamieściła link; help – prowadzi użytkownika do stron, na których może uzyskać pomoc lub dodatkowe informacje; sponsored – odsyła do treści płatnych; UGC – odwołuje się do treści tworzonych oddolnie przez użytkowników.

    W 2020 roku Google ogłosiło, że atrybuty w przyszłości stanowić będą jedynie sugestię, do której boty wcale nie będą musiały się stosować.

    Jakie efekty może dać pozycjonowanie stron internetowych WordPress?

    Większy ruch organiczny na stronie

    Im więcej osób odwiedza Twoją witrynę czy sklep online, tym większa szansa, że chociaż część z nich zdecyduje się na zakup oferowanych przez Ciebie produktów.

    Wyższy wskaźnik konwersji

    Konwersja to stosunek wejść na stronę do liczby podjętych przez użytkowników, pożądanych przez Ciebie reakcji. To np. zapisanie się do newslettera, wypełnienie formularza kontaktowego bądź zajęcie wszystkich miejsc na szkoleniu.

    Budowa wizerunku lidera

    Jeśli treści strony są sprzedażowe, ale także merytoryczne, odbiorcy zaczną traktować Cię jako autorytet w określonych kwestiach.

    Dostarczając regularnie jakościowy content, wpływasz na widoczność strony i nawiązujesz długofalową relację z użytkownikami, dzięki czemu, przy kolejnej okazji, chętniej kupią od Ciebie produkt lub wybiorą Twoje usługi.

    Większa rozpoznawalność marki

    Jeśli Twoja marka będzie często pojawiała się przed oczami odbiorców, podświadomie oswoją się z nią i zaczną jej ufać. Są więc spore szanse na to, że pozycjonowanie WordPress wpłynie na ich kolejne decyzje przy sklepowej półce.

    Wzrost zysków ze sprzedaży

    Optymalizacja na WordPressie sprawi, że więcej klientów odwiedzi Twoją stronę, a same działania pozycjonerskie dodatkowo sprawią, że chętniej pozostaną oni z Tobą na dłużej.

    Pozycjonowanie WordPress. Samodzielne działania czy agencja SEO?

    Część wskazówek można wprowadzić samemu (np. w odpowiedni sposób pisząc czy formatując teksty), jednak cały proces pozycjonowania jest zbyt złożony, by mogła się nim zająć jedna osoba „po godzinach”.

    Chcesz pozycjonować stronę WordPress samodzielnie?

    Optymalizacja SEO WordPress, tak jak w przypadku każdego innego typu stron, wymaga tylu różnorodnych działań, że naprawdę trudno oczekiwać ich realizacji przez jedną osobę. Ponadto, należy prowadzić je konsekwentnie i długotrwale, by zauważyć sensowne rezultaty.

    Pozostaje też kwestia kapryśnego algorytmu i wciąż wprowadzanych aktualizacji, które powodują, że to, co jednego dnia jest ogólnie przyjętą praktyką SEO, kolejnego dnia odchodzi do lamusa. Trzymanie ręki na pulsie również wymagałoby Twojej dodatkowej uwagi i czasu.

    Samodzielne pozycjonowanie to ryzyko przepalenia budżetu

    Jeśli jesteś amatorem i zainwestujesz środki w nietrafione działania pozycjonerskie, dowiesz się o tym z opóźnieniem. Właśnie dlatego ryzyko złej inwestycji w przypadku SEO jest naprawdę spore.

    Samodzielne pozycjonowanie może skutkować karą od wyszukiwarki

    Niektóre działania, choć wydają się odpowiednie, mogą nie być wartościowe z perspektywy pozycjonowania sklepu WordPress. Co więcej, część z nich skutkować może karą od wyszukiwarki – zaczynając od filtra (strona otrzymuje dużo niższą pozycję w wynikach wyszukiwania, przez co trudniej ją odszukać), a kończąc na banie (adres URL zostaje usunięty z rejestru wyszukiwarki).

    Obie kary prowadzą więc do tego, że na Twoją witrynę dotrze o wiele mniej osób, niż w przypadku niekaranej strony.

    Zalety agencji SEO w pozycjonowaniu WordPress

    Freelancer może być prawdziwym pozycjonerskim „wymiataczem”! Nadal jest jednak w swoich działaniach sam. W przypadku, gdy zachoruje, przez pewien czas nie będzie mógł wykonywać swojej pracy. Ponadto pozycjoner to też człowiek, który może po prostu czegoś nie wiedzieć. Pozycjonowanie strony WordPress z agencją SEO staje się prostsze, ponieważ do swojej dyspozycji masz zespół ekspertów.

    Doświadczenie

    Agencje SEO posiadają duże doświadczenie w pozycjonowaniu SEO WordPress. To jednocześnie skutkuje tym, że mają swoje sprawdzone procesy, metody działania lub reagowania w sytuacjach kryzysowych.

    Audyt SEO

    Czym jest audyt SEO? To weryfikacja aktualnej kondycji strony, na którą składa się wiele elementów, m.in.: jakość oferowanych treści (odpowiednie formatowanie, brak duplikatów, użycie fraz kluczowych); ogół doświadczeń użytkownika (User Experience); kod strony; przekierowania i certyfikaty (wpływają na zaufanie użytkowników i ogólną jakość techniczną witryny); jakość linków i ich pochodzenie; tempo ładowania się strony; historia domeny (to od niej zależy, jak żmudne i czasochłonne będzie pozycjonowanie).

    Audyt daje też możliwość lepszej optymalizacji budżetu i przewidzenia, jakie środki finansowe będą Ci potrzebne, by podnieść pozycję Twojej strony i tym samym wyniki wyszukiwania Google.

    Niższe koszty

    Pozycjonowanie przeprowadzane przez agencję SEO niesie za sobą dużo mniejsze ryzyko błędu od działań prowadzonych samodzielnie. Dzięki temu omijają Cię koszty ewentualnych nietrafionych decyzji.

    Usługi agencji SEO to także mniejszy koszt niż zatrudnienie osoby odpowiedzialnej za pozycjonowanie naszej strony. Efekty natomiast dodatkowo pomnożą zyski.

    Odpowiednie narzędzia

    Agencje SEO korzystają z wielu narzędzi, które pomagają m.in. dobrać odpowiednie frazy kluczowe, a także monitorować efekty działań. Podstawowym narzędziem jest Google Search Console. Część z tych narzędzi jest płatna.

    Agencja SEO a pozycjonowanie WordPress – na co zwrócić uwagę, decydując się na współpracę?

    Kontakt z klientem

    To podstawa! Choć optymalizacja na stronie WordPress polega na czymś zupełnie innym, kontakt z agencją także będzie rzutował na całość Waszej współpracy. Jeśli nie czujesz, że jesteś wyczerpująco o wszystkim informowany albo nawet zbywany, nie wróży to dobrze na przyszłość.

    Rekomendacje i opinie

    Powołaj się na marketing szeptany, poczytaj w sieci wpisy tych, którzy korzystali z usług pozycjonowania WordPress agencji, którą masz na oku. Pamiętaj jednak, by nie być bezkrytycznym wobec opinii znalezionych w Internecie.

    Raportowanie wyników

    Pozycja naszej strony w Google lub innych wyszukiwarkach to coś mierzalnego. Pozwala na to m.in. narzędzie Google Search Console. Także inne parametry pozycjonowania WordPress, takie jak ruch organiczny na stronie, współczynnik odrzuceń czy nawet dane demograficzne użytkowników, można zweryfikować i oszacować.

    Znaczenie ma zarówno forma raportowania efektów, jak i jego częstotliwość. Upewnij się, że będziesz odpowiednio często informowany o postępach.

    Forma rozliczenia

    Rozliczenie za efekt – w zależności od ustalonego celu może to być nie tylko osiągnięta pozycja strony w wyszukiwarce, ale np. obecność strony w TOP10 na określoną frazę, wzrost konwersji lub ruchu na stronie.

    Rozliczenie za pracę – płatność za konkretne, wykonane przez agencję zadania.

    Abonament – zakłada miesięczną, stałą opłatę, z której część inwestowana jest w działania pozycjonerskie, a część jest wynagrodzeniem za pracę agencji.

    Model hybrydowy – tzw. model mieszany, który łączy w sobie założenia innych modeli. Może być to np. połączenie abonamentu z dodatkową premią za osiągnięte rezultaty.

    Rodzaj umowy

    Upewnij się, że rodzaj umowy odpowiada Twoim celom biznesowym i koniecznie sprawdź, jaki okres wypowiedzenia będzie Cię obowiązywał.

    Frazy kluczowe a pozycjonowanie sklepu WordPress

    Słowa (bądź całe frazy) kluczowe to coś, co pozwala odbiorcom dotrzeć do poszukiwanych przez nich treści. Najczęściej przybierają one postać prostych haseł, czasem też pytań, i mają ogromny wpływ na pozycjonowanie Twojej strony.

    Jeśli Twój sklep online sprzedaje perfumy, najprawdopodobniej chcesz, by trafiły do Ciebie osoby, które wpiszą w wyszukiwarkę właśnie hasło perfumy. Aby jednak tak się stało, Twoja witryna także musi zawierać takie słowo kluczowe. Wówczas, na jego podstawie, algorytm zaproponuje użytkownikowi Twoją stronę.

    Jakie są rodzaje fraz kluczowych?

    Frazy krótkie – to hasła składające się zwykle z jednego, maksymalnie dwóch słów. Są bardzo ogólne, stąd też ich ogromna konkurencyjność.

    Frazy długiego ogona (long tail) – to frazy dłuższe, zdecydowanie bardziej precyzyjne i mniej konkurencyjne od fraz krótkich. Używa ich mniejsze grono użytkowników, ale są oni o wiele bardziej zdecydowani na zakup konkretnego produktu.

    Które słowa klucze są ważniejsze?

    Zalecić można równomierne używanie fraz krótkich i długich. W ten sposób trafisz zarówno do szerszego grona klientów mniej zdecydowanych, jak i do węższego grona, które wie już dokładnie, czego potrzebuje.

    Jak dobierać i analizować słowa klucze?

    Istnieje dużo fraz, które są mniej oczywiste (lub bardziej rozbudowane), a których użycie skieruje dodatkowy ruch do Twojego sklepu lub na stronę firmową. Jak zatem wiedzieć, które są warte uwagi?

    Zerknij w kalendarz

    Sezonowość dotyczy także optymalizacji SEO WordPress. Weź to pod uwagę i twórz treści, które w danym momencie mają szansę najbardziej zainteresować odbiorców. Warto pamiętać o cyklicznych świętach i wydarzeniach.

    Trzymaj rękę na pulsie

    Jeśli zauważysz, że coś staje się sieciowym hitem, spróbuj do tego nawiązać. Oczywiście, nie zawsze będzie to możliwe i naturalne – wtedy pamiętaj, że nic na siłę i po prostu poczekaj na kolejną interesującą okazję.

    Pamiętaj o swojej okolicy

    To istotne, gdy Twoje usługi mają charakter lokalny. W dużej mierze dotyczy to np. lokali gastronomicznych, ale także innych lokalnych biznesów. W swoim pozycjonowaniu WordPress nie zapomnij więc o słowie, które nawiązuje do miasta lub nawet dzielnicy, na terenie której prowadzisz swoją działalność.

    Sprawdź konkurencyjność

    Istotnym aspektem pozycjonowania sklepu WordPress i doboru słów kluczowych jest także ich konkurencyjność. Najprościej ujmując, chodzi o to, jak popularne w danej branży są określone frazy i jak wiele stron stara się na nie pozycjonować.

    Korzystaj z narzędzi

    Na rynku dostępnych jest sporo narzędzi zarówno płatnych, jak i zupełnie darmowych.

    Narzędzia darmowe – to np. Planer Słów Kluczowych (Keyword Planner) od Google, który poza sugestią na temat istotnych słów kluczowych w pozycjonowaniu WordPress, oszacuje koszty związane z ewentualną płatną reklamą opartą o określone frazy.

    Innym przykładem darmowego narzędzia jest Bing (wymagana jest jedynie rejestracja). Co prawda ta wyszukiwarka od Microsoftu nie ma zbyt dużego udziału na polskim rynku, na którym niezmiennie króluje Google, jednak otrzymane w nim wyniki zawsze mogą Cię dodatkowo zainspirować. Wśród bezpłatnych narzędzi jest również Google Search Console.

    Narzędzia płatne – wśród nich warto wymienić np. Ubersuggest (teoretycznie bezpłatne narzędzie, jednak w praktyce wersja darmowa analizuje zaledwie kilka fraz), Senuto (oferuje 14 dni bezpłatnego okresu próbnego) oraz SurferSEO (z pierwszym tygodniem korzystania za symbolicznego jednego dolara).

    W pozycjonowaniu WordPress często wykorzystuje się także Ahrefs. To prawdziwy „kombajn” w swojej dziedzinie, który wyróżnia naprawdę rozbudowany pulpit i mnóstwo funkcjonalności.

    Ile kosztuje pozycjonowanie sklepu WordPress?

    Nie da się określić jednej ceny pozycjonowania. Jest ona zależna od: Twojego nadrzędnego celu (np. wzrost sprzedaży konkretnej gamy produktów lub więcej zapisów do newslettera); specyfiki branży (im więcej firm oferujących podobne usługi lub produkty, tym większą konkurencyjnością wyróżniać się będą branżowe słowa kluczowe. To z kolei przełoży się na wyższą cenę pozycjonowania); sytuacji Twojej firmy (np. szerokość Twojego asortymentu, liczba produktów wiodących, a także rozpoznawalność Twojej marki); historii domeny (jakie działania podjąłeś już wcześniej, z jakim skutkiem i czy Twoja witryna otrzymała kiedykolwiek karę ze strony wyszukiwarki).

    WordPress pozycjonowanie. Ile trwa i kiedy spodziewać się pierwszych rezultatów?

    Pozycjonowanie SEO to proces, nie krótkie zadanie do odhaczenia. Nie da się raz o niego zadbać, a później tylko czerpać z jego efektów.

    Jeśli chcesz dobrze wypozycjonować stronę, musisz przygotować się na długofalowe, konsekwentne działania. I tak na przykład, tworząc wartościowy content, powinieneś tworzyć go regularnie, zwracać uwagę na aktualne trendy oraz na bieżąco aktualizować starsze wpisy, które mogły się zdezaktualizować, a nadal przyciągają nowych czytelników.

    Pozycjonowanie WordPress nie przynosi błyskawicznych rezultatów, a na zajęcie pierwszych pozycji w wynikach wyszukiwania nierzadko trzeba czekać wiele miesięcy.

    WordPress pozycjonowanie sklepu a pozycjonowanie lokalne. Czy to ma sens?

    Część przedsiębiorców, świadczących usługi typowo lokalne, zastanawia się, czy w ich przypadku także warto pozycjonować witrynę. Często zakładają bowiem, że przecież na lokalnym podwórku są już znani, a osoby z innych miast i tak nie skorzystają z ich usług. Zapominają jednak przy tym o kilku ważnych sprawach.

    Jeśli Twoje pozycjonowanie WordPress będzie zaniedbane, przed oczami użytkownika pojawią się lokale Twojej konkurencji i to one zarobią np. na przyjezdnym turyście. Mówiąc krótko: nigdy nie wiesz, kto będzie potrzebował usług Twojej firmy.

    Niesłusznie też zakładać, że tzw. lokalsi nie zechcą sprawdzić pewnych informacji w Internecie. Jeśli witryna będzie odstraszać brakiem intuicyjności lub, co gorsza, zawierać nieaktualne dane tj. opis strony czy dane kontaktowe, nie wpłynie to pozytywnie na wizerunek Twojego biznesu.

    Wizytówka Google Moja Firma w pozycjonowaniu lokalnym

    Google Moja Firma to rodzaj wirtualnej wizytówki, która wyświetla się obok organicznych wyników wyszukiwania. Jeśli dobrze wykorzystasz to darmowe narzędzie (przy współpracy z Google Search Console), może pomóc Ci w zdobywaniu kolejnych klientów. O czym musisz pamiętać, tworząc swoją wizytówkę?

    Aktualne dane

    Ważne, by Twoja wizytówka zawierała wszystkie dane kontaktowe, które ułatwią dotarcie do Ciebie Twoim klientom. Pamiętaj również, aby aktualizować je, jeśli ulegną zmianie. Jedną z ważniejszych informacji – poza adresem firmy i numerem telefonu – są godziny otwarcia firmy (w przypadku, gdy to w jej siedzibie świadczone są usługi). Koniecznie weź to pod uwagę, uzupełniając swoją wizytówkę.

    Jakościowe zdjęcia

    To one mogą zadecydować o tym, czy klient ostatecznie zdecyduje się właśnie na Twoją ofertę. Mają one ogromne znaczenie zwłaszcza w przypadku lokali gastronomicznych (np. zdjęcia posiłków, ale także wnętrz) oraz obiektów wypoczynkowych. Zdjęcia mogą również pomóc Twoim klientom w sprawnym dojeździe do Ciebie, zwłaszcza gdy nie jest on zupełnie oczywisty. Powinny więc współtworzyć mapę strony.

    Opinie klientów

    Jak już wiesz, w pozycjonowaniu WordPress znaczenie mają wzmianki o Twoim biznesie w różnych miejscach sieci. Postaraj się więc, by w Twojej wizytówce nie zabrakło opinii klientów, którzy już skorzystali z Twoich usług. Wystarczy, że poprosisz o to zadowolonych konsumentów lub zaproponujesz im mały rabat w zamian za podzielenie się swoją opinią w Internecie.

    Pozycjonowanie stron internetowych Wordpress - wtyczki

    Jeśli chodzi o pozycjonowanie, WordPress ma tę zaletę, że oferuje instalację wtyczek ułatwiających działania SEO (np. Yoast SEO). Pozwalają m.in. na ogromną oszczędność czasu, ponieważ dzięki nim wielu zadań nie musisz już wykonywać manualnie. Pamiętaj jednak, że nadmiar wtyczek może spowolnić działanie strony, dlatego wybieraj je ze szczególną rozwagą i upewnij się, że faktycznie pomagają, zamiast szkodzić.

    Specjalnie dla Ciebie zebraliśmy te najpopularniejsze i najbardziej polecane przez innych użytkowników.

    Yoast SEO

    Yoast SEO to wtyczka, która analizuje content tekstowy na Twojej stronie, weryfikując jego czytelność. Instalując Yoast SEO, dostajesz do swojej dyspozycji cały pakiet narzędzi, dzięki któremu otrzymasz cenne wskazówki, np. jakie elementy witryny wymagają Twojej szczególnej uwagi i zmian.

    Co dokładnie zrobi dla Ciebie Yoast SEO?

    • pomoże zmodyfikować elementy sekcji każdej podstrony,
    • wspomoże Cię w odpowiedniej optymalizacji tekstów,
    • wesprze Cię w dystrybuowaniu Twoich treści w sieci (np. tworząc opisy do mediów społecznościowych).

    Redirection

    To wtyczka odpowiedzialna za przekierowania w pozycjonowaniu WordPress. To ważne zwłaszcza, gdy wprowadzasz na swojej stronie większe zmiany. Być może właśnie z tego powodu Redirection okrzyknięty został jedną z absolutnie obowiązkowych wtyczek WordPressa, obok Yoast SEO.

    Co dokładnie zrobi dla Ciebie Redirection?

    • niweluje ryzyko pojawienia się strony ze słynnym błędem 404,
    • automatycznie doda odpowiednie przekierowania do wpisów, które mają zmienione adresy URL.

    All in One SEO Pack

    Mocno rozbudowany plugin, który odpowie zarówno początkującym w kwestii pozycjonowania sklepu WordPress, jak i tym nieco bardziej zaawansowanym (podobnie jak Yoast SEO). Wtyczka All in One SEO analizuje Twoją witrynę, doradza pod względem wartych wprowadzenia zmian, a także sugeruje atrakcyjne słowa kluczowe. Warto też odnotować, że wtyczkę All in One SEO Pack można połączyć z Google Analyticsem.

    Co dokładnie zrobi dla Ciebie All in One SEO Pack?

    • stworzy mapy witryn w formacie XML,
    • blokuje złośliwe roboty,
    • pomoże Ci zoptymalizować treści obecne na stronie,
    • da Ci możliwość dodawania znaczników title oraz meta tagów.

    WooCommerce

    To darmowa wtyczka (tak jak Yoast SEO), która jest szczególnie przydatna dla pozycjonowania sklepu WordPress. Przy okazji jest też jedną z najpopularniejszych wtyczek na świecie. Nic dziwnego, ponieważ działa na licencji typu open-source, dzięki czemu można ją dowolnie modyfikować i po prostu mieć na wszystko wpływ.

    WooCommerce oferuje przede wszystkim możliwość zintegrowania strony internetowej ze sklepem online. Dodatkowo zapewnia wiele szablonów szaty graficznej, ułatwia dodawanie nowych produktów do sklepu, a także administrowanie sklepem.

    Choć sama wtyczka WooCommerce jest darmowa, posiada także wiele płatnych rozszerzeń, które także pomogą Ci w pozycjonowaniu strony WordPress. Jeśli chcesz dowiedzieć się bardziej szczegółowych informacji na temat wtyczki WooCommerce, zajrzyj do tego wpisu.

    Co dokładnie zrobi dla Ciebie WooCommerce?

    • umożliwia zmianę zwykłej strony w funkcjonalny sklep internetowy,
    • zapewni integrację z usługami kurierskimi oraz szybkimi płatnościami,
    • zapewni integrację z blogiem.

    Pozycjonowanie strony WordPress - czy warto?

    Posiadanie strony na CMS WordPress to świetna decyzja, zarówno tych początkujących, jak i całkiem zaawansowanych sprzedawców. Ta darmowa platforma umożliwi Ci spokojne postawienie pierwszych kroków w branży, a jeśli okaże się, że Twój rozwijający się biznes ma coraz większe potrzeby, modyfikacje i wtyczki (zarówno te płatne, jak i darmowe np. Yoast SEO) pozwolą Ci na wprowadzenie potrzebnych zmian.

    Jednak nawet najlepsza i najbardziej rozbudowana strona nie będzie miała znaczenia bez pozycjonowania WordPress. Brutalna prawda jest bowiem taka, że bez działań pozycjonerskich mało kto w ogóle zobaczy Twoją witrynę. Dlaczego? Pozycjonowanie WordPress podnosi pozycję Twojej strony w wynikach wyszukiwania, co automatycznie powoduje, że pojawia się ona na ekranie urządzeń dużo większej liczby osób. Musisz pamiętać, że wśród tego dodatkowego grona są także Twoi przyszli klienci, którzy zrobią u Ciebie zakupy lub skorzystają z Twoich usług.

    Pozycjonowanie sklepu WordPress to jednak nie tylko większy ruch na stronie i wzrost samej sprzedaży, ale także rozbudzenie świadomości konsumenckiej, zbudowanie trwałych skojarzeń z Twoją marką, wzrost zaufania do Twojej firmy, możliwość stworzenia wizerunku lidera lub osiągnięcie celów innych niż sprzedażowe, takich jak zapis do newslettera czy wypełnienie formularza kontaktowego.

    Aby jednak zobaczyć pierwsze efekty pozycjonowania WordPress, należy się uzbroić w cierpliwość: to długotrwały proces, który wymaga zaplanowanych i konsekwentnych działań na wielu płaszczyznach za pomocą wyszukiwarki Google oraz systemów zarządzania treścią. To właśnie ta różnorodność, ale też czasochłonność wyzwań sprawia, że zdecydowana większość przedsiębiorców decyduje się na profesjonalne wsparcie ze strony agencji SEO bądź pozycjonerów freelancerów.

    Optymalizacja SEO WordPress jest zatem bez wątpienia działaniem niezbędnym dla każdego, kto poważnie myśli o rozwoju swojego biznesu w sieci. W przeciwnym razie Twoją stronę internetową lub sklep przykryje kurz zapomnienia. A Twoi potencjalni klienci prawdopodobnie skierują swoje kroki do Twoich bezpośrednich konkurentów, którym udało się zająć wyższą pozycję w wynikach wyszukiwania Google.

    Strona i pozycjonowanie strony WordPress. Czy warto?

    Posiadanie strony na WordPressie to świetna decyzja, zarówno tych początkujących, jak i całkiem zaawansowanych sprzedawców. Ta darmowa platforma umożliwi Ci spokojne postawienie pierwszych kroków w branży, a – jeśli okaże się, że Twój rozwijający się biznes ma coraz większe potrzeby – modyfikacje i wtyczki (zarówno te płatne, jak i darmowe) pozwolą Ci na wprowadzenie potrzebnych zmian.

    Jednak nawet najlepsza i najbardziej rozbudowana strona nie będzie miała znaczenia bez pozycjonowania WordPress. Brutalna prawda jest bowiem taka, że bez działań pozycjonerskich mało kto w ogóle zobaczy Twoją witrynę. Dlaczego?

    Pozycjonowanie WordPress podnosi pozycję Twojej strony w wynikach wyszukiwania, co automatycznie powoduje, że pojawia się ona na ekranie urządzeń dużo większej liczby osób. Musisz pamiętać, że wśród tego dodatkowego grona są także Twoi przyszli klienci, którzy zrobią u Ciebie zakupy lub skorzystają z Twoich usług.

    Pozycjonowanie sklepu WordPress to jednak nie tylko większy ruch na stronie i wzrost samej sprzedaży, ale także rozbudzenie świadomości konsumenckiej, zbudowanie trwałych skojarzeń z Twoją marką, wzrost zaufania do Twojej firmy, możliwość stworzenia wizerunku lidera lub osiągnięcie celów inne niż sprzedażowe, takich jak zapis do newslettera czy wypełnienie formularza kontaktowego.

    OCEŃ TXT

    Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.

    Darmowa konsultacja

      Zastanawiasz się
      dlaczego Twoja strona
      NIE SPRZEDAJE?
      Umów się na bezpłatną konsultację SEO i dowiedz się, jak możemy poprawić Twoje wyniki sprzedażowe.
      Rozpocznij chat
      Zamów rozmowę

        Chcesz poznać
        ofertę?
        Skontaktujemy się z Tobą w ciągu kilku minut! Jesteśmy dostępni w dni robocze w godzinach 9-15.
        Niestety aktualnie nasz konsultant nie jest dostępny. Skontaktujemy się z Tobą w godzinach otwarcia biura.
        Wyrażam zgodę na przetwarzanie moich danych osobowych przez ICEA SPÓŁKA Z OGRANICZONĄ ODPOWIEDZIALNOŚCIĄ w celu nawiązania kontaktu. Więcej w Polityce prywatności.