Pozycjonowanie WIX

Pozycjonowanie stron WIX

Darmowy audyt seo

    Zastanawiasz się
    dlaczego Twoja strona
    NIE SPRZEDAJE?
    Umów się na bezpłatną konsultację SEO i dowiedz się, jak możemy poprawić Twoje wyniki sprzedażowe.

    Aktualnie optymalizacja stron internetowych to jeden z najważniejszych punktów reklamy internetowej. Dotyczy to również WIX – popularnego na całym świecie kreatora tworzenia witryn. Strony stworzone na bazie WIX również można skutecznie pozycjonować i zwiększać konwersję użytkowników poprzez różnorakie działania. Pozycjonowanie stron wpływa również na rozpoznawalność marki, lepsze statystyki odwiedzin i wiele innych kwestii.

    Czym jest WIX i co warto o nim wiedzieć?

    WIX to jeden z najpopularniejszych kreatorów stron internetowych na świecie. Powstał w Izraelu w 2006 roku. Platforma WIX umożliwia tworzenie: sklepów internetowych, blogów i portali internetowych.

    WIX oparty jest na języku HTML5. Posiada pewne ograniczenia, bo do połączenia strony z własną domeną wymagane jest aktywowane konto premium. Przez lata działalności i promocji marki, kreator WIX doczekał się ponad 180 milionów użytkowników w ponad 190 krajach.

    Dla kogo przeznaczony jest WIX?

    WIX to system wszechstronny, adresowany do różnych grup. Kto powinien skorzystać z możliwości kreatora? Przedsiębiorcy, którzy chcą samodzielnie stawiać własną stronę, blogerzy, stawiający na indywidualizm i jakość wizualną swoich treści, właściciele sklepów internetowych, pomysłodawcy portali informacyjnych.

    Ze względu na dość prostą obsługę i wbudowane podstawowe szablony, WIX nie wymaga też tyle nakładu pracy, co w przypadku postawienia witryny od zera.

    Na czym polega stawianie strony w WIX?

    Najpierw należy założyć konto w kreatorze, które umożliwia dostęp do określonych funkcji, a następnie wybrać odpowiedni dla siebie szablon.

    W kolejnym kroku powinieneś skupić się na zbudowaniu strony z dostępnych elementów. Narzędzie zostało podzielone w praktyce na dwie części: dla początkujących – gdzie obsługa jest intuicyjna, prosta, ale jednocześnie ograniczona do podstawowych funkcji, bez wpływu np. na kod strony; dla zaawansowanych – użytkownik otrzymuje dostęp do różnego rodzaju narzędzi, które pozwalają mu m.in. zmienić meta tagi, optymalizować kod strony itd.

    Po wszystkim powinieneś podłączyć WIX do swojej domeny i wskazać wybrany przez siebie plan jej działania.

    Ile kosztuje WIX?

    W najbardziej podstawowej opcji kreator jest darmowy. Jeżeli chcesz jednak rozwijać swój biznes, uruchom jeden z poniższych pakietów.

    Connect Domain – miesięczny koszt to 17,08 zł, umożliwia m.in. połączenie domeny ze stroną.

    Combo – 34,58 zł na miesiąc. To pakiet dla osób, które posiadają więcej niż jedną domenę.

    Unlimited – kosztuje 52,00 zł na miesiąc. Umożliwia korzystanie z pełnego zakresu WIX dla standardowych stron www. Nadaje się do pozycjonowania WIX.

    eCommerce – koszt pakietu WIX wynosi 67,74 zł na miesiąc. Świetnie nadaje się do różnych branż. Umożliwia skuteczną optymalizację.

    VIP – najbardziej rozszerzony pakiet, zawierający wszelkie narzędzia niezbędne do prowadzenia szerokiej działalności, kosztuje 104,41 zł na miesiąc.

    Czy WIX jest trudny w obsłudze?

    WIX nie jest kreatorem trudnym w obsłudze i należy do jednego z najbardziej podstawowych kreatorów tworzenia stron. Jednak korzystanie z zaawansowanej części WIX wymaga już znajomości aspektów technicznych i zasad stawiania witryn internetowych.

    Co jeszcze warto wiedzieć o WIX?

    WIX obok WordPressa jest mocno przystosowany do pozycjonowania i pomaga w optymalizowaniu danej strony internetowej. Ułatwia m.in. stworzenie wersji strony działającej na urządzeniach mobilnych. Pozycjonerzy zajmujący się optymalizacją strony WIX skupiają się głównie na działaniach linkujących, kontrolujących dotychczasowy kod strony, a także treściach.

    Jak pozycjonować WIX – krok po kroku?

    Pozycjonowanie na WIX należy rozpocząć już w trakcie budowy strony. To wtedy powinieneś mieć zamysł dotyczący grupy docelowej, do której chcesz adresować swoje treści, a także przemyśleć, na jakich frazach będziesz pracował.

    Każda dobra agencja SEO powinna zacząć od audytu SEO. Da on odpowiedź na to, w jaki sposób przebudować ewentualnie witrynę stworzoną na WIX, przeanalizuje jej dotychczasową historię i pozwoli wytyczyć kierunki działania przy pozycjonowaniu WIX.

    Etapy pozycjonowania WIX

    Wybór odpowiednich słów kluczowych – to słowa lub zdania, które służą użytkownikom do wyszukiwania określonych treści za pomocą wyszukiwarki. Od tego w praktyce powinniśmy zacząć pozycjonowanie strony internetowej.

    Przebudowa kodu strony – powinien być on zgodny z wytycznymi W3C. Najpierw pozycjonerzy dokładnie przeanalizują dotychczasową sytuację, a następnie rozpoczną prace naprawcze.

    Przebudowa treści i aspektu wizualnego strony – każda treść musi być profesjonalna i przyjazna użytkownikowi oraz zgodna z wytycznymi SEO. Aspekt wizualny również pełni niezwykle cenną funkcję, gdyż im użytkownik szybciej poradzi sobie z obsługą danego sklepu WIX, tym większa szansa, że konwersja zakończy się sukcesem.

    Przygotowanie meta tagów – służą do opisywania strony dla użytkowników i algorytmów Google. Należą do nich między innymi meta title oraz description.

    Linkowanie wewnętrzne – skupione na tym, aby stworzyć wewnętrzną mapę witryny strony oraz na wymianie linków między kolejnymi podstronami.

    Linkowanie zewnętrzne – działania polegające na poszukiwaniu zewnętrznych stron internetowych, które będą linkowały do Twojej strony, stosując hiperłącza z atrybutem dofollow.

    Optymalizacja i UX w WIX – na czym polegają?

    Działanie User Experience polega na dostosowaniu wszystkich aspektów budowy danej witryny pod oczekiwania Twoich odbiorców. Na UX dla WIX składają się między innymi: treści prosprzedażowe; eksperckie treści blogowe; przyjazny system obsługi zakupów; czytelny sposób kontaktu z właścicielem strony; prawidłowy system obsługi płatności.

    UX sprawia, że Twoja strona jest nie tylko lepiej postrzegana przez automatyczne roboty Google, lecz również przez Twoich Klientów. Staje się dla nich wiarygodna, godna zaufania i profesjonalna.

    Jakie elementy mogą być kluczowe przy pozycjonowaniu WIX?

    Szczególnie ważny jest odpowiedni dobór słów kluczowych do pozycjonowania (należy wziąć pod uwagę ich zasięg, grupę docelową, konkurencyjność i możliwości konwersji).

    Kolejnym elementem są prosprzedażowe treści i odpowiedni design, czyli UX. Następna kwestia oparta jest na linkowaniu – szczególnie zewnętrznym. Pozyskiwanie linków na stronach zewnętrznych sprawia, że jesteś bardziej wiarygodny dla użytkowników czy algorytmów Google.

    Możesz stworzyć bardzo eksperckie, świetne jakościowo i wiele wnoszące teksty blogowe. Jeżeli te będą cytowane na innych portalach albo staniesz się ekspertem w określonej branży, to każda Twoja wypowiedź na pozostałych stronach może być okraszona linkiem dofollow do Twojej strony.

    Sposobem na linkowanie jest również stworzenie tekstów, które będą cytowanie przez inne portale czy marki. Warto z tym jednak uważać, bo zbyt duże nasycenie linków zewnętrznych na Twojej stronie obniża jej rangę w wyszukiwarce.

    Zalety i wady pozycjonowania WIX

    Pozytywne aspekty

    Największą zaletą pozycjonowania WIX jest fakt, że działania opieramy na pewnych schematach. WIX jest przyjazny Google, stosuje kod oparty o najważniejsze wytyczne wyszukiwarki i nie jest bardzo skomplikowany w budowie.

    Kreator strony umożliwia przygotowanie domeny na czytelnych blokach, które będą przystępne i czytelne dla użytkowników.

    Do zalet pozycjonowania WIX możemy dodać jeszcze: pełną kontrolę nad serwisem w chmurze; sprawdzanie ruchu z pomocą wewnętrznych narzędzi; przyjazne indeksowanie domeny.

    Negatywne aspekty

    Proces pozycjonowania WIX ma następujące wady: ograniczenia w edytowaniu kodu strony; dostęp wyłącznie do narzędzi i wtyczek WIX; szablony dostępne dla wielu użytkowników; konieczność wykupienia dodatkowych pakietów.

    Kto powinien zdecydować się na pozycjonowanie na WIX?

    Optymalizacja WIX pod kątem wyszukiwarki Google to działanie przeznaczone dla każdego użytkownika tego kreatora. Dzięki niemu Twoja witryna zacznie przyciągać kolejnych użytkowników, co przełoży się na wymierne, finansowe korzyści.

    Warto pomyśleć o wdrożeniu działań SEO już na etapie przygotowania strony, aby wybrana domena, schemat i treści strony były dostosowane do współczesnych wytycznych pozycjonerskich.

    Czy pozycjonowanie na WIX to działania dla każdego?

    Do strony technicznej i przygotowania odpowiedniego linkowania konieczna jest doświadczona agencja SEO. Bez niej nie masz raczej szans na znalezienie i wprowadzenie określonych słów kluczowych, stworzenie meta tagów z atrybutami CTA (call to action) oraz sprawdzenie kodu strony pod kątem wytycznych W3C.

    Powinieneś także postawić na agencję, która zna WIX, potrafi zmierzyć się ze stawianymi przez niego wyzwaniami i zna sposoby na ominięcie pewnych ograniczeń.

    Jak długo trwa pozycjonowanie na WIX?

    Rozpoczynając działania pozycjonujące, musisz uzbroić się w cierpliwość i wiedzę na temat pewnych schematów w optymalizacji. Tylko w ten sposób zauważysz pozytywne strony SEO i przełożenie ich na zwiększenie obrotów Twojej firmy.

    Kiedy zacząć pozycjonowanie?

    SEO warto wdrażać na etapie projektowania witryny i tekstów na stronę. W ten sposób możesz zaoszczędzić sporo czasu i środków, gdyż treści będą dostosowane już do słów kluczowych, wymogów stawianych przez algorytmy Google oraz przyjazne dla użytkowników.

    Ile trzeba czekać na pierwsze efekty pozycjonowania WIX?

    Jeżeli chodzi o pierwsze efekty pozycjonowania WIX, to czas oczekiwania na takowe najczęściej wynosi od 3 do 6 miesięcy. Ten okres poświęcony jest na gruntowną analizę stanu początkowego, dobór grup docelowych i słów kluczowych, restrukturyzację danej strony i wewnętrzne linkowanie. Konwersja to ostateczny efekt SEO i na niego przyjdzie Ci pewnie dłużej poczekać.

    Czy można przyspieszyć czas oczekiwania na efekty optymalizacji WIX?

    W pewnym sensie możesz samemu wpłynąć na szybsze pozycjonowanie Twojego sklepu lub portalu, przestrzegając określonych zasad: stosuj się do wytycznych pozycjonerów; przygotuj eksperckie teksty na bloga; jasno określ grupę odbiorców Twojej strony i efekt konwersji; postaraj się pozyskać dodatkowe linki.

    Czy pozycjonowanie na WIX ma fazę końcową?

    Rolą odpowiedzialnej agencji jest ciągłe dostosowywanie strony do nowych wytycznych i potrzeb algorytmów Google, zdobywanie kolejnych linków i wdrażanie prosprzedażowych rozwiązań. Dzięki temu Twój serwis cały czas będzie nowoczesny i przyjazny dla odwiedzających, a liczba unikalnych użytkowników czy konwersji cały czas utrzyma się na bardzo wysokim poziomie.

    Jakie mogą być długofalowe efekty pozycjonowania WIX i kiedy się pojawią?

    Przy pozycjonowaniu WIX możesz liczyć na: zwiększony ranking strony w Google pod określonymi frazami; zwiększoną liczbę unikalnych użytkowników na stronie; budowanie wizerunku marki, trafienie do podświadomości klientów i pozyskanie stałej grupy odbiorców; stworzenie wrażenia innowacyjności marki poprzez korzystanie z nowoczesnych form reklamy; zwiększenie konwersji.

    Ile kosztuje pozycjonowanie na WIX?

    Optymalizacja WIX może mieć diametralnie różne stawki dla różnych wariantów SEO. Niektóre elementy SEO dla WIX są stałe i zapłacić będzie musiał je każdy, kto chce rozpocząć marsz po wyższą liczbę unikalnych użytkowników lub konwersję. Niektóre z nich obciążą Twój budżet już na samym początku pozycjonowania. Są to: audyt SEO; zmodernizowanie kodu strony; stworzenie eksperckich, prosprzedażowych tekstów; przygotowanie nowej szaty graficznej; wdrożenie procedury płatności internetowej; pozyskiwanie linków.

    Jak możesz zaoszczędzić na pozycjonowaniu WIX?

    Jesteś w stanie samodzielnie przygotować wiele treści na swoją stronę pod wytyczne swojego pozycjonera, co ograniczy koszt wydatków na copywriterów. Możesz również samodzielnie pozyskać linki dofollow ze stron partnerskich, aby ograniczyć wydatki na płatne linkowanie.

    Zasadą, która pozwoli Ci zaoszczędzić na SEO jest „im szybciej tym lepiej”. Optymalizacja SEO WIX robiona już na etapie tworzenia strony jest dużo tańsza niż działanie w czasie funkcjonowania witryny.

    Czy pozycjonowanie to jednorazowy wydatek?

    W praktyce optymalizacja i działania UX to nieskończony proces. Jeżeli zakładasz określony budżet na reklamę, mający charakter stały, to powinieneś tam wpisać określoną, skonsultowaną z pozycjonerem miesięczną kwotę.

    Co więcej, SEO jest na tyle elastycznym procesem, że nawet początkowo zakładany budżet może się zmienić (niekoniecznie na wyższy). Niekiedy mniejszym nakładem pracy jesteś w stanie bowiem zrobić więcej, co umożliwi Ci wdrożenie określonych oszczędności.

    Jaki będzie koszt pozycjonowania WIX?

    Ostateczny koszt za pozycjonowanie strony WWW jest trudny do określenia. Wpływają na niego takie aspekty, jak stan bieżący i historia domeny, nasycenie frazami kluczowymi i ich wybrana liczba, konkurencyjność w wyszukiwarce czy liczba pozyskanych linków. Koszt pozycjonowania stron WIX będzie też wyższy, jeżeli na stronie ma pojawić się więcej tekstów pisanych przez copywriterów.

    Jednak co do zasady musisz liczyć się z tym, że efektywne SEO dla WIX, które przyniesie Ci wymierne korzyści będzie kosztować Cię od 1000 do nawet 5000 złotych miesięcznie.

    Jak rozliczać się za pozycjonowanie stron internetowych WIX?

    Jeszcze do niedawna najpopularniejszym i wybieranym przez klientów sposobem było rozliczenie za wyniki. Na dłuższą metę ma on więcej wad niż zalet. Agencja jest w stanie w ciągu kilku miesięcy osiągnąć określone założenia, jednak błyskawiczny efekt nie będzie długotrwały. Równie niekorzystnym sposobem rozliczania jest jednorazowa płatność. Najlepiej rozliczać się z agencją za SEO w miesięcznym abonamencie. To dla Ciebie gwarancja comiesięcznej pracy nad optymalizacją Twojej strony, kontrola wydatków i możliwość zmian w budżecie w razie potrzeby.

    Pozycjonowanie sklepu WIX – co o tym warto wiedzieć?

    Przede wszystkim w WIX możesz tworzyć sklep na bazie jednego z 500 szablonów. E-commerce prowadzone za pomocą kreatora daje następujące możliwości: wgrywanie multimediów i zdjęć oferowanych produktów; wyznaczenie miejsca na krótkie i długie opisy produktów; dobór szaty graficznej i barw do logo sklepu internetowego i kolorów przewodnich; obsługa wielu różnych płatności internetowych; możliwość stworzenia własnego logo; pełna konfiguracja systemu rozliczeń i podatków, a także procedury wysyłki dla klientów; wybór określonej domeny dla swojego sklepu.

    W jaki sposób założyć sklep przy pomocy WIX?

    Procedura zakładania sklepu WIX nie jest skomplikowana. Załóż odpowiednie konto i wykup określony pakiet e-commerce. Następnie wybierz jeden z szablonów oferowanych przez WIX. Możesz przystąpić do działań polegających na dostosowaniu szablonu do Twoich potrzeb. Na koniec pozostanie Ci już skonfigurowanie procesów płatności, rozliczeń i wysyłki zamówień, a także wybór odpowiedniej domeny.

    Na czym należy skupić się przy optymalizacji sklepu WIX?

    Przede wszystkim ważne są prosprzedażowe opisy kategorii i produktów, które z jednej strony wskażą zalety oferty, ale z drugiej nie odrzucą potencjalnego klienta swoją natarczywością. Poza tym w przypadku sklepów istotną rolę pełnią też kwestie użytkowe, sposób prowadzenia całego procesu zakupów czy design, który ma być czytelny i wyraźny dla potencjalnego klienta.

    WIX SEO zahacza też o przygotowanie eksperckiego bloga z poradnikami, a także tworzeniu odpowiedniego linkowania wewnętrznego.

    Jak zacząć pozycjonowanie sklepu WIX?

    Pozycjonowanie sklepu WIX powinieneś zacząć od zlecenia audytu SEO, który da Ci odpowiedź na pytanie na jakim etapie aktualnie jesteś. Później konieczna jest analiza wszystkich tekstów dotychczas wdrożonych i ewentualne wprowadzenie nowych. W międzyczasie agencja może modernizować Twoją stronę, dbając o jej dostosowanie do potrzeb klientów.

    Jakie dodatki do sklepu na WIX warto wybrać?

    Wśród dodatków są między innymi: intuicyjne warianty wyszukiwarek; elementy multimedialne; systemy płatności z obsługą bankowych procesów i zewnętrznych dostawców tzw. portfeli internetowych.

    Pozycjonowanie WIX – najczęściej popełniane błędy

    Podstawowe błędy przy optymalizacji strony WIX podczas prac nad kodem strony polegają między innymi na: braku odpowiednich meta tagów; wdrażaniu kodu niezgodnego z wytycznymi W3C; duplikowaniu kod; błędach w kodzie.

    Najczęstsze błędy przy linkowaniu podczas SEO WIX

    Należy mieć też na uwadze, aby kolejne łączniki miały atrybuty dofollow. Linkowanie wewnętrzne nie powinno być też oparte o Javę czy Flash (a czysty kod), przygotowane w formie obrazkowej lub innego materiału multimedialnego. Ich struktura musi być zgodna z wytycznymi algorytmów Google.

    Linkowanie zewnętrzne nie powinno prowadzić też do opuszczonych podstron czy takich, które mogą generować błędy.

    Jakie błędy możesz popełnić podczas tworzenia tekstów WIX?

    Najczęściej spotykanym błędem przy tworzeniu tekstów jest zbyt duże nasycenie fraz. Kolejnym jest duplikowanie treści. Pamiętaj, że wewnętrzne duplikaty mocno obniżają rankowanie całej witryny. W przypadku wykrytych plagiatów Google może całkowicie wykreślić Twoją stronę w wynikach wyszukiwania Google.

    Jak wybrać odpowiednią agencję do pozycjonowania WIX?

    Do prowadzenia wysokiej klasy optymalizacji WIX należy znaleźć odpowiednią agencję SEO. Poszukaj firmy, która ma doświadczenie i potrafi przeprowadzić pozycjonowanie SEO WIX w skuteczny, stosunkowo szybki sposób.

    Atrybut ALT: współpraca z agencją SEO

    Sprawdź następujące kwestie: doświadczenie danej agencji; możliwości optymalizacyjne firmy, z którą chcesz współpracować; cena za usługę.

    Na jakich działaniach optymalizujących WIX możesz skupić się samodzielnie?

    Optymalizując WIX powinieneś jednak zacząć przede wszystkim od siebie. Pomyśl czego chcieliby Twoi klienci i za pomocą narzędzi takich jak Google Trends dobierz odpowiednie frazy. W ten sposób pokażesz agencji drogę, którą ta będzie podążać. Jak z kolei sprawdzisz czy pozycjonowanie przynosi określone efekty? Najlepiej posłużysz się do tego narzędziami takimi jak Google Analytics czy Google Search Control.

    Podsumowując – im szybciej zaczniesz pozycjonować swoją stronę, tym lepiej dla Ciebie. Chociaż SEO wiąże się z pewnym wydatkiem, to z pewnością zacznie się zwracać, będąc aktualnie najbardziej skuteczną formą reklamy w Internecie. WIX daje również ogromne możliwości właścicielom e-commerce i tutaj także należy wykorzystać możliwości SEO.

    OCEŃ TXT

    Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.

    Darmowa konsultacja

      Zastanawiasz się
      dlaczego Twoja strona
      NIE SPRZEDAJE?
      Umów się na bezpłatną konsultację SEO i dowiedz się, jak możemy poprawić Twoje wyniki sprzedażowe.
      Rozpocznij chat
      Zamów rozmowę

        Chcesz poznać
        ofertę?
        Skontaktujemy się z Tobą w ciągu kilku minut! Jesteśmy dostępni w dni robocze w godzinach 9-15.
        Niestety aktualnie nasz konsultant nie jest dostępny. Skontaktujemy się z Tobą w godzinach otwarcia biura.
        Wyrażam zgodę na przetwarzanie moich danych osobowych przez ICEA SPÓŁKA Z OGRANICZONĄ ODPOWIEDZIALNOŚCIĄ w celu nawiązania kontaktu. Więcej w Polityce prywatności.