Pozycjonowanie Toruń

Pozycjonowanie stron Toruń

Darmowy audyt seo

    Zastanawiasz się
    dlaczego Twoja strona
    NIE SPRZEDAJE?
    Umów się na bezpłatną konsultację SEO i dowiedz się, jak możemy poprawić Twoje wyniki sprzedażowe.

    Duża konkurencja sprawia, że działania z zakresu marketingu internetowego, w tym content marketingu, dla toruńskich firm jest niezwykle ważny. Aktualnie kluczową rolę odgrywa pozycjonowanie strony internetowej. Pod tym względem Toruń nie odbiega od innych miast Polski, gdzie większość klientów szuka informacji o towarach i usługach w sieci. Zgodnie z najnowszymi danymi 46% wszystkich wyszukiwań Google dotyczy kwestii lokalnych. Co więcej, doświadczenie pokazuje, że ta liczba będzie się zwiększać. Zaniedbanie działań z zakresu SEO może spowodować problemy ze zdobywaniem nowych klientów oraz rozwojem działalności gospodarczej.

    Pozycjonowanie stron Toruń - jak promować firmę?

    Posiadanie strony internetowej powinno być obowiązkiem dla każdego biznesu bez względu na profil swojej działalności, obszar działania, wielkość. Własna witryna dodaje bowiem firmie wiarygodności, buduje zaufanie, a przede wszystkim pozwala, aby potencjalny klient odnalazł markę, poznał jej usługi/produkty i dokonał zakupu.

    Aby jednak klienci mogli odszukać Twoją stronę internetową i tym samym skorzystać z Twojej oferty, konieczne jest prowadzenie działań promocyjnych. Te mogą mieć różny wymiar. Wśród najczęściej praktykowanych rozwiązań wymienia się reklamy AdWords wykupywane w Google oraz pozycjonowanie stron. Warto stawiać na to lokalne, które pozwala promować biznes na obszarze miasta, dzielnicy, osiedla, a nawet w obrębie kilku wybranych ulic.

    Czym jest pozycjonowanie lokalne Toruń?

    Pozycjonowaniem lokalnym jest jedna z opcji promowania witryny internetowej w wyszukiwarce – zazwyczaj Google. Jego zadaniem jest podniesienie pozycji strony internetowej.

    Ponad jedna czwarta użytkowników Google klika pierwszy wynik organiczny. Współczynnik klikalności dla pierwszego wyniku organicznego wynosi 28,5%, dla drugiej i trzeciej pozycji odpowiednio 15 i 11%.

    Pozycjonowanie strony WWW może mieć różny wymiar. Najczęściej jest to: ogólne, czyli ogólnopolskie – promuje serwisy internetowe na terenie całej Polski; zagraniczne, czyli dotyczące stron lub sklepów internetowych poza granicami kraju; lokalne.

    Lokalne SEO to szereg działań, które mają pomóc Twojej stronie poprawić widoczność w wynikach wyszukiwania na dane słowo/zapytanie połączone z nazwą miasta, dzielnicy lub regionu (często korzysta się przy tym z narzędzia Google Search Console).

    Pozycjonowanie Toruń przeznaczone jest dla firm, które działają na ściśle określonym obszarze np. danego miasta, dzielnicy, osiedla. SEO dąży do zbudowania wysokich pozycji witryny w lokalnych wynikach wyszukiwania.

    Jak działa wyszukiwanie lokalne?

    Lokalne wyszukiwanie opiera się na geolokalizacji i adresie IP – Google wykorzystuje to, aby pokazać precyzyjne i spersonalizowane lokalne wyniki. Czynniki te nie są jedynymi, które wpływają na pozycjonowanie stron WWW lokalne. Równie ważna jest optymalizacja strony internetowej na słowa – nazwa miasta, regionu, osiedla.

    Wyniki wyszukiwania lokalnego w odróżnieniu od zapytań globalnych ograniczają się do trzech najlepszych dopasowań znajdujących się jak najbliżej internauty. Aby ułatwić odnalezienie Twojej firmy znajdującej się najbliżej, wyniki wyświetlają się również na mapach Google. Ponad wynikami organicznymi pojawiają się reklamy Google Ads, dlatego dobrym pomysłem jest zainwestowanie w nie i potraktowanie ich jako narzędzia wspierającego pozycjonowanie stron Toruń. W zakresie lokalnych reklam Google AdWords proponuje stawki o wiele atrakcyjniejsze niż np. w Warszawie czy Krakowie.

    Warto również zaznaczyć, że najnowsze algorytmy Google działają tak, aby wyniki wyszukiwania dopasować do lokalizacji użytkownika. Ma to nie tylko być wygodniejsze dla internauty, ale i pomóc niewielkim firmom prowadzącym działalność na terenie danego miasta czy dzielnicy, a niemającym dużego budżetu reklamowego.

    Kiedy pozycjonowanie stron Toruń się sprawdza?

    Wskazuje się, że ok. 97% użytkowników Internetu w wyszukiwarkach szuka głównie firm i usług regionalnych. Każda firma działająca na ograniczonym terenie powinna więc poznać tajniki, jakie kryje pozycjonowanie stron internetowych lokalne. Toruń jest miastem, w którym SEO local powinny zainteresować się takie branże, jak: usługowa, medyczna, beauty, gastronomiczna, turystyczna, transportowa.

    Regionalne pozycjonowanie stron internetowych będzie też dobrym wyborem szczególnie dla tych przedsiębiorstw, które chcą wygrać z dużymi konkurentami i dotrzeć do lokalnych mieszkańców. Warto je zastosować, jeśli np. chcesz prężnie działać w danym regionie Polski, masz w nim magazyny, lokalną siedzibę lub stacjonarne oddziały.

    Pozycjonowanie sklepów internetowych lokalnie – Toruń czy cała Polska?

    Jeśli prowadzisz sklep internetowy, możesz zyskać nowych klientów, którzy chętnie przyjdą odebrać produkty osobiście, dzięki temu oszczędzą na przesyłce. Pozyskanie klientów z okolic siedziby sklepu czy magazynu pozwoli też oszczędzić na zwrotach czy reklamacjach wynikających z dostarczenia przez firmę kurierską uszkodzonego zamówienia. W przypadku sklepów internetowych pozycjonowanie lokalne w Toruniu warto łączyć z działami SEO ogólnymi.

    Sklepy internetowe nie powinny zapominać o Model Research Online Buy Offline, w skrócie ROBO. Jest to mechanizm obserwowany u nowego pokolenia konsumentów. Polega on na tym, że sprawdzają oni usługi/produkty w sklepie internetowym, ale zakupu dokonują stacjonarnie – najczęściej w sklepach czy punktach blisko domu.

    Jakie korzyści daje pozycjonowanie stron internetowych Toruń?

    Pozycjonowanie regionalne to jedna z najczęściej polecanych opcji promocji strony internetowej. Rekomenduje się je zarówno małym (jednoosobowym) firmom, jak i większym przedsiębiorstwom. Te rekomendacje wynikają z tego, że lokalne SEO ma wiele plusów. Podstawową korzyścią jest możliwość pozyskania lokalnych klientów małym kosztem. Ci zazwyczaj są bardziej lojalni i chętnie wracają do marki. Niekwestionowaną zaletą są też koszty – nawet ograniczony, niewielki budżet może pozwolić na kompleksowe usługi SEO. Trzeba jednak pamiętać, że to, ile ostatecznie kosztuje pozycjonowanie, zawsze zależy od takich elementów, jak: branża firmy, startowy stan strony WWW, ilość działań optymalizacyjnych, które trzeba wykonać, czas, w jakim chce się osiągnąć efekty, czas, na jaki agencja SEO zawiera umowę.

    Warto też pamiętać, że SEO lokalne rodzi mniejszą konkurencję niż ogólne pozycjonowanie stron. Chociaż w Toruniu nie brakuje mieszkańców zainteresowanych regionalnymi usługami, to liczba jednoosobowych firm tam działających jest o wiele mniejsza niż w miastach wojewódzkich. Oznacza to, że konkurencja na wybrane słowa kluczowe jest niewielka. W praktyce więc pozycjonowanie w Toruniu wymaga mniejszych nakładów pracy i kosztów niż to ogólnopolskie.

    Nie bez znaczenia jest również fakt, że pozycjonowanie Toruń pozwala na zwiększenie ilości odwiedzin na stronie i to odwiedzin osób faktycznie zainteresowanych zakupem – badania pokazują bowiem, że osoby poszukujące lokalnych sklepów, usług, lokali, produktów rzeczywiście w krótkim czasie chcą z nich skorzystać. Dla przedsiębiorcy, w tym dla Twojej firmy, oznacza to większą ilość konwersji, wzrost sprzedaży i w efekcie zysków. Nie bez znaczenia jest również fakt, że pokazywanie się firmy na pierwszych pozycjach Google sprawia, że internauta nabiera do niej zaufania, traktuje ją jako bardziej wiarygodną, prężnie działającą, często jako eksperta w jakiejś dziedzinie.

    Pozycjonowanie Toruń – kolejne zalety

    Pozycjonowanie stron WWW na ogólne frazy lub te regionalne, np. mechanik województwo kujawsko-pomorskie, oznacza, że na witrynę internetową trafią osoby znajdujące się poza obszarem działania firmy, które nie są zainteresowane produktem/usługą wymagającą długiego dojazdu. Internauci, nawet wchodząc na stronę, szybko z niej wyjdą, zwiększając tym samym współczynnik odrzuceń (powstaje on, kiedy użytkownik szybko opuszcza dany adres strony WWW i powraca do wcześniejszego). Wysoki współczynnik odrzuceń natomiast negatywnie wpływa na pozycjonowanie w Toruniu. Aby uniknąć Bounce rate, powinieneś więc stawiać na frazy kluczowe uzupełnione o nazwę miasta, dzielnicy, osiedla.

    Mała konkurencyjność, stosunkowo niskie koszty, łatwość dopasowania słów kluczowych i działań do grupy docelowej sprawia, że pozycjonowanie stron lokalne pozwala osiągnąć szybkie rezultaty. Zdaniem doświadczonych pozycjonerów osiągnięcie satysfakcjonujących pozycji w wyszukiwarce Google przy SEO lokalnym zajmuje ok. 6 miesięcy – pozycjonowanie ogólne wymaga prac prowadzonych przez ok. 12 miesięcy.

    Na czym polega pozycjonowanie stron Toruń?

    Proces pozycjonowania lokalnego niewiele różni się od tego ogólnego. Trzeba jednak pamiętać, że wymaga innego podejścia. Wynika to z tego, że lokalne SEO skupia się tylko i wyłącznie na danym regionie, mieście, dzielnicy, osiedlu. Wiele firm z Torunia, czy też innych miast, które chcą promować swoją witrynę regionalnie, muszą stworzyć atrakcyjną i przyjazną stronę internetową, a także korzystać z firm, które oferują pozycjonowanie stron Toruń. W mieście działa wiele agencji interaktywnych, które mogą pomóc w uzyskaniu wysokich pozycji w wyszukiwarce. Ich zadaniem jest również optymalizacja stron internetowych.

    Agencja SEO w Toruniu (i nie tylko) swoje działania zawsze opiera na pozycjonowaniu on-page i off-page. Chcąc uzyskać jak najlepsze wyniki, należy łączyć obydwa typy pozycjonowania.

    Nie bez znaczenia jest również dostosowanie witryny pod wyszukiwarkę Google, czyli do tzw. czynników rankingowych amerykańskiego potentata z Doliny Krzemowej. Jest ich ponad 200 i to właśnie dlatego pozycjonowanie regionalne nie jest łatwe – tym bardziej że Google oficjalnie nie podaje, jakie czynniki bierze pod uwagę i jaką wagę one mają, kiedy firma decyduje się na pozycjonowanie Toruń. Miasto to nie jest w tym zakresie żadnym wyjątkiem, stąd konieczność korzystania przy SEO local z pomocy profesjonalnych agencji.

    Pozycjonowanie lokalne Toruń on-site

    W pierwszej kolejności przy pozycjonowaniu lokalnym należy zadbać o czynniki on-site. Na nich skupia się od 70 do 80% użytkowników wyszukiwarek. Mianem czynników on-site określa się działania prowadzące w obrębie witryny internetowej. Mają one na celu uczynienie jej przyjazną zarówno internautom, jak i robotom Google badającym zgodność strony z algorytmami.

    Ilość czynników on-site jest bardzo duża przy SEO ogólnym, a także jeśli chodzi o pozycjonowanie na Toruń. Google w przypadku tego miasta również nie podaje pełnej listy czynników rankingowych. Znamy tylko kilka z nich. Jako te najważniejsze wymienia się:

    Wiek i historię domeny (im jest ona starsza, tym za bardziej wiarygodną jest uznawana; ważna jest również pozytywna historia domeny).

    Występowanie i zagęszczenie słów kluczowych (powinny one nie tylko znaleźć się na stronie w odpowiednich ilościach, ale i we właściwych miejscach; w artykułach zamieszczanych na blogach, opisach produktów, kategorii, tekście „o nas” i pozostałych zakładkach witryny. Konkretne słowa kluczowe na stronie nie mogą jednak występować zbyt często, warto przyjrzeć się też zagadnieniu, jakim jest pozycjonowanie szerokie).

    Długość treści – zasada pozycjonowania lokalnego mówi, że im dłuższe treści na stronie, tym lepiej; nie powinny być krótsze niż 2500 znaków ze spacjami. Ponadto muszą być przydatne, praktyczne i wysoko oceniane przez internautów, a także unikalne.

    Nagłówki – algorytm Google łatwiej będzie zaczytywał treści, które podzielone są na krótkie akapity, poprzedzone nagłówkami; te natomiast powinny być oznaczone H1, H2, H3, H4; w nagłówkach powinny znaleźć się słowa kluczowe, które pozwalają na pozycjonowanie Toruń lokalne. W tym względzie algorytm będzie lubił frazy związane z dzielnicami, osiedlami oraz nazwą miasta, a także regionalne.

    Optymalizacja obrazków – obrazki, zdjęcia, grafiki, infografiki, wideo to ważne elementy strony. Każda grafika na stronie musi być odpowiednio opisana; istotne jest dodanie opisu alternatywnego i title (dobrze, jeśli zawierają one naturalnie użyte słowa kluczowe); wskazane jest również dokonanie kompresji, czyli zmniejszenie rozmiaru obrazka przed wgraniem go na stronę WWW.

    Szybkość ładowania się strony WWW – jednym z najważniejszych czynników rankingowych Google jest czas, w jakim strona wyświetla wyniki. Algorytmy promują te, których wszystkie elementy otwierają się w sekundę; dzięki temu internauta nie musi się niecierpliwić i długo czekać, aby pozyskać ważne dla niego informacje.

    Dostosowanie serwisu do urządzeń mobilnych – zarówno w Polsce, jak i na świecie rynek urządzeń mobilnych jest bardzo duży; z badania Smart Barometr wynika, że w 2019 roku smartfona posiadało ponad 80% naszych rodaków; co więcej, niemal co trzeci użytkownik na co dzień korzysta z co najmniej dwóch smartfonów. Wykorzystywane są one nie tylko do dzwonienia czy wysyłania SMS-ów, ale także korzystania z Internetu mobilnego; z tego w 2021 roku skorzystało 4,32 mld ludzi na całym świecie, co sprawia, że w ogólnej liczbie internautów ci mobilni stanowią odsetek 92,6%.

    Google, idąc tym trendem, wymaga od stron WWW responsywności, która ma pomóc w procesie pozycjonowania SEO w Toruniu. Brak dostosowania witryny do urządzeń mobilnych praktycznie wyklucza zajęcie przez nią wysokich pozycji w wyszukiwarce.

    Inne, równie ważne elementy wpływające na skuteczne pozycjonowanie strony Toruń i content marketing to: przyjazne URL-e, właściwa ścieżka URL, przemyślany i zorganizowany link building, posiadanie certyfikatu SSL, witryna zbudowana zgodnie z UX, usystematyzowanie danych strukturalnych, tworzenie meta opisów i title dla każdej podstrony.

    Pozycjonowanie stron lokalne off-site

    Pozycjonowanie lokalne w Toruniu obejmuje również działania prowadzone poza witryną. Powszechnie nazywane są one off-site. Polegają na pozyskiwaniu wartościowych linków kierujących do pozycjonowanej strony internetowej. Co do zasady, im więcej jest linków zewnętrznych, tym lepszą pozycję wyszukiwarka Google pozwala uzyskać. Google jednak przestrzega, że liczy się nie tylko ilość, ale i jakość. Algorytmy promują te strony internetowe, do których odnośniki znajdują się na godnych zaufania serwisach, a nie na tzw. farmach linków.

    Wartościowe linki strona WWW może zdobyć poprzez: publikowanie artykułów na zewnętrznych lokalnych i regionalnych portalach, blogach, serwisach, stronach urzędu gminy, miasta; udzielanie się na forach zrzeszających mieszkańców; udzielanie się w mediach społecznościowych lokalnych instytucji, placówek, firm; publikacje internetowych artykułów sponsorowanych, not prasowych itp.; obecność w katalogach.

    Google Moja Firma a pozycjonowanie lokalne witryny

    Na temat zagadnienia, jakim jest pozycjonowanie lokalne, nie można mówić bez wspomnienia o Google Moja Firma. Jest to internetowa wizytówka, która znacząco wpływa na proces pozycjonowania stron WWW w Toruniu czy innych miastach. Jej posiadanie, a także odpowiednie zoptymalizowanie to klucz do osiągnięcia wysokich pozycji w wynikach wyszukiwania Google. Wynika to z tego, że profil Google Moja Firma połączony jest z Mapą Google i w przypadku lokalnego wyszukiwania odsyła internautę do strony głównej przedsiębiorstwa.

    Stworzenie internetowej wizytówki Google jest bardzo proste. Profil zakłada się, kierując się wskazówkami podanymi przez Google. To, co trzeba koniecznie zrobić, to uzupełnić wizytówkę najważniejszymi informacjami. Istotne jest podanie nazwy firmy, profilu (branży) działalności, stacjonarnego adresu, danych kontaktowych, godzin otwarcia, adresu strony WWW, opcjonalnie zakresu cen, Twojej oferty produktów, wgranie zdjęć. Im dokładniej wypełnione pola, tym większe zaufanie wzbudzisz u internautów – potencjalnych klientów, a także masz większe szanse na pojawienie się w wynikach SERP.

    Warto też wspomnieć, że bardzo ważne dla działań z zakresu pozycjonowania lokalnego są opinie i recenzje pojawiające się w profilu Google Moja Firma. Profesjonalny przedsiębiorca powinien nimi zarządzać, regularnie na nie odpowiadając i nawiązywać bezpośredni kontakt ze swoimi klientami. Specjaliści podkreślają też, że opinie (ilość i jakość) wpływa na pozycjonowanie stron WWW w Google.

    W czym może pomóc agencja SEO?

    Toruń, choć nie jest dużym miastem, to pod względem liczby firm i przedsiębiorstw prężnie się rozwija. Analiza konkurencji pokazuje, że wyróżnienie się na jej tle nie jest łatwe. Aby „pokonać” konkurentów, należy stosować nowoczesny i innowacyjny marketing internetowy również z zakresu pozycjonowania. To natomiast, nawet w wydaniu lokalnym, nie jest proste. Jeśli więc chcesz osiągnąć satysfakcjonujące rezultaty w stosunkowo krótkim czasie i w atrakcyjnej cenie, najlepiej skorzystać z konkretnych usług SEO.

    Toruń jest miastem, w którym bez problemu można znaleźć agencje specjalizujące się w lokalnym SEO, a także służące pomocą w pozycjonowaniu ogólnym czy kampaniach Google AdWords. Zakres jej działań będzie zależny od oczekiwań przedsiębiorcy. Agencja SEO z Torunia może podjąć się kompleksowego pozycjonowania witryny lub tylko działań optymalizacyjnych czy też przeprowadzić audyt SEO.

    Od ilości jej pracy i włożonego w zadania trudu będzie zależeć to, ile kosztuje pozycjonowanie stron. Warto jednak pamiętać, że chcąc cieszyć się wysoką pozycją strony WWW w Google, współpracę z agencją interaktywną warto podjąć na stałe. Skuteczne pozycjonowanie stron jest bowiem procesem długotrwałym i nieustającym. Raz osiągniętą pozycję bardzo łatwo można stracić, szczególnie jeśli konkurencja nie śpi i aktywnie działa w marketingu internetowym.

    OCEŃ TXT

    Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.

    Darmowa konsultacja

      Zastanawiasz się
      dlaczego Twoja strona
      NIE SPRZEDAJE?
      Umów się na bezpłatną konsultację SEO i dowiedz się, jak możemy poprawić Twoje wyniki sprzedażowe.
      Rozpocznij chat
      Zamów rozmowę

        Chcesz poznać
        ofertę?
        Skontaktujemy się z Tobą w ciągu kilku minut! Jesteśmy dostępni w dni robocze w godzinach 9-15.
        Niestety aktualnie nasz konsultant nie jest dostępny. Skontaktujemy się z Tobą w godzinach otwarcia biura.
        Wyrażam zgodę na przetwarzanie moich danych osobowych przez ICEA SPÓŁKA Z OGRANICZONĄ ODPOWIEDZIALNOŚCIĄ w celu nawiązania kontaktu. Więcej w Polityce prywatności.