Pozycjonowanie Selly

Pozycjonowanie sklepu Selly

Darmowy audyt seo

    Zastanawiasz si臋
    dlaczego Twoja strona
    NIE SPRZEDAJE?
    Um贸w si臋 na bezp艂atn膮 konsultacj臋 SEO i dowiedz si臋, jak mo偶emy poprawi膰 Twoje wyniki sprzeda偶owe.

    Codziennie u偶ytkownicy Internetu za pomoc膮 wyszukiwarek znajduj膮 potrzebne im informacje, towary i us艂ugi. Ka偶da witryna podlega surowej ocenie bot贸w Google i otrzymuje swoj膮 pozycj臋 w rankingach SERP 鈥 im wy偶sz膮, tym lepiej. Pozycjonowanie sklepu Selly jest wa偶ne, poniewa偶 wi臋kszo艣膰 u偶ytkownik贸w swoje poszukiwania ko艅czy na pierwszej stronie wynik贸w wyszukiwania. To znaczy, 偶e witryny na ni偶szych pozycjach otrzymuj膮 mniejszy ruch organiczny, a co za tym idzie, generuj膮 mniej zysk贸w.

    Prawid艂owa optymalizacja SEO na Selly jest kluczem do sukcesu ka偶dego sklepu internetowego bez wzgl臋du na nisz臋. Ca艂y proces pozycjonowania wymaga uwzgl臋dnienia szeregu czynnik贸w rankingowych, wp艂ywaj膮cych na widoczno艣膰 strony. Niezb臋dne jest tak偶e umiej臋tne u偶ycie s艂贸w kluczowych, tworzenie dobrego i unikalnego contentu, budowanie sieci jako艣ciowych link贸w, naprawienie b艂臋d贸w technicznych, a tak偶e poprawienie element贸w komercyjnych. Wszystkie te dzia艂ania wi膮偶膮 si臋 z konieczno艣ci膮 zatrudnienia profesjonalnej agencji SEO, kt贸ra zaproponuje najbardziej optymalne rozwi膮zania i zaplanuje strategi臋 dopasowan膮 do potrzeb konkretnej witryny.

    Czym jest Selly?

    Selly to polska platforma e-commerce dzia艂aj膮ca w systemie SaaS (Software as a Service), w kt贸rym u偶ytkownicy w ramach abonamentu uzyskuj膮 dost臋p do oprogramowania wraz z pe艂nym wsparciem technicznym. Firma oferuje swoje us艂ugi w czterech pakietach o r贸偶nym zakresie mo偶liwo艣ci. Dzi臋ki setkom u偶ytecznych opcji narz臋dzie znacz膮co u艂atwia tworzenie sklepu i zarz膮dzanie nim. Pozwala poprawi膰 wygod臋 u偶ytkowania witryny i proces zakup贸w, podnie艣膰 konwersj臋, zintegrowa膰 sklep z us艂ugami zewn臋trznymi itp.

    Rozwi艅

    Co wp艂ywa na pozycj臋 strony w wynikach wyszukiwania?

    Wyszukiwarki por贸wnuj膮 zapytania u偶ytkownik贸w z tre艣ciami na stronach witryny i wy艣wietlaj膮 te najbardziej trafne. Jednak na pozycj臋 w SERP wp艂ywa wiele r贸偶nych czynnik贸w 鈥 aktualnie Google ma oko艂o 200 kryteri贸w oceny witryn.

    Rozwi艅

    Co daje pozycjonowanie strony na Selly?

    Wiele os贸b zaczynaj膮cych swoj膮 przygod臋 z e-commerce zastanawia si臋, po co w艂a艣ciwie pozycjonowa膰 sklep Selly w Google. Warto wiedzie膰, 偶e ruch w sklepach internetowych w zdecydowanej wi臋kszo艣ci pochodzi z organicznych wynik贸w wyszukiwania. To znaczy, ze potencjalni klienci trafiaj膮 na stron臋 w艂a艣nie z ranking贸w SERP po wpisaniu konkretnego zapytania. Oczywi艣cie, mo偶na skorzysta膰 z reklamy kontekstowej, wysy艂ki newsletter贸w czy publikacji tre艣ci w social media, jednak nadal pozycjonowanie SEO Selly jest bardziej efektywne ni偶 wszystkie te dzia艂ania razem wzi臋te. Co wi臋cej, jest to relatywnie najta艅szy spos贸b na wygenerowanie jako艣ciowego i d艂ugotrwa艂ego ruchu.

    Rozwi艅

    Analiza witryny i jej konkurencji 鈥 pierwszy krok do sukcesu

    Pozycjonowanie strony Selly trzeba zacz膮膰 od zag艂臋bienia si臋 w jej tematyk臋 i zakres dzia艂alno艣ci. Bez tego trudno b臋dzie osi膮gn膮膰 wysokie pozycje w SERP. Konieczne jest szczeg贸艂owe zbadanie specyfiki bran偶y, aby zrozumie膰 podstawowe potrzeby klient贸w i kluczowe cechy produktu.

    Analiza konkurencji na rynku i w wyszukiwarkach jest potrzebna do oceny trudno艣ci dostania si臋 na pozycje w TOP-10. By膰 mo偶e w wynikach wyszukiwania w danej niszy b臋dzie bardzo ma艂o konkurent贸w, a jako艣膰 ich witryn pozostawia wiele do 偶yczenia. W tym przypadku zdobycie szczyt贸w w rankingach nie b臋dzie trudne.

    Rozwi艅

    Audyt sklep贸w internetowych

    Zazwyczaj sklepy internetowe to bardzo du偶e witryny z tysi膮cami stron. Aspekt ten ma du偶e znaczenie dla pozycjonowania Selly 鈥 nawet jeden b艂膮d techniczny mo偶e wp艂yn膮膰 na ocen臋 witryny i doprowadzi膰 do spadku jej pozycji w wynikach wyszukiwania. Aby zidentyfikowa膰 mo偶liwe problemy techniczne, trzeba najpierw przeprowadzi膰 pe艂ny audyt SEO sklepu. W tym celu warto skorzysta膰 z dost臋pnych na rynku narz臋dzi takich jak Screaming Frog, Ahrefs, Senuto czy darmowy Google Analytics.

    Rozwi艅

    Jak wielko艣膰 witryny i ruch wp艂ywaj膮 na pozycjonowanie Selly?

    Wyszukiwarki staraj膮 si臋 umieszcza膰 na pierwszych pozycjach w SERP najbardziej wiarygodne sklepy internetowe, a przy tym bior膮 pod uwag臋 tak偶e wielko艣膰 witryny. Zasada jest prosta 鈥 je艣li sklep jest du偶y i popularny, oznacza to, 偶e wszystko jest w porz膮dku z obs艂ug膮, poziomem cen, dostaw膮 i innymi wa偶nymi dla klient贸w kwestiami. Dlatego lwia cz臋艣膰 ruchu organicznego trafia do najwi臋kszych graczy, podczas gdy ma艂e sklepy maj膮 niewielkie szanse na dostanie si臋 do TOP10. Wyszukiwarki oceniaj膮 rozmiar witryny na podstawie kilku czynnik贸w, a na niekt贸re z kt贸rych mo偶na mie膰 wp艂yw.

    Rozwi艅

    Optymalizacja Selly 鈥 komercyjne czynniki pozycjonowania sklep贸w internetowych

    Komercyjne czynniki pozycjonowania to wszystko, co domy艣lnie powinno znajdowa膰 si臋 w sklepie internetowym: ceny, mo偶liwo艣膰 zam贸wienia online, opcje dostawy, p艂atno艣ci itd. W tym zakresie panuje pewien standard, kt贸rego trzeba przestrzega膰, by sklep internetowy by艂 pozytywnie odbierany zar贸wno przez klient贸w, jak i przez wyszukiwarki.

    Rozwi艅

    Wewn臋trzna optymalizacja Selly

    Na tym etapie dzia艂a艅 pozycjonerskich poprawia si臋 og贸lny techniczny stan strony, a co za tym idzie, podnosi si臋 jej pozycj臋 w wynikach wyszukiwania. W celu optymalizacji wewn臋trznej konieczne jest wykonanie nast臋puj膮cych prac:

    • wyb贸r s艂贸w kluczowych, kt贸re s膮 odpowiednie do promocji witryny;
    • naprawa b艂臋d贸w technicznych, r贸wnie偶 w kodzie;
    Rozwi艅

    Klucz do dobrej optymalizacji SEO

    Wszystkie dzia艂ania optymalizacyjne zaczynaj膮 si臋 od zebrania s艂贸w kluczowych, czyli zapyta艅, kt贸re u偶ytkownicy wpisuj膮 w wyszukiwarkach, by znajdowa膰 potrzebne informacje. Na ich podstawie budowana jest ca艂a wewn臋trzna optymalizacja witryny w tym adresy URL, teksty, opisy grafik, metatagi itp. Tworzenie rdzenia semantycznego dla sklepu internetowego nie jest 艂atwe. Trzeba wzi膮膰 pod uwag臋 jak najwi臋cej komercyjnych zapyta艅, aby zdoby膰 maksymalnie ukierunkowany ruch.

    S艂贸w kluczowych mo偶na szuka膰 manualnie, przegl膮daj膮c konkurencyjne sklepy, fora tematyczne, popularne marketplace鈥檡, social media itd. Lepszy sposobem jest jednak skorzystanie z narz臋dzi, kt贸re zautomatyzuj膮 cz臋艣膰 procesu i dostarcz膮 danych na temat jako艣ci znalezionych zapyta艅.

    Rozwi艅

    Struktura sklepu internetowego 鈥 jaka powinna by膰?

    Organizacja i struktura sklepu wp艂ywa na jego pozycjonowanie na Selly, a tak偶e na wra偶enia u偶ytkownik贸w, czyli tzw. User Experience (UX). M贸wi膮c najpro艣ciej, witryna musisz by膰 zorganizowana tak, aby produkty na niej by艂y 艂atwe do znalezienia zar贸wno dla odwiedzaj膮cych, jak i dla bot贸w indeksuj膮cych. I nie jest to tak proste, jak mog艂oby si臋 wydawa膰.

    W miar臋 dodawania i usuwania produkt贸w oraz kategorii struktura szybko staje si臋 bardziej z艂o偶ona, dlatego ju偶 na etapie tworzenia sklepu trzeba wzi膮膰 to pod uwag臋. Pomo偶e to zaoszcz臋dzi膰 czas w przysz艂o艣ci.

    Rozwi艅

    Pozycjonowanie sklepu Selly 鈥 strony kategorii i produktu

    Przy optymalizacji sklepu internetowego szczeg贸ln膮 uwag臋 nale偶y zwr贸ci膰 na zawarto艣膰 stron kategorii i produkt贸w. Jest to wa偶ne nie tylko dla pozycji konkretnej strony, ale tak偶e dla jej konwersji. W tym miejscu mo偶na pope艂ni膰 dwa podstawowe b艂臋dy.

    Po pierwsze, w sklepach cz臋sto brakuje opisu kategorii. Jest to element zupe艂nie nies艂usznie ignorowany i niedoceniany przez sprzedawc贸w. Tymczasem mo偶na go wykorzysta膰, by dostarczy膰 u偶ytkownikowi dodatkowych informacji, a tak偶e stworzy膰 tre艣膰 ze s艂owami kluczowymi, kt贸re wspomog膮 pozycjonowanie.

    Rozwi艅

    Content marketing w e-commerce

    Strony kategorii i produkt贸w 艣wietnie nadaj膮 si臋 do generowania ruchu komercyjnego, ale nie jest to jedyny rodzaj ruchu, kt贸rego potrzebuje sklep. Mylne jest przekonanie, 偶e licz膮 si臋 tylko odwiedzaj膮cy gotowi na zakup. Oczywi艣cie, takich ruch jest najbardziej jako艣ciowy i ma najwy偶szy wsp贸艂czynnik konwersji, ale budowanie d艂ugotrwa艂ej relacji z klientami, r贸wnie偶 potencjalnymi, ma ogromne znaczenie w pozycjonowaniu sklepu Selly. Wystarczy spojrze膰 na sklep internetowy tak jak na stacjonarny, gdzie nie wyprasza si臋 klient贸w, kt贸rzy przyszli tylko co艣 zobaczy膰, sprawdzi膰 czy por贸wna膰. Podobnie jest w e-commerce 鈥 czasami u偶ytkownik szuka informacji, by rozwia膰 jakie艣 w膮tpliwo艣ci przed zakupem albo zbiera dane do por贸wnania mo偶liwych opcji.

    Rozwi艅

    Wp艂yw czynnik贸w behawioralnych na pozycj臋 strony

    Na pozycjonowanie Selly oraz pozycj臋 witryny w wynikach wyszukiwania ma wp艂yw tak偶e zachowanie u偶ytkownika. Boty Google monitoruj膮 dane na temat ich dzia艂a艅 zar贸wno w wyszukiwarce, jak i w samym sklepie.

    W pierwszej kolejno艣ci brany jest pod uwag臋 wsp贸艂czynnik CTR snippet贸w, czyli fragment贸w strony w SERP, w kt贸rych widoczny jest tytu艂, link i meta description z pod艣wietlonym zapytaniem. Klikaj膮c snippet u偶ytkownik przechodzi na wybran膮 stron臋. Wyszukiwarki analizuj膮 stosunek wy艣wietle艅 tych fragment贸w do ich klikni臋膰 przez u偶ytkownik贸w.

    Rozwi艅

    Zewn臋trzna optymalizacja Selly

    Ten etap optymalizacji obejmuje proces pozyskiwania link贸w do domeny z zewn臋trznych zasob贸w, by zwi臋kszy膰 jej autorytet. Najlepiej rozpocz膮膰 go po ca艂kowitym zako艅czeniu wszystkich prac wewn膮trz witryny. Na pocz膮tku istnienia wyszukiwarek aspekt link贸w zewn臋trznych mia艂 najwi臋ksze znaczenie przy generowaniu rankingu witryn. Im wi臋cej link贸w z wysokiej jako艣ci i wiarygodnych 藕r贸de艂 prowadzi艂o do strony, tym silniejsza by艂a jej pozycja. Obecnie linki zewn臋trzne wci膮偶 maj膮 du偶y wp艂yw na pozycjonowanie sklepu internetowego, ale teraz tak膮 optymalizacj臋 nale偶y przeprowadza膰 znacznie ostro偶niej ze wzgl臋du na ryzyko na艂o偶enia sankcji ze strony bot贸w Google.

    Rozwi艅

    Jak nie pozycjonowa膰 sklepu internetowego?

    W procesie optymalizacji Selly pod k膮tem wyszukiwarek mo偶na stosowa膰 metody bia艂ego, szarego i czarnego. Jak mo偶na si臋 domy艣li膰, praktyki White Hat SEO s膮 najbardziej po偶膮dane, co nie zmienia faktu, 偶e ich nadu偶ycie r贸wnie偶 mo偶e zosta膰 surowo ukarane. Trzeba wiedzie膰, 偶e wyszukiwarki bardzo krytycznie przyjmuj膮 nieuczciwe pozycjonowanie, a kary za takie dzia艂ania s膮 naprawd臋 dotkliwe 鈥 witryna mo偶e nawet zosta膰 zablokowana w wynikach wyszukiwania i przesta膰 si臋 w nich wy艣wietla膰. Cofni臋cie negatywnych skutk贸w 艂amania zasad optymalizacyjnych wymaga czasu i sporych nak艂ad贸w pracy. Nie warto wi臋c i艣膰 na skr贸ty i da膰 si臋 skusi膰 ciemnej stronie SEO.

    Rozwi艅

    Selly 鈥 pozycjonowanie sklepu i optymalizacja SEO

    Pozycjonowanie Selly obejmuje standardowe dzia艂ania optymalizacyjne i analityczne, a tak偶e tworzenie jako艣ciowego contentu zgodnie z zasadami SEO. Wa偶ne jest jednak, w jakim stopniu platforma Selly u艂atwia realizacj臋 tych dzia艂a艅.

    Ka偶dy u偶ytkownik, bez wzgl臋du na rodzaj wykupionego abonamentu, otrzymuje dost臋p do panelu administratora, z poziomu kt贸rego mo偶e konfigurowa膰 elementy wa偶ne dla pozycji sklepu.

    Rozwi艅
    OCE艃 TXT

    Tw贸j adres e-mail nie zostanie opublikowany.

    Darmowa konsultacja

      Zastanawiasz si臋
      dlaczego Twoja strona
      NIE SPRZEDAJE?
      Um贸w si臋 na bezp艂atn膮 konsultacj臋 SEO i dowiedz si臋, jak mo偶emy poprawi膰 Twoje wyniki sprzeda偶owe.