Pozycjonowanie Poznań

Pozycjonowanie stron Poznań

Darmowy audyt seo

    Zastanawiasz się
    dlaczego Twoja strona
    NIE SPRZEDAJE?
    Umów się na bezpłatną konsultację SEO i dowiedz się, jak możemy poprawić Twoje wyniki sprzedażowe.

    Wielu przedsiębiorców decyduje się na promocję swojej oferty w sieci. W takim przypadku mają do wyboru kampanie w popularnych systemach reklamowych, np. Google Ads, promowanie produktów lub usług w mediach społecznościowych oraz lokalne pozycjonowanie stron. Odpowiednia optymalizacja witryny internetowej pod kątem wyszukiwarek przynosi firmom szereg korzyści, obok których nie można przejść obojętnie.

    Pozycjonowanie Poznań – czym jest lokalne SEO?

    W samym województwie wielkopolskim funkcjonuje ponad 325 000 firm. Wiele z nich ma swoje strony internetowe i konkuruje o klientów w świecie online, coraz częściej decydując się na pozycjonowanie stron WWW Poznań. Lokalna optymalizacja to świetne rozwiązanie zwłaszcza dla mniejszych podmiotów.

    Pozycjonowanie strony internetowej odnosi się do zestawu działań on-site i off-site, mających na celu osiągniecie przez witrynę pierwszych pozycji w wyszukiwarce internetowej na określone frazy kluczowe.

    Czym SEO lokalne różni się od zwykłego pozycjonowania?

    Pozycjonowanie lokalne to strategia optymalizacji, która wykorzystuje wyszukiwarkę Google do promowania firmy wśród odbiorców z określonego obszaru. Działania te można charakteryzować jako pewnego rodzaju uzupełnienie zwykłego SEO. Dodatkowo optymalizuje się np. wizytówkę Google Moja Firma. Dzięki temu strona bardziej widoczna dla pobliskich potencjalnych klientów.

    Jak działa lokalne SEO? Kiedy użytkownik wpisuje przykładowe frazy w wyszukiwarkę, Google wykorzystuje różne algorytmy do ułożenia rankingu stron, które najlepiej odpowiadają danemu zapytaniu i wyświetla wyniki. Za sprawą algorytmu Opos Google większą uwagę zwraca na lokalizację użytkownika. To możliwe m.in. dzięki temu, że wiele osób korzysta dziś z urządzeń z wbudowanym GPS-em.

    Dlaczego warto inwestować w lokalne pozycjonowanie stron Poznań?

    Pierwsze trzy wyniki prezentowane w Google gromadzą ponad połowę całego ruchu na dane zapytanie. Pozycjonowanie lokalne w Poznaniu pomaga efektywnie rywalizować z innymi firmami z tej samej branży, które nie inwestują w optymalizację strony internetowej. Poza tym walka o ruch regionalny jest znacznie skuteczniejsza niż próba prześcignięcia reszty świata.

    Optymalizacja i pozycjonowanie stron Poznań – kto na tym skorzysta?

    Można wyróżnić rodzaje działalności, które absolutnie nie mogą sobie pozwolić na pominięcie pozycjonowania lokalnego w swojej strategii prowadzenia biznesu. Są to: usługi gastronomiczne i turystyczne; usługi medyczne i beauty; usługi prawne; inne, np.: warsztaty samochodowe, kluby fitness, firmy budowlane itp.

    Można zacząć budować swoją obecność w Internecie na mniejszym rynku lokalnym. Gdy zgromadzi się już pozytywne opinie klientów z Poznania, wejście na rynki w innych miastach będzie zdecydowanie łatwiejsze.

    Nawet jeśli dana marka nie posiada np. stacjonarnego sklepu w stolicy Wielkopolski, nie powinna rezygnować z inwestycji w SEO lokalnych serwisów.

    Jakie zalety ma pozycjonowanie stron Poznań?

    Skuteczne pozycjonowanie Poznań skutkuje umieszczeniem firmowej strony na szczycie wyników wyszukiwania dla określonych fraz. Pozwala dotrzeć z ofertą do niejednego potencjalnego klienta w konkretnej lokalizacji. Korzyści jest jednak więcej.

    Przyciąganie dużej liczby potencjalnych klientów niskim kosztem

    Coraz więcej osób korzysta z wyszukiwania lokalnego. Takie osoby można łatwo przekonać do zakupu. To klienci, którzy wiedzą, czego chcą i po prostu muszą znaleźć miejsce oferujące im dany produkt lub usługę. Pozycjonowanie strony internetowej w Poznaniu będzie więc miało w tym przypadku duże znaczenie. Pozwoli umieścić witrynę na jednej z najwyższych pozycji w wyszukiwarce Google i tym samym dotrzeć do klientów z bardzo skonkretyzowanymi potrzebami zakupowymi.

    Skuteczne pozycjonowanie stron Poznań może prowadzić do znakomitego zwrotu z inwestycji, a efekty działań SEO będą utrzymywać się znacznie dłużej niż jednorazowej kampanii w lokalnych mediach.

    Wzrost świadomości istnienia marki wśród lokalnych odbiorców

    Głównym celem, jaki zakłada lokalne pozycjonowanie stron w Poznaniu, powinno być zwiększenie liczby klientów i poprawa konwersji, ale ważne jest również uświadomienie ludziom w określonej okolicy, że dana firma w ogóle istnieje. Nawet jeśli użytkownik nie wybierze Twojej oferty, istnieje duża szansa, że zapamięta nazwę bądź adres i pojawi się na stronie w przyszłości.

    Z punktem tym wiąże się również wzrost wiarygodności oraz budowanie autorytetu w branży. Użytkownicy ufają stronom, które znajdują się na pierwszych pozycjach w Google. Takie osoby łatwiej przekonać do wejścia na daną stronę WWW i skorzystania z oferty.

    Ponadto, jednym z najważniejszych elementów całej strategii pozycjonowania stron internetowych w Poznaniu jest content marketing – tworzenie dobrej jakości treści oraz generowanie recenzji online. Wartościowe teksty pomagają w budowaniu wizerunku marki, a duża liczba pozytywnych w znaczny sposób wpływa na podejmowanie decyzji zakupowych.

    Poprawa działania strony internetowej i wpływ na doświadczenia użytkowników

    Proces pozycjonowania stron internetowych w Poznaniu to nie tylko wysokie miejsce w SERP-ach (ang. Search Engine Results Page), ale także lepiej działająca strona WWW. Techniczna optymalizacja witryny sprawia, że jest ona łatwiejsza w nawigacji zarówno dla użytkowników, jak i robotów wyszukiwarki Google.

    Skraca się również jej czas ładowania, zmniejsza współczynnik odrzuceń, wydłuża czas spędzony w witrynie oraz poprawia układ i czytelność treści. Wszystko to prowadzi do stworzenia pozytywnego doświadczenia użytkownika.

    Jakie czynniki wpływają na pozycjonowanie Poznań?

    1. Wizytówka Google Moja Firma

    Wizytówka GMF powinna znajdować się na szczycie zadań SEO każdej marki, której zależy na tym, by osiągnąć jak najwyższe wyniki lokalne (lub o zasięgu ogólnopolskim). To najłatwiejszy sposób na wyróżnienie swojej działalności w sieci. Tworzenie i optymalizacja treści w bazie Google Moja Firma nie tylko wpływa na widoczność w wyszukiwarce, ale pozwala trafić do osób korzystających z innych usług Google, takich jak np. Mapy.

    Pozycjonowanie lokalne w Poznaniu warto rozpocząć od utworzenia oraz zweryfikowania wizytówki Google Moja Firma. Powinny znaleźć się takie informacje, jak: strona internetowa, adres, krótki opis działalności z użyciem danej frazy, godziny pracy i numer telefonu. Równie ważne jest atrakcyjne zdjęcie profilowe/logo oraz dodatkowe fotografie.

    Pozycjonowanie stron internetowych poprzez wizytówkę będzie jeszcze skuteczniejsze, jeśli zadbamy o recenzje, które także wyświetlają się w GMF. Dobrą praktyką jest odpowiadanie na każdą recenzję, bez względu na to czy jest ona pozytywna, czy negatywna.

    2. Wizytówki NAP

    W Internecie znajdziemy wiele cyfrowych katalogów, które gromadzą podstawowe informacje (nazwę, adres strony) na temat lokalnych marek. Zestaw takich danych określa się skrótem NAP (ang. Name, Address, Phone Number).

    Wizytówki NAP spotykamy m.in.: w bazach i katalogach firm, ogólnych, regionalnych oraz branżowych; na stronach miast, gmin, powiatów i województw; w lokalnych przewodnikach online; na portalach społecznościowych; na stronach publikujących oferty pracy; w lokalnych serwisach informacyjnych.

    NAP to jeden z najskuteczniejszych czynników wpływających na rozpowszechnianie informacji o lokalnej marce w sieci. Informacje we wszystkich NAP-ach, dotyczących tej samej działalności, powinny być identyczne. Jeśli jest inaczej, trzeba dokonać przeniesienia danych.

    3. Techniczna optymalizacja witryny

    W tym przypadku lokalne SEO nie będzie wiele różnić się od klasycznego pozycjonowania. Należy zadbać o to, by strony internetowe szybko się wczytywały, zawierały w odpowiednich miejscach słowa kluczowe, miały właściwą strukturę nawigacji i poprawnie działały na urządzeniach mobilnych. Warto pamiętać także o uproszczeniu adresów URL oraz zainstalowaniu certyfikatu SSL.

    4. Zawartość strony internetowej

    Proces tworzenia treści jest ściśle związany z pozycjonowaniem stron internetowych. Lokalne działania SEO nie będą w tym przypadku wyjątkiem. Wartościowe teksty, zawierające odpowiednie słowa kluczowe, mogą przynieść więcej potencjalnych klientów niż płatne promocje i reklamy.

    Dzięki temu, że algorytm Google jest nieustannie poprawiany, treści nie muszą być już dzisiaj przygotowywane wyłącznie pod wyszukiwarki Google. Powinny nadal zawierać słowa kluczowe odpowiednio wplecione w tekst, a nie tylko ogólne wyrażenia. Przede wszystkim powinno czytać się je naturalnie i móc znaleźć w nich przydatne informacje lub odpowiedzi na konkretne pytania.

    Pracując nad pozycjonowaniem w Poznaniu i pisząc teksty na stronę, warto pamiętać również o dodaniu opisów meta, tagach tytułów oraz alternatywnych tekstach obrazów.

    Profesjonalne pozycjonowanie Poznań - od czego zależy?

    Często wdraża się czynności mające wpływ na pozycjonowanie stron internetowych, ale nie wykorzystuje w pełni ich potencjału. W przypadku lokalnego SEO diabeł tkwi w szczegółach – firma czerpie największe korzyści, gdy optymalizuje stronę oraz dba o czynniki off-site kompleksowo.

    Dokładny audyt SEO

    Audyt powinien obejmować: stronę internetową – czy dana witryna zawiera wszystkie elementy SEO, które pomagają w pozycjonowaniu, jak szybko się ładuje, czy działa poprawnie na urządzeniu mobilnym?; wizytówkę Google Moja Firma – jak jest ona uzupełniona, czy wszystkie informacje są aktualne?; Google Search Console – czy witryna jest odpowiednio indeksowana, czy ma jakieś błędy i trzeba dokonać przeniesienia danych?;

    wizytówki NAP – czy wszystkie dane na temat firmy w zewnętrznych katalogach są poprawne i tożsame?; analizę konkurencji – jakie czynności wdraża w swojej strategii SEO konkurencja?; słowa kluczowe – na które frazy z długim ogonem warto pozycjonować się lokalnie w Poznaniu, czy są jakieś ogólne słowa kluczowe warte uwagi?

    Wybór słów kluczowych

    Wybór odpowiednich słów kluczowych ma bardzo duże znaczenie w przypadku lokalnego SEO. W klasycznym pozycjonowaniu częściej stawia się na frazy ogólne, które są też bardziej konkurencyjne. W optymalizacji lokalnej ważniejsze będą słowa kluczowe z tzw. długim ogonem (long tail). Skupiają się one na konkretnej lokalizacji (do frazy dodana jest nazwa miejscowości czy dzielnicy) i mają więcej niż 2-3 wyrazy.

    Pozycjonowanie stron na mniej konkurencyjne frazy z długim ogonem jest zwykle łatwiejsze od działań związanych z ogólnymi słowami kluczowymi. Przy ich wyborze warto jednak wspomagać się dostępnymi w sieci profesjonalnymi narzędziami.

    Optymalizacja techniczna

    Optymalizacja techniczna powinna obejmować zestaw działań, które mają na celu stworzenie strony wygodnej w obsłudze, szybko ładującej się, czytelnej, dobrze działającej na urządzeniach mobilnych i z uporządkowaną strukturą linków wewnętrznych.

    Tworzenie treści

    Oprócz treści na stronie głównej czy firmowym blogu warto zadbać o odpowiednie uzupełnienie zakładki „Kontakt”. Należy umieścić w niej wszystkie spośród swoich danych dotyczących lokalizacji firmy. Popularną praktyką jest także zaimplementowanie na tej podstronie mapy z Google Maps z zaznaczonym położeniem siedziby sklepu czy firmy.

    Działania off-site

    Zabiegi poza stroną internetową powinny obejmować także pozyskiwanie linków, a dokładniej budowanie bazy linków zewnętrznych, zwanych zwrotnymi lub przychodzącymi. To linki umieszczane np. w artykułach publikowanych w witrynie X, które prowadzą do strony Y.

    Warto gromadzić tego typu hiperłącza z lokalnych, wiarygodnych stron, publikujących wartościowe materiały. Mogą być to np. portale informacyjne, blogi czy oficjalne strony miast.

    Analiza i optymalizacja

    Ważne jest śledzenie efektów podjętych kroków oraz nieustanna optymalizacja wdrożonych rozwiązań. Przydatne będą to tego takie narzędzia, jak: Google Search Console czy Google Analytics. Czasem nawet drobna zmiana może znacznie przełożyć się na efekty pozycjonowania strony WWW w Poznaniu, dlatego trzeba trzymać rękę na pulsie.

    Agencja SEO Poznań – dlaczego warto zlecić pozycjonowanie specjalistom?

    Korzystanie z usług zewnętrznych specjalistów wiąże się z kilkoma korzyściami. To przede wszystkim: oszczędność czasu, który można zainwestować w inne obszary rozwoju firmy, dostęp do wspomnianych profesjonalnych narzędzi bez konieczności ich poszukiwania i wykupywania, kompleksowa obsługa zespołu ekspertów od SEO, a także IT, copywritingu czy analityki, czytelne raporty postępów i wyników prowadzonych działań.

    Agencja SEO – jak wybrać dobrą firmę w Poznaniu?

    Wysoka pozycja w wynikach wyszukiwania będzie świetnym dowodem na to, że dana agencja SEO zna się na rzeczy i jest skuteczna w swoich działaniach.

    Jeszcze przed pierwszym kontaktem warto przejrzeć stronę internetową danej agencji. Jeśli jest ona schludna, czytelna i łatwa w nawigacji – to dobry znak. Dodatkowo można sprawdzić, czy firma udostępnia w swojej witrynie case study lub inne raporty z prowadzonych działań dla klientów.

    Otwarta postawa agencji oraz dobry kontakt będzie wskazywał na profesjonalne podejście, na które można liczyć podczas kolejnych etapów współpracy.

    Poświęcając odrobinę czasu na poszukiwania oraz zwracając uwagę na wymienione detale, szybko trafi się na specjalistów, którzy świadczą kompleksowe i efektywne usługi SEO w Poznaniu.

    OCEŃ TXT

    Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.

    Darmowa konsultacja

      Zastanawiasz się
      dlaczego Twoja strona
      NIE SPRZEDAJE?
      Umów się na bezpłatną konsultację SEO i dowiedz się, jak możemy poprawić Twoje wyniki sprzedażowe.
      Rozpocznij chat
      Zamów rozmowę

        Chcesz poznać
        ofertę?
        Skontaktujemy się z Tobą w ciągu kilku minut! Jesteśmy dostępni w dni robocze w godzinach 9-15.
        Niestety aktualnie nasz konsultant nie jest dostępny. Skontaktujemy się z Tobą w godzinach otwarcia biura.
        Wyrażam zgodę na przetwarzanie moich danych osobowych przez ICEA SPÓŁKA Z OGRANICZONĄ ODPOWIEDZIALNOŚCIĄ w celu nawiązania kontaktu. Więcej w Polityce prywatności.