Pozycjonowanie Magento

Pozycjonowanie sklepu Magento

Darmowy audyt seo

    Zastanawiasz się
    dlaczego Twoja strona
    NIE SPRZEDAJE?
    Umów się na bezpłatną konsultację SEO i dowiedz się, jak możemy poprawić Twoje wyniki sprzedażowe.

    Popularność sklepów internetowych wciąż rośnie. Stworzenie solidnego e-commerce wymaga odpowiedniego przygotowania. Wybór platformy, postawienie strony internetowej i dobrej jakości produkty oraz obsługa, to jeszcze nie wszystko. Trzeba dotrzeć do jak największej liczby klientów, a żeby to zrobić, konieczna jest odpowiednia widoczność w sieci. Podpowiemy Ci, jak wygląda pozycjonowanie Magento, z czym wiąże się ten proces oraz współpraca z tą platformą.

    Czym jest Magento?

    Na sukces w sieci wpływa nie tylko wizualnie atrakcyjna strona internetowa, ale również system zarządzania produktami, wysyłką czy płatnościami elektronicznymi. Właśnie dlatego powstają gotowe rozwiązania, z których warto skorzystać. To platformy e-commerce, które mają na celu szybkie wdrożenie się w świat sprzedaży online. Jednym z popularniejszych rozwiązań jest Magento. Wykorzystuje się je zarówno w sprzedaży B2B, jak i B2C.

    Na rynku jest wiele dostępnych wersji tej platformy, w tym bezpłatne oraz płatne. Dzięki temu znacznie prościej działać w sieci. Cała funkcjonalność Magento to zasługa konkretnych modułów, z których można korzystać wedle potrzeb. Właśnie dlatego Magento jest doskonałe zarówno dla prostego sklepu internetowego, jak i rozbudowanego e-commerce.

    platforma e-commerce Magento

    Źródło: wikipedia.org

    Widoczność w sieci to kolejny ważny aspekt w biznesie online. Właśnie dlatego tak istotne jest pozycjonowanie – SEO Magento. To proces, który polega na dotarciu do potencjalnych klientów. W późniejszym etapie przekłada się na realne korzyści dla właściciela e-commerce.

    Czy warto wybrać Magento do swojego sklepu internetowego?

    Magento to bardzo popularna platforma do postawienia swojej strony internetowej. Jej pierwsze wydanie pojawiło się już w 2008 roku. Od tego czasu mocno ją dopracowano, tworząc solidny silnik dla wielu sklepów internetowych.

    Jeśli dużo przedsiębiorców decyduje się na tę platformę, masz pewność, że jest ona cały czas aktualizowana, obsługiwana przez wielu specjalistów na świecie oraz ma zbudowaną solidną społeczność wokół siebie. Ta jest po prostu pomocna podczas codziennego zarządzania swoim e-commerce.

    Ze względu na to, że Magento ma kilka opcji do wyboru, możesz zdecydować się na platformę płatną lub bezpłatną. Postawisz ją na własnym hostingu i zaczniesz rozwijać swój biznes. To duży plus, ponieważ nie masz ograniczeń, na jaką firmę i serwer się zdecydujesz. Model Magento Go to z kolei wersja płatna, która jest hostowana na serwerach jego właścicieli.

    różne wersje językowe sklepu internetowego

    Źródło: PhotoMIX Company / pexels.com

    Chcesz rozbudować swój sklep internetowy? Z Magento masz taką możliwość. Zarządzanie platformą przez deweloperów czy programistów jest bardzo proste. Przykładowo, nie będzie problemu ze stworzeniem nowej wersji językowej, kiedy Twój e-commerce tak się rozwinie, że będzie zyskiwał popularność również za granicą.

    Nie można też zapomnieć o tym, że pozycjonowanie SEO na Magento jest mocno wspierane przez twórców tej platformy. A jeśli masz wsparcie ze strony oprogramowania, tym lepiej poradzisz sobie z optymalizacją witryny i wybiciem się w sieci na jak najwyższą pozycję w wyszukiwarce Google.

    Jeśli zdecydujesz się na platformę Magento, masz do wyboru wiele funkcjonalności. Mają one nie tylko na celu stworzyć intuicyjną stronę internetową, ale także atrakcyjną dla użytkowników. Wiele drobnych elementów może mieć wpływ na decyzję kupującego, o których nawet wcześniej nie mieliśmy pojęcia. Przykładem tego jest lista życzeń, do której można dodawać swoje ulubione produkty. Przy rozbudowanym e-commerce jest to dość ciekawe rozwiązanie.

    Magento duży nacisk kładzie na porównywanie produktów czy skuteczną wyszukiwarkę. Przekłada się to na szybkie, przyjemne i płynne użytkowanie sklepu internetowego. Z kolei ze strony przedsiębiorcy, na pewno ważne będą takie aspekty jak system zarządzania produktami, wysyłką, księgowością, raportami miesięcznymi czy stanem magazynowym.

    Dlaczego warto postawić na pozycjonowanie Magento?

    Na co dzień z Google korzysta właściwie każdy użytkownik, dlatego warto pomóc mu trafić na Twoją stronę internetową. Wyszukiwarka internetowa to wielki potencjał, dzięki któremu dotrzesz do potencjalnych klientów. Jednak pozycjonowanie sklepu Magento nie może być przypadkowe i jednorazowe. To proces długofalowy, który przekłada się na jak najwyższe pozycje w wyszukiwarce internetowej.

    Jeśli masz sklep, który spełnia wszelkie wymagania co do funkcjonalności, ale nikt o nim nie wie, nie odniesiesz sukcesu. Źródeł ruchu e-commerce jest więcej, ale to optymalizacja SEO Magento pod Google może przynieść najlepszy skutek.

    Im większa widoczność w sieci, tym więcej użytkowników na stronie, a to prowadzi do większej sprzedaży.

    Ruch organiczny a płatny

    Pewnie zastanawiasz się jeszcze, jaki jest sens skupiania się na ruchu organicznym (czyli pochodzącym z wyszukiwarki internetowej), skoro możesz zapłacić za reklamę i wykorzystać ten sposób do promowania swojego e-commerce. Po pierwsze, jest coraz więcej świadomych użytkowników w sieci, którzy potrafią odróżnić płatną pozycję w Google od bezpłatnej. Poza tym każda kampania ma swój ograniczony czas widoczności. Jeśli pieniądze na reklamę Ci się skończą, nie będziesz widoczny w sieci. Właśnie dlatego ważną rolę pełni pozycjonowanie sklepu Magento, które polega na generowaniu ruchu organicznego.

    Na czym polega skuteczne pozycjonowanie Magento?

    To szereg działań, które są wykonywane zarówno na stronie internetowej, jak i poza nią. Można to robić samodzielnie albo z pomocą specjalistów, którzy opierają swoją pracę na konkretnych danych. Wszystko po to, aby zwiększyć sprzedaż w Twoim sklepie internetowym.

    Warto też zaznaczyć, że skuteczne pozycjonowanie Magento polega na ciągłym dostosowywaniu się do algorytmów Google. Te zmieniają się co jakiś czas, dlatego, nawet kiedy dziś Twoja strona zajmuje pierwszą pozycję w wyszukiwarce, nie ma pewności, że będzie tak samo jutro. A to jeszcze nie wszystko.

    korzystanie z wyszukiwarki Google

    Źródło: Firmbee.com / pexels.com

    Pozycjonowanie strony Magento jako element strategii marketingowej

    Ustalenie celu biznesu online i działań promocyjnych składają się na całą strategię marketingową. Bez tego osiągnięcie sukcesu może być trudne. Trzeba doskonale wiedzieć, do kogo kierujemy ofertę, a także, jakie narzędzia wykorzystujemy, aby trafić do swoich potencjalnych klientów. Kreowanie strategii marketingowej to dobry czas na zaplanowanie pozycjonowania SEO. Magento daje duże wsparcie w tym zakresie, dlatego warto zoptymalizować stronę w taki sposób, aby spełnić oczekiwania algorytmów Google, a także użytkowników.

    Samodzielnie czy z pomocą agencji?

    Nie każdy właściciel sklepu internetowego zna się na optymalizacji Magento. Właśnie dlatego warto zainwestować w odpowiednie narzędzia do analizy słów kluczowych czy też skuteczności dotychczasowych działań. Teoretycznie, aby pozycjonować stronę Magento, nie trzeba mieć wiedzy z programowania, jednak trzeba wiedzieć, jak tworzyć wartościowe adresy URL, planować linkowanie wewnętrzne, dobrać odpowiednie słowa kluczowe czy postawić na dobrej jakości tekst.

    Algorytmy Google są też na tyle zmienne i dynamiczne, że niełatwo za nimi nadążyć. To jest właśnie plusem we współpracy z agencją SEO. To specjaliści w swojej dziedzinie, którzy dopasują szereg działań do Twojego rodzaju biznesu, dysponując odpowiednimi narzędziami.

    Samodzielna optymalizacja Magento przez przedsiębiorcę jest możliwa, o ile wie, co robi. Niestety, niektóre błędy mogą być bardzo kosztowne, jeśli chodzi o widoczność w sieci. Łatwo zrobić coś, co jest nieprzychylne Google, a potem trudno z tego wybrnąć. Kluczem do sukcesu jest współpraca z odpowiednią osobą albo agencją SEO.

    Określ budżet i cel

    Aby pozycjonowanie Magento miało sens i doszło do skutku, warto ustalić priorytety. To zależne jest od konkretnej branży, dotychczasowych działań SEO, a także sukcesów. Zupełnie inaczej będzie wyglądać optymalizacja sklepu Magento, jeśli przedsiębiorca dopiero otworzył swój sklep internetowy, a inaczej, jeśli sklep od pewnego czasu nie przynosi większych zysków.

    Niezależnie od tego, czy chcesz podjąć współpracę z agencją SEO, czy z freelancerem, musisz wiedzieć, na czym dokładnie Ci zależy. Chcesz zwiększyć widoczność w sieci, bo nie ma dostatecznie dobrego ruchu na stronie? A może klienci dodają produkty do koszyka, ale nie dochodzi finalnie do zakupu? Gwałtownie zmniejszył się ruch na stronie? Odpowiedzi na te pytania umożliwią sprawne przeprowadzenie całego procesu optymalizacji Magento.

    współpraca ze specjalistą SEO

    Źródło: Karolina Grabowska / pexels.com

    Pozycjonowanie sklepu Magento — od czego zacząć?

    Aby w ogóle rozpocząć optymalizację SEO, sklep Magento musi być dokładnie sprawdzony. Audyt SEO polega na dokładnym wyłapaniu błędów, poznaniu budowy strony, jej responsywności i oceny aktualnej widoczności.

    Co więcej, sprawdzana jest nawet historia domeny, która ma ogromny wpływ na to, jak obecnie pozycjonuje się sklep. Wyłapywane są także błędy w kodzie HTML. Przydatny jest również audyt UX, który ocenia użyteczność strony internetowej, badając ją oczami klienta. Przeprowadza się go po to, aby wyłapać błędy czy fragmenty strony internetowej, przy których użytkownik rezygnuje z dalszego przeglądania czy zakupu produktu.

    Ten etap jest niesamowicie ważny, aby określić mocne i słabe strony działającego już e-commerce, a także zaplanować kolejne działania w zakresie pozycjonowania Magento.

    frazy kluczowe

    Źródło: Firmbee.com / pexels.com

    Słowa kluczowe w pozycjonowaniu Magento

    Następnym krokiem jest analiza słów kluczowych, dzięki którym użytkownik trafi właśnie do Ciebie. Wpisując dane zapytanie, oczekuje, że od razu otrzyma odpowiedź. Roboty Google działają prężnie i robią wszystko, aby użytkownik jak najszybciej otrzymał wartościową stronę.

    O wyborze konkretnych fraz decyduje wiele aspektów: grupa docelowa, lokalizacja, konkurencja, a także branża. Na pozycjonowanie sklepu Magento ma również wpływ popularność danych fraz oraz ich sezonowość.

    Treść na stronie internetowej

    Jeśli mowa o słowach kluczowych wybranych dla Twojego e-commerce, trzeba też zwrócić uwagę na treść. To nie tylko opisy produktów, ale także kategorii czy główny tekst na stronie internetowej. Pozycjonowaniu sprzyja także blog ekspercki, FAQ czy aktualności o firmie.

    Czym jest optymalizacja Magento?

    To szereg działań w obrębie strony, które dodatkowo wspierają pozycjonowanie. Choć często stosuje się te wyrażenia zamiennie, nie dotyczą tego samego typu prac przy e-commerce.

    Jeśli na stronie internetowej są już artykuły blogowe, opisy produktów czy kategorii, warto je dokładnie sprawdzić. Przeprowadza się wtedy recykling treści, który ma na celu nasycić ją słowami kluczowymi. Do tego trzeba zadbać o prawidłowy układ tekstu i użycie fraz w nagłówkach H1, H2, H3 itd. Opis produktu powinien informować potencjalnego klienta o wszystkich pozytywnych aspektach i korzyściach, a finalnie doprowadzić do zakupu.

    Trzeba też ustawić odpowiednie meta tytuły oraz opisy i zadbać o przyjazne dla wyszukiwarki adresy URL. Wszystko to jest wpisane w proces zwany optymalizacją Magento.

    właściwy układ tekstu na stronie

    Źródło: J. Kelly Brito / pexels.com

    Szybkość działania strony i dopasowanie do potrzeb użytkownika

    Jeśli Twój sklep internetowy pojawi się już w wynikach wyszukiwania, nie możemy doprowadzić do tego, aby potencjalny klient się zraził. Chodzi tu nie tylko o wrażenia wizualne, takie jak przyjemne dla oka logo czy kolorystyka. To też poprawne działanie przycisków, intuicyjna nawigacja czy szybkie uzyskanie wyników wyszukiwania konkretnego produktu. Do tego dochodzi jeszcze szybkość wczytywania strony oraz jej responsywność. Obydwa elementy mają wpływ na pozycjonowanie sklepu Magento.

    Zawartość sklepu powinna wczytywać się błyskawicznie, niezależnie od tego, jak bardzo jest rozbudowana. Czekanie kilku sekund może doprowadzić do tego, że potencjalny klient zrezygnuje z dalszego przeglądania i… przeniesie się do konkurencji. Ten aspekt bierze także pod uwagę Google, decydując o tym, czy strona jest przyjazna dla użytkownika.

    Z kolei responsywność odpowiada za komfort i prostą nawigację na urządzeniach mobilnych.

    Kwestie techniczne w optymalizacji Magento

    Stworzenie mapy strony, sprawdzenie poprawności działania pliku robots.txt, poprawki w kodzie HTML to tylko kilka z działań technicznych, o które warto zadbać. Należy zastanowić się, które elementy strony internetowej nie powinny być indeksowane w Google, np. koszyk klienta.

    Linkowanie wewnętrzne

    Optymalizacja Magento powinna obejmować również cały proces linkowania wewnętrznego. Przykładowo, jeśli użytkownik trafia na artykuł blogowy dotyczący wyboru zmywarek, w tekście powinien znaleźć się link do kategorii produktów albo konkretnego modelu. W ten sposób potencjalny klient szybko przeniesie się do tego, co go naprawdę interesuje. Przedłuża to czas odwiedzin w sklepie, a także pozytywnie wpływa na pozycjonowanie.

    Co wpływa na pozycjonowanie strony Magento?

    Pierwsze efekty SEO mogą być widoczne po kilku miesiącach. Kiedy na stronie zacznie się tworzyć wartościowy ruch, niewiele już dzieli Cię od generowania większych zysków.

    Aby ustalić strategię, która ma na celu zwiększenie widoczności w sieci, trzeba też wziąć pod uwagę czynniki wpływające na pozycjonowanie Magento. Mówi się, że jest ich nawet kilkaset, dlatego jest to tak czasochłonne zajęcie. Niestety, żaden pozycjoner nie jest w stanie wymienić ich wszystkich, bo Google nigdy oficjalnie nie podał informacji, co bierze dokładnie pod uwagę.

    Co między innymi wpływa na SEO?

    Historia strony internetowej i aktualna pozycja na rynku

    Podczas audytu SEO często sprawdza się historię domeny i jej wiek. Dla Google to dość istotny czynnik. Jeśli witryna często zmieniała właścicieli albo były na niej prowadzone działania, które nie sprzyjają SEO, cały proces pozycjonowania może być znacznie trudniejszy.

    Trzeba też zbadać, jak wygląda aktualna pozycja w wynikach wyszukiwania, kto jest największą konkurencją oraz jak bardzo rozbudowany e-commerce prowadzisz.

    Treść na stronie

    Działania SEO nie mogą odbyć się bez rozbudowy obecnego tekstu na każdej podstronie, a także planu na kolejne nowe treści atrakcyjne dla użytkownika i dopasowane pod konkretne frazy. Co ważne, muszą być one unikalne.

    analiza strony internetowej

    Źródło: Artem Podrez / pexels.com

    Trzeba zadbać o nagłówki, zdjęcia, listy wypunktowane czy pogrubienia. Nie można zapomnieć też o adresach URL, meta opisach oraz tytułach, które powinny zawierać słowa kluczowe.

    Konkurencyjność słów kluczowych

    Jeśli dopiero startujesz ze swoim biznesem, trudniej będzie wypozycjonować się na popularne słowa kluczowe. Praca nad pozycjonowaniem ma charakter ciągły, dlatego trzeba sprawdzić, jaki jest potencjał słów kluczowych i jak bardzo są one popularne. Jeśli dana fraza kluczowa ma mocną konkurencję, działania będą bardziej złożone.

    Kiedy początkujący e-commerce spotyka się z konkurencją, która ma stabilną pozycję na rynku, nie warto załamywać rąk. Na początek skuteczną strategią może okazać się pozycjonowanie sklepu internetowego Magento na tzw. frazy z długiego ogona. Są bardziej rozbudowane, składają się z kilku słów, które precyzyjnie definiują produkt.

    Optymalizacja strony Magento

    Kolejnymi elementami, które mają wpływ na pozycjonowanie są: szybkość ładowania się strony, odpowiednie rozmiary i nazwy grafik, długość tekstu, multimedia, niedziałające linki, błędy w kodzie HTML.

    Linkowanie wewnętrzne i zewnętrzne

    Jeśli chodzi o linki wychodzące, trzeba wziąć pod uwagę ich jakość. Nie określasz jej samodzielnie, bo służą do tego specjalne narzędzia. Ten sam aspekt trzeba wziąć pod uwagę, planując linki wewnętrzne na podstronach czy też w artykułach. Jeśli będą to słabej jakości strony, efekty mogą nie być mocno widoczne.

    Wartość dla klienta, czyli nie tylko treść

    Jeśli stworzysz artykuł składający się wyłącznie ze słów kluczowych, nie będzie on wnosił nic merytorycznego i atrakcyjnego. Tak samo jest ze sklepem internetowym. Musi on być zbudowany w taki sposób, aby odpowiadać na potrzeby użytkowników. Teksty słabej jakości, źle prowadzące słowa kluczowe, nieistniejące podstrony, to tylko niektóre z błędów.

    Poza tym, budując e-commerce, trzeba wziąć pod uwagę solidny rozkład kategorii i podkategorii. Ma to wpływ nie tylko na nawigację po sklepie w poszukiwaniu odpowiedniego produktu, ale także pozycjonowanie na konkretne słowo kluczowe.

    Korzyści, jakie płyną z pozycjonowania Magento

    Wszystkie działania dotyczące SEO oraz optymalizacji Magento mają na celu uzyskać jak najwyższą pozycję w wynikach wyszukiwania. Wtedy jest większa szansa na to, że użytkownik trafi właśnie na Twój sklep i Twoje produkty.

    Sprawdź, jakie korzyści płyną z pozycjonowania dla Twojego biznesu.

    Większy ruch to większa szansa na zakup produktu

    Pozycjonowanie sklepu Magento ma przełożyć się na dotarcie do potencjalnych klientów, czyli określonej grupy odbiorców dla Twojej branży.

    Kiedy strona internetowa będzie bardziej widoczna w sieci, zacznie spływać na nią większy ruch. To zwiększa szansę na zakup produktu, a co za tym idzie – rozwój firmy i zysk. Jest to główny cel pozycjonowania sklepu internetowego Magento. Nieco inaczej będą więc wyglądać działania SEO dla portalu informacyjnego czy bloga poradnikowego.

    korzyści z pozycjonowania Magento

    Źródło: Monstera / pexels.com

    Skuteczne pozycjonowanie sklepów internetowych opartych o Magento to z pewnością lepsza widoczność w sieci, dlatego łatwiej będzie Ci pokonać konkurencję. Zyskując stabilną pozycję na rynku, możesz odnieść jeszcze większy sukces w biznesie online.

    Sklep atrakcyjny dla klienta

    Jeśli zadbasz o elementy, które pośrednio lub bezpośrednio wpływają na pozycjonowanie sklepu Magento, zyskasz atrakcyjną stronę internetową. Przykładowo będą to aspekty wizualne, szybsze ładowanie się witryny czy komfortowe przeglądanie sklepu na telefonie.

    Treść na stronie powinna być unikalna i atrakcyjna dla użytkownika, a także nasycona słowami kluczowymi. Dzięki temu zyskasz też tekst, który będzie zachęcać do zakupu.

    Rozwój innych działań marketingowych

    Większy ruch na Twojej stronie internetowej to duży potencjał, który warto wykorzystać. Możesz zatem stosować inne techniki marketingowe, aby zachęcić ich do zakupu produktu czy też usługi. To też świetna szansa, aby budować bazę leadów sprzedażowych, które przydadzą Ci się do prowadzenia konkretnych kampanii. Przykładowo, sklep z materiałami wykończeniowymi do domu może proponować darmowego e-booka z poradami, jak przygotować się do remontu. Wypełniając formularz, klient pozostawia swojego e-maila, a w zamian za to dostaje sporo cennych informacji. Listę osób, które pobrały darmowego e-booka można później wykorzystać do działań marketingowych, oczywiście jeśli wyrazili na to zgodę.

    działania marketingowe na stronie

    Źródło: fauxels / pexels.com

    Wybór agencji do pozycjonowania Magento

    Pozycjonowanie to rozległa dziedzina, na którą składa się praca specjalistów SEO, copywriterów i programistów. Nie każdy przedsiębiorca ma na to czas, a także odpowiednie zasoby wiedzy i niezbędne narzędzia. Podpowiemy Ci, na co szczególnie zwrócić uwagę, kiedy chcesz podjąć współpracę z agencją SEO.

    Firmy z polecenia, tak jak w innych branżach, mogą okazać się strzałem w dziesiątkę. Masz pewność, że wybrany specjalista ma na swoim koncie tego typu działania i przyniosły one efekt. Weź też pod uwagę agencję SEO lub freelancera, który zajmował się lub specjalizuje się w pozycjonowaniu sklepu Magento. Bez znajomości tej platformy może być problem z prowadzeniem skutecznych kroków w kierunku rozwoju firmy.

    Zwróć też uwagę, czy firma, z którą chcesz współpracować, ma na swoim koncie dobrej jakości treść. Niełatwo tu o popełnienie najgorszego z błędów, czyli pozycjonowanie sklepu Magento w oparciu o skopiowane teksty od konkurencji albo producenta.

    Współpraca z agencją SEO wymaga podjęcia pewnych decyzji, np. co do sposobu rozliczania się. Można oczywiście wziąć pod uwagę płatność za ruch, co jest z pozoru opłacalne. Jednak generowanie sztucznie napędzanych użytkowników na Twoją stronę internetową jeszcze nie jest gwarancją zakupu, a co za tym idzie, zysku Twojej firmy. Jeśli dodatkowo będzie to związane z niedozwolonymi technikami, nie będziesz mógł liczyć na wysoką pozycję w Google. Alternatywą dla rozliczania się za ruch jest abonament albo płatność za osiągnięcie określonych celów. Dzięki temu inwestycja w pozycjonowanie Magento może się szybko zwrócić.

    Warto też zadbać o to, aby agencja dostarczała Ci regularnie raporty. Bez określenia celu i jego weryfikacji, trudno będzie stwierdzić, jak wygląda rozwój e-commerce.

    Na co uważać, pozycjonując sklep na Magento?

    Nieuczciwe praktyki stosowane przez agencję SEO to niestety ciemna strona branży marketingowej. Konsekwencją może być nawet zbanowanie witryny, co jest ogromną stratą dla firmy, która opiera swój biznes na działaniach online w danej domenie. Techniki stosowane w celu manipulowania pozycją w Google nazywają się Black Hat SEO. Właśnie dlatego, jeśli konkretna agencja obiecuje Ci miejsce w TOP5 w błyskawicznym czasie, powinna Ci się zapalić lampka ostrzegawcza.

    Dbanie o SEO to przede wszystkim znalezienie złotego środka pomiędzy atrakcyjną i wartościową stroną dla użytkownika a strategią słów kluczowych. To też ciągła optymalizacja sklepu internetowego, aby dopasować go do potrzeb potencjalnych klientów.

    Postaw na współpracę z profesjonalistami. Zacznij działać jak najszybciej, bo Twoja konkurencja nie śpi.

    Pozycjonowanie sklepu Magento — pełen sukces w sieci?

    Jak już wiesz, pozycjonowanie to proces długofalowy i czasochłonny. Nikt nie da pewności, że po pół roku Twój sklep internetowy na tyle się wybije w wyszukiwarce, że pokona całą konkurencję. Miejsce w rankingu jest uzależnione od wielu czynników i zmiennych algorytmów Google. Większy ruch na stronie to jeszcze nie gwarancja większych zysków. Warto potraktować jednak pozycjonowanie Magento jako inwestycję, która może się zwrócić. To proces, nad którym pracują specjaliści przez wiele długich godzin. Ciągła analiza danych, testy A/B, udoskonalanie procesów sprzedażowych, praca nad treścią i wyciąganie wniosków – to także jest kluczowe.

    Jeśli działania będą prowadzone przez osoby z odpowiednią wiedzą, doświadczeniem i narzędziami, inwestycja w pozycjonowanie się zwróci. Weź też pod uwagę to, że biznes online rządzi się swoimi prawami. Brak widoczności w sieci, prowadzenie e-commerce jest właściwie nieopłacalne.

    Zastanawiasz się pewnie, w jakich przypadkach pozycjonowanie Magento jest wskazane. Tak naprawdę nie ma na to jednoznacznej odpowiedzi, bo każdy biznes można oprzeć na długofalowych działaniach, które mają przełożyć się na zysk. Oto kilka przykładów, w których warto szczególnie pomyśleć o strategii SEO: rozpoczynasz swój biznes online i nie wiesz, od czego zacząć; masz już sklep internetowy i produkty, ale brakuje ruchu; klienci pojawiają się w Twoim sklepie sporadycznie; od jakiegoś czasu ruch na stronie internetowej jest na takim samym poziomie i nie ma widocznego progresu; ruch gwałtownie spadł; użytkownicy trafiają na stronę internetową z innych źródeł niż wyszukiwarka Google; brakuje Ci informacji o tym, skąd pojawiają się Twoi klienci w sklepie, aby jeszcze lepiej dopracować strategię sprzedaży.

    Pozycjonowanie to ważna dziedzina, ale tuż obok niego można promować sklep w social mediach, prowadzić kampanie produktowe w Google Merchant Center czy współpracować z influencerami.

    Ruch organiczny to jednak potężna część biznesu online, której nie warto lekceważyć. Reklama może zniknąć błyskawicznie, a stabilna pozycja na rynku i rozpoznawalność w sieci pozostaje na dłużej. Trzeba jednak cały czas być czujnym, a najlepiej postawić na współpracę z profesjonalistami.

    ile trwa proces pozycjonowania

    Źródło: GDJ / pexels.com

    OCEŃ TXT

    Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.

    Darmowa konsultacja

      Zastanawiasz się
      dlaczego Twoja strona
      NIE SPRZEDAJE?
      Umów się na bezpłatną konsultację SEO i dowiedz się, jak możemy poprawić Twoje wyniki sprzedażowe.
      Rozpocznij chat
      Zamów rozmowę

        Chcesz poznać
        ofertę?
        Skontaktujemy się z Tobą w ciągu kilku minut! Jesteśmy dostępni w dni robocze w godzinach 9-15.
        Niestety aktualnie nasz konsultant nie jest dostępny. Skontaktujemy się z Tobą w godzinach otwarcia biura.
        Wyrażam zgodę na przetwarzanie moich danych osobowych przez ICEA SPÓŁKA Z OGRANICZONĄ ODPOWIEDZIALNOŚCIĄ w celu nawiązania kontaktu. Więcej w Polityce prywatności.