Pozycjonowanie lokalne

Pozycjonowanie lokalne

Darmowy audyt seo

    Zastanawiasz się
    dlaczego Twoja strona
    NIE SPRZEDAJE?
    Umów się na bezpłatną konsultację SEO i dowiedz się, jak możemy poprawić Twoje wyniki sprzedażowe.

    Jeśli Twoja firma fizycznie działa w określonym obszarze geograficznym, prawdopodobnie bardzo chcesz wiedzieć, czym jest pozycjonowanie lokalne i jak ten rodzaj SEO może pomóc Twojej firmie uzyskać większą sprzedaż i zachęcić nowych klientów do korzystania z usług. Sprawdź nasze wskazówki dotyczące optymalizacji widoczności firmy w Google pod dane miasto.

    Pozycjonowanie lokalne skupia się na pozyskiwaniu widoczności dla lokalnych zapytań w wyszukiwarce. Coraz więcej użytkowników szuka sklepów i firm blisko swojego miejsca pobytu. Dobrym przykładem biznesu, dla którego lokalne SEO będzie ważne, jest np. siłownia. Każdy chce znaleźć taką, która będzie blisko jego pracy, domu lub czasowego miejsca zamieszkania. Już od długiego czasu Google doskonale zdaje się rozumieć ten trend, w związku z czym oferuje coraz bardziej spersonalizowane, trafne wyniki wyszukiwania w odniesieniu do lokalizacji użytkownika w momencie wprowadzenia jego zapytania.

    Prawda jest taka, że ​​obecnie pozycjonowanie lokalne i optymalizacja są niezbędne dla wszystkich rodzajów firm, które mają biura lub lokale fizyczne. Będą one mogły bowiem promować swoją lokalną działalność w Internecie i pojawiać się w wyszukiwaniach użytkowników znajdujących się w pobliżu.

    Pozycjonowanie lokalne, a miasto — jak ważne dla firm jest SEO lokalne?

    Pozycjonowanie lokalne to zestaw technik mających na celu zwiększenie widoczności strony internetowej na podstawie lokalizacji przeprowadzanych wyszukiwań. Celem tego działania jest zatem, aby firma, która prowadzi fizyczną działalność handlową lub obsługuje określony obszar geograficzny, została znaleziona przez klientów z tego obszaru.

    Rozwiń

    Czym jest pozycjonowanie lokalne?

    Pozycjonowanie lokalne pozwala zwiększyć widoczność strony danej firmy w obszarze geograficznym, w którym ona działa.

    Gdy użytkownik szuka produktu lub usługi, 3 firmy z najlepszym pozycjonowaniem lokalnym pojawiają się na górze SERP. Jeśli Twoja firma znajdzie się w tych wynikach, to znaczy, że strategia pozycjonowania na dane miasto jest dobra. W przeciwnym razie będziesz musiał popracować nad pozycjonowaniem swojej lokalnej firmy, a tym samym skupić się na kwestii pozyskiwania klientów oraz większej liczby wartościowych leadów.

    Rozwiń

    Pozycjonowanie lokalne firmy - zalety

    Dobre pozycjonowanie lokalne pomoże Ci wyróżnić się wśród firm z tego samego obszaru geograficznego, zapewniając Twojej firmie następujące korzyści.

    Większą widoczność w Google Maps — jeśli dzięki agencji SEO Twoja działalność osiągnie dobre wyniki w lokalnych wyszukiwaniach, jedną z konsekwencji tego będzie zwiększenie widoczności na mapie Google. Bycie widocznym jest ważne, ponieważ dostarcza użytkownikowi informacji o dokładnej lokalizacji firmy.

    Rozwiń

    Jak działa pozycjonowanie lokalne?

    Ważnym celem dla każdej firmy jest pojawienie się w pierwszych wynikach wyszukiwań związanych z jej działalnością. Jednak prawdziwym wyzwaniem jest pozycjonowanie strony internetowej marki, która znajduje się w dużym mieście.

    Rozwiń

    Jak zadbać o lokalne pozycjonowanie strony?

    Jeśli chodzi o pozycjonowanie regionalne, szczegóły naprawdę mają znaczenie. Dlatego najpierw należy poznać swoją lokalną konkurencję oraz jej strategię SEO, by stworzyć własną w swoim sektorze działalności. W tym celu należy wykorzystać odpowiednie oprogramowanie, które będzie w stanie kontrolować częstotliwość pojawiania się wyników z Google Maps dla wszystkich fraz kluczowych. Celem tej analizy będzie w pierwszej kolejności potwierdzenie faktu, że lokalne SEO powinno stać się częścią Twojej strategii pozycjonowania. Następnie należy przeprowadzić badanie dotyczące danego regionu, konkurencji, a także jakości optymalizacji Twojej witryny pod kątem SEO.

    Rozwiń

    Pozycjonowanie lokalne a GMF

    Podstawą każdej poważnej lokalnej strategii SEO jest Google Moja Firma. Dzięki tej stronie będziesz mógł łatwo wyróżnić nazwę swojej firmy, rodzaj działalności, zdjęcia, opinie klientów, godziny otwarcia, a nawet ustawić jej lokalizację w mapach Google.

    Rozwiń

    Przyszłość pozycjonowania lokalnego

    Główną zaletą pracy w ramach pozycjonowania lokalnego jest fakt, że jest to inwestycja długoterminowa. W ciągu najbliższych kilku lat pozycjonowanie w Google na dane miasto będzie tylko zyskiwać na znaczeniu. Z jednej strony dlatego, że Google dąży do jak najlepszego dopasowywania wyników do zapytań użytkowników poszukujących konkretnych odpowiedzi, a z drugiej dlatego, że coraz więcej korzystać będą oni z urządzeń mobilnych.

    Rozwiń

    Jak uzyskać dobrą pozycję w lokalnych wynikach wyszukiwania?

    Poniżej przedstawiamy kilka porad, które pomogą Ci jeszcze lepiej popracować nad pozycjonowaniem firmy na dane miasto.

    Rozwiń

    Podstawa lokalnego SEO: GMF

    Opracowany przez Google katalog online oferuje wszystkim firmom i organizacjom możliwość tworzenia własnych wizytówek, zasilania Grafu wiedzy i Map Google.

    Rozwiń

    Jak zoptymalizować swoją wizytówkę w GMF?

    GMF to profil biznesowy, który wyświetlają mapy Google. Ta swego rodzaju wizytówka będzie widoczna zarówno dla klientów znajdujących się blisko lokalu, jak i dla tych, którzy bezpośrednio będą chcieli wyszukać Twoją firmę, jej lokalizację lub zechcą do niej dotrzeć.

    Rozwiń

    Twórz geolokalizowane treści na swojej stronie internetowej

    Ostatnią ważną podpowiedzią dotyczącą procesu, jakim jest optymalizacja strony według lokalnego SEO, jest publikacja geolokalizowanych treści na Twojej witrynie. Jednak najpierw musisz sprawdzić, w jakiej z dwóch sytuacji się znajdujesz.

    Rozwiń

    Analityka, czyli jak sprawdzić, czy pozycjonowanie stron lokalne działa?

    Jak zmierzyć skuteczność wszystkich podjętych działań, takich jak optymalizacja wizytówki Google Moja Firma, a także działań przeprowadzonych na stronie internetowej? Jak już wspominaliśmy, liczą się opinie użytkowników, linkowanie wewnętrzne, a także wiele innych czynników mających wpływ na SERP.

    Rozwiń

    Pozycjonowanie stron - kilka dodatkowych wskazówek

    Niezależnie od tego, czy jesteś rzemieślnikiem, handlowcem, czy wykonujesz wolny zawód lub też prowadzisz sklep stacjonarny, musisz nie tylko przywiązywać dużą wagę do swojej widoczności w Internecie, ale także do lokalnego SEO. Wyżej omówiliśmy już większość najważniejszych aspektów związanych z procesem, jakim jest pozycjonowanie stron na dane miasto. Co jeszcze warto wiedzieć i o czym pamiętać?

    Rozwiń
    OCEŃ TXT

    Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.

    Darmowa konsultacja

      Zastanawiasz się
      dlaczego Twoja strona
      NIE SPRZEDAJE?
      Umów się na bezpłatną konsultację SEO i dowiedz się, jak możemy poprawić Twoje wyniki sprzedażowe.