Pozycjonowanie lokalne

Pozycjonowanie lokalne

Darmowy audyt seo

    Zastanawiasz się
    dlaczego Twoja strona
    NIE SPRZEDAJE?
    Umów się na bezpłatną konsultację SEO i dowiedz się, jak możemy poprawić Twoje wyniki sprzedażowe.

    Jeśli Twoja firma fizycznie działa w określonym obszarze geograficznym, prawdopodobnie bardzo chcesz wiedzieć, czym jest pozycjonowanie lokalne i jak ten rodzaj SEO może pomóc Twojej firmie uzyskać większą sprzedaż i zachęcić nowych klientów do korzystania z usług. Sprawdź nasze wskazówki dotyczące optymalizacji widoczności firmy w Google pod dane miasto.

    Lokalne pozycjonowanie strony skupia się na pozyskiwaniu widoczności dla lokalnych zapytań w wyszukiwarce. Coraz więcej użytkowników szuka sklepów i firm blisko swojego miejsca pobytu. Już od długiego czasu Google doskonale zdaje się rozumieć ten trend, w związku z czym oferuje coraz bardziej spersonalizowane, trafne wyniki wyszukiwania w odniesieniu do lokalizacji użytkownika w momencie wprowadzenia jego zapytania.

    Pozycjonowanie lokalne, a miasto - jak ważne dla firm jest SEO lokalne?

    Proces pozycjonowania lokalnego to zestaw technik mających na celu zwiększenie widoczności strony internetowej na podstawie lokalizacji przeprowadzanych wyszukiwań.

    Mimo że 46% wszystkich wyszukiwań w Google ma charakter lokalny, ponad połowa firm nie ma wizytówki Google Moja Firma. Jeśli Twój biznes także jeszcze nie skorzystał z benefitów lokalnego pozycjonowania, dowiedz się, jakie czynniki biorą pod uwagę wyszukiwarki.

    Badanie przeprowadzone przez Google wykazało, że 4 na 5 zapytań dotyczących usług lub produktów dotyczą zapytań lokalnych. Ponadto duża część internautów przeprowadzających tego typu wyszukiwanie odwiedzi sklep stacjonarny tego samego dnia. Dlatego nieobecność w lokalnych wynikach wyszukiwania wiąże się z ryzykiem utraty klientów.

    Na co wpływa lokalne SEO?

    Po pierwsze, dzięki wdrożeniu pozycjonowania na konkretne miasto, Twoja firma będzie widoczna nie tylko w wynikach Google, lecz także w Google Maps.

    Po drugie, będzie to miało wpływ na Graf Wiedzy Google, który jest zbiorem informacji zgromadzonych przez wyszukiwarkę i jeśli będzie to wyszukiwanie lokalne, będzie czerpać dane np. z Google Moja Firma, aby wzbogacić wyniki o szczegóły, którymi może być zainteresowany użytkownik.

    Wreszcie „klasyczne” wyniki wyszukiwania są również modyfikowane w przypadku wyszukiwania lokalnego. Tym samym, odpowiedź Google na zapytanie użytkownika będzie różna w zależności od położenia geograficznego.

    Czym jest pozycjonowanie lokalne?

    Pozycjonowanie lokalne pozwala zwiększyć widoczność strony danej firmy w obszarze geograficznym, w którym ona działa.

    Gdy użytkownik szuka produktu lub usługi, 3 firmy z najlepszym pozycjonowaniem lokalnym pojawiają się na górze SERP. Jeśli Twoja firma znajdzie się w tych wynikach, to znaczy, że strategia pozycjonowania na dane miasto jest dobra.

    Pozycjonowanie lokalne pojawiło się w 2006 roku, a w ostatnich latach stało się niezwykle ważnym elementem optymalizacji witryn pod wyszukiwarki. Lokalne SEO to prawdziwa szansa dla małych i średnich przedsiębiorstw, a także dużych firm, które mają wiele oddziałów lokalnych. Pozycjonowanie zależne od położenia geograficznego jest dziś jeszcze bardziej istotne dzięki geolokalizacji, którą wykorzystują nowoczesne urządzenie, takie jak smartfon, tablet, laptop.

    Według badania przeprowadzonego przez Google 25% codziennych zapytań zawiera elementy geolokalizacji. Z kolei połowa lokalnych wyszukiwań przyczynia się do wizyty konsumenta w stacjonarnym sklepie/oddziale firmy w ciągu 24 godzin.

    Wywoływanie wyników lokalnych w SERP

    Jeśli wpiszesz żądanie zawierające miejsce, algorytm wyszukiwarki zrozumie, że żądasz usługi SEO w danym mieście. Wyszukiwarka Google uwzględni także geolokalizację Twojego telefonu komórkowego, komputera lub tabletu.

    Kiedy przeprowadzasz wyszukiwanie w Google, Twoja lokalizacja jest brana pod uwagę, dzięki czemu wyniki są tak trafne.

    Aby przeanalizować swoją pozycję w SERP i zasymulować lokalizację, możesz użyć narzędzia I Search From. Aby śledzić swoje pozycjonowanie lokalne w SERP według lokalizacji i typu urządzenia, możesz użyć narzędzia SEMrush Position Tracking. Oferuje ono nawet wyszukiwanie ukierunkowane na dany kod pocztowy. To narzędzie pozwoli Ci też sprawdzić, czy Twoja strona WWW generuje SERP dla słów kluczowych, które Cię interesują.

    Zapytania użytkowników

    Jeśli nie pracujesz nad lokalnym SEO, masz bardzo małe szanse na pojawienie się w SERP i dotarcie do potencjalnych użytkowników. Doprowadzi to do setek, jeśli nie tysięcy utraconych klientów. To ogromna strata dla Twojej firmy! Dodatkowo lokalne wyniki wyszukiwania są bardzo szczegółowe i generują ruch, który przekłada się na odwiedziny na Twojej stronie lub w fizycznie istniejącym lokalu.

    Pozycjonowanie lokalne firmy - zalety

    Dobre pozycjonowanie lokalne pomoże Ci wyróżnić się wśród firm z tego samego obszaru geograficznego, zapewniając Twojej firmie następujące korzyści.

    Większą widoczność w Google Maps — bycie widocznym jest ważne, ponieważ dostarcza użytkownikowi informacji o dokładnej lokalizacji firmy.

    Wzrost potencjalnych klientów — dobrym pomysłem jest promowanie swojego lokalnego biznesu za pomocą kampanii reklamowych na Facebooku, ponieważ pozwoli Ci to również skoncentrować się na wąskim obszarze geograficznym wpływów.

    Wzrost ruchu w sieci — odpowiednio zoptymalizowane SEO lokalne pomoże Ci uzyskać ruch do witryny, a także poinformuje użytkowników i klientów o istnieniu Twojej marki.

    Poprawa wizerunku marki — pojawienie się wśród firm o najlepszym pozycjonowaniu lokalnym zapewni Twojej firmie rozgłos, a wizerunek Twojej marki na tym skorzysta.

    Wysoki zwrot inwestycji — bardzo szybko przekonasz się, że inwestowanie w lokalne pozycjonowanie zwróci się szybciej niż w przypadku innych mediów marketingu cyfrowego.

    Większe wyróżnienie się niż w przypadku SEO „globalnego” — w przypadku pozycjonowania lokalnego Google używa innego algorytmu niż w przypadku SEO globalnego. Osiągnięcie większej widoczności lokalnej jest łatwiejsze, ponieważ jest mniejsza konkurencja w danym obszarze geograficznym.

    Wzrost Twojej konkurencyjności oraz sprzedaży (o ile Twoja witryna i sprzedawane produkty są dobre).

    Jak działa pozycjonowanie lokalne?

    Lokalna widoczność Twojej firmy w organicznych wynikach wyszukiwania będzie zależeć od kilku kryteriów: odległość, trafność, ocena/opinia.

    Jak zadbać o lokalne pozycjonowanie strony? Najpierw należy poznać swoją lokalną konkurencję oraz jej strategię SEO, by stworzyć własną w swoim sektorze działalności. Celem tej analizy będzie w pierwszej kolejności potwierdzenie faktu, że lokalne SEO powinno stać się częścią Twojej strategii pozycjonowania. Następnie należy przeprowadzić badanie dotyczące danego regionu, konkurencji, a także jakości optymalizacji Twojej witryny pod kątem SEO.

    Popracuj nad ogólną strategią SEO

    Zacznij od Twojej witryny — powinna być dobrze zoptymalizowana. Po pierwsze, musi być przyjazna użytkownikom, którzy ją odwiedzają. Ten aspekt jest fundamentalny i wymaga stworzenia dobrej architektury. Następnie rozważ regularne tworzenie odpowiednich treści. Na koniec zabezpiecz witrynę za pomocą protokołu HTTPS.

    Twoja witryna musi być responsywna i przyjazna dla urządzeń mobilnych

    W dzisiejszych czasach dobre strony internetowe są projektowane zgodnie z ideą „mobile first”, według której to właśnie telefony komórkowe mają być traktowane jako ważniejsze urządzenia do przeglądania witryn. Ponadto 30% wyszukiwań z tego typu urządzeń ma charakter lokalny. Treści na stronie muszą więc dopasowywać się do urządzenia używanego do przeglądania. Konieczna jest również optymalizacja szybkości ładowania się witryny i jej podstron.

    Uzyskaj lokalne linki do swojej witryny

    Jeśli chodzi o pozycjonowanie lokalne sklepu internetowego pod konkretne miasto, Google bierze pod uwagę wiele czynników związanych z konkretną lokalizacją. Najlepiej więc uzyskać lokalne backlinki i ustalić strategię link buildingu lokalnego.

    Link zwrotny odnosi się do Twojej witryny. Ważne jest również, aby w celu poprawy pozycjonowania lokalnego wykorzystywać odpowiednie frazy kluczowe, takie jak nazwa miasta lub dzielnicy.

    Aby uzyskać lokalne linki zwrotne, możesz przejść do katalogów zawierających listę różnych zakładów według lokalizacji. Aby uzyskać wzmianki i lokalne linki zwrotne, możesz również zwrócić się do lokalnych gazet, skontaktować z wpływowymi osobami związanymi z działalnością, którą prowadzisz, stowarzyszeniami, a nawet spróbować pozyskać wzmianki na stronach serwisów informacyjnych, takich jak urząd miasta, biuro turystyczne itp.

    Pozycjonowanie lokalne a GMF

    Podstawą każdej poważnej lokalnej strategii SEO jest Google Moja Firma. Dzięki tej stronie będziesz mógł łatwo wyróżnić nazwę swojej firmy, rodzaj działalności, zdjęcia, opinie klientów, godziny otwarcia, a nawet ustawić jej lokalizację w mapach Google.

    Pierwszą rzeczą, od której należy zacząć, jest utworzenie strony GMF. Następnie upewnij się, że wypełniłeś i zoptymalizować tę stronę. Wreszcie konieczna jest jej regularna aktualizacja.

    Kryteria lokalnej trafności

    Aby algorytm Google umieścił firmę w Google Maps i w wynikach lokalnych wyszukiwań, najważniejszym kryterium jest oczywiście lokalizacja Twojego punktu sprzedaży. Ważne jest także, by w GMF wybrać odpowiednią kategorię dla swojej firmy (jak najbardziej precyzyjną). Jeśli wybierzesz ją nieprawidłowo, Google poinformuje Cię o tym, wysyłając alerty dotyczące konieczności aktualizacji tego parametru.

    Poza kategoriami należy też poważnie potraktować wypełnienie wszystkich pól w wizytówce Google, dzięki którym algorytm i użytkownicy będą mieć więcej informacji dotyczących Twojej działalności.

    Każdy z Twoich punktów sprzedaży powinien mieć również osobną dedykowaną stronę w GMF. Jeśli masz kilka podmiotów na danym terytorium, unikaj podawania wyłącznie strony głównej Twojej witryny.

    Popracuj nad opisem każdej ze swoich placówek. Oczywiście, jeśli chodzi o treść, korzystaj ze złotych zasad SEO.

    Niezwykle ważne jest także zadbanie o zebranie opinii klientów, które z pewnością zwiększą reputację sklepu/punktu/marki. Każda recenzja Twojej firmy powinna dostać odpowiedź.

    Opinie klientów: poprawa lokalnego SEO

    Pamiętaj, że algorytm uwzględnia zarówno ilość recenzji, jak i przyznaną ocenę. Jeśli niektóre opinie okażą się negatywne, zachowaj spokój. Ważne, aby odpowiadać na recenzje klientów, zarówno pozytywne, jak i negatywne i zawsze wykazywać profesjonalną postawę.

    Jeśli założyłeś wizytówkę GMF, musisz być również obecny w katalogach firm z recenzjami. Uzyskanie pozytywnych recenzji np. na TripAdvisor pomoże poprawić Twoją widoczność.

    Portale społecznościowe

    Obecność w mediach społecznościowych może znacznie poprawić lokalne pozycjonowanie Twojej firmy. Najpierw postaraj się zdefiniować, które z sieci społecznościowych pozwolą Ci osiągnąć Twój cel. Następnie zacznij od założenia profilu, jeśli jeszcze tego nie zrobiłeś, poświęć trochę czasu na jego wypełnienie. Zadbaj także o atrakcyjne treści na swojej stronie i zbierz społeczność wokół swoich produktów lub usług.

    Warto dodać, że często portale social media mają własne wewnętrzne wyszukiwarki. Dlatego też, gdy użytkownik Twittera lub Facebooka wprowadzi zapytanie, dobrze, jeśli Twoja firma będzie odpowiednio wypozycjonowana.

    Przyszłość pozycjonowania lokalnego

    Główną zaletą pracy w ramach pozycjonowania lokalnego jest fakt, że jest to inwestycja długoterminowa. W ciągu najbliższych kilku lat pozycjonowanie w Google na dane miasto będzie tylko zyskiwać na znaczeniu. Z jednej strony dlatego, że Google dąży do jak najlepszego dopasowywania wyników do zapytań użytkowników poszukujących konkretnych odpowiedzi, a z drugiej dlatego, że coraz więcej korzystać będą oni z urządzeń mobilnych.

    Jak uzyskać dobrą pozycję w lokalnych wynikach wyszukiwania?

    Przede wszystkim musisz wyraźnie komunikować, czym dokładnie zajmuje się Twój lokalny biznes i jak najdokładniej zdefiniować swoją branżę. Jeśli tego nie zrobisz, firma nie będzie zaklasyfikowana do konkretnego sektora działalności, co spowoduje problemy w postaci braku wiedzy na temat konkurencji, a Twoje lokalne SEO nie będzie działać prawidłowo.

    W lokalnej strategii pozycjonowania bardzo ważne jest określenie lokalizacji geograficznej Twojej firmy, aby konkurować tylko z firmami z konkretnego regionu.

    Wiedza o tym, do kogo skierowany jest Twój produkt lub usługa, jest podstawą. Ponadto słowa kluczowe, których użyjesz, będą mieć ogromny wpływ na Twoje lokalne pozycjonowanie.

    Do wcześniej wyszukiwanych słów kluczowych dodaj parametr lokalizacji. W ten sposób poprawisz swoją pozycję dla tego typu wyszukiwań lokalnych.

    Ponadto powinieneś dokonać analizy konkurencji. Pomoże Ci to wiedzieć, jak działa, a tym samym, w których punktach jest ona lepsza lub gorsza od Twojej firmy. Bez wątpienia pomoże Ci to w pracy nad lokalnym SEO dla Twojego biznesu i WWW.

    Miej świadomość zasobów, jakimi dysponuje Twoja firma do pracy nad pozycjonowaniem lokalnym. Przeanalizuj lub określ swój budżet, narzędzia, z których będziesz musiał skorzystać, czas potrzebny na osiągnięcie wyników itp. Aby proces pozycjonowania lokalnego okazał się skuteczny, będziesz musiał zadać o stałą publikację aktualnych treści. Mogą to być, na przykład, wiadomości, nowości, przedstawienie nowej oferty, katalogu firm itp.

    Zadbaj o SEO na swojej stronie (On-page SEO)

    Odpowiednia optymalizacja strony internetowej jest niezbędna, jeśli chcesz, aby Twoja firma była widoczna lokalnie (ale także globalnie). Tak naprawdę, pozycjonowanie lokalne on-site powinno być pierwszym krokiem w pracy SEO lokalnego. Ten etap składa się z wielu aspektów, o których należy pamiętać.

    Zacznij od audytu strony i przeprowadzenia analizy SEO. To pozwoli Ci wywnioskować, które praktyki już wprowadzone na Twojej stronie są dobre, a które złe.

    Upewnij się, że Twoja witryna jest odpowiednia dla urządzeń mobilnych i korzysta z responsywnego projektu. Większość wyszukiwań w Internecie odbywa się na smartfonach, zwłaszcza w przypadku wyszukiwań lokalnych. Witryny dostosowane do komórek mają większe szanse pojawiać się w najpopularniejszych wynikach wyszukiwania, lokalnych lub globalnych. Czas ładowania jest również ważnym czynnikiem, który należy rozważyć w lokalnej strategii SEO. Narzędzie PageSpeed ​​Insights pozwoli Ci przeanalizować czas wczytywania stron na urządzeniach mobilnych i stacjonarnych.

    Na pozycjonowanie regionalne Twojej witryny mają wpływ następujące elementy: tagi (możesz uwzględnić w nich swoją pozycję geograficzną); NAP (nazwa, adres, telefon); gęstość słów kluczowych (nie można stosować „keyword stuffing”, czyli nadmiernego używania fraz); nagłówki Hn (H1 odpowiada najważniejszym treściom i H6 najmniej ważnym – mają wpływ na pozycjonowanie lokalne, ponieważ uczestniczą w semantycznej spójności różnych stron).

    Podstawa lokalnego SEO: GMF

    Opracowany przez Google katalog online oferuje wszystkim firmom i organizacjom możliwość tworzenia własnych wizytówek, zasilania Grafu wiedzy i Map Google.

    Tworząc swoją wizytówkę, będziesz mógł wprowadzić różne informacje o swojej działalności: nazwę firmy, godziny pracy, opis, witrynę internetową, dane kontaktowe, zdjęcia itp.

    Dzięki najnowszym aktualizacjom możesz tworzyć posty w swoim profilu, wstawiając na przykład zdjęcie, opis i CTA. Posty te są automatycznie wyświetlane w organicznych wynikach wyszukiwania i pozwalają wyróżnić różne wiadomości dotyczące Twojej firmy. Połączone z GMF Mapy Google są niezbędne do lokalnego pozycjonowania swojego biznesu i nie ma możliwości modyfikowania informacji wyświetlanych w mapach bez założenia własnej wizytówki.

    Dzięki pozycjonowaniu lokalnemu wiele firm może czerpać korzyści z dobrej widoczności w Google czy też innych wyszukiwarkach internetowych.

    Stworzenie wizytówki GMF jest okazją do wygenerowania widoczności i zwiększenia potencjalnych obrotów firmy.

    Jak zoptymalizować swoją wizytówkę w GMF?

    GMF to profil biznesowy, który wyświetlają mapy Google. Ta swego rodzaju wizytówka będzie widoczna zarówno dla klientów znajdujących się blisko lokalu, jak i dla tych, którzy bezpośrednio będą chcieli wyszukać Twoją firmę, jej lokalizację lub zechcą do niej dotrzeć.

    Klienci mogą bezpośrednio wchodzić w interakcje z firmą, wpływać na jej autorytet i znaczenie.

    Najważniejsze ustawienia w GMF — jak je skonfigurować?

    Aby rozpocząć zakładanie profilu GMF, załóż konto Google. Następnie zaloguj się i wypełnij pola: podaj nazwę Twojej firmy; wybierz kategorię, która najlepiej opisuje działalność Twojego biznesu; podaj dane adresowe Twojego punktu stacjonarnego oraz czy oferujesz usługi klientom spoza tej lokalizacji; dane kontaktowe.

    Po zakończeniu rejestracji, w zależności od firmy, kolejnym etapem jest zwykle oczekiwanie na list weryfikacyjny. Dopóki nie zweryfikujesz swojej wizytówki, możesz ją edytować, ale nie zostanie ona opublikowana.

    Nazwa firmy

    Nazwa powinna być zgodna z rzeczywistą nazwą Twojej firmy – taką, jaką znają Twoi klienci, oraz taką, jaka pojawia się w Twojej witrynie sklepowej i materiałach. Powinna odzwierciedlać dokładną nazwę Twojej firmy, aby klienci mogli łatwo znaleźć Cię w Internecie. Możesz więc dodać słowo kluczowe, jeśli jest odpowiednie. Nie próbuj jednak dodawać nazwy miasta lub dzielnicy. Takie praktyki są karane. Jeśli zastosujesz optymalizację w pozostałej części wizytówki, nazwa marki wystarczy, aby wyróżnić Cię na pierwszej stronie w wyszukiwarce Google.

    Informacje i charakterystyka

    Następnie musisz podać informacje, takie jak numer telefonu, adres, godziny otwarcia, adres URL witryny i inne dodatkowe dane dotyczące Twojej firmy.

    Kategorie i usługi

    Jeśli nie wiesz dokładnie, które kategorie najlepiej dodać, zajrzyj na kategorie, których używa Twoja konkurencja. Dobrze jest także przy okazji zorientować się, jakie frazy ogólne lub frazy lokalne stosuje.

    Kategoria główna definiuje Twoją firmę lub usługę, a przypisanie kategorii drugorzędnych może rozszerzyć Twoje pozycjonowanie lokalne.

    Zdjęcia i filmy

    Obrazy odgrywają fundamentalną rolę w lokalnym SEO w zależności od rodzaju działalności, ponieważ dobre zdjęcia mogą być powodem konwersji lub wyróżnienia się na tle konkurencji.

    Zalecane jest jak najczęstsze aktualizowanie oryginalnych zdjęć oraz dodawanie do nich tytułów ze słowami kluczowymi. Warto także pamiętać, że muszą ważyć mniej niż 5 MB i powinny być w formacie 900 × 675.

    Można także dodawać filmy do swojej wizytówki. W tym przypadku, aby zwiększyć swoją widoczność, prześlij film o długości max. 30 sekund, o maksymalnym rozmiarze 100 MB i minimalnej rozdzielczości 720p.

    Publikacje i posty

    W wizytówce GMF jest opcja „Publikacje”, w której można umieścić najnowszy post, ofertę, aktualności, wydarzenia lub produkty.

    Najlepiej nie tylko publikować posty, ale także przedstawiać potencjalnym klientom swoją ofertę i reklamować usługi w celu nawiązania z nimi interakcji.

    Statystyki GMF

    Bezpośrednio na platformie GMF można uzyskać dostęp do różnych gromadzonych informacji i danych. Co jest wyjątkowo pomocne, do każdego zestawu danych dołączona jest notatka informacyjna lub link do pomocy Google, jeśli ktoś chciałby lepiej zrozumieć, co przedstawia dany parametr.

    Wypełnij wizytówkę GMF na 100%

    Jeśli Twoja wizytówka zawiera wszystkie możliwe dane dotyczące Twojego biznesu, z uwzględnieniem konkretnej lokalizacji, wyszukiwarka Google będzie bardziej zainteresowana umieszczeniem Cię w rankingu. Dodaj zdjęcia, filmy i wypełnij swoją stronę postami.

    Innym ważnym punktem w GMF są opinie otrzymane od klientów.

    Zarówno małe, duże, jak i średnie firmy zmagają się z problemem negatywnych opinii. Właściciele biznesów stale zastanawiają się, jak usunąć negatywne recenzje Google, które (jak im się wydaje) psują ich reputację. Lepiej odpowiedzieć na negatywną recenzję w Google, niż próbować ją usunąć wszelkimi sposobami. Niezwykle ważne jest korzystanie z opinii konsumentów. Odpowiednio sformułowana odpowiedź, która wskazuje na to, że cenisz każdą opinię i wyciągasz z niej wnioski, zrobi dobre wrażenie na Twoich klientach, a także na Google.

    Jak uzyskać pozytywne recenzje użytkowników?

    Recenzje są ogromnym współczynnikiem konwersji. Mają wpływ na pozycjonowanie lokalne. Jakie jednak powinny one być, aby wpłynąć na autorytet firmy w „oczach” Google? Różnorodność recenzji jest ważna, ponieważ to właśnie dzięki niej Google „wie”, że są naturalne.

    Liczy się nie tylko ilość, ale jakość i różnorodność opinii, tempo ich wzrostu, a także to, kiedy zostały dodane.

    Można trochę pomóc swojej firmie w otrzymywaniu recenzji. Dobrym pomysłem jest udostępnienie im kodu QR poprzez generator bezpośrednich linków Google Business Review. Możesz też wymieniać opinie z innymi firmami, a nawet je kupić, chociaż Google nie zaleca tej praktyki.

    Twórz geolokalizowane treści na swojej stronie internetowej

    Jeśli masz już zoptymalizowaną witrynę pod kątem SEO, musisz jedynie przerobić niektóre strony swojej witryny, w których uwzględnisz miasto, jego dzielnicę lub inny obszar, który obsługuje Twoja firma. Aby to zrobić, dodaj słowa kluczowe do treści znajdujących się na stronie, a także wpleć je w niektóre tytuły i w alt tagi obrazów/zdjęć.

    Jeżeli nie podjąłeś żadnych prac SEO na swojej witrynie, powinieneś wykonać analizę głównych fraz, a następnie wykorzystać je do budowania treści zamieszczanych na stronie. Inną techniką jest utworzenie osobnej strony dla każdego z Twoich punktów sprzedaży. Pomoże to wyszukiwarkom lepiej pozycjonować lokalne strony.

    Analityka, czyli jak sprawdzić, czy pozycjonowanie lokalne stron działa?

    Niezależnie od statystyk GMFa rozstrzygające są dane z Google Analytics i Google Search Console. Aby jednak uzyskać do nich dostęp, należy sparametryzować wszystkie adresy URL zawarte w profilu firmy Google Moja Firma w narzędziu Kreator adresów URL. Po wykonaniu tej czynności i biorąc pod uwagę, że narzędzia te mają łącznik w Google Data Studio, możliwe jest utworzenie wizualnego raportu jako podsumowania wszystkich danych.

    Pozycjonowanie lokalne stron SEO ma wielką moc. Prawda jest taka, że ​​nawet jeśli Twoja firma nie ma prawdziwej strony internetowej, dzięki GMF i zasadom lokalnego SEO może i tak pojawiać się na liście wyników wyszukiwania, zapewniając Ci klientów, a tym samym kapitał, który będziesz mógł w przyszłości zainwestować w stronę internetową i prace związane z jej optymalizacją pod wyszukiwarki.

    Jeśli zatem poświęcisz trochę czasu i pracy, możesz oczekiwać, że Twoja inwestycja zwróci się wielokrotnie.

    Pozycjonowanie stron - kilka dodatkowych wskazówek

    Wskazówka 1

    Większość zadowolonych klientów nie poświęca czasu na wystawienie pozytywnej opinii, podczas gdy niezadowoleni klienci zwykle właśnie to robią. Dobrze jest zatem tak szybko, jak to możliwe, zachęcić zadowolonych klientów do pozostawienia opinii.

    Wskazówka 2

    Staraj się regularnie publikować różnego rodzaju wartościowe treści: piękne zdjęcia, artykuły, opis nowej oferty itp. (zawsze z naciskiem na ich wysoką jakość!)

    Wskazówka 3

    Oferowanie rezerwacji bezpośrednio w Google Moja Firma to dobry sposób na wzniesienie się ponad konkurencję, ponieważ internauci dokonujący rezerwacji na stronie Google nie zobaczą strony konkurencji.

    Wskazówka 4

    Wyświetlanie menu lub oferty usług to dobry pomysł na rozszerzenie Google Moja Firma i zachęcenie internautów do szerszego zagłębienia się w to, co masz do zaproponowania. Co więcej, im bardziej rozbudowana będzie Twoja wizytówka, wyświetlająca się w mapach Google, tym więcej czasu na tej stronie spędzi potencjalny klient.

    Wskazówka 5

    Jeśli masz kilka punktów sprzedaży lub kilka odrębnych firm, dla każdej załóż osobną wizytówkę Google Moja Firma.

    Wskazówka 6

    Zadbaj o lokalne SEO poza swoją stroną!

    Zaleca się także pozyskiwanie wysokiej jakości linków z zewnętrznych witryn o silnym autorytecie i/ lub popularności. Tego typu działania poprawią i wzmocnią Twoją pozycję w organicznych wynikach wyszukiwania na tzw. zapytania lokalne.

    OCEŃ TXT

    Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.

    Darmowa konsultacja

      Zastanawiasz się
      dlaczego Twoja strona
      NIE SPRZEDAJE?
      Umów się na bezpłatną konsultację SEO i dowiedz się, jak możemy poprawić Twoje wyniki sprzedażowe.
      Rozpocznij chat
      Zamów rozmowę

        Chcesz poznać
        ofertę?
        Skontaktujemy się z Tobą w ciągu kilku minut! Jesteśmy dostępni w dni robocze w godzinach 9-15.
        Niestety aktualnie nasz konsultant nie jest dostępny. Skontaktujemy się z Tobą w godzinach otwarcia biura.
        Wyrażam zgodę na przetwarzanie moich danych osobowych przez ICEA SPÓŁKA Z OGRANICZONĄ ODPOWIEDZIALNOŚCIĄ w celu nawiązania kontaktu. Więcej w Polityce prywatności.