Pozycjonowanie IdoSell

Pozycjonowanie sklepu IdoSell

Darmowy audyt seo

    Zastanawiasz się
    dlaczego Twoja strona
    NIE SPRZEDAJE?
    Umów się na bezpłatną konsultację SEO i dowiedz się, jak możemy poprawić Twoje wyniki sprzedażowe.

    Planując strategię marketingową sklepu internetowego IdoSell, nie możesz zapominać o widoczności w sieci. Samo stworzenie od zera biznesu opartego o e-commerce, dobrej jakości produkty czy obsługę posprzedażową nie wystarczy. Aby zaistnieć w świecie online, potencjalni klienci muszą dowiedzieć się o Twoim sklepie internetowym. Wykorzystaj potencjał wyszukiwarki Google i wyprzedź swoją konkurencję. Sprawdź, na czym polega pozycjonowanie sklepu IdoSell.

    IdoSell - platforma do sprzedaży online

    IdoSell Shop, dawniej IAI-Shop, to platforma, która służy do prowadzenia sklepu online. Opracowana została przez polskich przedsiębiorców, którzy na rynku działają już od ponad 21 lat. IdoSell świetnie sprawdzi się zarówno dla mniejszych sklepów internetowych, jak i większych, bardziej rozbudowanych.

    Aby założyć sklep IdoSell, nie trzeba mieć dużej wiedzy na temat hostingu, domeny czy też programowania. Przedsiębiorca nie musi nawet mieć graficznego zacięcia, aby stworzyć funkcjonalną oraz intuicyjną stronę internetową. IdoSell ma w swojej ofercie gotowe miesięczne pakiety abonamentowe. Ich cena wynosi od kilkudziesięciu do kilkuset złotych, w zależności od stopnia zaawansowania strony internetowej. W każdej chwili można liczyć na wsparcie ze strony firmy, która zarządza Twoim e-commerce.

    e-commerce na IdoSell

    Źródło: Idosell

    IdoSell działa w oparciu o model Saas. Oznacza to, że wykupujesz gotową usługę – możesz obsługiwać swój sklep internetowy w zamian za comiesięczne opłaty. Dostajesz oprogramowanie do prowadzenia i zarządzania swoim e-commerce, za które trzeba regularnie płacić.

    Po ustaleniu formalności z firmą, wyborze wariantu abonamentu, podpisaniu umowy i zaprojektowaniu strony internetowej, czas na jej rozwój w sieci. Platformę zwaną dawniej IAI-Shop można łączyć z portalami aukcyjnymi czy dostawcami, a także regularnie aktualizować.

    Zalety i wady IdoSell Shop

    Choć IdoSell, dawniej IAI-Shop, nie bije rekordów popularności, jeśli chodzi o system zarządzania stroną internetową, to ma sporo zwolenników. Przede wszystkim w każdej chwili możesz liczyć na opiekę techniczną, rozbudowując swój e-commerce.

    Plusem jest też optymalizacja sklepu IdoSell. Nie chodzi tu tylko o to, że z łatwością można rozwijać swój sklep internetowy, dostosowując go do potrzeb potencjalnych klientów, ale także korzystać z coraz większej liczby funkcji, integracji oraz dodatkowych modułów. Pojawiają się nowe aktualizacje i usprawnienia, które sprawiają, że platforma, podobnie jak wyżej wymienione domeny, jest jeszcze bardziej funkcjonalna.

    Co ważne, w ramach abonamentu dostajesz za darmo certyfikat SSL oraz miejsce na serwerze.

    IdoSell – dla kogo?

    IdoSell sprawdzi się zarówno dla małych firm, jak i większych sklepów internetowych. Jeśli więc dziś masz w ofercie kilka produktów, ale za jakiś czas będziesz chciał powiększyć swój asortyment, nie będzie z tym problemów. Platforma ma wiele zaawansowanych funkcji, które pozwalają na jej ciągłe rozszerzanie, a także skuteczne pozycjonowanie IdoSell. Oprogramowanie pozwala nie tylko na obsługę B2C, ale także prowadzenie hurtowni w modelu B2B. Można zintegrować je z magazynem, dostawcą czy hurtownią.

    Nawet początkujący w biznesie online świetnie sobie z tą platformą poradzą. Można liczyć na sprawną obsługę tysięcy zamówień miesięcznie. Można też dopasować oprogramowanie do swojego budżetu (warto pamiętać, że do opłat związanych z IdoSell trzeba doliczyć koszt aktywacji).

    Wśród wad IdoSell Shop użytkownicy często wskazują trudną konfigurację. Początkowo może to być problem, szczególnie dla początkujących w biznesie online, jednak cały czas masz dostęp do opieki technicznej.

    IdoSell obsługa klientów B2C i B2B

    Źródło: Pixabay / pexels.com

    Pozycjonowanie sklepu IdoSell - dlaczego warto?

    Wystartowałeś w biznesie online? Masz już działający sklep internetowy, jednak nie przynosi on takich zysków, o jakich marzyłeś? W każdym z tych przypadków trzeba wziąć pod uwagę pozycjonowanie sklepu IdoSell. To skuteczne działania, które mają na celu dotrzeć do jak największej liczby klientów.

    Czemu akurat pozycjonowanie stron?

    Pozycjonowanie sklepu IdoSell, dawniej IAI-Shop, to działania długofalowe, mające na celu rozwinąć Twój biznes online. Niezależnie od tego, czy prowadzisz niewielki sklep, czy rozbudowaną hurtownię, warto zadbać o widoczność w sieci.

    Warto dbać o różne źródła ruchu sklepu internetowego, jednak to w wyszukiwarce tkwi ogromny potencjał. Reklama może być chwilowa, współpraca z influencerem przełożyć się na jednorazowy wzrost popytu, a pozycjonowanie sklepu IdoSell da Ci stabilną pozycję na rynku.

    wysoka pozycja w wyszukiwarce Google

    Źródło: Firmbee.com / pexels.com

    Pozycjonowanie stron jako stały element strategii marketingowej

    Jeśli klient szuka konkretnego produktu, chce na niego trafić jak najszybciej. Kiedy strona Twojego sklepu pojawi się na czwartej czy też piątej stronie w organicznych wynikach wyszukiwania, jest małe prawdopodobieństwo, że użytkownik tam trafi. Konkurencja Cię wyprzedziła, więc klient wybierze jej ofertę.

    Wdrażając pozycjonowanie IdoSell jako element strategii marketingowej na stronie sklepu, masz pewność, że działania przełożą się na lepszą widoczność w sieci (oraz w mediach społecznościowych). Im więcej użytkowników trafi na Twój e-commerce, zacznie się tworzyć spory ruch, tym większa szansa na zysk. Cały ten proces jest jednak czasochłonny i wymagający. Działania dotyczą nie tylko samej strony internetowej, ale także sporej pracy poza nią. Na pozycjonowanie sklepu IdoSell składa się wiele elementów. Trzeba też wiedzieć, o jakie aspekty warto zadbać. Z pomocą przychodzą agencje SEO.

    Pozycjonowanie nie polega na wykupieniu konkretnej usługi, wdrożeniu jej i zaobserwowaniu gigantycznego wzrostu dochodów. To proces, który pozwoli Ci zwiększyć sprzedaż w Twoim sklepie internetowym. Chodzi tu o to, że powinni nad nim pracować specjaliści w swojej dziedzinie, nie tylko pozycjonerzy, ale także np. copywriterzy.

    Poza tym algorytmy Google cały czas się zmieniają. Ma to na celu jak najlepiej dopasować wyniki wyszukiwań do tego, czego szuka dany użytkownik. Dziś Twój sklep internetowy może być na pierwszym miejscu, a jutro spadnie na czwarte. Tu ma istotne znaczenie optymalizacja IdoSell, która ma na celu stałe dostosowywanie witryny do potrzeb potencjalnych klientów.

    Czy pozycjonowanie IdoSell jest trudne?

    Jednym z plusów tego oprogramowania jest to, że możesz ustawiać wiele elementów mających wpływ na pozycjonowanie. Wśród nich są np. meta tytuł strony, struktura adresów URL, plik sitemap.xml, opisy kategorii w sklepie, nagłówki H1. Wprowadzisz też niestandardowe zmiany za pomocą stylu CSS.

    Niezależnie od tego, czy początkowo będziesz samodzielnie dbał o SEO, czy od razu postawisz na współpracę z agencją, takie narzędzia jak Google Search Console czy Google Analytics okażą się niezbędne. Nie da się badać efektów działań w sieci bez analizy danych. Poza tym w IdoSell zadbasz też o znaczniki alt obrazków czy też karty produktów, które będą zarówno atrakcyjne dla klienta, jak i dostosowane do SEO. Szybko ustawisz domyślne meta stron, a także wdrożysz treść np. do strony głównej.

    Prosta obsługa, a co za tym idzie – wsparcie IdoSell Shop w projektowaniu strony i dostosowaniu jej do SEO – to duże udogodnienie.

    Google Analytics

    Źródło: Myriam Jessier / unsplash.com

    Pozycjonowanie sklepu IdoSell – samodzielnie czy z agencją?

    Każdy przedsiębiorca na początku swojego biznesu bierze pod uwagę budżet. Jak najwięcej działań chce też wykonać samodzielnie ze względu na oszczędności. Czy w przypadku pozycjonowania IdoSell to dobry pomysł? Nie każdy właściciel sklepu internetowego doskonale zna się na sprawach technicznych i optymalizacyjnych. Trzeba też mieć do tego odpowiednie narzędzia, przyda się też podstawowa wiedza z zakresu programowania. Nawet niewielki błąd może przynieść odwrotny skutek podejmowanych działań. Zamiast widocznej witryny w sieci Google będzie ją spychał na dalszą stronę w organicznych wynikach wyszukiwania.

    Wsparcie agencji SEO przekłada się na dopasowanie strategii działań do Twojego biznesu. Możesz postawić na nie zarówno na starcie biznesu online, jak i nieco później.

    Ile czasu zajmuje pozycjonowanie sklepu IdoSell?

    Pozycjonowanie sklepu IdoSell to proces długotrwały, a jego skutek nie jest natychmiastowy. Zmiany są widoczne dopiero po jakimś czasie, najczęściej jest to kilka miesięcy, jednak jest to zależne od wielu czynników. Na SEO ma nawet wpływ historia domeny.

    Warto określić strategię działań, aby nie tylko zdobyć wysoką pozycję w wynikach wyszukiwaniach, ale także ją utrzymać.

    elementy SEO

    Źródło: NisonCo PR and SEO / unsplash.com

    Jak zacząć pozycjonowanie IdoSell?

    Pozycjonowanie IAI-Shop – ustalenie priorytetów

    W przypadku działania, jakim jest pozycjonowanie sklepu IdoSell, ważne jest ustalenie priorytetów. Pierwsze miejsce w wynikach wyszukiwania Google (oraz w Google Maps) to oczywiście może być cel główny, ale nie jedyny. Weź pod uwagę, że jeśli zadbasz także o doskonałe wrażenia użytkowników, zyskasz o wiele więcej, m.in. zwiększysz współczynnik konwersji. W ten sposób zaczniesz generować jeszcze większy zysk i Twój biznes w sieci zacznie się rozwijać.

    Na stronie internetowej może być też znacznie więcej metod na podjęcie działania przez użytkowników. Wśród nich jest wypełnienie formularza czy zapis do newslettera.

    planowanie budżetu firmy

    Źródło: Karolina Grabowska / pexels.com

    Następne cele, jakie warto wziąć pod uwagę, to zmniejszenie problemu porzucanych koszyków czy usprawnienie działania strony pod kątem technicznym. Zobacz to na prostym przykładzie. Dbając o pozycjonowanie sklepu IdoSell, jednocześnie wykonujesz (Ty, agencja albo pozycjoner) wiele działań, np. przyspieszasz działanie strony. Zyskujesz tym przychylność algorytmów Google, ale nie tylko. Użytkownicy także na tym skorzystają, bo nie zrezygnują z przeglądania strony i nie przejdą do konkurencji. Właśnie dlatego niektóre kroki, które pośrednio łączą się z pozycjonowaniem, są niezwykle istotne.

    Budżet na pozycjonowanie sklepu internetowego

    Im wyższy budżet na pozycjonowanie sklepu IdoSell, tym oczywiście lepiej. Pozycjoner ma wtedy więcej możliwości, aby działać. Ponadto przekłada się to na większą skuteczność. Na samym starcie biznesu online może być to problemem. Warto jednak wiedzieć, że usługa pozycjonowania to inwestycja, która może się zwrócić. Określ dostępne środki, a następnie dopasuj wraz z agencją czy pozycjonerem, co możecie wspólnie osiągnąć.

    Pozycjonowanie strony jest na tyle złożone, że na cenę ma wpływ np. aktualna pozycja na rynku, historia domeny i strony, zawartość e-commerce, dotychczasowe działania w zakresie optymalizacji sklepu IdoSell, treść na stronie czy linkowanie wewnętrzne oraz zewnętrzne. Im więcej pracy będzie musiał włożyć pozycjoner, tym cena będzie wyższa.

    Pozycjonowanie IdoSell krok po kroku

    W przypadku współpracy z doświadczoną agencją tak naprawdę po stronie przedsiębiorcy pozostaje tylko udostępnić panel administracyjny strony internetowej. Do tego dochodzi jeszcze ogrom cierpliwości i regularne sprawdzanie efektów działań. Ale co tak naprawdę kryje się za usługą, jaką jest pozycjonowanie sklepu IdoSell?

    Audyt SEO i UX

    Aby wiedzieć, z jaką stroną ma do czynienia agencja czy pozycjoner, na początku wykonuje się audyt SEO. Polega on głównie na wyłapaniu kluczowych błędów w działaniu naszej strony internetowej i sprawdzeniu aktualnej pozycji na rynku. Na tej podstawie wstępnie można określić, jakie ma mocne i słabe strony. Szczegółowy raport pozwala także zaplanować konkretne działania w zakresie pozycjonowania i optymalizacji sklepu IdoSell.

    Analiza SEO to dokładne badanie struktury strony internetowej, sprawdzenie wartościowych linków, a także jakości treści. Wszystko to w oparciu o frazy kluczowe. Do tego dochodzą jeszcze takie aspekty, jak responsywność oraz błędy w kodzie HTML

    wrażenia użytkownika sklepu online

    Źródło: Andrea Piacquadio / pexels.com

    Duży wpływ na pozycjonowanie sklepu IdoSell mają także wrażenia użytkownika. Bada się je za pomocą tzw. analizy UX. Warto ocenić, które fragmenty strony internetowej sprawiają kłopoty potencjalnym klientom. Może okazać się, że trudno mu znaleźć informacje na temat produktu, przejść z jednej strony na drugą albo skorzystać z wyszukiwarki. Wskazanie kluczowych błędów znacznie pomoże w zaplanowaniu strategii działań.

    Na tej podstawie optymalizacja sklepu IdoSell przyniesie lepsze korzyści.

    Analiza słów kluczowych

    Kolejny krok to dokładna analiza fraz, które są związane z Twoim biznesem online. To one odgrywają tu kluczową rolę. Trzeba je później naturalnie i w atrakcyjny sposób wpleść na stronę internetową. Wszystko po to, aby sklep IdoSell znalazł się jak najwyżej w wynikach wyszukiwania.

    Jak dobrać odpowiednie słowa kluczowe? Nie jest to wcale takie proste. Trzeba dobrze znać swoją grupę docelową, a także konkurencję. Do analizy niezbędne są odpowiednie narzędzia (np. Google Search Console), którymi dysponują pozycjonerzy.

    Nie ma też większego sensu wprowadzać działania tylko po to, aby zająć wysoką pozycję w Google na frazę, która jest rzadko (lub wcale) wpisywana przez użytkowników. Z drugiej strony, pokonanie konkurencji poprzez stosowanie ogólnych słów kluczowych, np. „portfel”, „wakacje” czy „telewizor”, też może okazać się bardzo trudne. Trzeba znaleźć kompromis i realnie ocenić efekty dla procesu, jakim jest pozycjonowanie sklepu IdoSell.

    Wartościowa treść na stronie

    Po analizie słów kluczowych trzeba zacząć wprowadzać zmiany na stronie internetowej. Warto rozpocząć od treści, aby zaczęła ona pracować na jak najwyższą pozycję w wyszukiwarce Google. Chodzi tu o opisy produktów, a także opisy kategorii czy tekstu na stronie głównej. Warto stworzyć też porady lub aktualności dla użytkowników. Przydadzą się również podstrony opisowe o firmie. Wszystko po to, aby pozycjonowanie IdoSell przyniosło jak najlepszy skutek.

    Co w tym przypadku jest najbardziej istotne? Znalezienie złotego środka pomiędzy SEO a atrakcyjnym i merytorycznym tekstem dla użytkownika. Sztuczne nasycanie treści słowami kluczowymi nie przyniesie żadnego efektu. Trzeba jeszcze przykuć uwagę potencjalnego klienta oraz zachęcić go do zakupu. Najczęściej zajmują się tym specjaliści w swojej dziedzinie, czyli copywriterzy.

    Linkowanie wewnętrzne i zewnętrzne

    W przypadku działania, jakim jest pozycjonowanie sklepu IdoSell, dawniej IAI-Shop, niesamowicie ważna jest treść. Tak samo, jak pozyskiwanie linków z zewnętrznych stron internetowych. To są tzw. działania off-site, czyli takie, które dzieją się poza docelowym sklepem. W dużym skrócie polega to na tym, że im więcej wartościowych linków prowadzi do Twojej witryny, tym lepiej.

    Google Search Console

    Źródło: Myriam Jessier / pexels.com

    Niestety, można tu się łatwo potknąć i popełnić kluczowy błąd. Jeśli strona nie jest atrakcyjna dla robotów Google lub, co gorsza, została zbanowana albo stosuje zakazane techniki SEO, możesz ponieść konsekwencje. Właśnie dlatego strategia linkowania zewnętrznego to dość obszerny i poważny temat. Pozyskiwanie linków z atrakcyjnych i wartościowych stron przyniesie świetne efekty. Jeśli jeszcze są one powiązane tematycznie, tym lepiej. Dla Google obecność linków (w tym linków kanonicznych) to znak, że Twój sklep można polecić innym użytkownikom.

    Linkowanie to także działania on-site, czyli odbywające się na konkretnej stronie internetowej. Sprzyja to pozycjonowaniu, ale nie tylko. Dobrze opracowana strategia pomoże też użytkownikom w odpowiedniej nawigacji pomiędzy stronami. Przykładowo, czytając artykuł o tym, jak wybrać sprzęt dla gamera, można od razu przenieść się do wybranego modelu produktu.

    Wymienione powyżej aspekty stanowią główny fundament procesu, jakim jest pozycjonowanie sklepu IdoSell. Do tego dochodzi jeszcze masa innych działań, które mają na celu np. przyspieszyć działanie strony. Właśnie dlatego współpraca z pozycjonerem nie polega na wykonaniu konkretnej usługi, tylko ma charakter długofalowy.

    Optymalizacja a pozycjonowanie sklepu IdoSell

    Zastanawiasz się, czym jest optymalizacja i czym różni się od działań takich jak pozycjonowanie sklepu IdoSell? Te dwa aspekty często są ze sobą mylone. Optymalizacja to szereg działań w obrębie strony oraz poza nią, które dodatkowo wspierają SEO. Najczęściej mają charakter stricte techniczny. O niektórych wspominaliśmy już wcześniej, np. linkowanie wewnętrzne oraz szybkość wczytywania się strony. Jest jeszcze więcej aspektów, o które warto zadbać.

    Mapa strony i plik robots.txt

    Plik robots.txt pełni bardzo ważną funkcję, dlatego nie można go lekceważyć podczas optymalizacji IdoSell. Przekazuje on robotom Google informacje o tym, co ma być indeksowane w wyszukiwarce. Jak się okazuje, nie wszystkie strony internetowe w Twoim sklepie powinny się wyświetlać użytkownikom podczas szukania informacji czy produktu związanego z Twoją branżą. O jakie witryny chodzi? To na przykład polityka prywatności albo koszyk zamówień.

    Kolejny plik, który ma wpływ na pozycjonowanie IdoSell to mapa strony. Ułatwia ona indeksowanie sklepu internetowego, ponieważ zawiera uporządkowaną listę witryn w Twojej domenie.

    Meta tytuły i odpowiednie nagłówki

    Meta tytuły i opisy każdej strony internetowej, a także każdej podstrony mogą tworzyć się automatycznie. Jednak jeśli meta generowane będą względem słów kluczowych, zadbasz o pozycjonowanie sklepu IdoSell. To platforma, na której opis czy tytuł sklepu zmienisz bez problemu.

    meta tytuł strony internetowej

    Źródło: Burst / pexels.com

    Każda treść powinna być też opatrzona nagłówkami, według hierarchii, zaczynając od H1. Wpływa to na jej strukturę, a także SEO.

    Przyjazne adresy URL

    Optymalizacja sklepu IdoSell to także zadbanie o tzw. przyjazne adresy URL. Nie powinny one zawierać przypadkowych znaków, a także być zupełnie różne od treści, która znajduje się na danej podstronie. Tu także warto zadbać o słowa kluczowe, które będą pomocne dla użytkownika. Na platformie IdoSell Shop adresy URL generowane są automatycznie, ale warto na nie zerknąć przed publikacją strony.

    Aktualizacja treści

    Tworzenie na nowo opisów produktów czy kategorii nie zawsze jest potrzebne dla każdej podstrony. Jeśli jest już na niej treść, warto ją dokładnie sprawdzić, a także nasycić słowami kluczowymi. Do tego dochodzi jeszcze kwestia odpowiedniej struktury, czyli dopasowania nagłówków.

    Aktualizacja treści to także jedno z działań w zakresie optymalizacji IdoSell. Pamiętaj, że musi być ona atrakcyjna i użyteczna dla potencjalnego klienta. Podstrony opisowe oraz każdy opis produktu powinny informować o jego cechach, a także korzyściach dla użytkownika. Przyda się też CTA, czyli zachęta do skorzystania z oferty. Wszystko to finalnie ma prowadzić do zakupu i zysku dla Twojego biznesu online.

    Sprawne działanie strony

    Kiedy użytkownik wpisuje zapytanie do wyszukiwarki internetowej, chce jak najszybciej otrzymać odpowiedź. Wysoka pozycja w wyszukiwarce Google jest dużą szansą na to, że trafi właśnie do Ciebie. Jeśli przegląda zawartość sklepu, musi ona działać sprawnie oraz płynnie. W innym razie klient przeniesie się do konkurencji.

    Właśnie dlatego tak ważne jest zadbanie o szybkość ładowania się strony, a także działające elementy, np. przyciski i linki. Stworzenie strony przyjaznej dla potencjalnego klienta szybko przełoży się na lepszą widoczność w wynikach wyszukiwania Google oraz większą konwersję.

    Analiza działań

    Zarówno optymalizacja, jak i pozycjonowanie IdoSell, dawniej IAI-Shop, powinno przynosić efekty. Nie będą one widoczne od razu. Regularnie trzeba badać, jak wprowadzone zmiany działają na użytkowników. W ten sposób będzie można udoskonalać strategię. Do analizy działań SEO służą specjalne narzędzia.

    szybkość działania strony internetowej

    Źródło: Monoar Rahman / pexels.com

    Pozycjonowanie IdoSell Shop - czego nie robić?

    Niedozwolone techniki, czyli Black Hat SEO

    Pozycjonowanie sklepu IdoSell powinno być procesem zaplanowanym i przychylnym dla robotów Google. Te dokładnie badają każdy ruch. Jeśli techniki okażą się niezgodne z wewnętrzną polityką wyszukiwarki, trzeba za to ponieść konsekwencje. Szybko może się okazać, że stosowane metody, które rzekomo przyniosły efekty w postaci wysokiej pozycji w Google, stracą na wartości.

    Kiedy Google zorientuje się, że witryna w sposób sztuczny i nieprzychylny dla algorytmów zdobyła wysoką pozycję, zostanie nałożony filtr algorytmiczny. To kara, którą ponoszą właściciele stron internetowych. Często jest na tyle dotkliwa, że konieczne jest tworzenie sklepu od zera.

    Black Hat SEO

    Źródło: Soumil Kumar / pexels.com

    W świecie marketingu niedozwolone techniki nazywa się Black Hat SEO. Właśnie dlatego, jeśli agencja SEO proponuje Ci pierwsze miejsce w Google, po kilku dniach działań powinno to być dla Ciebie ostrzeżenie. Jeśli interesuje Cię pozycjonowanie IdoSell Shop, niech to będą wyłącznie dozwolone praktyki. Lepiej poczekać chwilę na efekt niż pracować od nowa nad swoim biznesem online.

    Sztuczne nasycanie stron frazami

    Oczywiście słowa kluczowe są bardzo ważne dla robotów Google, ale nie można zakładać, że tworzy się sklep internetowy dla algorytmów. Na pierwszym miejscu zawsze powinien być potencjalny klient. Trzeba zatem zadbać o treść, która będzie przede wszystkim odpowiadać na pytania użytkownika. Musi być ona poprawna językowo, ortograficznie i interpunkcyjnie. Słowa kluczowe powinny być naturalnie wplatane w tekst. Im bardziej wartościowa strona internetowa, tym lepiej. Niestety, sklep, w którym są słabej jakości teksty, nie będzie się dobrze pozycjonował w Google.

    Brak opracowanej strategii fraz kluczowych

    Często ogólne frazy, które mają dużą konkurencję, nie mają wielkich szans na szybkie wypozycjonowanie się. Wtedy z pomocą przychodzą słowa kluczowe z długiego ogona, czyli long tail. Warto je wziąć pod uwagę, planując strategię, szczególnie w przypadku startujących biznesów w sieci. Charakteryzują się większą precyzją. Mają też większą szansę na zdobycie pozycji.

    Dopasowanie działań do branży klienta

    Poznanie swojej grupy docelowej, jej potrzeb i oczekiwań to kolejny ważny punkt. Niestety, bez tego nawet najlepsza strategia na pozycjonowanie sklepu IdoSell się nie sprawdzi. Niezależnie od tego, czy korzystasz z usług agencji SEO, czy prowadzisz działania na swojej stronie samodzielnie, musisz wziąć pod uwagę swoich odbiorców. Na tej podstawie łatwiej dostosować komunikację czy też frazy kluczowe.

    Jakie korzyści może przynieść pozycjonowanie IdoSell Shop?

    Jeśli swoje działania oparłeś o IdoSell, pozycjonowanie sklepów internetowych będzie mocno wspierane przez samo działanie platformy. Na co tak naprawdę możesz liczyć? Na widoczność w sieci, jednak z tym wiąże się znacznie więcej korzyści.

    Wyższa konwersja na stronie internetowej

    Jeśli zaczniesz być widoczny w sieci, zwiększy się ruch na Twojej stronie internetowej. Może się to przełożyć na konwersję, nie da się jednak ukryć, że w przypadku sklepu najważniejsze jest zrealizowanie zamówienia. Trzeba jednak zadbać o to, aby pozycjonowanie IdoSell było zgodne z Twoją grupą odbiorców. Dobór słów kluczowych powinno przełożyć się na dotarcie do osób zainteresowanych Twoją ofertą.

    słowa kluczowe w tekście

    Źródło: Wokandapix/ Pixabay.com

    Odpowiednia strategia wraz z doświadczonymi specjalistami w tej dziedzinie wyróżni Cię na tle konkurencji.

    Wartościowy sklep dla klienta

    Pozycjonowanie IdoSell Shop to nie tylko sam dobór słów kluczowych i dbanie o to, aby pojawiały się one na stronie internetowej. Najważniejszy jest potencjalny klient. Użytkownik, który trafi na atrakcyjną stronę internetową, zostanie na niej dłużej. Dowie się więcej. Zaufa marce. Wszystko to przekłada się na większy sukces w sieci.

    Dodatkowe elementy, takie jak poradniki czy rozbudowana wyszukiwarka, sprawią, że sklep będzie bardziej wartościowy. Poza tym musi być on intuicyjny oraz widoczny na urządzeniach mobilnych. Te wszystkie aspekty nie tylko wpływają na SEO, ale także wrażenia potencjalnego klienta. A jak już ustaliliśmy, jest on najważniejszy.

    Poza tym, jeśli zaoferujesz użytkownikowi pozytywne wrażenia, takie jak łatwa ścieżka zakupowa czy mnóstwo cennych informacji, których szukał, jest większa szansa na to, że pojawi się on ponownie na stronie głównej Twojego sklepu. Dbając o SEO, przy okazji wykonujesz wiele działań zarówno technicznych, jak i wpływających na funkcjonalność e-commerce. Tym samym budujesz swoją markę i stabilną pozycję na rynku.

    Prowadzenie innych działań marketingowych

    Wyszukiwarka internetowa to duży potencjał, który warto wykorzystać. Do tego jednak możesz stosować inne działania marketingowe, zgodne z Twoją strategią. Im więcej osób pojawi się na Twojej stronie internetowej dzięki pozycjonowaniu, tym więcej masz możliwości. Przykładem jest zbieranie leadów, które mogą być przydatne do prowadzenia kampanii mailingowej.

    Większa szansa na rozwój firmy

    Skuteczne działania SEO nie tylko poprawiają pozycję strony w wynikach wyszukiwania, ale także mają wpływ na dalszy rozwój oraz sukces firmy. Ruch w sklepie, większa rozpoznawalność, spora liczba transakcji przekładają się na realizację innych celów biznesowych.

    Jak wygląda współpraca z agencją SEO?

    Biorąc pod uwagę agencję SEO, najlepiej kierować się firmą z polecenia lub taką, która ma udokumentowane efekty. Im więcej pokazuje przykładów, w których udało się odnieść sukces, tym lepiej. Poza tym przyda się też znajomość platformy IdoSell. Pozycjonowanie sklepu Idosell może wiązać się z różnymi usługami systemowymi, co też warto wziąć pod uwagę.

    Kolejna wątpliwość, która pojawia się podczas współpracy z agencją marketingową, to sposób rozliczania. Częstą praktyką jest płatność za ruch. Warto pomyśleć nad innymi sposobami rozliczania się, np. abonament, płatność za osiągnięcie określonych celów w danym czasie.

    pozycjoner, copywriter SEO

    Źródło: John Schnobrich / unsplash.com

    Podejmij współpracę z agencją, która gwarantuje poufność danych. Należy także zadbać o to, aby dane sklepu internetowego były bezpieczne według krajowego rejestru przedsiębiorców prowadzonego w naszym kraju.

    Ponadto agencja powinna przedstawiać Ci regularne raporty oraz analizę wyników. Tylko w ten sposób będziesz wiedzieć, czy w dobrym kierunku wspólnie podążacie.

    Dobrze, aby agencja miała doświadczenie w działaniach, takich jak pozycjonowanie IdoSell, dawniej IAI-Shop. Dzięki temu znacznie łatwiej jej będzie reagować na bieżące problemy.

    Właściwie opracowana strategia SEO może przynieść zyski po kilku miesiącach. Zamów bezpłatną konsultację SEO i dowiedz się więcej! Zapraszamy do nawiązania kontaktu.

    OCEŃ TXT

    Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.

    Darmowa konsultacja

      Zastanawiasz się
      dlaczego Twoja strona
      NIE SPRZEDAJE?
      Umów się na bezpłatną konsultację SEO i dowiedz się, jak możemy poprawić Twoje wyniki sprzedażowe.
      Rozpocznij chat
      Zamów rozmowę

        Chcesz poznać
        ofertę?
        Skontaktujemy się z Tobą w ciągu kilku minut! Jesteśmy dostępni w dni robocze w godzinach 9-15.
        Niestety aktualnie nasz konsultant nie jest dostępny. Skontaktujemy się z Tobą w godzinach otwarcia biura.
        Wyrażam zgodę na przetwarzanie moich danych osobowych przez ICEA SPÓŁKA Z OGRANICZONĄ ODPOWIEDZIALNOŚCIĄ w celu nawiązania kontaktu. Więcej w Polityce prywatności.