Pozycjonowanie Drupal

Pozycjonowanie Drupal

Darmowy audyt seo

    Zastanawiasz się
    dlaczego Twoja strona
    NIE SPRZEDAJE?
    Umów się na bezpłatną konsultację SEO i dowiedz się, jak możemy poprawić Twoje wyniki sprzedażowe.

    Drupal, czyli CMS należący do światowej czołówki systemów zarządzania treścią, wymaga pozycjonowania tak jak każda inna platforma e-commerce. Aby poprawić widoczność serwisu i zwiększyć szansę na pozyskiwanie klientów w sklepie internetowym, konieczne są działania optymalizacyjne oraz jakościowy link building.

    Pozycjonowanie to nie jednorazowa czynność, a długofalowy proces. To, kiedy pojawią się efekty (i czy w ogóle się pojawią), zależne jest od wielu czynników. Właściciel strony nie ma wpływu na czas pojawienia się rezultatów, jednak może i powinien zadbać o to, aby cały proces przebiegał sprawnie a działania wykonywane były na wysokim poziomie.

    Co to jest Drupal?

    Drupal to obok WordPressa i Joomli najpopularniejszy na świecie system zarządzania treścią (CMS). Dostępny jest za darmo w wersji Open Source, co oznacza, że każdy może z niego nie tylko korzystać, ale również rozszerzać i modyfikować skrypt – co przydaje się zwłaszcza podczas pozycjonowania sklepu Drupal. Uznawany jest za jeden z najbezpieczniejszych CMS-ów na świecie; jest odporny na ataki hakerskie.

    Drupal można wykorzystać przede wszystkim jako platformę e-commerce, a także system do utworzenia: zwykłej strony WWW; bloga; serwisu informacyjnego; platformy edukacyjnej.

    Sklep Drupal – kiedy się sprawdzi?

    Nieograniczone możliwości sprawiają, że Drupal to rozwiązanie dla małych, średnich i dużych firm, działających w różnych branżach. Oprócz tego cała platforma jest intuicyjna, dlatego nawet osoba niedoświadczona bez problemu poradzi sobie z zarządzaniem sklepem. Pozycjonowanie również nie powinno sprawiać problemu, jeśli chodzi o podstawowe czynności SEO.

    Na czym polega pozycjonowanie sklepu Drupal?

    Każdego roku w sieci pojawiają się tysiące nowych sklepów. Co zrobić, aby przyciągnąć klientów właśnie do siebie? Przede wszystkim zainwestować w pozycjonowanie SEO. Serwis utworzony na tej platformie musi zostać zauważony przez wyszukiwarkę i spełniać jej wymagania. Jeśli wyszukiwarka uzna go za wartościowy, będzie proponować go użytkownikom zgodnie z frazami, jakich szukają w sieci.

    Pozycjonowanie sklepu internetowego Drupal polega zatem na dopasowaniu jej do czynników wartościujących wyszukiwarki oraz do ogólnych wymagań względem serwisów internetowych. Cały proces składa się z optymalizacji technicznej, budowania profilu wartościowych linków i organizowania wysokiej jakości treści.

    Drupal, czyli platforma SEO friendly

    Pozycjonowanie sklepu na Drupal ułatwiają specjalne moduły. Można powiedzieć, że jest to platforma SEO friendly. Wdrażanie podstawowych, a nawet tych bardziej zaawansowanych czynności wspierane jest przez specjalne funkcje. Dzięki temu też sklepy utworzone na tej platformie mają większy potencjał do uzyskania dużej widoczności w wynikach wyszukiwania.

    Pozycjonowanie Drupal – czym się różni od pozycjonowania innych CMS-ów?

    Pozycjonowanie serwisów utworzonych na różnych platformach zawsze będzie wyglądało trochę inaczej. Wybór CMS-a nie ma jednak bezpośredniego wpływu na pozycję w rankingu Google. Wyszukiwarka nie ma żadnych preferencji w tym zakresie, dlatego szanse są równe.

    Czy każdy system zarządzania treścią jest SEO friendly?

    Większość CMS-ów – zwłaszcza tych, które znajdują się w światowej czołówce pod względem popularności – wspiera podstawowe działania SEO, jednak zdarzają się też systemy, które komplikują proces pozycjonowania.

    Co to właściwie znaczy, że CMS jest SEO friendly? Taki CMS będzie już na starcie w pewnym stopniu zoptymalizowany pod wymagania wyszukiwarki, np. jego kod źródłowy będzie maksymalnie uproszczony, a strony na nim utworzone będą szybko się ładowały. Krótki czas wczytywania zawartości serwisu to czynnik, na który wyszukiwarka Google zwraca szczególną uwagę podczas wartościowania stron.

    Różnice pomiędzy platformami Open Source a platformami SaaS

    Różnice w pozycjonowaniu pomiędzy poszczególnymi systemami mogą też wynikać z rodzaju oprogramowania. CMS Drupal ma otwarty kod źródłowy. Oznacza to, że każdy ma dostęp do skryptu i może go dowolnie modyfikować.

    Zupełnie inaczej wygląda to w przypadku platform typu SaaS (Software as a Service). To inaczej oprogramowanie udostępniane jako usługa. Dostawca platformy umożliwia korzystanie z niej w zamian za stałą, comiesięczną opłatę. Klient płaci abonament i nie musi przejmować się kosztami utrzymania serwera.

    Jest to kolejna różnica pomiędzy CMS-ami pod względem pozycjonowania. W tym zakresie Drupal oferuje nieograniczone możliwości.

    Czy warto wybrać Drupal?

    Drupal to pod względem SEO jedna z najlepszych platform do tworzenia sklepów internetowych. Nie bez przyczyny znajduje się w trójce najczęściej wybieranych systemów na świecie. Wszystko ze względu na skuteczne moduły SEO, otwarty kod źródłowy oraz podstawową optymalizację pod kątem wyszukiwarki.

    Każda firma ma jednak inne potrzeby i cele. Dla niektórych Drupal to strzał w dziesiątkę, a dla innych może okazać się niewygodny lub po prostu nieatrakcyjny. Dlatego przed wyborem platformy warto określić swoje cele oraz potrzeby grupy docelowej, której zadowolenie będzie miało ogromny wpływ na sukces sklepu internetowego.

    Pozycjonowanie sklepu Drupal – przydatne moduły SEO

    SEO Checklist

    To zwykła lista czynności, jakie należy wykonać, aby lepiej przystosować stronę do wymagań wyszukiwarki. Do tego moduł ten pozwala na aktualizowanie postępów, czyli oznaczanie tego, co zostało już zrobione. SEO Checklist z pewnością pomaga wykonać podstawowe działania SEO, zwłaszcza osobom niedoświadczonym. Warto traktować go jako pierwszy etap całej drogi do zwiększania widoczności.

    Zadania na liście są stale aktualizowane, dlatego odpowiadają obecnym standardom pozycjonowania.

    Pathauto

    Jednym z najważniejszych czynników rankingowych wyszukiwarki Google są przyjazne adresy URL. Muszą być one skonstruowane tak, aby zarówno boty indeksujące, jak i użytkownicy wiedzieli, co zawiera dana podstrona. Same powinny stanowić logiczny ciąg znaków, a nie przypadkowe litery czy cyfry, a także zawierać słowa kluczowe. Dzięki temu wyszukiwarka lepiej zrozumie zawartość podstrony i będzie mogła dopasować ją do zapytań użytkowników.

    Moduł Pathauto odpowiada za automatyczne generowanie przyjaznych adresów URL.

    XML sitemap

    Warto ułatwić robotom Google indeksowanie witryny, aby tym samym przyspieszyć proces pozycjonowania sklepu Drupal. Do tego służy mapa strony, która zawiera informacje na temat wszystkich podstron znajdujących się w obrębie serwisu. Dzięki niej boty indeksujące wiedzą, jak mają poruszać się po serwisie, i które podstrony powinny sprawdzić w pierwszej kolejności.

    Moduł XML sitemap pozwala na automatyczne wygenerowanie mapy strony w formacie XML.

    MetaTags

    Tytuły podstron czasami generowane są automatycznie, przez co zawierają nielogiczny ciąg znaków i nie opisują zawartości podstrony. Moduł MetaTags dla Drupal umożliwia łatwe i szybkie generowanie meta tagów według określonego schematu.

    Honeypot

    W procesie pozycjonowania sklepu Drupal warto uwzględnić content, ale nie wyłącznie ten utworzony po stronie marki. Okazuje się, że wyszukiwarka Google bierze pod uwagę również treści dobrowolnie tworzone i rozpowszechniane przez użytkowników tzw. User Generated Content. Aby takie wpisy nie zaszkodziły stronie, a raczej pozytywnie wpłynęły na pozycjonowanie, muszą być wolne od spamu. Właśnie za to odpowiada Honeypot, który automatycznie pozbywa się szkodliwych wpisów.

    HTTPS, czyli kwestia obowiązkowa w trakcie pozycjonowania Drupal

    Każdy adres domeny w sieci rozpoczyna się od przedrostka https lub http. Jedna litera w przedrostku adresu URL strony może sporo zmienić. Http to protokół sieciowy umożliwiający przesyłanie danych pomiędzy przeglądarką użytkownika a serwerem strony. Czym zatem jest https i jakie ma znaczenie dla pozycjonowania sklepu Drupal?

    Co to jest HTTPS?

    Http to skrót od wyrażenia Hypertext Transfer Protocol, natomiast rozwinięciem https jest Hypertext Transfer Protocol Secure. Różnicą jest jedynie dodatek jednego słowa, które oznacza po prostu, że protokół sieciowy jest zabezpieczony. Za szyfrowanie danych przesyłanych pomiędzy przeglądarką a serwerem odpowiadają certyfikat SSL lub certyfikat TLS. Obecność przedrostka https w adresie strony zapewnia użytkowników o tym, że ich dane nie dostaną się w niepowołane ręce.

    Dlaczego HTTPS jest tak ważny w sklepie internetowym?

    Dokonując zakupu online, musimy podać swoje dane osobowe, a także dane kart kredytowych czy inne poufne informacje potrzebne do sfinalizowania transakcji. Https odpowiada za to, aby użytkownicy czuli się bezpiecznie w trakcie dokonywania płatności i mieli pewność, że dane, które udostępniają w procesie zakupowym, nie wydostaną się na zewnątrz.

    Czy HTTPS ma wpływ na pozycjonowanie sklepu Drupal?

    Takie działanie sprawi, że pozycjonowanie będzie skuteczniejsze. Wszystko ze względu na nacisk kładziony na bezpieczeństwo w sieci, zwłaszcza ze strony Google. Wyszukiwarka nie będzie promować serwisów, które nie dbają o szyfrowanie danych. Dlatego takie serwisy mają raczej niewielkie szanse na to, aby znaleźć się w TOP10.

    Pozycjonowanie sklepu Drupal to jednak niejedyna kwestia, dla której przedrostek https w adresie domeny ma znaczenie. Jego brak często wręcz odstrasza, ponieważ użytkownicy nie chcą kupować i dokonywać płatności w serwisie, który nie zapewnia im bezpieczeństwa. O ile jedną literę w przedrostku często łatwo przeoczyć, o tyle symbolu zamkniętej kłódki widocznego przed adresem URL nie trudno zauważyć. Tak właśnie oznaczone są strony z certyfikatem bezpieczeństwa.

    Jak zabezpieczyć podstrony w sklepie internetowym?

    W przypadku e-commerce absolutnym minimum jest certyfikat SSL (z j. ang. Secure Socket Layer), czyli powszechnie przyjęty standard szyfrowania w sieci.

    Właściciel serwisu najpierw musi go kupić, a następnie odpowiednio wdrożyć. W przypadku platformy Drupal konieczna będzie edycja pliku .htaccess, znajdującego się w głównym katalogu strony na serwerze FTP.

    Optymalizacja SEO Drupal – najważniejsze aspekty

    Optymalizacja SEO Drupal to czynności wykonywane na stronie. Ich celem jest dopasowanie serwisu do wymagań wyszukiwarki i potrzeb użytkowników. Liczą się m.in.: przyjazne adresy URL, dobrze skonstruowane meta tagi, mapa strony w formacie XML, certyfikat SSL.

    Znaczenie mają również kwestie techniczne oraz odpowiedni dobór słów kluczowych i nasycenie nimi strony.

    Szybkość wczytywania zawartości strony

    Szybkość strony ma wpływ na pozycję w rankingu Google i na reakcje odbiorców – im dłużej będzie wczytywała się zawartość, tym większe prawdopodobieństwo utraty klienta. Pamiętaj, że jeśli internauci wchodzą na Twoją stronę, a potem szybko ją opuszczają, to zwiększa się współczynnik odrzuceń.

    W przypadku sklepu internetowego za zbyt długie wczytywanie zawartości odpowiedzialne mogą być pliki graficzne, zwłaszcza jeśli nie są dobrze zoptymalizowane.

    Mobilna wersja sklepu internetowego

    Responsywna strona to taka, która prawidłowo wyświetla się na urządzeniach mobilnych, np. smartfonach i tabletach. Jeśli sklep nie będzie dobrze wyglądał na ekranie telefonu, czyli nie dopasuje się do jego rozdzielczości, automatycznie obniży się zadowolenie użytkowników. Nikt nie chce korzystać z serwisów, które są nieczytelne, niewygodne i po prostu trudne w obsłudze. O tym aspekcie warto pomyśleć już na etapie tworzenia serwisu.

    Warto też wiedzieć, że po aktualizacjach Google boty indeksujące w pierwszej kolejności biorą pod uwagę mobilną wersję witryny.

    Słowa kluczowe dopasowane do intencji użytkowników

    Na podstawie słów kluczowych wyszukiwarka Google może dopasować wyniki do intencji użytkowników. Dlatego istotna jest analiza zachowań odbiorców i ich potrzeb. Aby frazy przyciągały odbiorców i generowały ruch w sklepie, muszą mieć odpowiedni wolumen wyszukiwania, czyli charakteryzować się wysoką liczbą wyszukiwań. W przeciwnym wypadku nawet z pierwszej pozycji w rankingu nie będą płynęły żadne korzyści.

    Do pozycjonowania sklepu Drupal najlepiej wybierać frazy long tail, które dokładnie opisują intencje użytkownika. Ten rodzaj słów kluczowych ma największy potencjał do tego, aby pozyskiwany ruch przekładał się na konwersję.

    Przekierowania 301 i jeden adres domeny

    Duża ilość niewłaściwie wyświetlanych podstron nie jest mile widziana w wyszukiwarce Google, a do tego negatywnie wpływa na wrażenia użytkownika. Dlatego elementem optymalizacji Drupal jest również ustawienie odpowiednich przekierowań, dzięki którym użytkownik od razu będzie trafiał na działającą podstronę.

    Mowa tutaj o przekierowaniach 301, które przekazują moc starej podstrony do nowej. Oprócz tego warto zadbać o przekierowania związane z adresem całej domeny.

    Pozycjonowanie Drupal – działania off-site

    Działania off-site to wszystkie czynności wykonywane poza serwisem, które mają pomóc zwiększyć jego widoczność w organicznych wynikach wyszukiwania Google. Najważniejszą czynnością jest pozyskiwanie linków z zewnętrznych serwisów. Wyszukiwarka Google traktuje je jako polecenia, dzięki czemu większym zaufaniem darzy strony, do których prowadzi wiele wartościowych odnośników.

    Czym jest jakościowy link building?

    Linki muszą pochodzić z odpowiedniej strony (wiarygodnej, podobnej tematycznie) i być pozyskiwane naturalnie, a nie poprzez spam czy systemy wymiany linków.

    Ważna jest również treść, która znajduje się wokół linku. Musi być ona wartościowa i atrakcyjna, zwłaszcza w przypadku artykułów sponsorowanych.

    Rodzaje linków zewnętrznych

    Linki dofollow – dofollow oznacza „podążać”. Linki z takim oznaczeniem mają największe znaczenie dla pozycjonowania sklepu Drupal. Przekazują one moc serwisu, z którego pochodzą.

    Linki nofollow – nie przekazują one swojej mocy i nie wpływają bezpośrednio na pozycję w rankingu. Jednak nie można ich pomijać w planowaniu strategii link buildingu. Zbyt duża ilość odnośników dofollow mogłaby zostać odebrana jako działanie naruszające regulamin wyszukiwarki.

    Moduł Linkit – czym jest i jak wspiera pozycjonowanie stron internetowych?

    Ułatwia on budowanie profilu linków zarówno zewnętrznych, jak i wewnętrznych. Umożliwia m.in. autouzupełnianie adresów URL, dzięki czemu nie trzeba ich ręcznie wpisywać.

    Inne działania offsite

    Pozycjonowanie sklepu Drupal można wspierać również poprzez inne działania offsite, np. aktywność w social mediach. W jaki sposób?

    Atrakcyjne treści publikowane w social mediach mogą zainteresować odbiorców, przez co wejdą oni w link i odwiedzą stronę. Im więcej ruchu w sklepie, tym większa szansa na konwersję.

    Jeśli stworzysz ciekawy wpis na bloga, a następnie udostępnisz go w social mediach, istnieje duże prawdopodobieństwo, że użytkownicy będą chcieli podzielić się nim z innymi. Dzięki temu pozyskasz naturalne linki, które wzbogacą link building i pozwolą zachować proporcję pomiędzy odnośnikami.

    Im więcej będzie mówiło się w sieci o danym serwisie, tym lepiej. Wyszukiwarka Google bardziej ufa takim serwisom.

    Pozycjonowanie SEO Drupal – organizacja treści

    Content w sklepie internetowym może przybierać różne formy. Przykładowe treści, które wspierają działania SEO w e-commerce, to: opisy produktów i kategorii; artykuły na blogu firmowym; sekcja najczęściej zadawanych pytań; poradniki dotyczące produktów; strona główna i zakładka „o firmie”; User Generated Content (opinie użytkowników).

    Tekst może albo zachęcić czytelnika do zakupu, albo zniechęcić. Dlatego oprócz nasycenia treści słowami kluczowymi ważny jest język korzyści.

    W jaki sposób content wspiera pozycjonowanie strony Drupal?

    Jak konkretnie treści wspierają SEO? Są doskonałym miejsce na słowa kluczowe; rozbudowują i aktualizują serwis; pozwalają budować sieć linków wewnętrznych; zatrzymują odwiedzających na stronie.

    Aby content wspierał pozycjonowanie, treści muszą być dobrze zoptymalizowane pod kątem SEO, a także spełniać kilka innych warunków: musisz używać odpowiednich, przyciągających użytkowników słów kluczowych; treści muszą być czytelne i atrakcyjne wizualnie (ważne jest jej formatowanie); content musi być w pełni oryginalny, bez duplikatów oraz wyróżniać się wysoką jakością i wartością merytoryczną.

    Content marketing w sklepie internetowym – najważniejsze zasady

    Warto działać według najważniejszych w tym obszarze zasad: trzeba wyznaczyć sobie cele marketingowe i na ich podstawie tworzyć treści; content powinien być dopasowany do grupy docelowej; warto docierać do potencjalnych odbiorców o różnych intencjach; treści bez wartości nie wspierają SEO.

    Dlaczego warto pozycjonować sklep Drupal?

    Wysoka pozycja w naturalnych wynikach wyszukiwania

    Większość internautów kończy przeszukiwanie sieci na pierwszej stronie SERP. Oznacza to, że wszystkie serwisy, które nie wygrały walki o TOP10, mają znacznie mniejsze szanse na dotarcie do potencjalnych klientów. Pozycjonowanie Drupal pozwala zwiększyć widoczność w naturalnych wynikach wyszukiwania, dzięki czemu serwis zostanie zauważony przez znacznie szersze grono osób.

    Wzrost ruchu i konwersji

    Jeśli proces będzie kompleksowy, duża widoczność przełoży się na ruch i na konwersję. To najważniejszy wskaźnik sukcesu, ponieważ dotyczy przede wszystkim dokonania zakupu. W strategii pozycjonowania należy też uwzględnić UX, czyli wrażenia użytkownika.

    Większa rozpoznawalność marki

    Pamiętaj, że nie pozyskasz klientów, jeśli nie będą oni wiedzieli o Twoim istnieniu. Pozycjonowanie sklepu Drupal pomaga zwiększyć rozpoznawalność marki i zbudować świadomość u konsumentów.

    Wyróżnienie się na tle konkurencji

    Aby klienci przyszli właśnie do Ciebie, musisz się wyróżnić i być zawsze o krok bliżej potencjalnych odbiorców niż konkurencja. Pozycjonowanie to więc szansa na to, aby stosunkowo niskim kosztem docierać do konkretnej grupy odbiorców.

    Pozycjonowanie na Drupal – najczęściej zadawane pytania

    Jak szybko pojawią się efekty?

    Nie można dokładnie stwierdzić, kiedy pojawią się efekty pozycjonowania i optymalizacji Drupal, ponieważ zależy to od wielu różnych czynników. Znaczenie mają: historia domeny, kary od Google, aktualizacje algorytmów, wielkość serwisu.

    Czy pozycjoner może zagwarantować mi konkretną pozycję?

    Żaden pozycjoner (nawet najlepszy) nie może zagwarantować konkretnej pozycji w wynikach wyszukiwania. Miejsce w rankingu zależy od zbyt wielu czynników, na które niekiedy specjaliści od SEO nie mają wpływu. Czasami aktualizacje Google gwałtownie zmieniają ranking, a czasami okoliczności po prostu nie pozwalają serwisowi wspiąć się na wysokie miejsce.

    Czy mogę samodzielnie pozycjonować swój sklep?

    Samodzielna optymalizacja Drupal jest możliwa, zwłaszcza że CMS jest SEO friendly i wspiera działania SEO. Jednak jeśli jesteś osobą niedoświadczoną, prawdopodobnie trudno będzie Ci przeprowadzić kompleksowy proces zwiększania widoczności.

    Ile kosztuje pozycjonowanie stron Drupal?

    Cena pozycjonowania Drupal zależy od tego, jak duży jest serwis, w jakim stanie aktualnie się znajduje oraz na jakie efekty liczy jego właściciel. Podobnie jak w przypadku czasu oczekiwania na rezultaty nie można podać jednej konkretnej odpowiedzi. Warto porozmawiać o kosztach z wybraną agencją SEO jeszcze przed rozpoczęciem współpracy.

    OCEŃ TXT

    Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.

    Darmowa konsultacja

      Zastanawiasz się
      dlaczego Twoja strona
      NIE SPRZEDAJE?
      Umów się na bezpłatną konsultację SEO i dowiedz się, jak możemy poprawić Twoje wyniki sprzedażowe.
      Rozpocznij chat
      Zamów rozmowę

        Chcesz poznać
        ofertę?
        Skontaktujemy się z Tobą w ciągu kilku minut! Jesteśmy dostępni w dni robocze w godzinach 9-15.
        Niestety aktualnie nasz konsultant nie jest dostępny. Skontaktujemy się z Tobą w godzinach otwarcia biura.
        Wyrażam zgodę na przetwarzanie moich danych osobowych przez ICEA SPÓŁKA Z OGRANICZONĄ ODPOWIEDZIALNOŚCIĄ w celu nawiązania kontaktu. Więcej w Polityce prywatności.