Pozycjonowanie CStore

Pozycjonowanie CStore

Darmowy audyt seo

    Zastanawiasz się
    dlaczego Twoja strona
    NIE SPRZEDAJE?
    Umów się na bezpłatną konsultację SEO i dowiedz się, jak możemy poprawić Twoje wyniki sprzedażowe.

    Chcąc skorzystać z możliwości, jakie daje rozgrzany rynek e-commerce, wiele osób myśli o założeniu sklepu internetowego. Trzeba jednak wiedzieć, jak skonfigurować sklep, aby proces zakupu był intuicyjny i atrakcyjny z perspektywy użytkownika. W przypadku projektów e-commerce ważne jest ustalenie strategii marketingowej, w której szczególną rolę odgrywa pozyskiwanie ruchu organicznego za pomocą SEO.

    Przykładem rekomendowanej platformy e-commerce jest CStore. Warto wiedzieć, co robić, aby zwiększyć swoje szanse na pojawienie się na początku wyników wyszukiwania.

    Co to jest CStore?

    Platforma CStore to system do zarządzania treścią dedykowany dla właścicieli sklepów internetowych zarówno rozpoczynających przygodę z rynkiem e-commerce, jak i mających już doświadczenie w tym obszarze i poszukujących niezawodnego rozwiązania.

    Czym jest pozycjonowanie na CStore? Pod tym pojęciem kryje się szereg działań optymalizacyjnych ukierunkowanych na pozyskiwanie ruchu organicznego.

    Sklepy internetowe oparte o CStore są sprzedawane w modelu SaaS, co oznacza, że można z nich korzystać, płacąc miesięczny abonament, w ramach którego otrzymujemy zarówno funkcjonalność, jak i infrastrukturę serwerową. To model, który pozwala na prowadzenie sklepu oraz pozycjonowanie strony na CStore praktycznie od razu, bez potrzeby ponoszenia dużych kosztów początkowych. CStore pozwala na testowanie oprogramowania przez 2 tygodnie.

    Jakie są zalety sklepu na platformie CStore?

    CStore to stosunkowo łatwe do wdrożenia oprogramowania do obsługi sklepu. Korzystanie z platformy jest relatywnie tanie w stosunku do jakości, jaką oferuje. Sklepy oparte o CStore bardzo dobrze sprawują się zarówno w przypadku małych, jak i dużych projektów e-commerce. CStore umożliwia zastosowanie technik SEO, dzięki którym możliwe jest pozyskiwanie ruchu organicznego.

    Pozostałe zalety tego rozwiązania to: możliwość skorzystania z bezobsługowej realizacji transakcji; minimalizacja ryzyka powstawania błędów przy realizacji zamówień; pełna automatyzacja ponad 75% zadań, jakie stoją przed zespołem sprzedażowym; dostęp do złożonych analiz przydatnych podczas prowadzenia działań marketingowych; możliwość sprawnego zarządzania różnorodnymi kategoriami i produktami; integracja z systemami, które służą do porównywania cen, wysyłki płatności czy obsługi księgowej; bogata baza rozbudowanych szablonów do różnych typów sklepów; intuicyjne zarządzanie pojedynczymi produktami i kategoriami; możliwość korzystania z bardzo złożonych statystyk.

    W przypadku korzystania z usług platformy CStore występują również korzyści dotyczące aspektów technicznych. To: duża ilość funkcji graficznych i szerokie możliwości personalizacji kwestii graficznych; bieżąca aktualizacja oprogramowania na wszystkich poziomach; zapewnione wsparcie techniczne na dowolnym etapie wdrażania do systemu; możliwości pozwalające na optymalizację witryny z poziomu panelu administracyjnego; rozwiązania w zakresie integracji z systemami zewnętrznymi gotowe do natychmiastowej implementacji.

    Oprogramowanie CStore - pozycjonowanie

    Pozycjonowanie na CStore nie różni się wiele od pozycjonowania standardowych stron internetowych. Poruszane są następujące zagadnienia: struktura strony; poprawność kodu; mapa strony; efektywność linkowania wewnętrznego oraz zewnętrznego; dostosowanie strony do urządzeń mobilnych; optymalizacja treści pod wymogi wyszukiwarki (nagłówki H1, H2, H3, odpowiednie nasycenie słowami kluczowymi).

    Platforma CStore umożliwia prowadzenie zintensyfikowanych działań, które wspierają wielotorowo pozycjonowanie na CStore i sprawiają, że proces optymalizacyjny jest ułatwiony. Dostosowanie witryny do wymogów wyszukiwarki wymaga tego, by właściciel sklepu internetowego lub wynajęta do tego celu agencja SEO wykonała szereg kroków dostosowujących sklep do tych wymogów. Pamiętajmy, że pozycjonowanie sklepu internetowego to długoterminowe działanie.

    Budowa sklepu internetowego do sprzedaży (hurtowej lub detalicznej) z pominięciem kwestii dotyczących optymalizacji witryny pod wymagania wyszukiwarki znacząco zmniejsza szansę na dotarcie do potencjalnych klientów.

    Jak rozpocząć pozycjonowanie sklepu na CStore?

    Pozycjonowanie można rozpocząć od konsultacji z ekspertem SEO lub z konsultantem reprezentującym agencję specjalizującą się w pozycjonowaniu stron internetowych. Alternatywnie można rozpocząć samodzielną pracę nad optymalizacją SEO i we własnym zakresie zajmować się pozycjonowaniem CStore. Wiąże się to jednak z pewnymi wyzwaniami (konieczna jest wiedza z zakresu SEO, zajmuje to sporo czasu, rekomendowane jest regularne śledzenie wiadomości branżowych).

    Rozwiązaniem dla każdego, kto startuje ze swoim sklepem internetowym, jest współpraca z agencją SEO, która pomaga usprawnić pozycjonowanie sklepu na CStore. Dzięki takiemu rozwiązaniu właściciel może skupić na swojej działalności handlowej.

    Czym się kierować, wybierając agencję SEO?

    Przed podjęciem współpracy warto sprawdzić doświadczenie i dokonania, jakie dotychczas osiągnęła dana agencja SEO. Wiarygodna firma zazwyczaj jest w stanie przedstawić udokumentowane case studies oraz referencje od zadowolonych klientów. Jej portfolio powinno być potwierdzeniem wysokich umiejętności w zakresie pozycjonowania. Warto też zwrócić uwagę na to, jak wygląda obsługa klienta.

    Na jakie elementy zwrócić uwagę, planując pozycjonowanie sklepu CStore?

    Audyt SEO

    Podstawą działania agencji jest profesjonalnie wykonany audyt SEO, który dokładnie określa, jakie działania powinny być podjęte w celu poprawy pozycji w wynikach wyszukiwania. Agencja przygląda się także działaniom podejmowanym przez konkurencję. Analizuje, na które słowa klucze można osiągnąć lepsze pozycje.

    User Experience – UX

    To, jak dużo czasu spędza użytkownik na stronie oraz jak wygląda ścieżka konwersji, może mieć także wpływ na SEO. UX to więc aspekt doceniany przez roboty wyszukiwarki. Mówiąc o audycie UX, warto zwrócić uwagę na następujące zagadnienia: szybkość ładowania strony, czas, jaki użytkownik spędza na stronie oraz intuicyjność w zakresie poruszania się po witrynie.

    Dodatkowym aspektem, jaki wyszukiwarka może brać pod uwagę, jest łatwość dotarcia do najważniejszych treści na stronie.

    CStore pozycjonowanie polega zarówno na określeniu strategii SEO, jak i na zwiększeniu wygody użytkownika podczas korzystania ze strony. UX to zatem obszar nieodłącznie związany z jej optymalizacją.

    Techniczna optymalizacja witryny

    Działania analityczne pozwalają odkryć błędy i niedopatrzenia, takie jak: problemy techniczne z poprawnym wyświetlaniem strony; zbyt duża lub zbyt mała częstotliwość używania fraz kluczowych; treści o małej wartości, nieprzydatne dla czytelników; nieodpowiednie korzystanie z oznaczeń języka HTML; niepoprawna struktura strony; zduplikowane treści.

    Frazy kluczowe

    Odpowiednie słowa kluczowe umożliwiają pozyskanie ruchu organicznego na stronie. Ich dobór ma duże znaczenie strategiczne, gdyż to właśnie w ten sposób ustalamy, z jakich fraz będzie pochodził upragniony ruch organiczny. Jednocześnie ma to duży wpływ na sam proces pozycjonowania, bo to konkretnie pod te frazy będzie trzeba przygotować content na stronie.

    Content

    W przypadku sklepów internetowych content przede wszystkim przyjmuje formę umiejętnie przygotowanych opisów kategorii i produktów.

    Muszą być one interesujące dla czytelnika oraz dostosowane do wymagań algorytmów wyszukiwarki. Są to bardzo konkretne treści skupiające się na przekazaniu szczegółowych informacji na temat produktu.

    Artykuły blogowe są dobrym miejsce do zastosowania fraz długoogonowych – tzw. long tail. Przygotowanie treści to bardzo istotny czynnik, wpływający na pozycjonowanie na CStore. Jest to integralna część usług oferowana przez większość agencji SEO, dzięki czemu nie trzeba się martwić o niezgodność z wymaganiami ze strony Google.

    Monitorowanie efektów

    Warto monitorować takie elementy, jak: liczba słów kluczowych pojawiających się w wynikach wyszukiwania; pozycja w wynikach wyszukiwania dla poszczególnych słów kluczowych; przełożenie wzrostu ruchu organicznego na wzrost konwersji.

    Do mierzenia elementów wyszczególnionych powyżej posłużyć może Search Console, Google Analytics oraz pomocniczo np. Ahrefs lub Semstorm.

    Wyznacznikiem sukcesu jest zwiększenie sprzedaży (hurtowej lub detalicznej), co jest ostatecznym dowodem na skuteczność działań pozycjonowania sklepu na CStore.

    Ile czasu trwa pozycjonowanie sklepu na CStore?

    Pozycjonowanie jest działaniem długofalowym. Liczy się czas od momentu rozpoczęcia pierwszych działań, aż po osiągnięcie założonych rezultatów. Ten okres powinien być ustalony z agencją. Zazwyczaj przyjmuje się, że profesjonalna strategia powinna zacząć przynosić profity już po pół roku, jednak zależy to od wielu czynników, na które nie zawsze ma się wpływ.

    Jakich efektów można oczekiwać?

    W przypadku pozycjonowanie sklepu na CStore duże znaczenie ma historia witryny. Jeśli została ona założona niedawno, to w „oczach” Google może być postrzegana jako początkująca.

    Nie jest to jednak żelazna reguła. Czasem witryny z długoletnią historią odnotowują znacznie gorsze wyniki. Powodem może być stosowanie nieczystych praktyk SEO lub rażące błędy na stronie, które przez wiele miesięcy lub lat nie były poprawiane. W tym przypadku osiągnięcie rezultatów poprzez pozycjonowanie sklepu na CStore może zająć znacznie więcej czasu.

    Jak uzyskać przewagę względem konkurencyjnych sklepów internetowych?

    Słowa kluczowe z długiego ogona

    Dzięki umiejętnemu dobraniu słów kluczowych można uzyskać dobre efekty nawet w najbardziej konkurencyjnych branżach. Do tego celu dobrze sprawdzają się strategie dotyczące longtail, które wpisują się w taktykę pozycjonowania sklepu na CStore.

    Lepsza treść, która realnie jest doceniana przez użytkowników

    Pozycjonowanie na CStore to nie tylko optymalizacja treści pod wymagania robota wyszukiwarki, ale także tworzenie takiego contentu, który spełnia oczekiwania użytkowników. Jedno z drugim jest ściśle powiązane, ponieważ jeśli narracja okaże się ciekawa i angażująca, to stanie się również atrakcyjna dla algorytmów Google.

    Aspekty techniczne

    Najczęściej występujące zagadnienia, z którymi borykają się specjaliści od SEO w trakcie pozycjonowania sklepu na CStore, to: zbyt wolne ładowanie się witryny; treści, które są postrzegane jako zduplikowane; ograniczenie procesu indeksowania; błędy dotyczące optymalizacji treści; wprowadzanie w błąd algorytmów Google; nieumiejętne dostosowanie treści na stronie do wersji mobilnej.

    Strony, które potrafią w porę reagować i wdrażać usprawnienia, uzyskują przewagę konkurencyjną, którą docenia Google.

    Dostosuj witrynę do wersji mobilnej

    Obecnie ponad 76% klientów rynku e-commerce używa urządzeń mobilnych do robienia zakupów. Ten fakt wymaga, by sklep internetowy był przyjazny dla użytkownika korzystającego z witryny na urządzeniu mobilnym.

    Zadbanie o wersję mobilną ma znaczenie nie tylko ze względu na kwestie UX, ale jest to też kolejny czynnik wpływający na SEO.

    Stosowanie linków zewnętrznych

    Strony internetowe mające wysokiej jakości treść linkują do innych stron z dobrym contentem. Zgodnie z tym założeniem w SEO istotną rolę odgrywają tzw. backlinki, czyli odnośniki kierujące na pozycjonowaną stronę internetową. W oczach wyszukiwarki oznacza, że jest ona serwisem godnym zaufania.

    Największe znaczenie mają te odnośniki, które łączą się ze stronami dobrze widzianymi przez Google. Złożoność algorytmu wyszukiwarki jest taka, że linkowanie nie jest działaniem zerojedynkowym. Wykorzystanie dużej liczby linków nie daje od razu upragnionych efektów. Natomiast umiejętne i regularne linkowanie może być ważnym czynnikiem w budowaniu przewagi konkurencyjnej nad innymi stronami.

    Na co uważać podczas pozycjonowania sklepu internetowego?

    Na pewno nie warto stosować technik Black Hat SEO. To nazwa określająca zbiór nieetycznych technik manipulacyjnych, wykorzystywanych do zwiększania zasięgu strony. W fachowej literaturze można znaleźć określenie spamdexing, czyli indeksowanie spamem. Zamiast pomóc witrynie w osiągnięciu wysokich pozycji działania te mogą doprowadzić do spadków.

    White Hat SEO to działania długofalowe, nastawione na organiczne pozyskiwanie linków oraz regularne, sumienne optymalizowanie witryny. Jak rozpoznać, że firma stosuje nieuczciwe praktyki? Podejrzane powinno być zapewnienie osiągnięcia niemal błyskawicznych efektów, gdyż SEO z założenia jest działaniem długofalowym. Ponadto, jeśli dla firmy, która planuje wykonać pozycjonowanie, rodzaj platformy nie ma żadnego znaczenia, to powinna być kolejna czerwona lampka, że działania SEO mogą mieć charakter hurtowy i zautomatyzowany.

    Należy ostrożnie stosować słowa kluczowe

    Ważne jest, aby podczas stosowania fraz kluczowych zachować balans. Nie należy umieszczać zbyt dużej liczby słów w treści, ponieważ będzie to wyglądało nienaturalnie. Równocześnie mała liczba słów kluczowych nie będzie korzystnie wpływała na optymalizację witryny. Umiarkowanie w tym zakresie jest wskazane, jeśli chcemy, by pozycjonowanie SEO na CStore było wykonane zgodnie ze sztuką White Hat SEO.

    O czym warto wiedzieć przed podpisaniem umowy z agencją?

    Ważne jest wspólne przeanalizowanie umowy, w ramach której będzie odbywać się ta kooperacja. Warto zwrócić uwagę na formę rozliczenia, a także przyjrzeć się, jaki okres czasu jest potrzebny agencji na zrealizowanie pierwszych działań oraz jak wyglądają warunki ewentualnego zerwania umowy.

    Efekty pozycjonowania po pewnym czasie powinny być odzwierciedlone w wynikach sprzedażowych.

    Elastyczność działań agencji

    Konkurencja również udoskonala swoje działania i przystosowuje je do realiów sieci internetowej. Pozycjonowanie sklepu na CStore obejmuje szukanie najlepszych sposobów na działania wykonywane przez algorytmy, ale także obserwację, co aktualnie dzieje się na rynku.

    Jak wygląda rozliczenie?

    Najpopularniejsze sposoby rozliczania się kontrahentów.

    Płatność za ruch – może wiązać się z kilkoma pułapkami. Nie będzie przekładał się na konkretne rezultaty sprzedażowe i może zakończyć się represjami ze strony wyszukiwarki.

    Płatność za osiągnięcie określonych pozycji – przy dobraniu zestawu fraz konieczne jest zbadanie, jaką mają konkurencyjność oraz liczbę wyszukiwań. Jeśli potencjał fraz jest niski, to ich pozycjonowanie może mijać się z celem w postaci zwiększenia sprzedaży.

    Model abonamentowy – określona kwota, jaką płaci się agencji cyklicznie. Model ten sprawdzi się, gdy jest stosowany w sposób hybrydowy tzn. w przypadku osiągnięcia ponadprzeciętnych wyników agencja może liczyć na dodatkowe bonusy np. za wygenerowanie konwersji lub zwiększenie ruchu ponad założone KPI.

    Ważne jest, aby model rozliczania był dokładnie omówiony i satysfakcjonujący dla obu stron.

    Kiedy warto zakończyć współpracę?

    Ważnym zapisem w umowie jest doprecyzowanie warunków zakończenia współpracy. Z reguły obowiązuje co najmniej miesięczny okres wypowiedzenia, aczkolwiek jest to kwestia bardzo indywidualna i wiele zależy od polityki, jaką stosuje agencja.

    Jak wygląda ocena postępów?

    Raportowanie jest szczególnie ważne, gdy przedstawiane wyniki mają bezpośredni wpływ na rozliczenie (np. w postaci dodatkowych bonusów). W takim przypadku w interesie obu stron leży to, by raportowanie odbywało się w sposób maksymalnie rzetelny. Ten aspekt powinien być omówiony przed rozpoczęciem współpracy. Najlepiej, gdy kwestię tę dokładnie reguluje podpisana umowa.

    Jaki może być koszt pozycjonowania sklepu CStore?

    Stawki za pozycjonowanie na CStore to sprawa indywidualna, ponieważ podlega umowie pomiędzy właścicielem strony a agencją. Są one ustalane na podstawie informacji uzyskanych od klienta. Poza tym, duży wpływ na wycenę mają wnioski wyciągnięte ze wstępnego audytu. Im bardziej złożona i konkurencyjna branża, tym koszty pozycjonowania mogą być większe. Poza tym, nieco wyższych kosztów można się spodziewać w przypadku tych witryn, które są bardzo słabo zoptymalizowane lub mają nałożony filtr od Google.

    OCEŃ TXT

    Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.

    Darmowa konsultacja

      Zastanawiasz się
      dlaczego Twoja strona
      NIE SPRZEDAJE?
      Umów się na bezpłatną konsultację SEO i dowiedz się, jak możemy poprawić Twoje wyniki sprzedażowe.
      Rozpocznij chat
      Zamów rozmowę

        Chcesz poznać
        ofertę?
        Skontaktujemy się z Tobą w ciągu kilku minut! Jesteśmy dostępni w dni robocze w godzinach 9-15.
        Niestety aktualnie nasz konsultant nie jest dostępny. Skontaktujemy się z Tobą w godzinach otwarcia biura.
        Wyrażam zgodę na przetwarzanie moich danych osobowych przez ICEA SPÓŁKA Z OGRANICZONĄ ODPOWIEDZIALNOŚCIĄ w celu nawiązania kontaktu. Więcej w Polityce prywatności.