Pozycjonowanie Comarch

Pozycjonowanie Comarch

Darmowy audyt seo

    Zastanawiasz się
    dlaczego Twoja strona
    NIE SPRZEDAJE?
    Umów się na bezpłatną konsultację SEO i dowiedz się, jak możemy poprawić Twoje wyniki sprzedażowe.

    Polscy przedsiębiorcy prowadzący biznes online mają możliwość skorzystania z wielu platform do prowadzenia sklepów internetowych. W większości jedne z pierwszych miejsc zajmuje Comarch e-Sklep. Sprzedawcy internetowi wykorzystują go zarówno do sprzedaży B2C, jak i B2B oraz wielokanałowej. Comarch e-Sklep ma również klientów z Francji, Niemiec oraz Szwajcarii.

    Promocją, a także widocznością w wyszukiwarce sklepu internetowego musi zająć się sam przedsiębiorca. Skorzystać może on z płatnych narzędzi Google np. AdWords lub postawić na zwiększenie ruchu organicznego. W tym drugim przypadku konieczne jest pozycjonowanie sklepu Comarch.

    Platforma Comarch dla sklepów internetowych

    Platforma Comarch została stworzona przez krakowską firmę i proponuje najnowsze rozwiązania w zakresie sprzedaży on-line. Pozwala kompleksowo zarządzać całą firmą m.in. jej zasobami finansowymi, kadrowymi, magazynowymi, sprzedażą. W prosty sposób pozwala kontrolować: bazę towarów i stany magazynowe; bazę klientów; bazę dostawców i przewoźników; kontakty do hurtowni, kontrahentów i innych podmiotów, z którymi się współpracuje; wystawiane faktur i dokumentów rozliczeniowych.

    Oprócz wsparcia w SEO Comarch proponuje też wiele innych przydatnych funkcjonalności: integrację sklepu z zewnętrznymi platformami sprzedażowymi; skorzystanie z wielu bezpłatnych szablonów sklepów internetowych; zarządzanie reklamacjami i zwrotami; wdrażanie promocji, rabatów, kodów promocyjnych, programów lojalnościowych; wysłanie powiadomień w formie SMS do klientów o statusie realizacji zamówienia; prowadzenia bloga, realizacja kampanii newsletter; pozyskiwanie opinii od klientów; zarządzania sklepem poprzez panel, który otwiera się na dowolnym urządzeniu; korzystanie ze wsparcia technicznego i merytorycznego podczas korzystania z oprogramowania; tworzenie raportów.

    Kto może założyć sklep Comarch?

    Z oprogramowania krakowskiej firmy może skorzystać zarówno mikroprzedsiębiorca, jak i średnia firma zatrudniająca kilka osób. Comarch proponuje pięć systemów zarządzania, każdy z nich dedykowany jest innemu typowi działalności w sieci.

    • Comarch ERP XT – przeznaczony dla jednoosobowych działalności gospodarczych;
    • Comarch ERP Optima – polecany małym i średnim firmom; często wybierany przez biura rachunkowe i księgowe;
    • Comarch ERP XL – rozbudowane oprogramowanie dla średnich i dużych firm;
    • Comarch ERP Altum – polecany międzynarodowym dużym firmom usługowym oraz sieciom handlowym,
    • Comarch ERP Enterprise – najbardziej wydajny i rozbudowany system do zarządzania międzynarodowym przedsiębiorstwem.

    Platforma posiada w standardzie aż cztery wersje językowe interfejsu (polski, angielski, niemiecki, francuski) oraz umożliwia rozliczanie się w różnych walutach.

    Ile kosztuje sklep Comarch?

    Przedsiębiorca może wypróbować możliwości oprogramowania za darmo przez 30 dni, a w przypadku zadowolenia z usług, kontynuować współpracę, płacąc co miesiąc abonament. Stawki abonamentowe zaczynają się od 70 zł miesięcznie. W tej cenie otrzymuje się możliwości poradzenia sklepu internetowego: sprzedającego do 50 produktów; udostępniającego informacje w 6 językach; obsługującego płatności w jednej walucie systemowej; obsługującego jedno konto bankowe; administrowanego przez maksymalnie 3 konta.

    Czy warto pozycjonować sklep internetowy?

    Pozycjonowanie to zestaw działań promujących witrynę w wyszukiwarce. Ich celem jest, podniesienie jej jak najwyżej w wynikach wyszukiwania na dane frazy, powiązane z działalnością firmy. Celem pozycjonowania zawsze jest umieszczenie strony WWW na pierwszej stronie w wynikach wyszukiwania. Ze względu na popularność obecnie większość firm skupia się na budowaniu pozycji w wyszukiwarce Google. Warto jednak zatroszczyć się też o wysokie pozycje w pozostałych wyszukiwarkach np. Yandex czy Baidu.

    Google posiada 91% udziałów na rynku wśród wszystkich wyszukiwarek i przetwarza dziennie ponad 3,5 miliarda zapytań. Wyższa pozycja strony WWW w wyszukiwarce Google to szansa na łatwiejsze pozyskiwanie klientów i dotarcie do nowych odbiorców.

    Pozycjonowanie sklepów internetowych pozwala pozyskać nowych klientów i zwiększyć sprzedaż.

    Jakie są efekty pozycjonowania sklepu Comarch?

    Obecność w TOP 3 czy w TOP5 wyników Google to sposób na zwiększenie rozpoznawalności marki na rynku oraz: zwiększenie ruchu na stronie internetowej; pozyskanie nowych klientów i odbiorców; rozwój, zwiększenie sprzedaży; zbudowanie profesjonalnego i eksperckiego wizerunku; stworzenie grona lojalnych klientów, którzy chętnie będą wracać na kolejne zakupy do e-sklepu.

    Umiejętnie prowadzone pozycjonowanie sklepu Comarch sprawi, że nawet mała jednoosobowa firma może wybić się na pierwsze pozycje w wyszukiwaniach i czerpać z tego znaczne profity.

    Amerykańska firma nie ujawnia, jakie dokładnie czynniki mają wpływ na pozycję strony w wyszukiwarce. Znane są tylko ogólne zalecenia, dzięki którym łatwiejsza jest optymalizacja SEO. Comarch dla swoich klientów przygotowuje też zestawy porad i rekomendacji, które pozwalają dostosować treści oraz sam sklep do stale zmieniających się algorytmów.

    Ile czasu zajmuje pozycjonowanie sklepu online?

    Pozycjonowanie to działanie długoterminowe. Pierwsze efekty zazwyczaj widoczne są po kilku miesiącach. Co więcej, zaprzestanie działań SEO sprawia, że sklep internetowy może szybko stracić wypracowaną pozycję na rzecz konkurencji. Wiele zależy od indywidualnych czynników np.: wielkości sklepu; aktualnego stanu witryny i zakresu zmian, które należy w niej wprowadzić; nakładów finansowych na pozycjonowanie; branży działalności; doświadczenia firmy SEO.

    Zazwyczaj w przypadku sklepów z branż wysoko konkurencyjnych pierwsze efekty w postaci widoczności strony w Google i zauważalnego ruchu na stronie pojawiają się po 6-8 miesiącach. Znaczący wzrost sprzedaży ma natomiast miejsce przy działaniach SEO wykonywanych przez ok. 10-14 miesięcy. Czas pojawienia się rezultatów zawsze jest kwestią wysoce indywidualną.

    Ile kosztuje pozycjonowanie sklepu Comarch?

    Pozycjonowanie często określane jest jako darmowa reklama w Google. Nie jest zupełnie bezpłatne – zawsze kosztuje albo czas przedsiębiorcy, albo pieniądze płacone firmie SEO. Koszty, jakie trzeba uwzględnić, planując pozycjonowanie Comarch, to również te ponoszone na zakup miejsca pod linki zewnętrzne. Często publikacja artykułu z linkiem do sklepu na wartościowym serwisie to kilkaset złotych, do tego należy dodać jeszcze koszt opracowania samej treści tekstu.

    Samemu czy z agencją – jak lepiej pozycjonować sklep internetowy Comarch?

    Comarch udostępnia wiele narzędzi, które mają wspierać pozycjonowanie sklepu internetowego. Mimo ich dostępności praca nad SEO strony nadal nie należy do najłatwiejszych. Utrudniają ją stale zmieniające się algorytmy Google, a także brak jasnych wytycznych, jak ma wyglądać pozycjonowanie i optymalizacja SEO.

    Przeoptymalizowanie sklepu, złe rozmieszczenie słów kluczowych czy nadmierna ilość linków zewnętrznych mogą spowodować nie tylko spadek w wyszukiwarce, ale i nałożenie przez Google kary w postaci filtra na stronę. Ten oznacza natomiast, że sklep nie będzie się w ogóle wyświetlał w wynikach wyszukiwania. Warto więc rozważyć powierzenie pozycjonowania sklepu Comarch profesjonalistom, czyli agencji SEO.

    Od czego zacząć pozycjonowanie biznesu online?

    Pozycjonowanie warto zacząć od dokładnego przeanalizowania, na co zwracają uwagę algorytmy wyszukiwarki. Zadanie to nie jest proste, bowiem powszechnie wymienia się ponad 200 istotnych dla botów Google czynników. Google sprawdza je poprzez roboty, które regularnie odwiedzają zindeksowane witryny. Przetwarzają one zawartość stron i kiedy internauta zada pytanie wyszukiwarce, to przeszukują wcześniej pobrane dane i ustalają ranking domen. Na pierwszych miejscach pojawiają się te, których zawartość oraz odnośniki zostały najmocniej powiązane z zapytaniem użytkownika.

    Algorytmy Google ważne dla e-sklepów

    Działanie wyszukiwarki Google opiera się na algorytmach. Pierwszy powstał w 1998 roku i nosił nazwę PageRank. Dziś zamiast jednego działa kilka, a każdy z nich odpowiada za inny element mający wpływ na ranking domen w wyszukiwarce.

    Algorytm Panda

    Powstał w 2011 roku. Panda odpowiada za analizę treści znajdującej się na stronie sklepu internetowego. Dzięki niemu wysokie pozycje w wyszukiwarce zaczęły osiągać strony publikujące dobrej jakości content, a spadki zanotowały te duplikujące treści czy stawiające na mało wartościowe dla użytkowników. Biorąc pod uwagę działania algorytmu Panda, pozycjonowanie Comarch musi opierać się na tworzeniu wartościowego contentu, przydatnego, praktycznego i użytecznego dla klientów.

    Algorytm Mobile

    Comarch przygotował swoje sklepy internetowe do założeń tego algorytmu, gwarantując ich responsywność. Dzięki temu w dobrej jakości i rozdzielczości wyświetlają się one na tabletach, telefonach i smartfonach. Ta funkcjonalność ważna jest nie tylko dla pozycjonowania, ale i dla użytkowników.

    Algorytm Pingwin

    Algorytm ten bada odnośniki tematyczne i jakościowe. W przypadku, gdy stwierdzi nagły, nienaturalny wzrost zewnętrznych linków z niskiej jakości stron, obniża pozycję w wyszukiwarce.

    Algorytm Pirat

    Google poprzez algorytm Pirat walczy ze stronami kopiującymi treść z innych witryn. Wykrywając naruszenie praw autorskich, obniża pozycje w wyszukiwarce, a w skrajnych przypadkach może nałożyć na stronę blokadę.

    Algorytm Koliber

    Z tym algorytmem mamy do czynienia od 2016 roku. Koliber promuje witryny, które swoją tematyką i kontekstem odpowiadają za zapytania internautów. Jego działanie sprawiło, że w pozycjonowaniu na pierwszym miejscu wysuwają się tworzone treści.

    Audyt pozycjonowania sklepu internetowego

    Przeprowadzenie audytu SEO najlepiej powierzyć zewnętrznej firmie, która dokładnie i obiektywnie sprawdzi, czy prowadzone działania przynoszą efekty. Wskaże on również, jakie elementy wymagają poprawy. Wbrew pozorom nawet drobne uchybienia takie jak niezgodność danych firmy w katalogach, social mediach, wizytówkach itp. może przełożyć się na spadek pozycji w Google.

    Audyt nie tylko wskaże ewentualne błędy, ale także pozwoli zaplanować i wdrożyć zmiany, które zwiększą szanse na pozyskanie nowych klientów i wzmożenie ruchu na stronie.

    Strategia pozycjonowania sklepu Comarch

    Wybór domeny

    Przygotowania do właściwego pozycjonowania należy rozpocząć od wyboru właściwej domeny, czyli nazwy sklepu internetowego. Rekomendowane jest, aby: była tematycznie związana z dziedziną prowadzonego biznesu; była krótka i łatwa do zapamiętania; posiadała rozszerzenie .pl (jeśli chcesz prowadzić działalność w innym kraju lub firmę międzynarodową, wtedy lepszym rozwiązaniem jest domena .com); miała pozytywną historię; została zarejestrowana na kilka lat.

    Wybór słów kluczowych

    Wybierając słowa kluczowe pod pozycjonowanie strony Comarch, warto stawiać na te, które: szczegółowo opisują biznes, jego produkty, usługi; są popularne wśród grupy docelowej sklepu online; są w stanie wygenerować dochód. Zdecydowanie warto sięgać po frazy long tail, czyli tzw. długiego ogona, a w przypadku, gdy sklep działa również stacjonarnie po słowa kluczowe powiązane z lokalizacją.

    Wybrane słowa kluczowe powinny pojawiać się w tekstach na stronie, a także w artykułach publikowanych na blogu. Warto zawrzeć je w opisach kategorii, podkategorii, produktów, tekście o sklepie, zakładce kontakt czy współpraca. Aby zostały prawidłowo zaczytane przez roboty Google, muszą występować w nagłówkach, śródtytułach, treści, metadanych. Należy pamiętać, że ich zbyt duża ilość sprawi, że algorytmy uznają witrynę za spamerską i nie będą jej prawidłowo pozycjonować.

    Zaplanowanie struktury

    Każda strona powinna posiadać konkretną strukturę, na którą składają się strony i podstrony. Strategia pozycjonowania powinna wskazywać, na którą podstronę w obrębie domeny zostanie przekierowany użytkownik. Przekierowanie powinno przenieść go na taką subdomenę, na której znajdzie informacje, o jakie zapytał wyszukiwarkę.

    Optymalizacja kodu i struktury sklepu

    Każda strona w obrębie domeny powinna posiadać tytuł tzw. title. Jest on widoczny w wynikach wyszukiwania i ma poinformować internautę, jakie informacje zawiera dana strona. Zasady pozycjonowania zobowiązują, aby każda strona serwisu miała zróżnicowany title dopasowany do jej tematycznej zawartości.

    Oprócz tytułu każda podstrona musi posiadać meta tag description. Wyświetla się on w Internecie w wynikach wyszukiwania tuż pod linkiem prowadzącym do witryny. Aby wyświetlić się w całości w wyszukiwarce, nie może przekraczać 155 znaków.

    Pod optymalizacją struktury sklepu kryje się też wyróżnienie najważniejszych informacji nagłówkami. W języku HTML pojawia się sześć wielkości nagłówków – H1, h2, H3, H4, H5, H6. Dzięki nim roboty Googla są w stanie odróżnić ważne informacje od tych mniej istotnych.

    Pozycjonowanie sklepu Comarch obejmuje również optymalizację adresów URL. Muszą one być tak konstruowane, aby w jasny i prosty sposób mówiły, co znajduje się na danej witrynie.

    Linkowanie wewnętrzne

    Dla pozycjonowania sklepu Comarch ważne są nie tylko linki zewnętrzne, ale i wewnętrzne. Ich rozbudowana struktura pozwoli sprawnie i wygodnie poruszać się po sklepie. Są kluczem do osiągnięcia wysokiej pozycji w Google.

    Chcąc uniknąć problemów z linkami wewnętrznymi przy pozycjonowaniu, Comarch proponuje stosowanie przekierowań 301. Pozwalają użytkownikom i robotom indeksującym znaleźć strony, które zostały przeniesione do nowego adresu URL.

    Stworzenie mapy strony

    Zadaniem tego elementu jest ułatwienie poruszania się po domenie i szybkie odnalezienie informacji, szczególnie znajdujących się głęboko w strukturze. O mapie pomyśleć powinny też nowe sklepy internetowe, dopiero co uruchomione, do których prowadzi niewielka ilość linków.

    Dostosowanie do urządzeń mobilnych

    Większość przedstawicieli młodego pokolenia konsumentów składa zamówienia w sklepach internetowych przez smartfona. Responsywność jest więc koniecznością. Oznacza to, że strona dopasowuje swoją szerokość i układ elementów do rozdzielczości urządzenia, na którym się ją wyświetla.

    Treści na Comarch e-sklep – jakie pomogą w pozycjonowaniu?

    Samo wypełnienie strony treścią na niewiele się jednak zda. Konieczna jest bowiem optymalizacja. Comarch w tym zakresie proponuje wiele wygodnych rozwiązań. Pozwala nadawać tytuły, nagłówki, boldować poszczególne elementy treści, tworzyć listy wypunktowania.

    Aby treści były promowane przez roboty indeksujące, muszą być też zapisane w odpowiedni sposób. Całość powinna być podzielone na krótkie akapity, rozdzielone od siebie śródtytułami oznaczonymi nagłówkami H2 lub h3. Zarówno w śródtytule, jak i akapicie pojawić powinno się słowo lub słowa kluczowe również w formie odmienionej. Kluczowa w pozycjonowaniu strony Comarch jest również długość contentu. Google najlepiej indeksuje treści liczące od 2500 do 10 000 znaków.

    Grafika a pozycjonowanie strony Comarch

    W obrębie witryny publikować można również: eksperckie artykuły, testy / recenzje, oceny użytkowników, opisy produktów i usług, prognozy / kalkulacje, infografiki / mapy / wykresy, e-booki, tutoriale, zdjęcia, wideo.

    Szczególnie istotne są dwie ostatnie formy, które przynoszą najwięcej konwersji. Trafiają one w gusta przede wszystkim młodych, dopiero wchodzących na rynek konsumentów. Aby jednak mogły być odczytane przez roboty indeksujące, muszą być odpowiednio zoptymalizowane (zdjęcie czy wideo musi mieć tytuł).

    Czego unikać, pozycjonując sklep internetowy?

    Google za Black Hat SEO, czyli niedozwolone techniki, nakłada na witryny filtry (blokady). Nie chcąc być nimi ukaranymi, przy pozycjonowaniu sklepu Comarch, należy unikać: powielenia treści w obrębie własnej witryny; plagiatowania i kopiowania contentu z innych stron; tworzenia słabej jakości contentu tylko pod pozycjonowanie; nadmiernego stosowania słów kluczowych; linków pochodzących ze stron mających tzw., słabą historię, odbiegających tematycznie od prowadzonego biznesu, z tzw. farm linków, płatnych linków oraz z jednolitym i nieróżnorodnym tekstem zakotwiczenia (anchorem); udostępniania pirackich treści za darmo; łamania praw autorskich; braku synonimów; braku dostosowania treści do potrzeb i zapytań użytkownika; niepoprawnej responsywności strony lub jej braku; nieodpowiadania na pytania użytkowania; braku spójności i niepoprawności przekazywanych informacji; dużej ilości linków afiliacyjnych bez atrybutu nofollow; bezwartościowej treści, która ma jedynie generować zysk z reklam.

    Jak weryfikować efekty pozycjonowania strony Comarch?

    Szczegółowa analiza jest integralną częścią SEO – bez niej nie jest możliwe określenie, czy prowadzone działania przynoszą efekty, czy warto w nie dalej inwestować, co ewentualnie zmienić i zmodyfikować.

    Przedsiębiorca chcący na bieżąco monitorować pracę agencji, której powierzył SEO e-sklepu, powinien zaprzyjaźnić się z takimi narzędziami, jak Google Analytics, Google Search Console, Google Webmaster Tools. Warto także, aby jeszcze przed podpisaniem umowy ustalił, czy będzie od firmy otrzymywał regularne (najlepiej miesięczne) raporty o postępach.

    OCEŃ TXT

    Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.

    Darmowa konsultacja

      Zastanawiasz się
      dlaczego Twoja strona
      NIE SPRZEDAJE?
      Umów się na bezpłatną konsultację SEO i dowiedz się, jak możemy poprawić Twoje wyniki sprzedażowe.
      Rozpocznij chat
      Zamów rozmowę

        Chcesz poznać
        ofertę?
        Skontaktujemy się z Tobą w ciągu kilku minut! Jesteśmy dostępni w dni robocze w godzinach 9-15.
        Niestety aktualnie nasz konsultant nie jest dostępny. Skontaktujemy się z Tobą w godzinach otwarcia biura.
        Wyrażam zgodę na przetwarzanie moich danych osobowych przez ICEA SPÓŁKA Z OGRANICZONĄ ODPOWIEDZIALNOŚCIĄ w celu nawiązania kontaktu. Więcej w Polityce prywatności.