Poznaj 6 najlepszych narzędzi marketingowych

Poznaj 6 najlepszych narzędzi marketingowych

Bezpłatna konsultacja

Marketing internetowy to dziś główny sposób promocji, reklamy i sprzedaży. Korzystają z niego nie tylko te przedsiębiorstwa, które działają w sieci, ale również te stacjonarne. Codzienne dbanie o e-marketing marki nie jest jednak łatwym zadaniem. Wynika to z tego, że w jego skład wchodzi wiele elementów, o które trzeba się zatroszczyć. Wymaga to od marketingowca wiedzy i zaangażowania, a także czasu. Tego często brakuje, aby wszystko było dopracowane i wykonane na wysokim poziomie. Zaryzykować można nawet stwierdzenie, że robienie wszystkiego własnoręcznie jest wręcz niemożliwe, szczególnie jeśli e-marketing w firmie jest rozbudowany i opiera się na wielu filarach. Aby wspomóc codzienną pracę działu marketingu, a także uczynić ją efektywniejszą, wydajniejszą i bardziej skuteczną warto zainwestować w nowoczesne narzędzia marketingowe. Ich zdaniem jest uczynić pracę prostszą, a także wspomóc przedsiębiorstwa w każdym obszarze promocji. Narzędzi, z których skorzystać mogą marketingowcy, nie brakuje nic więc dziwnego, że wiele firm zadaje sobie pytanie, które są tymi niezbędnymi.

Do czego potrzebne są narzędzia marketingowe?

Narzędzia marketingu internetowego to te, które mają w praktyce realizować koncepcję work, smart, not hard. Oznacza to, że ich podstawowym i głównym zadaniem jest uczynić codzienne obowiązki w zakresie digital marketingu szybszymi, łatwiejszymi, efektywniejszym. Eliminują one konieczność wykonywania wielu prac ręcznie, przez co często określone są jako marketing automation. Ten jednak nie tylko oszczędza czas, ale także pozwala na dotarcie i zapoznanie się z danymi i wskaźnikami, które samodzielnie trudno było odszukać. Informacje te marka powinna wykorzystywać do planowania nowych działań promocyjnych, a także optymalizacji tych już prowadzonych. Warto tu zaznaczyć, że wbrew powszechnym przekonaniom narzędzia marketingowe wykorzystywać mogą wszystkie firmy – niezależnie od tego, w jakiej branży działają, czy jaka jest ich wielkość.

Korzystanie z marketing automation umożliwia strategiczne podejście do prowadzonych kampanii, pozyskanie nowych informacji i osiąganie lepszych rezultatów. Działania narzędzi marketing automation opiera się na połączeniu algorytmów ze sztuczną inteligencją.

W czym pomogą narzędzia marketingu internetowego?

Narzędzia marketingu internetowego przede wszystkim mają wyręczyć w wykonywaniu powtarzalnych czynności, które są czasochłonne. Oznacza to, że na rynku bez problemu odnajdzie się narzędzie marketingowe np. do wysyłania mailingów czy monitorowania sieci. Samodzielne wykonywanie tych zadań oznaczałoby długie godziny pracy, a co więcej nie dostarczyłoby tak szczegółowych danych jak aplikacje, oprogramowania i zautomatyzowane systemy. Narzędzia pomóc mogą też nie tylko w tych czasochłonnych czynnościach, ale też np. w:

  • tworzeniu grafik i edytowaniu zdjęć,
  • organizacji pracy własnej i zespołu,
  • usprawnieniu działania w social mediach,
  • planowaniu i realizacji strategii content marketingu,
  • pozycjonowaniu i SEO,
  • monitorowaniu wzmianek o marce w sieci,
  • tworzeniu contentu video,
  • analizowaniu zachowań kupujących i użytkowników strony WWW,
  • analizowaniu efektów prowadzonych działań,
  • prowadzeniu transmisji live i webinarów,
  • współpracy z influencerami,
  • zarządzaniu zespołem,
  • pracy zdalnej.

Jak wybrać odpowiednie narzędzia do pracy?

Narzędzia marketingowe to obszerna lista. Wiele one potrafią i są w stanie ułatwić pracę w wielu zakresach, czy jednak firma potrzebuje ich wszystkich? Oczywiście, że nie! Wybór tych odpowiednich zależy od potrzeb i oczekiwań marki. Jeśli ta prowadzi swoje działania głównie w mediach społecznościowych, powinna skupić się na korzystaniu z tych aplikacji, które ułatwiają prace na Facebooku, Instagramie, Tik Toku, Pintereście i innych mediach. Dla marek stawiających na e-mail marketing, ważne narzędzie promocji to takie pozwalające automatyzować wysiłki, natomiast przedsiębiorstwo współpracujące z celebrytami powinno skupić się na aplikacjach i programach, które pozwolą jak najlepiej wykorzystać potencjał influencerów.

Podczas wyboru koniecznie trzeba wziąć pod uwagę budżet firmy. Nie wszystkie narzędzia są darmowe, wiele z nich wymaga wykupienia miesięcznego abonamentu. Te mogą znacznie obciążyć firmowy budżet, dlatego inwestować należy tylko w te, które faktycznie na co dzień będzie się wykorzystywać do pracy. Warto tu zaznaczyć, że nowoczesne narzędzia marketingowe często oferują bezpłatny okres testowy – 14 lub 30 – dniowy. W jego trakcie można sprawdzić, czy działanie aplikacji odpowiada działowi marketingu i spełnia zadania, które się przed nimi stawia. Korzystanie z okresów próbnych jest tym ważniejsze, że na rynku jest wiele aplikacji o podobnym przeznaczeniu, działających w tym samym zakresie, a różniących się jedynie kilkoma funkcjami czy interfejsem.

6 typów narzędzi, które ułatwią pracę działu marketingu

Warte uwagi narzędzia marketing automation to te, które sprawdzą się w każdej firmie i zautomatyzują oraz ułatwią czynności wykonywane codziennie. Korzystać z nich może zarówno dział odpowiadający za promocję, jak i inne komórki przedsiębiorstwa. Inwestycja w takie aplikacje, zwróci się szybko, a efekty ich używania będą widoczne na pierwszy rzut oka. Jakie są podstawowe narzędzia marketingu?

Narzędzia do organizacji pracy własnej i zespołu

Aby marketing firmy działał prawidłowo i przynosił efekty, praca musi być właściwie rozdzielona, wykonywana na czas, a obowiązki przydzielone do poszczególnych pracowników, których łatwo będzie rozliczyć z rezultatów. Aplikacje, które w tym pomogą to m.in.:

  • Trello – pozwala na szczegółowe rozpisanie projektu i przydzielenie obowiązków dla każdej osoby w zespole; zarządzanie projektem odbywa się za pomocą tablicy, którą wszyscy przypisani członkowie mogą komentować i obserwować; małe firmy to narzędzie marketingowe bez problemu mogą wykorzystywać w formie bezpłatnej, większe – realizujące powyżej 10 projektów, muszą wykupić opcję abonamentową;
  • Asana – to jedno z najbardziej rozbudowanych narzędzi do organizacji pracy zespołu i zarządzania projektami; można w nim rozpisywać i przydzielać taski (zadania), wyznaczać terminy realizacji, załączać pliki z komputera, komentować; Asana jest darmowa, jeśli korzysta z niej maksymalnie 15 członków zespołu;
  • Google Drive – narzędzie to pozwala na proste i szybkie zarządzanie dokumentami i plikami; dzięki wirtualnemu dyskowi tworzyć można dokumenty, które będą edytowane w zespołach projektowych.

Narzędzia do pracy zdalnej

W ostatnich 2 latach system i forma pracy w wielu firmach uległa zmianie. Wielu pracowników pracuje zdalnie lub w systemie mieszanym. Od firm wymaga to zainwestowania w nowoczesne narzędzia marketingowe umożliwiające komunikację na odległość zarówno w formie rozmowy, jak i wideokonferencji organizowanych w czasie rzeczywistym. Aplikacji dających taką możliwość nie brakuje, a wśród tych najpopularniejszych wymienia się:

  • Slack,
  • Skype,
  • Zoom,
  • Teams,
  • Google Meet.

Narzędzia do pozycjonowania

Pozycjonowanie i SEO to ważna część marketingu każdej firmy. To dzięki niemu strona WWW jest widoczna w wynikach wyszukiwania, co generuje większy ruch i zwiększoną liczbę odwiedzin. Ilość programów i aplikacji wspomagających SEO witryny jest bardzo duża, a zakres ich działania obszerny. Są takie, które pozwolą:

  • analizować aktualną pozycję strony WWW np. Google Search Console, Senuto, Ahrefs, Google Analytics;
  • badać popularność fraz kluczowych i wyszukiwać te najlepsze dla marki, np. Google Trends, Keyword Tool, Ubersuggest, KWFinder, SEMrush;
  • tworzyć audyty strony pod SEO, np. DeepCrawl, Screaming Frog, PageSpeed Insights;
  • budować profile linków, np. Ahrefs, Majestic SEO

Narzędzia do content marketingu

Znowelizowane algorytmy Google sprawiają, że jednym z głównych zadań działu marketingu jest tworzenie wartościowych dla Internautów treści. Aby ułatwić sobie to zadanie, warto wykorzystać podstawowe narzędzia marketingu internetowego w tym zakresie. Dzięki nim stworzenie treści będzie łatwiejsze. Warto pamiętać, że narzędzia z tego działu mają na celu nie tylko pomóc w tworzeniu treści pisanych, ale także grafik czy video. Planując i tworząc content warto sięgnąć po:

  • Answer the Public – pomoże on wyszukać tematy artykułów np. na bloga na podstawie głównych fraz kluczowych powiązanych z branżą marki; narzędzie wskazuje tematy powiązane z najczęstszymi zapytaniami z wyszukiwarki Google;
  • Language Tool – pozwoli sprawdzić, czy stworzone treści nie zawierają błędów interpunkcyjnych, ortograficznych, składniowych; alternatywą dla tego narzędzia jest Jasnopis, Zacerka, Ortograf

Narzędzia do zarządzania social mediami

Dziś trudno sobie wyobrazić firmę, która nie korzysta z social mediów. Nowoczesne narzędzia marketingowe muszą więc pomagać w zarządzaniu nimi i publikowaniu atrakcyjnego contentu. Na rynku dostępne są przede wszystkim aplikacje, które wspomagają działanie marek na Facebooku i Instagramie, ale są i takie, które obejmują zarządzanie innymi kanałami. Do programów, które warto wypróbować zalicza się:

  • Buffer – pozwala na zarządzanie kontami na różnych portalach społecznościowych; jedną z jego funkcji jest planowanie postów;
  • Later – to narzędzie promocji umożliwia zaplanowanie spójnej siatki zdjęć i sprawdzenie, czy poszczególne grafiki do siebie pasują; najczęściej polecane jest firmom intensywnie korzystającym z Instagrama, ale sprawdzi się też dla Facebooka, Twittera, Pinteresta;
  • Hootsuite – umożliwi monitorowanie marki w social mediach i planowanie działań na nich; z pomocą tej aplikacji można też zarządzać wieloma profilami naraz;
  • Canva – to najpopularniejsze narzędzie do tworzenia grafik; program pozwala na stworzenie tych na potrzeby social mediów, bloga, newsletterów, a także projektów ulotek, wizytówek, plakatów, prezentacji; w Canvie można korzystać z wielu darmowych szablonów, a także szerokiej gamy tych płatnych; narzędzie umożliwi pracę zespołową;
  • Facebook Audience Insights – to narzędzie marketingowe udostępnia Facebook i pozwala ono na poznanie swojej grupy docelowej – jej zainteresowań, miejsca zamieszkania, zachowania w sieci itp., dzięki temu tworzenie kampanii jest prostsze, a jej rezultaty większe;
  • Lumen5 – narzędzie marketingowe do tworzenia video na potrzeby mediów społecznościowych; dzięki niemu można tworzyć, angażujące filmy, wzbogacone o głos lektora, elementy wizualne, muzykę.

Narzędzia do monitorowania marki w sieci

Współczesny marketing opiera się na komunikacji dwustronnej, czyli wchodzeniu w kontakt z użytkownikami Internetu. Aby było to możliwe, firma powinna zainwestować w podstawowe narzędzia marketingowe do monitorowania sieci. Pozwolą one śledzić wzmianki o marce i odpowiadać na nie. Takie funkcjonalności ma m.in. Brand24, Newspoint, SentiOne.

Wielu markom stawiającym na nowoczesny marketing i promocję przydadzą się również narzędzia do współpracy z influencerami – wyszukiwania, analizy statystyk kanałów, nawiązywania kontaktu. Poszukując twórców internetowych do kampanii warto rozważyć skorzystanie z Whitepress i REACHaBLOGGER.

ZOBACZ RÓWNIEŻ
WYBRANE WPISY BLOGOWE

    Zastanawiasz się
    dlaczego Twoja strona
    NIE SPRZEDAJE?
    Umów się na bezpłatną konsultację SEO i dowiedz się, jak możemy poprawić Twoje wyniki sprzedażowe.
    Firma SXO
    Firma SXO
    OCEŃ TXT

    Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.

    Darmowa konsultacja

      Zastanawiasz się
      dlaczego Twoja strona
      NIE SPRZEDAJE?
      Umów się na bezpłatną konsultację SEO i dowiedz się, jak możemy poprawić Twoje wyniki sprzedażowe.
      Rozpocznij chat
      Zamów rozmowę

        Chcesz poznać
        ofertę?
        Skontaktujemy się z Tobą w ciągu kilku minut! Jesteśmy dostępni w dni robocze w godzinach 9-15.
        Niestety aktualnie nasz konsultant nie jest dostępny. Skontaktujemy się z Tobą w godzinach otwarcia biura.
        Wyrażam zgodę na przetwarzanie moich danych osobowych przez ICEA SPÓŁKA Z OGRANICZONĄ ODPOWIEDZIALNOŚCIĄ w celu nawiązania kontaktu. Więcej w Polityce prywatności.