Popraw widoczność swojej strony finansowej dzięki SEO!

Popraw widoczność swojej strony finansowej dzięki SEO!

Bezpłatna konsultacja

Klienci zwykle poszukują najlepszych produktów w najniższej cenie. W tym celu gotowi są przeprowadzić szereg dokładnych badań, które pozwolą im podjąć najtrafniejsze decyzje, dotyczące wyboru godnej zaufania i profesjonalnej firmy.

W sektorach zajmujących się majątkiem, takich jak bankowość, ubezpieczenia, księgowość czy fundusze inwestycyjne, najpopularniejszą metodą digital marketingu jest finansowe SEO.

Indywidualne podejście do klienta jest bardzo ważne dla firm zajmujących się finansami, dlatego muszą one zrozumieć preferencje klientów i ich tendencje w procesie wyszukiwania.

Wiele elementów SEO jest uniwersalnych, ale mimo to, doradcy finansowi muszą skorzystać z nieco innych strategii, aby przyciągnąć klientów.

Optymalizacja strony pod kątem treści finansowych może pomóc Twojej firmie zwiększyć wiarygodność i wzmocnić autorytet, co przełoży się na zwiększenie popytu na oferowane usługi.

Usługi finansowe SEO - co to takiego?

Financial services SEO to cyfrowa strategia marketingowa dla sektora finansowego i bankowego, której celem jest zwiększenie widoczności konkretnych witryn podczas wyświetlania wyników wyszukiwania.

Krótko mówiąc, SEO usług finansowych ma na celu zwiększenie ruchu organicznego do stron je oferujących, poprzez upublicznianie odpowiednich treści reklamowych i zdobywanie wartościowych linków zwrotnych z wysoko postawionych stron.

Jako firma oferująca usługi finansowe spotkasz się ze wzmożoną kontrolą zarówno ze strony odwiedzających, jak i wyszukiwarek. Musisz więc dołożyć wszelkich starań, aby upewnić się, że Twoje treści postrzegane są jako wartościowe i wiarygodne.

Jak optymalizować treści finansowe?

Największym wyzwaniem, przed którym stoją dostawcy usług finansowych, jest zbudowanie zaufanie. Użytkownicy potrzebują wartościowych i wiarygodnych treści, które zachęcą ich do powierzania pieniędzy w ręce Twojej firmy. Przyjrzyjmy się bliżej poszczególnym elementom SEO, na których powinieneś się skupić jako doradca finansowy.

Techniczne SEO

Techniczne SEO to stosunkowo proste działania. Zacznij od dokładnego audytu witryny, aby odkryć wszelkie problemy, które mogą mieć negatywny wpływ na jej funkcjonowanie.

Wszelkie problemy techniczne, takie jak powolne ładowanie się strony (opisane poniżej) czy nieczytelność treści powinny być jak najszybciej naprawione.

Szybkość ładowania strony

Czas ładowania strony jest bardzo ważnym czynnikiem wpływającym na pozycję na liście wyników wyszukiwania. Ponadto element ten oddziaływuje na zaufanie i satysfakcję użytkownika, który z chęcią wróci do witryny, która nie kazała mu długo czekać na interesujące go informacje.

Powolna witryna generuje słaby współczynnik UX, przez co tracisz uznanie w oczach użytkownika. Musisz więc upewnić się, że Twoja witryna jest przyjazna dla urządzeń mobilnych i szybko się ładuje.

Bezpieczeństwo

Bezpieczeństwo witryny oferującej usługi finansowe to czynnik, na który zwróci uwagę każdy odwiedzający ją użytkownik. Na bieżąco więc sprawdzaj poziom zabezpieczeń i informuj użytkowników o tym, że mogą być spokojni o swoje dane, gdyż zapewniasz im kompleksową ochronę.

Struktura Adresu URL

Jeśli chcesz uzyskać wyższą pozycję na liście wyników wyszukiwania, Twoje adresy URL powinny być odpowiednio zoptymalizowane i konkretnie przedstawiać Twoje usługi, aby Google je docenił.

Schemat (Uporządkowane Dane)

Dobrze uporządkowane dane nie tylko pozwolą użytkownikom łatwiej poruszać się po stronie, ale też umożliwią wyszukiwarkom szybsze jej indeksowanie. Zadbaj więc o dodanie odpowiednich grup i kategorii uzupełnionych o lokalizację, godziny otwarcia, numery telefonów, recenzje itp.

On-site SEO

SEO na stronie zdecydowanie wykracza poza rozwiązywanie problemów technicznych, gdyż obejmuje również optymalizację treści pod kątem odpowiednich słów kluczowych. Konkretne hasła należy wybierać na podstawie liczby ich wyszukiwań, preferencji użytkowników, działań konkurencji i trafności wyników.

Ponadto, aby uzyskać wysoką pozycję w wyszukiwarce, musisz systematycznie tworzyć i publikować wysokiej jakości treści dostosowane do obecnych trendów. Nieregularność i brak zaangażowania przyniosą bowiem efekty odwrotne do zamierzonych.

Generuj zaufanie

Twoje treści są jednym z najlepszych sposobów na wyróżnienie się na tle konkurencji. Klienci z pewnością zaufają Twojej marce, jeśli zachęcisz ich do tego autentycznymi treściami o niepowtarzalnej budowie.

Nawet jeśli dbasz o regularne udostępnianie wartościowych tekstów, uważaj, aby nie zostały one uznane za spam. Skoncentruj się więc na publikowaniu kilku wpisów tygodniowo, które podniosą zaufanie klientów i pomogą im podjąć decyzję dotyczącą wyboru dostawcy usług finansowych.

Zwróć uwagę na kwestie, takie jak:

  • Rozszerzanie marki – najlepszym sposobem na to jest zainteresowanie klientów przy użyciu ciekawych i wiarygodnych treści
  • Wzbudzanie zaufania – poza wysokiej jakości treściami, czynnikami, które są w stanie zapewnić Ci zaufanie klientów są na przykład nagrody które potwierdzają Twoje kompetencje. Pomogą Ci one budować stabilne relacje z odbiorcami i wyróżnią Cię na tle konkurencji.

Strategia tworzenia treści dotyczących usług finansowych

Najważniejszym czynnikiem, który wpływa na pozycjonowanie strony internetowej, jest jakość jej zawartości.

Musisz więc upewnić się, że Twoje treści dotyczące usług finansowy są wiarygodne i dokładnie opracowane przez doświadczonych specjalistów. Zadbaj więc o:

  • Dopasowanie treści do odbiorców – sektor usług finansowych musi dopasowywać swoje oferty do klientów, w zależności od ich wieku i potrzeb.
  • Tworzenie angażujących treści – uwzględnij treści, które zachęcą Twoich odbiorców do działania. Skorzystaj w tym celu z narzędzi, takich jak kalkulatory finansowe, kursy online czy infografiki.
  • Udostępnianie treści wideo – pozwala to na łatwe przekazanie wiedzy w postaci przystępnych filmów, które zainteresują odbiorców i zachęcą do pogłębiania wiedzy na temat Twoich usług.
  • Optymalizacja pod kątem wyszukiwania głosowego – wyszukiwanie głosowe rozwija się coraz szybciej, więc wykorzystaj jego potencjał i twórz treści pod tym kątem.

Off-site SEO

Budowanie linków to, obok słów kluczowych, najważniejszy element strategii optymalizacji treści pod kątem wyszukiwarek.

Stwórz więc na swojej stronie bazę przewodników, instrukcji i pouczających treści które przyciągną wiele linków zwrotnych, dzięki czemu wzmocnisz swoją pozycję w internecie. Postaw też na publikowanie infografik, analiz, raportów, prezentacji czy badań. Takie formy cieszą się bowiem dużym zainteresowaniem.

Przede wszystkim zadbaj o swoją autentyczność. Nie kupuj linków i nie spamuj nimi, aby nie stracić swojego autorytetu w oczach zarówno potencjalnych klientów, jak i wyszukiwarek.

Lokalne SEO

Jeżeli Twoja firma posiada swoje oddziały w różnych lokalizacjach, koniecznie musisz wziąć pod uwagę optymalizację pod kątem lokalnych wyszukiwań. Pomocne okazać się może również stworzenie strony w Google Moja Firma czy Yelp, gdzie uzupełnisz dane na temat swojej działalności, takie jak adres, numer telefonu czy godziny otwarcia oraz umieścisz sekcję przeznaczoną na recenzowanie Twoich usług

Zacznij działać!

Sam już widzisz, jak wiele wysiłku wymaga odpowiednia optymalizacja treści dotyczących usług finansowych. Jest to niezwykle odpowiedzialne i czasochłonne zadanie, do którego potrzeba niemałych kompetencji. Jeśli zatem uważasz, że przerasta to Twoje możliwości, nic straconego! Z pomocą spieszą Ci agencje SEO takie jak my. Dzięki kompleksowej pomocy w optymalizacji treści, analizie konkurencji i dobrze zaprojektowanej stronie internetowej, jesteśmy w stanie zapewnić Ci lepszą pozycję na liście wyników wyszukiwania, a co za tym idzie – większą popularność w sieci. Nie czekaj więc i skontaktuj się z nami już dziś!

ZOBACZ RÓWNIEŻ
WYBRANE WPISY BLOGOWE

    Zastanawiasz się
    dlaczego Twoja strona
    NIE SPRZEDAJE?
    Umów się na bezpłatną konsultację SEO i dowiedz się, jak możemy poprawić Twoje wyniki sprzedażowe.
    Firma SXO
    Firma SXO
    OCEŃ TXT

    Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.

    Darmowa konsultacja

      Zastanawiasz się
      dlaczego Twoja strona
      NIE SPRZEDAJE?
      Umów się na bezpłatną konsultację SEO i dowiedz się, jak możemy poprawić Twoje wyniki sprzedażowe.