Optymalizacja strony on-site. Co warto wiedzieć o linkach do podstron?

Optymalizacja strony on-site. Co warto wiedzieć o linkach do podstron?

Bezpłatna konsultacja

Link, hiperłącze, odnośnik – dzięki temu jednemu elementowi każdy może przenieść się pod dany adres strony i odnaleźć to, czego szuka. Bez nich nie istniałaby sieć połączeń wirtualnych. Każdy link składa się z adresu strony docelowej, kotwicy oraz oznaczenia o sposobie otwierania strony. Wyróżniamy kilka rodzajów linków, dziś jednak sięgniemy do linków podstron, które stanowią niezwykle ważny element optymalizacji strony on-site.

Linkowanie wewnętrzne to podstawa link buildingu. Związane jest ono z wszelkimi odnośnikami w strukturze strony, czyli jej mniejszymi elementami. Jest to ważne z punktu widzenia użytkownika, któremu może zapewnić lepsze wrażenia z korzystania z witryny oraz łatwiejsze poruszanie się po niej. Linkowanie jest równie istotne dla robotów wyszukiwarek, którym ułatwia przeszukiwanie i ocenianie strony, a tym samym przyspiesza proces indeksowania.

Są to pochodzące z tej samej domeny linki, które pozwalają użytkownikom na zaoszczędzenie czasu podczas wyszukiwania informacji w sieci, zarówno w wynikach organicznych, jak i płatnych (sponsorowanych). Pozwalają na targetowanie ich intencji. Są one widoczne dla odbiorców w postaci niebieskich linków pojawiających się pod wynikami w rankingu.

Rodzaje linków

  • Linki bezpłatne

W przypadku organicznych wyników wyszukiwania możemy uzyskać do sześciu linków do podstron. Pojawiają się one na najwyższym miejscu w rankingu i są dopasowane do intencji użytkownika, na podstawie słów kluczowych.

  • Linki jednowierszowe

Jest to druga najpopularniejsza forma linkowania. W tym przypadku pojawia się do czterech linków do podstron, które są dopasowywane do różnych form zapytań. Linki jednowierszowe prowadzą do innych stron bądź przekierowują do określonej zawartości w obrębie witryny za pomocą mniejszych fragmentów.

  • Pole wyszukiwania

Pola są wykorzystywane przede wszystkim przez większe marki i przedsiębiorstwa. Link ten powiązany jest z kontem Google, jednak nie daje gwarancji pojawienia się w organicznych wynikach wyszukiwania. Jego działanie jest bardziej zautomatyzowane.

  • Linki płatne

Webmasterzy i pozycjonerzy korzystają również z płatnych wyników wyszukiwania. W tym przypadku masz jednak pełną kontrolę nad wyglądem linku, jego tekstem i adresem URL w reklamie. Wynika to z niezależności od algorytmów wyszukiwarek.

Dlaczego warto z nich skorzystać?

Z punktu widzenia marketingu internetowego linki do podstron są ważnym rozszerzeniem reklam. Pozwalają one zająć więcej miejsca w wynikach wyszukiwania, a tym samym przyciągają większą uwagę. Przekłada się to na zwiększenie współczynnika klikalności oraz konwersji.

Dodatkowymi korzyściami z zastosowania linków do podstron jest:

  • możliwość uzyskania bardziej szczegółowych danych do analizy w Google Search Console,
  • określenie wąskiej grupy docelowej odbiorców,
  • łatwiejsza konfiguracja reklam w Google Ads,
  • możliwość planowania wyświetlania linków w określone dni tygodnia oraz godziny,
  • dostosowanie ich do innych urządzeń,
  • prostsze aktualizowanie oraz edycja względem aktualnych ofert,
  • śledzenie konwersji.

W jaki sposób optymalizować linki do podstron?

Sięgnij do danych strukturalnych

Inaczej dane uporządkowane bądź rich snippets, to specjalne umieszczone na stronie internetowej znaczniki, które opisują jej zawartość w języku zrozumiałym dla wyszukiwarki. Umożliwiają one wyświetlanie dodatkowych informacji w organicznych wynikach wyszukiwania. Pokazują treści w bardziej uporządkowany sposób, tak więc możesz w precyzyjniej powiązać swoje podstrony z intencjami odbiorców.

Stwórz mapę witryny

Jest to rozwiązanie dobrowolne, jednak zalecane przez specjalistów. Mapa witryny to plik zawierający informacji o wszystkich adresach URL w strukturze strony, wraz z ich modyfikacjami i aktualizacjami. Mapa pozwala na szybsze indeksowanie stron, a także wskazuje robotom wyszukiwarek, które witryny są najbardziej wartościowe.

Wykorzystaj potencjał menu okruszkowego

Breadcrumbs to menu pozwalające na łatwiejsze poruszanie się po bardziej rozbudowanych witrynach. Ich kolejne części są oddzielone od siebie kategoriami bądź separatorami, ale zawsze są klikalne i przenoszą użytkownika w dowolne miejsce w obrębie strony. Roboty wyszukiwarek otrzymują lepszy sygnał mówiący o tematyce strony, dzięki czemu łatwiej wyszukują z niej słowa kluczowe, co pozwala na skrócenie drogi wyboru materiałów przez potencjalnego klienta.

Pamiętaj o nagłówkach

W kontekście technicznego SEO musisz umieć posługiwać się nagłówkami od H1 do H6, które segregują i hierarchizują wartość contentu. Ich zastosowanie pozwala na zwiększenie widoczności w wynikach wyszukiwania, zwłaszcza jeśli w ich strukturze zastosowane zostały słowa kluczowe. Poza tym im bardziej oryginalny i przyciągający uwagę tytuł, tym większe prawdopodobieństwo zainteresowania potencjalnego odbiorcy.

Zastanów się nad spisem treści

Jeśli stawiasz na dłuższy content, warto poświęcić czas na stworzenie spisu treści dla odbiorcy. Całość staje się w ten sposób bardziej czytelna. Ponadto element ten także może podlegać pozycjonowaniu – tak jak w przypadku nagłówków. Dzięki temu umacniasz swój wizerunek eksperta i profesjonalisty w sieci.

Strona internetowa jest plikiem html, a linki do podstron są elementami ścieżki dostępu do plików. Zanim przystąpimy do pracy nad linkami, musimy stworzyć strukturę plików za pomocą mniejszych folderów. W jednym z nich powinien znajdować się plik o nazwie „index.html”. Tworząc linki, sięgamy po atrybut href oraz slash. Z ich pomocą budujemy proste menu o uporządkowanej strukturze informacji.

Podsumowanie

Linki do podstron są szczególnie przydatne w przypadku witryn o rozbudowanej strukturze informacji bądź stron e-commerce o bogatej ofercie produktowej. Spełniają one dwojaką funkcję: są pomocne zarówno dla użytkownika, jak i robotów wyszukiwarek. Całość działań przekłada się na zwiększenie widoczności w organicznych wynikach wyszukiwania. Tę samą strategię można przenieść w obszar lokalnego SEO, jest więc ona wielofunkcyjna. Pamiętaj jednak, że to jedynie jeden z elementów działań on-site, aczkolwiek nie mniej ważny od pozostałych. Do dzieła!

Skontaktuj się z nami już teraz jeśli chcesz dowiedzieć się więcej. Chętnie umówimy się z Tobą na bezpłatną konsultację i ustalimy szczegóły naszej współpracy. Odkryj skuteczną strategię SXO, a pomoże Ci w tym nasza agencja SXO!

ZOBACZ RÓWNIEŻ
WYBRANE WPISY BLOGOWE

    Zastanawiasz się
    dlaczego Twoja strona
    NIE SPRZEDAJE?
    Umów się na bezpłatną konsultację SEO i dowiedz się, jak możemy poprawić Twoje wyniki sprzedażowe.
    Firma SXO
    Firma SXO
    OCEŃ TXT

    Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.

    Darmowa konsultacja

      Zastanawiasz się
      dlaczego Twoja strona
      NIE SPRZEDAJE?
      Umów się na bezpłatną konsultację SEO i dowiedz się, jak możemy poprawić Twoje wyniki sprzedażowe.
      Rozpocznij chat
      Zamów rozmowę

        Chcesz poznać
        ofertę?
        Skontaktujemy się z Tobą w ciągu kilku minut! Jesteśmy dostępni w dni robocze w godzinach 9-15.
        Niestety aktualnie nasz konsultant nie jest dostępny. Skontaktujemy się z Tobą w godzinach otwarcia biura.
        Wyrażam zgodę na przetwarzanie moich danych osobowych przez ICEA SPÓŁKA Z OGRANICZONĄ ODPOWIEDZIALNOŚCIĄ w celu nawiązania kontaktu. Więcej w Polityce prywatności.