Optymalizacja SEO a panel administracyjny SOTE

Optymalizacja SEO a panel administracyjny SOTE

Bezpłatna konsultacja

Sklep SOTESHOP pozwala użytkownikom w intuicyjny sposób wyszukiwać produkty, dodawać je do koszyka i dokonywać zakupów. Właściciel e-commerce może korzystać z wielu funkcji administracyjnych, w tym modułów zarządzania sprzedażą, personalizacji szablonu, zarządzania bazami klientów, obsługi posprzedażowej czy integracji e-sklepu z zewnętrznymi platformami marketingowymi i mediami społecznościowymi.

Czym jest SOTESHOP?

SOTESHOP to należący do polskiej firmy SOTE system zarządzania treścią (CMS), który służy do prowadzenia sklepu internetowego. Z platformy tej można korzystać w formie oprogramowania jako usługi (SaaS) lub skryptu zainstalowanego na własnym serwerze, z możliwością wprowadzania zmian w kodzie źródłowym.

Optymalizacja sklepu SOTESHOP w panelu administracyjnym

SOTESHOP to należący do polskiej firmy SOTE system zarządzania treścią (CMS), który służy do prowadzenia sklepu internetowego. Z platformy tej można korzystać w formie oprogramowania jako usługi (SaaS) lub skryptu zainstalowanego na własnym serwerze, z możliwością wprowadzania zmian w kodzie źródłowym.

Optymalizacja sklepu SOTESHOP w panelu administracyjnym

Aby jak najwięcej klientów dokonywało zakupów w sklepie internetowym SOTE, warto dostosować witrynę do wytycznych Google. Dzięki temu strona będzie mogła znaleźć się na jak najwyższych pozycjach w wynikach wyszukiwarki, po wpisaniu przez użytkowników określonych słów kluczowych związanych z ofertą.

Prawidłowo przeprowadzona optymalizacja to jeden z warunków uzyskania wysokich pozycji. Warto jednak mieć na uwadze, że działania SEO nie powinny się na tym kończyć. Pozycjonowanie to długotrwały i czasochłonny proces, który wymaga zastosowania różnych strategii działania – zarówno on-site (na stronie sklepu), jak i off-site (pozyskiwanie linków przychodzących z zewnętrznych serwisów). Na efekty zwykle trzeba długo poczekać, dlatego warto uzbroić się w cierpliwość.

Aby wykonać podstawową optymalizację sklepu internetowego, można wykorzystać dostępny na platformie SOTESHOP panel administracyjny. Najważniejsze moduły są łatwo dostępne i stosunkowo proste w obsłudze. Niektóre opcje przydatne do optymalizacji strony okazują się jednak niedostępne, np. nie ma możliwości stosowania nagłówków H1. Skorzystanie z bardziej rozbudowanych funkcji SEO bywa czasochłonne, a uzyskanie dostępu do części z nich wymaga zakupienia płatnych modułów.

Konfiguracja głównej domeny w panelu administracyjnym SOTE

Czynności związane z optymalizacją sklepu należy rozpocząć od ustawienia głównej domeny. W tym celu trzeba otworzyć udostępniony przez firmę SOTE panel administracyjny, a następnie przejść do zakładki „Aplikacje” > „Wersje językowe” > „Lista domen” i kliknąć przycisk „Dodaj nową domenę”. W otwartym oknie trzeba wpisać nazwę głównej domeny sklepu internetowego, zaznaczyć opcję „Domyślna”, a nastęnie zatwierdzić poleceniem „Zapisz”.

Źródło: https://www.sote.pl/docs/wersje-jezykowe#ustawienie-domeny-glownej, dostęp: 23.02.2022

Weryfikacji wyszukiwarki Google

W panelu administracyjnym SOTESHOP można również przeprowadzić obowiązkową dla każdej nowej witryny weryfikację. Czynność ta ma na celu wskazanie wyszukiwarce Google, kto jest właścicielem założonego sklepu internetowego. Plik weryfikacyjny należy pobrać ze swojego konta w serwisie Google Search Console, a następnie umieścić go w zakładce „Weryfikacja wyszukiwarek” panelu administracyjnego SOTE. Po dodaniu pliku, trzeba będzie jeszcze powrócić do systemu GSC i kliknąć w przycisk „Weryfikuj”.

Generowanie mapy witryny

Aby każda podstrona sklepu internetowego mogła szybko zostać dodana do indeksu Google, warto stworzyć mapę witryny. W panelu administracyjnym SOTE istnieje możliwość jej automatycznego wygenerowania. W tym celu należy wybrać zakładkę „Aplikacje”, następnie „Pozycjonowanie” i „Mapy witryn dla Google”. Mapa może zostać wygenerowana w języku polskim lub angielskim. Po kliknięciu w przycisk „Generuj mapę serwisu”, plik zawierający wszystkie adresy URL na danej domenie zostanie zamieszczony pod adresem http://www.nazwa-sklepu.pl/sitemap_pl.xml

Źródło: https://www.sote.pl/docs/pozycjonowanie, Dostęp: 24.02.2022

Dodawanie meta tagów

Za pomocą dostępnego na platformie SOTESHOP panelu administracyjnego, można również tworzyć meta tagi dla opisów produktów, kategorii, wpisów blogowych, grup produktów, producentów, a także strony głównej sklepu. Są to tytuły (title) i krótkie opisy (description), które ukazują się użytkownikom w wynikach wyszukiwarki Google. Ich odpowiednia optymalizacja pozwala zachęcić do odwiedzenia strony, a w efekcie zwiększyć konwersję.

Meta tagi tworzą się automatycznie na podstawie nazwy i dodanego opisu, lecz można również ustawić je indywidualnie. Aby zmienić meta tagi strony głównej, należy otworzyć zakładkę „Aplikacje” > „Pozycjonowanie”, a następnie uzupełnić pola „Tytuł” i „Opis”. Funkcja zmiany ustawień znaczników meta dla podstron jest dostępna po otwarciu danego wpisu w panelu administracyjnym.

Źródło: https://www.sote.pl/docs/pozycjonowanie, Dostęp: 22.02.2022

Wykluczanie podstron z indeksacji

Indeksowanie przez algorytmy Google wszystkich podstron w sklepie internetowym nie jest korzystne w procesie pozycjonowania sklepu SOTESHOP. W panelu administracyjnym znalazła się w związku z tym funkcja, która pozwala zablokować indeksację określonych adresów URL. Są to np. podstrony z regulaminem, polityką prywatności czy formularzem rejestracyjnym. Ich wykluczenie jest możliwe po otwarciu pliku robots.txt, dostępnego w zakładce „Pozycjonowanie” > „Edycja pliku robots.txt”.

Ustawienie linków wewnętrznych

Linki wewnętrzne to odnośniki, które prowadzą do innych podstron w ramach sklepu internetowego, np. powiązanych tematycznie produktów, kategorii czy wpisów blogowych. Umieszczanie ich w treści pozwala usprawnić nawigację, dzięki czemu użytkownicy spędzają więcej czasu na stronie. Jest to jeden z czynników rankingowych branych pod uwagę przez algorytmy Google.

Przekierowania adresów URL

Panel administracyjny SOTESHOP umożliwia ustawienie przekierowań 301, np. w celu rozwiązania problemu wyświetlania się stron z błędem 404 czy przeniesienia witryny na domenę z przedrostkiem https. Dzięki zastosowanym przekierowaniom, sklep będzie odbierany jako bardziej profesjonalny, a także zyska pod kątem SEO. Przekierowania linków z kodem 404 można ustawić w zakładce „Pozycjonowanie” > „Przekierowania linków 404”. Zastosowanie pozostałych przekierowań jest możliwe dzięki edycji pliku htaccess., dostępnego w panelu administracyjnym SOTE („Aplikacje” > „Htaccess” > „Konfiguracja”).

Źródło: https://www.sote.pl/docs/pozycjonowanie, Dostęp: 22.02.2022

Dodawanie atrybutów alt

W panelu administracyjnym SOTE można dodać opisy alternatywne alt do zdjęć produktowych. Są to informacje niewidoczne dla użytkowników, lecz brane pod uwagę przez algorytmy Google. Ich umieszczenie może więc pozytywnie wpłynąć na pozycjonowanie sklepu.

Generowanie linków o przyjaznej strukturze

Platforma SOTESHOP pozwala tworzyć w sposób automatyczny lub ręczny przyjazne linki, które są dobrze odbierane przez algorytmy wyszukiwarek. Funkcja ta jest dostępna w zakładce „Pozycjonowanie” > „Generuj linki SEO”. Można zmieniać formę adresów URL różnych podstron, m.in. produktów, kategorii, grup produktów, producentów czy wpisów blogowych. Przyjazne linki nie powinny zawierać ciągu liczb, liter i znaków specjalnych, natomiast wskazane jest, aby znajdowały się w nich słowa kluczowe.

Źródło: https://www.sote.pl/docs/pozycjonowanie#2, Dostęp: 22.02.2022

Automatyczne tworzenie linków kanonicznych

Często zdarza się sytuacja, że poszczególne podstrony w sklepie internetowym występują pod kilkoma różnymi adresami URL. Panel administracyjny SOTE pozwala automatycznie generować linki kanoniczne, czyli nadrzędne adresy URL. Dzięki temu można uniknąć problemu z duplikacją treści, co mogłoby negatywnie wpłynąć na pozycjonowanie.

Dodawanie treści przyjaznych wyszukiwarkom

Kluczowym elementem optymalizacji każdej strony sklepu internetowego jest wzbogacenie witryny w wartościowe treści. Z poziomu panelu administracyjnego SOTE można w intuicyjny sposób dodawać content na stronę główną, a także podstrony z produktami, kategoriami, opisami producentów czy grupami produktów.

Każdy wpis można edytować przy użyciu prostego w obsłudze edytora wizualnego lub HTML. Istnieje możliwość pogrubienia lub podkreślenia najważniejszych informacji, dodawania nagłówków H2, H3 itd. czy podziału treści na krótkie akapity, co wpłynie pozytywnie na czytelność treści.

W opisach warto umieścić słowa kluczowe, które są związane z prezentowaną ofertą. Niestety panel administracyjny SOTESHOP nie wskaże, czy zostały one prawidłowo zastosowane pod względem częstotliwości czy formy. Warto jednak pamiętać, że frazy kluczowe nie powinny wpłynąć negatywnie na naturalność przekazu. Teksty należy pisać głównie z myślą o klientach z grup docelowych. W treści nie mogą więc znaleźć się błędy językowe czy zbyt częste powtórzenia. Wskazane jest dodanie wysokiej jakości zdjęć, prezentujących produkty z różnych perspektyw.

Działania marketingowe dla sklepu internetowego warto realizować z zastosowaniem metod content marketingu. Jedną z nich jest prowadzenie bloga. Mogą być na nim publikowane wpisy z poradami dla klientów, dostarczające im odpowiedzi na często zadawane pytania dotyczące produktów. Warto także w artykułach blogowych umieszczać linki wewnętrzne, prowadzące do innych podstron powiązanych tematycznie.

Zakładki opisowe

Dodanie płatnego modułu do panelu administracyjnego SOTESHOP umożliwia przedstawienie produktów na stronie za pomocą zakładek. Opisy zostaną wtedy podzielone w czytelny sposób na podstawie najważniejszych danych, np. informacji technicznych, cech, korzyści, ceny, sposobu dostawy czy gwarancji.

Dodawanie certyfikatu SSL

W panelu administracyjnym można dodać do strony certyfikat SSL, co wpłynie pozytywnie na bezpieczeństwo danych udostępnianych przez użytkowników. W efekcie adres domeny będzie poprzedzony przedrostkiem „https”, a w polu adresu przeglądarki ukaże się zielona kłódka potwierdzająca, że połączenie jest bezpieczne. W celu dodania certyfikatu SSL należy przejść do zakładki „Aplikacje” > „Bezpieczeństwo”.

Samodzielna optymalizacja SEO w panelu administracyjnym SOTESHOP może okazać się dla wielu właścicieli sklepów internetowych czasochłonna i skomplikowana. Dlatego dobrym wyjściem jest zlecenie tego zadania doświadczonej agencji marketingowej.

ZOBACZ RÓWNIEŻ
WYBRANE WPISY BLOGOWE

    Zastanawiasz się
    dlaczego Twoja strona
    NIE SPRZEDAJE?
    Umów się na bezpłatną konsultację SEO i dowiedz się, jak możemy poprawić Twoje wyniki sprzedażowe.
    Firma SXO
    Firma SXO
    OCEŃ TXT

    Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.

    Darmowa konsultacja

      Zastanawiasz się
      dlaczego Twoja strona
      NIE SPRZEDAJE?
      Umów się na bezpłatną konsultację SEO i dowiedz się, jak możemy poprawić Twoje wyniki sprzedażowe.