Największe trendy SEO, o których musisz pamiętać

Największe trendy SEO, o których musisz pamiętać

Bezpłatna konsultacja

Stosujesz od lat te same techniki SEO i nie planujesz nic zmienić w swojej strategii? Jest to dużym błędem, ponieważ algorytm wyszukiwarek ulega ciągłym zmianom, dlatego, jeśli chcesz osiągnąć sukces, musisz podążać za nowościami i wykorzystywać je w swojej kampanii. Może się bowiem okazać, że obecne już dawno nie działają i niepotrzebnie marnujesz swój cenny czas.

Nie bądź zaskoczony, że coś nie działa w Twojej strategii, tylko postaraj się na bieżąco monitorować największe trendy SEO i wdrażać je do swoich działań na stronie WWW. Na szczęście przybywamy z pomocą i przygotowaliśmy dla Ciebie zbiór obecnie największych trendów w świecie SEO, o których nie możesz zapominać.

Treść jest nadal ważna na Twojej stronie

Niezmiennie od wielu lat decydującym czynnikiem rankingowym SEO jest treść na stronie internetowej. Jeżeli nadal tworzysz wartościowe treści, z pewnością zdobywasz szerokie zasięgi. Pamiętaj, aby być systematycznym i poruszać aktualne tematy. Jeśli użytkownicy do Ciebie wracają, to znak, że uważają Cię za autorytet w branży. Dlatego poświęć swój czas na stworzenie unikalnych treści, które będą interesujące i przydatne dla odbiorców.

Jeżeli chcesz przyciągnąć użytkowników na swoją stronę internetową, a przy tym być zauważalny w wynikach wyszukiwania, zastosuj się do poniższych zasad:

  • zoptymalizuj swoje treści pod kątem tematów,
  • nie umieszczaj na siłę słów kluczowych,
  • staraj się porządkować swoją treść na stronie, stosuj nagłówki, akapity,
  • musisz pisać dla swoich odbiorców, a nie dla algorytmu wyszukiwarki.

Pamiętaj, aby nie duplikować swoich treści w witrynie, ponieważ wpływa to negatywnie na Twoją pozycję w wynikach wyszukiwania. Sprawia to, że wyszukiwarki nie wiedzą, które treści powinny być widoczne dla użytkownika Internetu, co przekłada się na spadek pozycji strony w SERP.

Dostosowywanie strony WWW do urządzeń mobilnych

Musisz wiedzieć, że obecnie kompatybilność strony internetowej z urządzeniami mobilnymi odgrywa bardzo ważną rolę podczas rankingu wyników wyszukiwania. Okazuje się, że wszystkie witryny, które nie są mobilne, nie są pokazywane użytkownikowi, ponieważ Google uważa, że nie są zgodne z panującymi standardami.

Google promuje tylko te strony internetowe, które dostosowują się do rozdzielczości ekranu użytkownika. Już od 2018 roku wyszukiwarki dają pierwszeństwo witrynom, które są responsywne z innymi urządzeniami. Obecnie proces indeksacji strony internetowej odbywa się na podstawie jej wersji mobilnej. Dlatego prawidłowe działanie i przyjemny wygląd strony mobilnej są niezbędne, aby odnieść sukces w swoich działaniach SEO.

Jeżeli chcesz polepszyć swoją pozycję w wyszukiwarce, upewnij się, że Twoja mobilna wersja strony WWW zawiera te same treści, co jej standardowa wersja na komputer. Zweryfikuj szybkość strony i wiele innych elementów, które obniżają wartość witryny na urządzeniach mobilnych.

Polecane fragmenty Google są nadal na topie

Polecane fragmenty to takie wyszukiwania, które pojawiają się na samej górze strony wyszukiwarki, ponad organicznymi. Nazywane są inaczej pozycją zerową. Dzięki wyszukiwaniu głosowemu stały się jeszcze ważniejsze dla stron WWW.

Wystarczy, że w swoich treściach na stronie zaczniesz tworzyć bezpośrednie odpowiedzi na pytania lub stosować listy i wypunktowania. Z pewnością zwiększy to Twoje szanse na zdobycie pożądanego miejsca w polecanych fragmentach od Google. Pamiętaj o stosowaniu naturalnego języka ze słowami kluczowymi z długim ogonem, które najczęściej padają w trakcie wyszukiwań głosowych. Nie skupiaj się tylko i wyłącznie na odpowiadaniu na konkretne pytania odbiorców. Ludzie nie zawsze zadają pytania wyszukiwarce, często używają poleceń twierdzących.

Lokalne wyszukiwania dla firm

Być może nie jest to nowość w Google, ale lokalne wyszukiwania zyskały na znaczeniu w trakcie pandemii COVID-19. W ten sposób firmy mogą korzystać z wielu udogodnień Google Moja Firma, na przykład informować klientów o godzinach otwarcia firmy, podać dokładny adres siedziby czy aktualny numer telefonu. Okazuje się, że pandemia zmieniła zachowania ludzi i coraz więcej z nich wyszukuje lokalne firmy.

Jeżeli prowadzisz działalność stacjonarną, upewnij się, że jesteś widoczny w Internecie i z łatwością potencjalni klienci mogą znaleźć Twoją siedzibę. Niezbędne będzie regularne uzupełnianie informacji o firmie w Google Moja Firma, a także stosowanie lokalnych słów kluczowych w treściach na stronie internetowej.

Czego warto unikać w SEO?

Istnieje bardzo dużo działań SEO, które okazują się nieprzydatne w pozycjonowaniu witryny. Nie warto więc ich stosować, jeśli chcesz osiągnąć sukces w swojej branży i stać się autorytetem wśród potencjalnych klientów. Należą do nich:

  • usilne umieszczanie słów kluczowych w swoich treściach,
  • nienaturalnie wygenerowane linki,
  • niepomocne treści dla innych odbiorców,
  • duplikowanie treści i kopiowanie ich z innych stron,
  • zbyt duża ilość linków w treści na stronie.

Podsumowanie

Mamy nadzieję, że teraz już wiesz, jakie są największe trendy SEO i zaczniesz stosować je w swojej strategii marketingowej. Jeśli nieco pogubiłeś się w działaniach na stronie i nadal stosujesz przestarzałe już praktyki, poświęć trochę czasu, aby przejrzeć je wszystkie. Zdecydowanie powinieneś zaktualizować je do nowszych technik.

Jeśli nie jesteś w stanie zrobić tego sam, poproś o pomoc doświadczoną agencję SEO, która z pewnością doradzi Ci, co powinieneś zrobić i skieruje Cię na właściwe tory.

ZOBACZ RÓWNIEŻ
WYBRANE WPISY BLOGOWE

    Zastanawiasz się
    dlaczego Twoja strona
    NIE SPRZEDAJE?
    Umów się na bezpłatną konsultację SEO i dowiedz się, jak możemy poprawić Twoje wyniki sprzedażowe.
    Firma SXO
    Firma SXO
    OCEŃ TXT

    Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.

    Darmowa konsultacja

      Zastanawiasz się
      dlaczego Twoja strona
      NIE SPRZEDAJE?
      Umów się na bezpłatną konsultację SEO i dowiedz się, jak możemy poprawić Twoje wyniki sprzedażowe.