Największe błędy w marketingu treści B2B – jak je naprawić?

Największe błędy w marketingu treści B2B – jak je naprawić?

Bezpłatna konsultacja

Treść jest najważniejszym elementem działalności w Internecie. Bez niej kampanie marketingowe B2B nie istnieją. Niezależnie od formy – posty na blogu, wpisy na Facebooku, zdjęcia, filmy czy artykuły – cel jest jeden: rozwój firmy i zwiększenie zysków.

Tworzenie doskonałych treści to nie wszystko. Optymalizacja, monitorowanie efektów i umiejętne zarządzanie działaniami to również bardzo ważne elementy dobrej strategii marketingowej. Jeśli nie poświęcisz temu uwagi, zmarnujesz swój czas i pieniądze, gdyż nikt nie będzie chciał obcować z Twoją twórczością.

Poniżej przedstawiono pięć największych problemów z treściami B2B. Na szczęście, każdy z nich można rozwiązać łatwiej niż Ci się wydaje i temu również przyjrzymy się bliżej.

Oszukujesz siebie i nie dbasz o odbiorców

Dobre treści B2B nie zawsze muszą dotyczyć tego czym chcesz się podzielić, chyba że interesują Twoich odbiorców i są dla nich przydatne. Najlepsze informacje to takie, które są wartościowe, wciągające, pouczające lub po prostu zabawne. Twoje treści muszą sprawić, że odbiorcy poczują się bogatsi o nową, cenną wiedzę. Wszelkiego rodzaju instrukcje, porady, przepisy, wskazówki, tutoriale itp, są niezwykle istotne z punktu widzenia użytkowników w każdym wieku.

Zbadaj swoje aktualne treści i te stworzone w przeszłości. Czy gdybyś był klientem, uznałby je za interesujące? Tylko szczerze. Odpowiedz sobie na pytanie: tworzysz dla odbiorców czy zajmujesz się masową produkcją postów? Jeśli uznasz, że Twój content nie jest tym, co sam chciałbyś oglądać w Internecie, wiesz co robić. Konieczne są zmiany!

Pamiętaj, aby myśleć nieszablonowo. Twórz treści, których wartość zachwyci każdego użytkownika, niezależnie od jego zainteresowań. Uwzględniaj też aktualne trendy i zainteresowania odbiorców i udostępniaj to, co rozwiąże ich problemy. Postaw na infografiki, podcasty czy e-booki, gdyż zyskują coraz większą popularność, a umiejętnie tworzone, mogą pomóc Ci w brandingu i generowaniu leadów.

Nie przejmujesz się SEO

Niezależnie od tego, czy działasz już długo, czy dopiero zaczynasz, z pewnością wiesz, że SEO to bardzo ważny element każdej strategii. Zaznaczyć jednak należy, że optymalizacja nie dotyczy tylko pisanych treści, takich jak blogi czy artykuły, ale też obrazów i filmów.

Znaczna część twórców treści B2B nie wykorzystuje SEO. Dzieje się tak nie dlatego, że nie są świadomi tego, jak ważna jest optymalizacja, ale dlatego, że w ogóle nie wiedzą jak się za to zabrać. Niestety, sprawi im to dużo kłopotów, zarówno z odbiorcami, jak i użytkownikami.

Właściciele stron codzienne zadają sobie mnóstwo pytań: jak posługiwać się słowami kluczowymi, aby ich nie nadużywać? Jak uwzględnić najważniejsze frazy w filmach na YouTube? Jak uzyskać wysokiej jakości linki zwrotne? Jak i gdzie w ogóle zacząć poszukiwania słów kluczowych?

Być może obawiasz się, że złe podejście do optymalizacji treści pod kątem wyszukiwarek sprawi, że będziesz postrzegany jako nudny, mało wiarygodny lub podstępny. Może sądzisz, że linki zwrotne zniszczą reputację Twojej witryny, a szanse na jej wysoką pozycję w SERP znacznie spadną.

Są to jak najbardziej uzasadnione obawy. Ale to złe SEO działa na Twoją szkodę. Jak temu zapobiec? To proste! Przyłóż się do edukacji w zakresie optymalizacji treści pod kątem wyszukiwarek uwzględniając panujące obecnie standardy. Następnie zacznij wykorzystywać wiedzę w praktyce, a wyniki przejdą Twoje najśmielsze oczekiwania.

Nie masz strategii

Dobra treść to jedno. Ważna jest także odpowiednia strategia, która pozwoli Ci ją wykorzystać. Musisz nieustannie monitorować wszystkie najważniejsze wskaźniki, aby odpowiednio dostosować swoje działania pod aktualne zachowania użytkowników. Twój plan działania musi obejmować wszystkie treści.

Każda firma musi mieć strategię dopasowaną do swoich potrzeb, więc wszystkie są oryginalne i niepowtarzalne. Natomiast istnieje kilka elementów, które powinny być uwzględnione w każdym planie marketingowym. Jako twórca strony musisz wiedzieć, do kogo kierujesz swoje treści, jaki rodzaj tekstów będzie Twoim priorytetem, jak często będą one publikowane, jakich środków do promowania swojej twórczości użyjesz (media społecznościowe, marketing e-mail, płatne reklamy czy sponsorowane posty) i w jaki sposób będziesz śledzić swoje wyniki.

Opracowanie dobrej strategii i jej realizacja zajmie dużo czasu, ale efekty są warte tego wysiłku.

Nie aktualizujesz treści

Dostępne są serwisy i aplikacje, które ułatwiają tworzenie, zarządzanie, i monitorowanie wszelkiego rodzaju treści. Niektóre z najbardziej skutecznych obejmują narzędzia analityczne online, takie jak Google Analytics i SEMrush, oprogramowanie do marketingu e-mailowego, witryny do analizy w mediach społecznościowych, CRM i aplikacje CMS (np. WordPress).

Musisz też pamiętać, że najlepsze treści B2B powinny być aktualne i działać na Twoją korzyść znacznie dłużej niż tylko tydzień po ich opublikowaniu. Korzystaj więc z wymienionych wyżej narzędzi, aby je promować i zbierać szczegółowe informacje na temat tego, jaki rodzaj twórczości najbardziej przypadł do gustu Twoim odbiorcom.

Dzięki temu nie tylko maksymalnie wykorzystasz swoje treści, ale też odpowiednio dostosujesz strategię do warunków obecnie panujących na rynku

Podsumowanie

Bez wątpienia stwierdzić można, że content marketing ma wiele elementów, które stale ulegają zmianom. Jest to też niezwykle czasochłonny i wymagający proces, obejmujący wszystkie obszary zarządzania treścią. Dlatego też jeśli odpowiednio zadbasz o kwestię optymalizacji, możesz naprawdę dużo zyskać. Badania bowiem dowodzą, że inwestycja w content marketing jest bardzo opłacalna.

Content marketing B2B pomaga firmom budować świadomość marki, edukować konsumentów i generować zaufanie. Ale podobnie jak w przypadku każdej kampanii, bez jasno określonej strategii nie przyniesie żadnych spektakularnych efektów. Musisz więc zaangażować się w optymalizację, aby Twoje wysiłki miały sens.

Jeśli stwierdzisz, że SEO jest ponad Twoje siły, skontaktuj się z nami. Doświadczona agencja zajmująca się optymalizacją treści to doskonałe rozwiązanie Twoich problemów. Wspólnie stworzymy angażujące treści, które realnie zainteresują Twoich odbiorców i przyciągną nowych. Wiesz już jakich błędów nie popełniać. Dowiedz się teraz, co musisz zrobić, aby stać się liderem w branży. Twój ruch!

ZOBACZ RÓWNIEŻ
WYBRANE WPISY BLOGOWE

    Zastanawiasz się
    dlaczego Twoja strona
    NIE SPRZEDAJE?
    Umów się na bezpłatną konsultację SEO i dowiedz się, jak możemy poprawić Twoje wyniki sprzedażowe.
    Firma SXO
    Firma SXO
    OCEŃ TXT

    Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.

    Darmowa konsultacja

      Zastanawiasz się
      dlaczego Twoja strona
      NIE SPRZEDAJE?
      Umów się na bezpłatną konsultację SEO i dowiedz się, jak możemy poprawić Twoje wyniki sprzedażowe.