Na czym polega LTV marketing?

Bezpłatna konsultacja

Skuteczny marketing to klucz do sukcesu wielu współczesnych przedsiębiorstw. W dość konkurencyjnym obecnie środowisku posiadanie bogatego, wysokiej jakości asortymentu to nie wszystko. Trzeba go odpowiednio zareklamować. W całym tym procesie istotne znaczenie ma również kontrola uzyskiwanych efektów, która umożliwia eliminację wszelkich błędów i wspomaga rozwój biznesu. Dziś pod lupę weźmiemy zatem LTV marketing. Na czym polega i dlaczego warto go wykorzystać? Sprawdźmy!

Czym jest LTV?

Termin LTV (lifetime value) odnosi się do życiowej, długoterminowej wartości klienta. Choć zagadnienie to można interpretować na wiele sposobów, LTV to prawdopodobny do uzyskania przychód oczekiwany przez daną firmę przez cały okres trwania relacji z klientem. Lifetime value określić więc można jako wskaźnik zysku związanego z zachowaniem współpracy z kupującym.

LTV wskaźnik jest bardzo ważnym elementem strategii marketingowej każdej współczesnej firmy. Pomaga on bowiem opracować skuteczny plan działania oraz wybrać efektywne techniki promocyjne, uwzględniając związane z tym koszty. Jedną z najważniejszych korzyści wynikających z zastosowania wskaźnika LTV jest możliwość optymalizacji wydatków związanych z kampanią reklamową, co gwarantuje satysfakcjonujące zwroty z inwestycji. Miara ta pomaga ponadto skierować przekaz na najbardziej dochodowych klientów i skupić się na utrzymaniu odbiorców, którzy generują największe przychody.

LTV wskaźnik obliczyć można na podstawie kilku istotnych elementów, takich jak średnia wartość sprzedaży, liczba zakupów, czas trwania relacji z konsumentem czy średni zysk z transakcji.

Wskaźnik LTV w kontekście e-commerce

Ocena skuteczności działań marketingowych to bardzo ważny aspekt każdej strategii. Dokładna analiza i trafna interpretacja wyników umożliwiają bowiem optymalizację podejmowanych działań oraz ograniczają do absolutnego minimum ryzyko popełnienia ewentualnych błędów. Właśnie dlatego LTV program stanowi bardzo ważny element każdego planu promocyjnego. Warto też podkreślić, że jest on bezpośrednio związany z marketingiem relacji polegającym na nawiązywaniu z klientami długich, owocnych współprac. Jak jego wykorzystanie wygląda w praktyce?

LTV system opiera się na określaniu wartości klientów dokonujących zakupów w danym sklepie internetowym. Załóżmy, że konsument A dokonał zakupu kilku dość małych produktów. Klient B zakupił natomiast jeden artykuł, który znacznie przewyższył koszty poniesione przez konsumenta A. Mimo że w krótkiej perspektywie to osoba B będzie bardziej wartościowym odbiorcą, w długoterminowej strategii klient A będzie miał znacznie wyższą wartość i większe znaczenie dla długofalowego rozwoju marki. Ważne jest zatem, aby stale kontrolować LTV wskaźnik i dbać o relację z konsumentami. Dzięki optymalizacji tego aspektu możliwe jest bowiem uzyskanie satysfakcjonujących wyników sprzedażowych oraz skuteczne prowadzenie firmy w długim okresie czasu.

LTV marketing – na co zwrócić uwagę?

LTV marketing to zestaw działań mających na celu budowanie długofalowych relacji z klientami, które mają bezpośredni wpływ na sprzedaż i rozwój biznesu. Jako że lojalni odbiorcy są głównym źródłem dochodów firmy, warto szczególnie docenić ich obecność, nagradzając ich różnego rodzaju benefitami. Aby uzyskać najlepsze wyniki, należy ponadto kompleksowo podejść do nawiązywania kontaktu z nowymi konsumentami, zachęcając ich do zakupów poprzez czynniki, takie jak promocje czy gratisy. Stworzenie pozytywnego wizerunku firmy ma bowiem bezpośredni wpływ na rentowność biznesu, gdyż wraz ze wzrostem autorytetu marki rośnie również zaufanie klientów do jej usług. Jak zatem zoptymalizować LTV wskaźnik?

Promocja sprzedaży

LTV marketing to przede wszystkim działania promocyjne, które nie tylko zwiększają sprzedaż określonych produktów, ale też rozszerzają świadomość marki. Konsumenci chętnie dzielą się bowiem ze swoimi znajomymi informacjami na temat przecenionych produktów czy aktualnych rabatów. Najczęściej wybierane przez przedsiębiorców formy promocji sprzedaży to przede wszystkim: rabaty, darmowe próbki, gratisy, bezpłatna dostawa, formy “kup więcej – zapłać mniej”, programy lojalnościowe czy vouchery. Tego typu czynniki skutecznie zachęcają konsumentów do nawiązania relacji z marką, zwiększając tym samym jej przychody.

Budowanie społeczności

Generowanie przywiązania klientów do marki to świetny sposób na osiąganie długotrwałych korzyści. Warto więc zaznaczyć swoją obecność w sieci, wykorzystując w tym celu pozycjonowanie stron, reklamy w wyszukiwarkach czy dość popularną obecnie formę – marketing w mediach społecznościowych. Regularne publikowanie angażujących treści na najchętniej odwiedzanych przez grupę docelową serwisach, takich jak Facebook, Instagram czy TikTok, rozszerza świadomość marki i sprawia, że jest ona pierwszym skojarzeniem odbiorców, którzy pomyślą o określonych produktach czy usługach.

Remarketing

Remarketing to niezwykle istotny czynnik promocyjny, który ma bardzo korzystny wpływ na relację z klientami. Aby zoptymalizować LTV wskaźnik, warto regularnie przypominać klientom o porzuconym koszyku, wysyłać im przypomnienia dotyczące dokończenia zakupów oraz zachęcać do ponownych odwiedzin sklepu tych, którzy już wcześniej dokonali transakcji. Dzięki temu poczują oni więź z marką, a szanse na zbudowanie długotrwałych relacji znacznie wzrosną.

Optymalizacja pod kątem UX

Nic tak nie zachęca klientów do obcowania z marką, jak użyteczny i funkcjonalny produkt. Ma to szczególne znaczenie w środowisku e-commerce, gdzie LTV marketing opiera się w głównej mierze na optymalizacji sklepów internetowych. Warto więc zadbać o ogólną prezencję serwisu, likwidując przy tym wszelkie błędy i poprawiając komfort użytkowania poszczególnych funkcji. Oto kilka elementów, na które należy wówczas zwrócić szczególną uwagę:

  • szybkość ładowania strony;
  • funkcjonalność przycisków CTA;
  • responsywność witryny i dostosowanie projektu do urządzeń mobilnych;
  • czytelność treści;
  • jakość obrazów i innych plików multimedialnych,
  • brak zbędnych przekierowań;
  • intuicyjność nawigacji;
  • funkcjonalność menu;
  • jakość sieci linków wewnętrznych.

Dzięki optymalizacji powyższych elementów marka z pewnością spotka się z zainteresowaniem grupy docelowej, a klienci będą bardziej skłonni do regularnego korzystania z jej oferty.

Podsumowanie

LTV marketing to bardzo ważny element każdej strategii marketingowej. Dokładna ocena efektywności podejmowanych działań promocyjnych zwiększa bowiem szansę na uzyskanie satysfakcjonujących wyników sprzedażowych, likwidując jednocześnie ryzyko wszelkich niepowodzeń. Warto więc regularnie monitorować wskaźnik lifetime value oraz podejmować właściwe kroki dotyczące jego optymalizacji. Dbałość o pozytywne relacje z klientami ma bowiem bezpośredni wpływ na rozwój firmy na przestrzeni czasu, co może okazać się kluczem do sukcesu każdego współczesnego przedsiębiorstwa.

ZOBACZ RÓWNIEŻ
WYBRANE WPISY BLOGOWE

    Zastanawiasz się
    dlaczego Twoja strona
    NIE SPRZEDAJE?
    Umów się na bezpłatną konsultację SEO i dowiedz się, jak możemy poprawić Twoje wyniki sprzedażowe.
    Firma SXO
    Firma SXO
    OCEŃ TXT
    Średnia ocen 5/5 - Liczba ocen: 11

    Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

    Darmowa konsultacja

      Zastanawiasz się
      dlaczego Twoja strona
      NIE SPRZEDAJE?
      Umów się na bezpłatną konsultację SEO i dowiedz się, jak możemy poprawić Twoje wyniki sprzedażowe.
      Rozpocznij chat
      Zamów rozmowę

        Chcesz poznać
        ofertę?
        Skontaktujemy się z Tobą w ciągu kilku minut! Jesteśmy dostępni w dni robocze w godzinach 9-15.
        Niestety aktualnie nasz konsultant nie jest dostępny. Skontaktujemy się z Tobą w godzinach otwarcia biura.
        Wyrażam zgodę na przetwarzanie moich danych osobowych przez ICEA SPÓŁKA Z OGRANICZONĄ ODPOWIEDZIALNOŚCIĄ w celu nawiązania kontaktu. Więcej w Polityce prywatności.