Meta tagi a optymalizacja SEO

Meta tagi a optymalizacja SEO

Bezp艂atna konsultacja

Do艣wiadczeni specjali艣ci pozycjonowania znaj膮 tajniki technicznego SEO. S膮 jednak narz臋dzia, kt贸re mo偶na wykorzysta膰 samodzielnie, poprawiaj膮c widoczno艣膰 swojej witryny w wynikach wyszukiwania. Mowa tutaj o meta tagach. Dzi艣 dowiesz si臋, co oznacza ta tajemnicza nazwa, jakie s膮 ich rodzaje, a przede wszystkim jaki maj膮 wp艂yw na Twoj膮 stron臋. Do dzie艂a!

Czym s膮 meta tagi?

S膮 to specjalne znaczniki wewn膮trz kodu 藕r贸d艂owego strony (w formacie HTML) w sekcji <head>, kt贸re opisuj膮 zawarto艣膰 danej strony internetowej. Niekt贸re z nich wy艣wietlaj膮 si臋 pod adresem witryny w wynikach wyszukiwania, daj膮c u偶ytkownikowi wi臋cej informacji o samej witrynie. Wszystkie informacje, kt贸re s膮 wy艣wietlane w Google s膮 w艂a艣nie pozyskiwane z danych zawartych w meta tagach.

Meta tagi w pozycjonowaniu

Meta tagi stanowi膮 pomoc dla robot贸w wyszukiwarek podczas procesu indeksowania. Dzi臋ki nim mamy wp艂yw na to, co wybior膮 roboty oraz co zostanie wy艣wietlone u偶ytkownikom.

Wskaz贸wka: warto wykorzysta膰 potencja艂 call to action (CTA) w naszym opisie meta. Wykorzystaj bezpo艣rednie komunikaty, aby zaprosi膰 odbiorc臋 do wej艣cia na stron臋.

Domena a meta tagi

Niekt贸rzy mog膮 zapyta膰 czy nale偶y stosowa膰 nazw臋 domeny w meta tagach? Nie jest to obligatoryjne, jednak zalecane 鈥 zw艂aszcza w przypadku sklep贸w internetowych, kiedy to jeste艣 wyszukiwany poprzez w艂asn膮 nazw臋. W tym przypadku warto si臋gn膮膰 do tagu tytu艂owego, nie opisu meta. Najlepiej zawrze膰 opis naszej strony, nasz brand purpose.

Google a meta tagi

Przydatna wskaz贸wka: mo偶e si臋 zdarzy膰, 偶e nasze tagi zostan膮 zmienione przez wyszukiwark臋. Nie nale偶y si臋 tego obawia膰. Chodzi o jak najlepsze dopasowanie wynik贸w wyszukiwania do zapyta艅 u偶ytkownik贸w. Algorytm skanuje tre艣膰 strony, czerpi膮c z niej informacje.

Najwa偶niejsze tagi

Informacje zawsze by艂y na wag臋 z艂ota, dlatego musisz w 艣wiadomy spos贸b podej艣膰 do tworzenia swoich w艂asnych tag贸w. W tym kontek艣cie warto zna膰 kilka przydatnych zasad. Mo偶na je dodawa膰 na dwa sposoby: wpisuj膮c r臋cznie w kod b膮d藕 wykorzysta膰 wtyczk臋 pozwalaj膮c膮 na dodawanie tag贸w do kolejnych podstron. Ka偶dy z system贸w CMS posiada w艂asne mo偶liwo艣ci zarz膮dzania stron膮 i wtyczkami.

Tag title

Tag tytu艂owy strony jest kluczowy dla ustalenia pozycji witryny na li艣cie rankingowej w organicznych wynikach wyszukiwania. Oznaczony jest kolorem niebieskim i stanowi form臋 hiper艂膮cza. Znajduje si臋 w kodzie pomi臋dzy znacznikami <title></title>.

Jest to pierwszy element, na kt贸ry zwracaj膮 uwag臋 u偶ytkownicy podczas przegl膮dania wynik贸w. Musi wi臋c przykuwa膰 uwag臋 i by膰 oryginalny, aby wyr贸偶ni艂 si臋 na tle konkurencji. Zaleca si臋, aby tytu艂 nie by艂 d艂u偶szy ni偶 60-70 znak贸w, gdy偶 nie wy艣wietli si臋 w ca艂o艣ci.

Meta Description

Google wy艣wietla go zaraz pod tagiem tytu艂owym, z regu艂y jest on oznaczony kolorem szarym. Chocia偶 nie jest on czynnikiem rankingowym, to ma wp艂yw na wsp贸艂czynnik klikalno艣ci, a to z kolei przek艂ada si臋 na pozycj臋 w rankingu. Opis ten jest polem do popisu, aby m贸c si臋 zaprezentowa膰.

Pami臋taj, aby opis mia艂 pomi臋dzy 150 a 160 znak贸w, w innym przypadku nie b臋dzie czytelny. Warto umie艣ci膰 w jego obr臋bie s艂owa kluczowe, ale nie nale偶y z nimi przesadza膰. Z jednej strony musisz by膰 naturalny, z drugiej za艣 nie mo偶esz zapomina膰 o marketingowym charakterze dzia艂alno艣ci w sieci.

Meta Robots

Z punktu widzenia SEO oraz pozycjonowania jest to bardzo wa偶ny znacznik, kt贸ry pozwala nam sprawowa膰 kontrol臋 nad procesem indeksowania przez roboty. Wygl膮da on nast臋puj膮co <meta name=鈥漴obots鈥 content=鈥漺arto艣膰鈥>. Pytanie czym jest owa 鈥瀢arto艣膰鈥? Mog膮 to by膰 takie elementy jak:

  • all/ index 鈥 informacja dla robot贸w, 偶e mog膮 indeksowa膰 wszystkie linki,
  • follow 鈥 robot pod膮偶a za danym linkiem,
  • noindex 鈥 strona nie zostanie zaindeksowana,
  • nofollow 鈥 robot nie b臋dzie pod膮偶a膰 za linkiem,
  • index, nofollow 鈥 strona mo偶e zosta膰 zaindeksowana, ale robot nie b臋dzie za ni膮 pod膮偶a艂,
  • noindex, follow 鈥 strona nie zostanie zaindeksowana, ale robot b臋dzie j膮 艣ledzi膰.

Meta Keywords

Google nie bierze ich ju偶 pod uwag臋 w kontek艣cie pozycjonowania, poniewa偶 by艂 nadu偶ywany przez administrator贸w. Niemniej warto je zna膰, gdy偶 Google nie jest jedyn膮 wyszukiwark膮. Znacznik ten wygl膮da nast臋puj膮co: <meta name=鈥滽eywords鈥 content=鈥漵艂owo鈥>.

Tag Google Search Console

Jest to tag weryfikacyjny w narz臋dziu Google. Prezentuje si臋 w nast臋puj膮cy spos贸b: <meta name=鈥漡oogle-site-verification鈥 content=鈥漦od weryfikacyjny鈥 />.

Tag Unvailable_after

W tym przypadku wykluczamy strony, kt贸re przesta艂y by膰 aktualne. Jest on stosowany przede wszystkim na stronach e-commerce, kt贸re maj膮 czasowe oferty b膮d藕 konkursy.

Meta refresh

Zadaniem tego znacznika jest automatyczne od艣wie偶anie strony, a tak偶e przekierowywanie u偶ytkownika i robot贸w pod inne adresy WWW.

Tag Original-source

Ten znacznik jest dedykowany dla stron, kt贸re wykorzystuj膮 ju偶 istniej膮ce tre艣ci. Chodzi o pomoc w okre艣leniu oryginalnego 藕r贸d艂a tekstu, co jest szczeg贸lnie wa偶ne w kontek艣cie publikowanych artyku艂贸w.

Tag Open Graph

W przypadku tego tagu jeste艣my w stanie ingerowa膰 w prezentowanie naszych stron w social mediach. Kontrolujemy tym samym, co widz膮 u偶ytkownicy i kiedy nasze tre艣ci s膮 udost臋pniane zewn臋trznie.

Wnioski

Wiesz ju偶, czym s膮 meta tagi, jak je tworzy膰 oraz jaki wp艂yw maj膮 na wyszukiwarki internetowe. Pami臋taj jednak, 偶e pozycjonowanie to d艂ugotrwa艂y proces wymagaj膮cy wielu narz臋dzi 鈥 tagi s膮 jednym z nich. S膮 one wyj膮tkowo wa偶ne w bran偶y e-commerce, gdzie najwa偶niejsze jest dotarcie do klienta. Odpowiednio dopasowane znaczniki b臋d膮 wp艂ywa膰 na wsp贸艂czynnik klikalno艣ci oraz wska藕nik konwersji. Ich obs艂uga nie jest trudna, nie wymagaj膮 one ingerencji do艣wiadczonego webmastera, dlatego tym bardziej mo偶na z nich skorzysta膰.

ZOBACZ R脫WNIE呕
WYBRANE WPISY BLOGOWE

    Zastanawiasz si臋
    dlaczego Twoja strona
    NIE SPRZEDAJE?
    Um贸w si臋 na bezp艂atn膮 konsultacj臋 SEO i dowiedz si臋, jak mo偶emy poprawi膰 Twoje wyniki sprzeda偶owe.
    Firma SXO
    Firma SXO
    OCE艃 TXT

    Tw贸j adres e-mail nie zostanie opublikowany.

    Darmowa konsultacja

      Zastanawiasz si臋
      dlaczego Twoja strona
      NIE SPRZEDAJE?
      Um贸w si臋 na bezp艂atn膮 konsultacj臋 SEO i dowiedz si臋, jak mo偶emy poprawi膰 Twoje wyniki sprzeda偶owe.
      Rozpocznij chat
      Zam贸w rozmow臋

        Chcesz pozna膰
        ofert臋?
        Skontaktujemy si臋 z Tob膮 w ci膮gu kilku minut! Jeste艣my dost臋pni w dni robocze w godzinach 9-15.
        Niestety aktualnie nasz konsultant nie jest dost臋pny. Skontaktujemy si臋 z Tob膮 w godzinach otwarcia biura.
        Wyra偶am zgod臋 na przetwarzanie moich danych osobowych przez ICEA SP脫艁KA Z OGRANICZON膭 ODPOWIEDZIALNO艢CI膭 w celu nawi膮zania kontaktu. Wi臋cej w Polityce prywatno艣ci.