Marketing e-commerce od podstaw. Czym jest strona produktowa oraz jak ją mądrze zoptymalizować?

Marketing e-commerce od podstaw. Czym jest strona produktowa oraz jak ją mądrze zoptymalizować?

Bezpłatna konsultacja

Współcześnie prowadzenie sklepu internetowego to nie lada wyzwanie. W 2021 roku w Polsce, zgodnie z danymi KRS, zarejestrowanych było około 51 tysięcy sklepów. Nie mówiąc już o skali światowej! Jak więc widzisz, konkurencja nie jest mała. W jaki sposób zatem wyróżnić się na jej tle? Wielu zapomina, jak ważne znaczenie dla promocji sklepu mają techniczne elementy strony. Chcielibyśmy od razu planować strategię pozycjonowania i uzyskać miejsce w pierwszej dziesiątce wyszukiwań w Google. Jednak, aby mieć na to szanse, należy zbudować odpowiednie fundamenty sklepu internetowego.

Strona produktowa – o co właściwie chodzi?

Jest to miejsce odwiedzane przez potencjalnego klienta, którego intencją jest poznanie oferty oraz dokonanie zakupu. Takich stron w obrębie jednej witryny może być wiele, z tego powodu wymagają one odpowiedniej optymalizacji, aby nie doszło do powielania treści oraz by zaprezentować swoją ofertę tak, iż będzie ona dostępna i widoczna z poziomu organicznego wyszukiwania.

Obszary funkcjonowania e-marketingu:

Produkt bądź usługę można zaprezentować na wiele sposobów. Najpopularniejsze metody docierania do odbiorców wykorzystują możliwości:

  • content marketingu, czyli marketingu treści (strony internetowe, blogi, opisy produktów),
  • e-mail marketingu,
  • mediów społecznościowych,
  • reklamy Pay Per Click,
  • pozycjonowania SEO.

O czym pamiętać, optymalizując sklep internetowy?

Tworząc platformę zakupową, można popełnić wiele nieświadomych błędów, które będą oddziaływać na funkcjonowanie całej strony. Często dochodzi więc do problemu zduplikowanej treści, skomplikowanego adresu URL do poszczególnych produktów, skomplikowanej architektury strony, braku możliwości filtrowania i wyszukiwania produktów, a nawet braku możliwości pozostawienia komentarza do usługi. Wszystko to może w łatwy sposób zniechęcić potencjalnych klientów, co będzie mieć przełożenie na zmniejszenie ruchu na stronie oraz konwersji. Koniec końców będziemy stratni i staniemy się niewidzialni dla wyszukiwarek.

Oto 9 podstawowych kroków, o których należy pamiętać, tworząc stronę produktową

  1. Słowa kluczowe i odbiorcy

Pierwszym krokiem, który należy podjąć, jest określenie modelowych odbiorców naszej oferty. Kim jest mój klient? Czego potrzebuje? Aby móc odpowiedzieć sobie na te pytania określ płeć, wiek, wykształcenie, zainteresowania, problemy, intencje oraz potrzeby swoich odbiorców. Dopiero wtedy możesz zacząć tworzyć bank słów i haseł kluczowych, za pomocą których będziesz optymalizować pozostałe elementy na stronie. Te dwa elementy są ze sobą sprzężone, nie istnieją bez siebie nawzajem.

  1. Call to action

Jeśli już określisz, kim jest Twój klient, możesz dobrać odpowiedni język – język korzyści – za pomocą którego będziesz się komunikować. W dzisiejszych czasach odbiorcy cenią spersonalizowane usługi. Zwracaj się więc bezpośrednio, aby łatwiej nawiązać dialog. W kontekście reklamy e-commerce pamiętaj o wezwaniu do działania, np.: „skorzystaj z naszej oferty”, „sprawdź sam”, „dowiedz się”. Te elementy przykuwają uwagę na dłużej, a ich zasadniczym celem jest doprowadzenie do interakcji i w efekcie transakcji.

  1. Przyjazny adres URL

Nie możesz również zapomnieć o strukturze samego adresu strony. Powinien być on jak najbardziej przyjazny użytkownikowi, czyli łatwy do zapamiętania oraz wyszukania w sieci. Im prościej, tym lepiej. Nie stosuj więc spacji, wielkich liter, znaków interpunkcyjnych, cyfr czy znaków diakrytycznych. Przypomnij sobie adresy swoich ulubionych stron i podążaj ich śladem.

  1. Opis meta

Meta tagi to kolejny element technicznego SEO, bez którego się nie obędziesz, pozycjonując stronę. Znaczniki te znajdują się w kodzie html i opisują zawartość strony internetowej. Są one powiązane ze słowami kluczowymi, ale ich nadrzędną funkcją jest komunikacja z odbiorcami. Mają zachęcić do skorzystania z oferty, więc często wykorzystują możliwości CTA. W przypadku sklepów internetowych są wyjątkowo przydatne w pozycjonowaniu podstron witryny związanych z poszczególnymi ofertami.

  1. Opis produktu

Najważniejszy element to opis produktu. Powinien być jak najbardziej oryginalny, przykuwający uwagę, ale też czytelny. Nie może w nim zabraknąć korzyści z wybrania akurat tego produktu bądź usługi, jego zastosowania, ale również ceny czy informacji związanych z płatnością oraz dostawą. W tym miejscu umieść wszystkie niezbędne informacje, które doprowadzą do transakcji.

  1. Fotografie bądź wideo

Sklep internetowy nie obędzie się bez multimediów, a przede wszystkim zdjęć produktów. Nie może to być jednak przypadkowa ilustracja. Ma przedstawiać charakter produktu, jego detale oraz cechy szczególne, ale także sprawić, iż odbiorca się w nim zakocha. Zdjęcie powinno być jak najwyższej jakości. Współcześnie często zaleca się również wykorzystanie modeli 3D, animacji oraz filmów wideo, które dają namiastkę wrażenia kupna offline.

  1. Opinie i komentarze

Jest to element marketingu szeptanego. Badania pokazują, że jesteśmy bardziej skłonni skorzystać z danej oferty, jeśli jest ona polecona nam przez bliską osobę bądź autorytet, który śledzimy. Dodatkowo opinie i komentarze sprawiają, że strona jest bardziej naturalna – zwłaszcza jeśli są one różnorodne. Stwórz więc platformę komunikacji i wymiany myśli, a zbudujesz trwałą społeczność, która będzie fundamentem Twoich działań.

  1. Linkowanie wewnętrzne – możliwość znalezienia podobnych produktów

Odpowiednia nawigacja po stronie to kolejny aspekt, którego nie możesz pominąć. Korzystanie ze strony powinno być intuicyjne, ale także oferować dodatkowe możliwości jak filtrowanie oraz wybieranie produktów względem kategorii. Jeśli Twoja strona posiada bogatą ofertę produktową, warto skorzystać z menu okruszkowego. Ułatwi ono korzystanie ze strony użytkownikom, przyspieszy proces indeksowania, a także pozwoli na śledzenie drogi intencji odbiorcy.

  1. Responsywność dla urządzeń mobilnych

Na koniec nie możesz zapomnieć o urządzeniach mobilnych. To z nich korzystamy najczęściej, w różnych miejscach, bez ograniczeń. Zadbaj więc o responsywność sklepu internetowego względem ekranów o mniejszej rozdzielczości. Tam przeglądanie Twojej oferty produktowej powinno być jak najbardziej uproszczone i czytelne.

Podsumowanie

Jak widzisz, prowadzenie biznesu online wymaga zadbania o wiele elementów, które składają się na całościowy efekt. Strona produktowa musi być czytelna, aby potencjalny odbiorca zamienił się w klienta. Google oraz inne wyszukiwarki stawiają sobie za cel jak najwyższy poziom user experience, a odpowiednio zoptymalizowana strona produktowa jest tego wyrazem. Skorzystaj z niej, aby móc świadomie analizować potrzeby użytkowników i zwiększyć swoje zyski.

W przypadku pytań zapraszamy do skorzystania z formularzy naszej agencji SXO.

ZOBACZ RÓWNIEŻ
WYBRANE WPISY BLOGOWE

    Zastanawiasz się
    dlaczego Twoja strona
    NIE SPRZEDAJE?
    Umów się na bezpłatną konsultację SEO i dowiedz się, jak możemy poprawić Twoje wyniki sprzedażowe.
    Firma SXO
    Firma SXO
    OCEŃ TXT

    Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.

    Darmowa konsultacja

      Zastanawiasz się
      dlaczego Twoja strona
      NIE SPRZEDAJE?
      Umów się na bezpłatną konsultację SEO i dowiedz się, jak możemy poprawić Twoje wyniki sprzedażowe.
      Rozpocznij chat
      Zamów rozmowę

        Chcesz poznać
        ofertę?
        Skontaktujemy się z Tobą w ciągu kilku minut! Jesteśmy dostępni w dni robocze w godzinach 9-15.
        Niestety aktualnie nasz konsultant nie jest dostępny. Skontaktujemy się z Tobą w godzinach otwarcia biura.
        Wyrażam zgodę na przetwarzanie moich danych osobowych przez ICEA SPÓŁKA Z OGRANICZONĄ ODPOWIEDZIALNOŚCIĄ w celu nawiązania kontaktu. Więcej w Polityce prywatności.