Zamawiasz jedzenie z dowozem przez Uber Eats? Szukasz noclegu w innym mieście? Zastanawiasz się nad zamówieniem online nowego produktu? Chciałbyś odwiedzić ciekawe miejsce, ale jest na końcu miasta i nie wiesz czy chcesz wybrać się w dłuższą drogę? Pytania można mnożyć, jednak właściwe brzmi: jak często czytasz opinie innych użytkowników?
Jeśli jesteś administratorem strony, która nakierowana jest na lokalnych klientów, musisz liczyć się ze znaczeniem opinii i recenzji, jakie wystawiają Ci użytkownicy sieci. Wiele osób sprawdza komentarze zanim podejmie daną aktywność. Sprawdź więc, w jaki sposób uzyskiwać pozytywne recenzje, które wpływają na Twój wizerunek i markę.
Lokalne SEO nie różni się znacznie od strategii standardowych. Najważniejsza jest w tym przypadku grupa odbiorców- są to przede wszystkim użytkownicy powiązani z daną lokalizacją. Nadrzędnym zadaniem jest więc wysokie pozycjonowanie strony w wynikach wyszukiwania, wykorzystywane do lokalnej promocji, zwiększenia zysków i zyskania nowych klientów.
W tym przypadku wykorzystywany jest mechanizm geolokalizacji, czyli określanie położenia za pomocą GPS bądź adresu IP. Dzięki niej możemy skorzystać z map, wyznaczając trasę w pożądane miejsce czy geotagując. Co to oznacza? Najprościej ujmując: jeśli wpiszemy w wyszukiwarce hasło „restauracja chińska”, nie trafimy do Chin, a pozostaniemy w obrębie naszej miejscowości.
To bezpłatne narzędzie Google, pozwalające stworzyć i zarządzać firmą w sieci, tworząc jej wizytówkę. Właśnie ona jest wyświetlana w wyszukiwarce oraz mapach. Dla użytkowników jest to nieocenione źródło informacji takich jak: nazwa i adres, kontakt, godziny otwarcia, obszar działalności, zdjęcia czy recenzje.
Opinie w Google mogą pomóc Twojej firmie się wyróżnić na tle konkurencji, a przede wszystkim zachęcić odbiorców do skorzystania z proponowanych usług. Nawet negatywne recenzje mogą wpływać na pozytywny wizerunek firmy. Dajemy użytkownikom przestrzeń do swobodnej wypowiedzi, możemy polepszać z ich pomocą jakość naszych usług, a także nawiązywać kontakt z mniej przychylnymi odbiorcami.
Może się również zdarzyć, iż padniesz ofiarą opinii generowanych automatycznie przez specjalne oprogramowania. Jest to jedna z technik Black Hat SEO, których powinno się zdecydowanie wystrzegać. W tym przypadku powinniśmy poprosić o pomoc Support Google.
Szczególnym autorytetem cieszy się jeden z programów wprowadzonych w Google: Lokalni Przewodnicy. Jest to społeczność tworząca sieć połączeń z użytkownikami z całego świata. To oni weryfikują informacje pochodzące z Google Moja Firma, a tym samym otrzymują punkty za aktywność w sieci. Ich opinie wyróżniają się na tle innych za pomocą oznaczenia gwiazdką – mamy wtedy większą pewność co do wiarygodności danego miejsca.
Podstawowym elementem, jaki nas interesuje, jest ocena gwiazdkowa od 1 do 5. Warto jednak zachęcić użytkownika do pozostawienia komentarza, który zwiększa nasz poziom autentyczności. Kolejnym elementem wzmacniającym recenzję jest dodanie zdjęcia, któremu można nadać odpowiednie tagi. Jest to szczególnie przydatne w kontekście pozycjonowania SEO, a także daje wgląd dla potencjalnych klientów, czego mogą się spodziewać. Dodatkowo często zdarza się, iż opinie klientów zawierają wybrane przez Ciebie słowa kluczowe, co wzmacnia Twoją strategię marketingową w sieci. Zasada jest prosta: im więcej opinii, tym lepiej!
1. Zaloguj się na swoje konto.
2. Skorzystaj z wyszukiwania.
3. Wybierając interesujące miejsce kliknij w sekcję „dodaj opinię”.
5. Uzupełnij wyświetlane pole.
Pamiętaj, że możesz modyfikować każdą swoją opinię. Zawsze może się zdarzyć, że zmienisz zdanie. Jak to zrobić? Po zalogowaniu do swojego konta, wejdź w Mapy Google. W menu znajdziesz sekcję „Mój wkład”, a w niej zakładkę dotyczącą opinii i recenzji. Rozwiń trzykropek i kliknij „Edytuj opinię”. Voila!
Istnieje kilka metod zachęcających klientów do pozostawienia opinii na Twój temat:
Teraz już wiesz, jak dużą wartość w lokalnym pozycjonowaniu mają opinie i recenzje użytkowników. Pozytywne komentarze to jeden z najlepszych sposobów na przyciągnięcie uwagi oraz wzbudzenie zaufania klientów. Przełoży się to na współczynnik CTR, konwersję, pozycję rankingową, klikalność, a także zwiększy zyski. Obecnie mają one jeszcze większą wartość. Wraz ze zmianami algorytmów, Google wyodrębnia fragmenty opinii, dzięki czemu użytkownicy mają łatwiejszy wgląd. Algorytmy wyszukiwarki traktują opinie i recenzje jak linki, co dodatkowo wzmacnia pozycję w świecie wirtualnym na tle konkurencji.