Lokalne SEO – jak ważne są recenzje użytkowników?

Lokalne SEO – jak ważne są recenzje użytkowników?

Bezpłatna konsultacja

Zamawiasz jedzenie z dowozem przez Uber Eats? Szukasz noclegu w innym mieście? Zastanawiasz się nad zamówieniem online nowego produktu? Chciałbyś odwiedzić ciekawe miejsce, ale jest na końcu miasta i nie wiesz czy chcesz wybrać się w dłuższą drogę? Pytania można mnożyć, jednak właściwe brzmi: jak często czytasz opinie innych użytkowników?

Jeśli jesteś administratorem strony, która nakierowana jest na lokalnych klientów, musisz liczyć się ze znaczeniem opinii i recenzji, jakie wystawiają Ci użytkownicy sieci. Wiele osób sprawdza komentarze zanim podejmie daną aktywność. Sprawdź więc, w jaki sposób uzyskiwać pozytywne recenzje, które wpływają na Twój wizerunek i markę.

Lokalne pozycjonowanie

Lokalne SEO nie różni się znacznie od strategii standardowych. Najważniejsza jest w tym przypadku grupa odbiorców- są to przede wszystkim użytkownicy powiązani z daną lokalizacją. Nadrzędnym zadaniem jest więc wysokie pozycjonowanie strony w wynikach wyszukiwania, wykorzystywane do lokalnej promocji, zwiększenia zysków i zyskania nowych klientów.

W tym przypadku wykorzystywany jest mechanizm geolokalizacji, czyli określanie położenia za pomocą GPS bądź adresu IP. Dzięki niej możemy skorzystać z map, wyznaczając trasę w pożądane miejsce czy geotagując. Co to oznacza? Najprościej ujmując: jeśli wpiszemy w wyszukiwarce hasło „restauracja chińska”, nie trafimy do Chin, a pozostaniemy w obrębie naszej miejscowości.

Google My Business

To bezpłatne narzędzie Google, pozwalające stworzyć i zarządzać firmą w sieci, tworząc jej wizytówkę. Właśnie ona jest wyświetlana w wyszukiwarce oraz mapach. Dla użytkowników jest to nieocenione źródło informacji takich jak: nazwa i adres, kontakt, godziny otwarcia, obszar działalności, zdjęcia czy recenzje.

Recenzje w Google

Opinie w Google mogą pomóc Twojej firmie się wyróżnić na tle konkurencji, a przede wszystkim zachęcić odbiorców do skorzystania z proponowanych usług. Nawet negatywne recenzje mogą wpływać na pozytywny wizerunek firmy. Dajemy użytkownikom przestrzeń do swobodnej wypowiedzi, możemy polepszać z ich pomocą jakość naszych usług, a także nawiązywać kontakt z mniej przychylnymi odbiorcami.

Może się również zdarzyć, iż padniesz ofiarą opinii generowanych automatycznie przez specjalne oprogramowania. Jest to jedna z technik Black Hat SEO, których powinno się zdecydowanie wystrzegać. W tym przypadku powinniśmy poprosić o pomoc Support Google.

Szczególnym autorytetem cieszy się jeden z programów wprowadzonych w Google: Lokalni Przewodnicy. Jest to społeczność tworząca sieć połączeń z użytkownikami z całego świata. To oni weryfikują informacje pochodzące z Google Moja Firma, a tym samym otrzymują punkty za aktywność w sieci. Ich opinie wyróżniają się na tle innych za pomocą oznaczenia gwiazdką – mamy wtedy większą pewność co do wiarygodności danego miejsca.

Dlaczego należy starać się o dobre opinie?

  • 1 na 3 użytkowników, zanim wybierze się do danego miejsca, sprawdza je w sieci,
  • 80% lokalnych zapytań jest konwertowanych,
  • 46% wyszukiwań dotyczy lokalnych firm,
  • 50% użytkowników odwiedza sklep w ciągu jednego dnia od wyszukiwania.

Podstawowym elementem, jaki nas interesuje, jest ocena gwiazdkowa od 1 do 5. Warto jednak zachęcić użytkownika do pozostawienia komentarza, który zwiększa nasz poziom autentyczności. Kolejnym elementem wzmacniającym recenzję jest dodanie zdjęcia, któremu można nadać odpowiednie tagi. Jest to szczególnie przydatne w kontekście pozycjonowania SEO, a także daje wgląd dla potencjalnych klientów, czego mogą się spodziewać. Dodatkowo często zdarza się, iż opinie klientów zawierają wybrane przez Ciebie słowa kluczowe, co wzmacnia Twoją strategię marketingową w sieci. Zasada jest prosta: im więcej opinii, tym lepiej!

Jak dodawać opinie w Google?

1. Zaloguj się na swoje konto.

2. Skorzystaj z wyszukiwania.

3. Wybierając interesujące miejsce kliknij w sekcję „dodaj opinię”.

5. Uzupełnij wyświetlane pole.

Pamiętaj, że możesz modyfikować każdą swoją opinię. Zawsze może się zdarzyć, że zmienisz zdanie. Jak to zrobić? Po zalogowaniu do swojego konta, wejdź w Mapy Google. W menu znajdziesz sekcję „Mój wkład”, a w niej zakładkę dotyczącą opinii i recenzji. Rozwiń trzykropek i kliknij „Edytuj opinię”. Voila!

Jak uzyskiwać recenzje użytkowników?

Istnieje kilka metod zachęcających klientów do pozostawienia opinii na Twój temat:

  • poproś o opinię, udostępniając adres URL,
  • odpowiadaj na pozostawione już opinie, aby budować zaufanie i tworzyć przestrzeń dialogu,
  • wyślij prośbę mailową w spersonalizowanej wiadomości,
  • skorzystaj z call to action.

Wnioski

Teraz już wiesz, jak dużą wartość w lokalnym pozycjonowaniu mają opinie i recenzje użytkowników. Pozytywne komentarze to jeden z najlepszych sposobów na przyciągnięcie uwagi oraz wzbudzenie zaufania klientów. Przełoży się to na współczynnik CTR, konwersję, pozycję rankingową, klikalność, a także zwiększy zyski. Obecnie mają one jeszcze większą wartość. Wraz ze zmianami algorytmów, Google wyodrębnia fragmenty opinii, dzięki czemu użytkownicy mają łatwiejszy wgląd. Algorytmy wyszukiwarki traktują opinie i recenzje jak linki, co dodatkowo wzmacnia pozycję w świecie wirtualnym na tle konkurencji.

ZOBACZ RÓWNIEŻ
WYBRANE WPISY BLOGOWE

    Zastanawiasz się
    dlaczego Twoja strona
    NIE SPRZEDAJE?
    Umów się na bezpłatną konsultację SEO i dowiedz się, jak możemy poprawić Twoje wyniki sprzedażowe.
    Firma SXO
    Firma SXO
    OCEŃ TXT

    Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.

    Darmowa konsultacja

      Zastanawiasz się
      dlaczego Twoja strona
      NIE SPRZEDAJE?
      Umów się na bezpłatną konsultację SEO i dowiedz się, jak możemy poprawić Twoje wyniki sprzedażowe.
      Rozpocznij chat
      Zamów rozmowę

        Chcesz poznać
        ofertę?
        Skontaktujemy się z Tobą w ciągu kilku minut! Jesteśmy dostępni w dni robocze w godzinach 9-15.
        Niestety aktualnie nasz konsultant nie jest dostępny. Skontaktujemy się z Tobą w godzinach otwarcia biura.
        Wyrażam zgodę na przetwarzanie moich danych osobowych przez ICEA SPÓŁKA Z OGRANICZONĄ ODPOWIEDZIALNOŚCIĄ w celu nawiązania kontaktu. Więcej w Polityce prywatności.