Linkbuilding obecnie – Czy coś się zmieniło?

Linkbuilding obecnie – Czy coś się zmieniło?

Bezpłatna konsultacja

Przede wszystkim, jest to działanie skupione na osiągnięciu większej liczby linków przychodzących do innej strony internetowej, ale także maksymalizacji tychże linków jakości. Link zwrotny dla wyszukiwarki to forma rekomendacji innego adresu, a analogicznie im więcej osób linkuje daną witrynę, tym większa staje się jej wartość, przez co również sprawia wrażenie wiarygodniejszej.

Jaki konkretnie proces określamy mianem linkbuildingu?

Jest to bardzo ważne dla Google, gdyż strony mogące poszczycić się pokaźnym zbiorem wartościowych odsyłaczy, z reguły są korzystnie pozycjonowane w rankingach wyszukiwania.

Trudnym jest tak naprawdę, określenie jak duża jest wartość budowania linków dla SEO. Powiedzieć, że jest kluczowa, to jakby nie powiedzieć nic. Zasadniczo, proces ten jest jednym z niewielu w kwestii pozycjonowania stron internetowych, o którym można mówić bez ogródek – im więcej linków, tym wyższa pozycja. Co nie oznacza, że każdy link jest na wagę złota, ale ten wątek poruszymy innym razem.

Chociaż linkbuilding jest tak cennym i kochanym przez specjalistów SEO procesem, wielu z nich zwraca uwagę na dużą trudność w realizacji tego procesu. Niekiedy określany jest on jako najtrudniejsza czynność na drodze optymalizacji pod kątem wyszukiwarek. Wiąże się to z mnogością czynników, m.in. jakością strony, na której proces jest realizowany, jej aktualnością (czy jest to stara strona, czy też ta najnowsza, na której konwersji nam zależy), czy też samego usadowienia linku, aby nie zaburzał on spójności strony, był efektywny i jednocześnie nie rzucał się w oczy.

Wartość budowania sieci linków i jego znaczenie dla SEO

Linkbuilding jest niczym orient express, pozwala na podróżowanie i łapanie przystanków na bardziej interesujących stronach internetowych. Innymi słowy proces ten zauważalnie wpływa na ruch, który ulega intensyfikacji, z chwilą gdy linków jest coraz więcej.

Wzmożona aktywność w ramach witryny

W przypadku stron blogowych, prowadzi to do pozyskania większej bazy odbiorców, spośród których wyłonią się tacy, którzy zostaną na dłużej. Gdy jednak witryna ma charakter eCommerce, każdy wartościowy link stwarza okazję na pojawienie się potencjalnego, wartościowego klienta. W obu przypadkach proces ten prowadzi do korzystniejszego pozycjonowania strony internetowej, między innymi z tego powodu jest on tak istotny.

Twoja witryna jest widoczna

Większość ludzi nigdy nie zagląda na inne karty SERP, niż ta pierwsza, na której ukazywane są najbardziej trafne wyniki wyszukiwania, z tego właśnie powodu tak ważnym jest, aby walczyć o jak najlepszą pozycję. Jak Cię widzą, tak Cię klikają, chciałoby się rzec. Strona bogata w jakościowe treści, z czasem będzie coraz lepiej linkowana, a to stopniowo będzie podnosić jej pozycję w rankingu SERP. Witryny przodujące w kwestii linkbuildingu, z reguły znajdują się na samym szczycie, pośród tych pierwszych 4 stron, spośród których, użytkownik zdecyduje się, którejś zaufać. Proces ten jest żmudny i wymaga bardzo dużej ilości czasu, ale jego efekty sprawiają, że konkurenci wylewają siódme poty, nim dosięgną Twojej witryny.

Poszerzanie horyzontów marki, poprzez efektywne linkowanie

Wiemy, że do Twojej witryny docierają coraz to nowsi odbiorcy, wiemy również, że Twoja strona zajmuje kluczowe pozycje na liście wyników wyszukiwań, ale w tym wszystkim nie możemy zapomnieć, że w końcu Twoje działania mają służyć wzbogaceniu wizerunku marki. Docierasz coraz dalej, do zakątków Internetu, do których z pewnością, osobiście nigdy być nie dotarł. W ten sposób trafiasz na wielu potencjalnych klientów, więcej osób dowiaduje się o istnieniu marki, mówiąc prostymi słowami, dodatkowo zyskuje na tym wizerunek Twojej marki i jej prawdopodobieństwo zwiększenia przychodu, czy też wzrostu nią zainteresowania, które będziesz mógł wykorzystać np. celem nawiązania współpracy, z jeszcze lepiej pozycjonowanymi stronami niż Twoja.

Co dalej z linkbuildingiem? Czy coś się zmieni? – Podsumowanie

Zabieg ten, stanowiący element pozycjonowania stron internetowych, można obecnie określić mianem legendarnego, a jego użyteczność zamiast się zmniejszyć, pozostała przez te lata, niezmiennie wysoka. Google kieruje się linkami w procesie pozycjonowania stron w rankingach wyszukiwania, co więcej udoskonala swoje algorytmy, celem eliminacji tych linków, które stronom szkodzą, co nie oznacza, że jest pobłażliwe na lenistwo ze strony administratorów – wówczas witryny tracą na jakości i nakładane są na nie kary.

Warto wspomnieć również o EAT (wiedza, autorytet i zaufanie), który stanowi serce algorytmu Google, a działanie jego opiera się na linkach właśnie. Pewnym jest, że linkowanie pozostanie z nami jeszcze na długo, jeżeli nie na stałę, bowiem eliminacja tego procesu, doprowadziłaby do całkowitego chaosu.

Jeżeli zainteresował Cię temat budowania sieci linków i chciałbyś zdobyć doświadczenie w omawianej w powyższym tekście materii, skontaktuj się z nami! Oferujemy Ci bezpłatny audyt SEO, który z pewnością pomoże Ci rozwinąć kompetencje w zakresie pozyskiwania linków oraz sprawi, że poczujesz się pewniej w kontakcie z materią SEO.

ZOBACZ RÓWNIEŻ
WYBRANE WPISY BLOGOWE

    Zastanawiasz się
    dlaczego Twoja strona
    NIE SPRZEDAJE?
    Umów się na bezpłatną konsultację SEO i dowiedz się, jak możemy poprawić Twoje wyniki sprzedażowe.
    Firma SXO
    Firma SXO
    OCEŃ TXT

    Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.

    Darmowa konsultacja

      Zastanawiasz się
      dlaczego Twoja strona
      NIE SPRZEDAJE?
      Umów się na bezpłatną konsultację SEO i dowiedz się, jak możemy poprawić Twoje wyniki sprzedażowe.