Jakie możliwości optymalizacyjne posiada panel administracyjny Shoper?

Jakie możliwości optymalizacyjne posiada panel administracyjny Shoper?

Bezpłatna konsultacja

Charakterystyka platformy Shoper

Rozwiązanie działa w formie SaaS (software as a service), czyli oprogramowania jako usługi. Dostęp do wszystkich opcji jest możliwy za pomocą chmury. Dostawca dostarcza i zapewnia prawidłowe funkcjonowanie platformy, w tym poprzez publikowanie automatycznych aktualizacji. W zamian pobiera opłaty, które są regulowane poprzez system „pay-as-you-go”, czyli w zależności od wykorzystanych przez użytkownika zasobów. Dostępne są cztery plany abonamentowe, a cena najtańszego, „Złotego”, to 49 zł.

Panel administracyjny Shoper zapewnia kompleksową obsługę sklepu internetowego. Obejmuje to:

  • dodawanie produktów i usług,
  • przyjmowanie zamówień od klientów,
  • planowanie i realizowanie wysyłki,
  • dokonywanie rozliczeń, w tym fakturowanie,
  • zarządzanie gospodarką magazynową.

Oprogramowanie pozwala na różnorodne modyfikacje. Shoper stwarza szerokie możliwości w zakresie personalizacji ustawień. Poza dostępnymi szablonami, e-sklep można zbudować w zgodzie z własnymi preferencjami (w tym pod kątem szaty graficznej czy dostępnych dla klientów funkcjonalności), co jest możliwe dzięki dostępowi do kodu źródłowego platformy.

Panel administracyjny Shoper – komfort i funkcjonalność

Zarządzanie e-sklepem jest możliwe za pośrednictwem panelu administracyjnego Shoper. Jest to wygodne rozwiązanie, na co wpływ ma:

  • proste w obsłudze, intuicyjne menu,
  • rozbudowana wyszukiwarka, którą można obsługiwać za pomocą licznych skrótów klawiaturowych,
  • dostęp do rozbudowanych statystyk, w tym pod postacią raportów i podsumowań,
  • wiele opcji służących do filtrowania i sortowania wyników.

Panel administracyjny Shoper, dzięki wysokiej funkcjonalności i łatwości użytkowania, może być skutecznie obsługiwany nie tylko przez doświadczonych marketerów czy pozycjonerów, ale również początkujących właścicieli e-sklepów. Został on opracowany w dużej mierze dzięki klientom i podlega wielokrotnemu testowaniu pod kątem użyteczności, dlatego cechuje go przystępność. W związku z tym jest on szeroko stosowany na rynku e-commerce, w tym w odniesieniu do pozycjonowania. Co miesiąc w jego ramach uruchamianych jest ponad 400 sklepów.

Optymalizacja za pomocą Shoper

Panel administracyjny tej platformy stwarza szerokie możliwości, jeśli chodzi o pozycjonowanie pod kątem SEO (Search Engine Optimization). Działania z tego zakresu mają na celu zwiększenie widoczności witryny w wyszukiwarce, co wpływa na wzrost jej popularności wśród użytkowników i intensyfikację ruchu w jej ramach. Bezpośrednio przekłada się to na skuteczną promocję e-sklepu na rynku i osiąganie większych zysków.

Do głównych zalet związanych z optymalizacją za pomocą oprogramowania zaliczyć należy:

  • łatwą obsługę poszczególnych funkcji, czemu służy przejrzysty i intuicyjny panel administracyjny Shoper,
  • możliwość szerokiej integracji z różnymi systemami, programami i aplikacjami, które wspomagają pozycjonowanie, w tym pod kątem pozyskiwania i gromadzenia danych odnośnie do ruchu na stronie (Google Analytics) czy pozycji witryny w wyszukiwarce (Google Search Console),
  • dostęp do pomocy technicznej, w tym w zakresie konfiguracji podstawowych ustawień z zakresu SEO.

Na platformie Shoper modyfikacje w odniesieniu do optymalizacji mogą być wykonywane w stosunkowo prosty sposób. Dostęp do nich jest możliwy z każdego miejsca na świecie, gdzie działa sieć internetowa. Wystarczy wejść w zakładkę „Ustawienia”, a dalej „Zaawansowane” oraz „SEO”. Opcja ta pozwala na efektywne i złożone zarządzanie e-sklepem pod kątem pozycjonowania, a co za tym idzie – uzyskanie konwersji, czyli założonych przez właściciela celów. Zalicza się do nich nie tylko wzrost poziomu sprzedaży, ale również skorzystanie przez klienta z newslettera czy wypełnienie formularza kontaktowego.

Najważniejsze modyfikacje

Shoper udostępnia funkcje, za pośrednictwem których można wykonać podstawowe ustawienia lub ulepszenia w kontekście pozycjonowania. Bardzo ważne jest, by zostały one zrealizowane jeszcze przed formalnym rozpoczęciem działalności przez sklep internetowy, tak aby od razu strona wyświetlała się wysoko w wynikach wyszukiwania i klienci mieli do niej łatwy dostęp.

Dodanie znaczników meta

Opisy meta, w tym title (tytuł strony) oraz description (opis strony), wyświetlają się w wynikach wyszukiwania. Stanowią one podstawowe informacje dla użytkowników i robotów Google w zakresie tego, jaka jest zawartość witryny i jakie informacje czy oferty są na niej dostępne.

Dlatego konieczne jest ustawienie takich znaczników – panel administracyjny Shoper znacznie to ułatwia, w tym m.in. dzięki możliwości stworzenia schematu, według którego meta tagi będą automatycznie umieszczane na stronie. Takie opisy warto dodać dla każdej podstrony oraz produktu i kategorii.

Opracowanie tekstów na stronie

Za pośrednictwem platformy Shoper modyfikacje dotyczą również treści zawartych w witrynie. W procesie tym kluczowe znaczenie ma:

  • publikowanie wartościowych wpisów, co obejmuje charakterystyki produktów – powinny one cechować się zwięzłością, szczegółowością i uwypukleniem korzyści dla klienta,
  • dobór odpowiednich fraz kluczowych i włączenie ich do treści w odpowiedniej ilości,
  • dodawanie nagłówków H1-H6 oraz akapitów, dzięki którym tekst staje się przejrzysty, przy czym ważne jest to, by dla każdej podstrony opracowano jeden nagłówek,
  • unikanie duplikacji treści oraz pozycjonowania kilku stron za pomocą identycznych słów kluczowych (jest to tzw. kanibalizacja).

W ramach oprogramowania takie działania można podjąć z poziomu łatwego w obsłudze edytora WYSIWYG. Uzyskując dostęp do platformy Shoper, panel administracyjny umożliwia dodatkowo tworzenie modułu HTML na każdej podstronie witryny. Pozwala to na wypełnienie treścią, która wydatnie wspiera pozycjonowanie.

Ustawienie pliku robots.txt

Odpowiada on za przekazywanie robotom wyszukiwarki informacji na temat tego, do jakich adresów URL w ramach witryny mogą one uzyskać dostęp. Jest to podstawą skutecznej indeksacji, która warunkuje wyświetlanie strony WWW w przeglądarce. Z tego względu konfiguracja robots.txt jest w każdym przypadku potrzebna.

Szybko można to wykonać za pomocą panelu administracyjnego Shoper. Dodatkowo umożliwia on wysyłanie robotom Google komend typu „disallow” czy „allow”, dzięki którym blokowany jest dostęp do określonych adresów. Jest to ważne z uwagi na możliwość przeciążenia serwera (w wyniku wysyłania przez roboty ciągłych żądań) czy ewentualnej indeksacji mało istotnych podstron.

Zbudowanie sitemap

Mapa witryny prezentuje strukturę strony WWW i jest wskazówką dla robotów Google, jaka jest jej zawartość. Odgrywa zasadnicze znaczenie, jeśli chodzi o indeksację. Panel administracyjny Shoper zapewnia automatyczne dodanie sitemap do Google Search Console.

Zastosowanie prawidłowych adresów URL

W tym zakresie chodzi o to, by takie adresy były przyjazne, czyli w zwięzły i precyzyjny oraz łatwy do zapamiętania sposób wskazywały zawartość strony. Ważne znaczenie ma również dodanie linków kanonicznych, które różnicują adresy poszczególnych podstron i ułatwiają robotom Google indeksację.

Zapewnienie responsywności strony

Działania w tym obszarze, określane skrótowo RWD (Responsive Web Design), pozwalają na prawidłowe wyświetlanie się witryny na wszystkich urządzeniach, w tym nie tylko desktop i laptop, ale również mobile (smartfony, tablety). Jest to kluczowe z tego powodu, że od marca 2021 r. Google indeksuje wyłącznie te witryny, które dysponują własną wersją mobilną lub korzystają z technologii RWD.

Panel administracyjny Shoper pozwala na dobór odpowiednich szablonów. Za ich pomocą platforma automatycznie dba o to, by każda strona prezentowała się w atrakcyjny sposób i umożliwiała szybką nawigację, a rozmieszczenie poszczególnych elementów w jej ramach było prawidłowe bez względu na typ urządzenia, z którego korzysta internauta.

Obsługa e-sklepu w wielu językach

Z punktu widzenia SEO możliwość konfiguracji dodatkowych języków jest bardzo ważna. Pozwala ona na automatyczny dobór fraz kluczowych czy treści zawartych w poszczególnych zakładkach i tym samym zapewnienie ich zgodności ze specyfiką każdego typu słownictwa.

Taką konfigurację zapewnia Shoper. Modyfikacje, za pośrednictwem opcji „Ustawienia regionalne” i „Języki”, umożliwiają wybór języka oraz przynależnej do niego waluty. Dzięki temu można automatycznie tłumaczyć treści znajdujące się na podstronach. Stwarza to podstawy do skutecznego pozycjonowania już nie tylko w ramach polskiego rynku, ale również innych państw. Jest więc ważnym czynnikiem internacjonalizacji i ekspansji e-sklepu.

Dodanie tekstu alternatywnego do grafik

Za pomocą ALT obraz wyświetla się użytkownikom w momencie, gdy zdjęcie, np. ze względu na zbyt wolne łącze, nie może się załadować. Jest to rozwiązanie szczególnie przydatne dla osób niedowidzących i niewidomych. Stanowi również przydatną informację dla robotów Google, ułatwiając im rozumienie kontekstu, w jakim umieszczony został obraz i tekst, a także umożliwiając skuteczniejsze włączenie zdjęć do graficznych wyników wyszukiwania.

Zapewnienia odpowiedniej szybkości ładowania witryny

Jest to kluczowe z punktu widzenia popularności strony wśród użytkowników – gdy się wczytuje sprawnie, zachęca to do kolejnych odwiedzin. Także roboty Google pod uwagę biorą jakość witryny, w tym pod kątem efektywności poruszania się w jej ramach. Panel administracyjny Shoper pozwala m.in. na optymalizację grafik i zdjęć czy wybór jedynie najważniejszych widgetów i wtyczek.

Inne modyfikacje

Shoper pozwala na optymalizację SEO również pod kątem:

  • zastosowania przekierowań 301 – zapewniają szybkie przeniesienie użytkownika np. ze starej domeny do nowej,
  • obsługi mikrodanych, w tym rich snippets, czyli rozszerzonych opisów stron WWW (obejmują one np. popularne „gwiazdki”, a więc oceny produktów),
  • uzyskania certyfikatu SSL (Secure Socket Layer), który gwarantuje, że strona jest bezpieczna dla użytkowników,
  • instalacji aplikacji wspomagających pozycjonowanie, w tym SEO Plugin, która pozwala na wielowymiarową analitykę ruchu na stronie oraz dokonywanie zmian w wyglądzie strony.

Tego typu działania, które można uruchomić bezpośrednio z panelu administracyjnego Shoper, prowadzą do zwiększenia popularności witryny i szybszego osiągania konwersji.

Prowadzenie bloga w ramach Shoper

Modyfikacje, które oferuje ta platforma, dotyczą również możliwości tworzenia i zarządzania blogiem firmowym. Odgrywa on ważne znaczenie, jeśli chodzi o pozycjonowanie. Dzięki atrakcyjnym i wartościowym pod kątem merytorycznym treściom możliwe jest:

  • zwiększenie widoczności witryny w przeglądarce – roboty, za pośrednictwem meta znaczników i słów kluczowych zawartych w artykułach blogowych, częściej trafiają na stronę, co pozytywnie wpływa na jej pozycję w wynikach wyszukiwania,
  • zainteresowanie ofertą dodatkowych klientów – chętniej przywiązują się oni do marki, jeśli za jej pośrednictwem mogą uzyskać rzeczowe porady i dostęp do interesujących treści,
  • szerokie wypromowanie marki, w tym w środowisku specjalistów – właściciel, dzięki publikacjom blogowym, może zostać uznany za eksperta w danej dziedzinie.

Podczas tworzenia bloga na platformie Shoper panel administracyjny zapewnia łatwe dodawanie i edytowanie wpisów. Opcja ta jest dostępna nawet dla mniej doświadczonych użytkowników, a dużą pomoc stanowi intuicyjny edytor WYSIWYG. Podczas zamieszczania artykułów blogowych należy pamiętać o zapewnieniu treściom odpowiedniej jakości oraz prawidłowym doborze i nasyceniu frazami kluczowymi.

Podsumowanie

Panel administracyjny Shoper to niezwykle użyteczne narzędzie w kontekście optymalizacji SEO. W łatwy sposób umożliwia zarządzanie poszczególnymi opcjami, które mają kluczowe znaczenie dla pozycjonowania. Dodawanie i edytowanie meta tagów, nagłówków, mapy witryny czy przyjaznych adresów URL nie powinno sprawiać żadnych problemów nawet mniej doświadczonym użytkownikom.

Stosunkowo niewielkie koszty, jakie trzeba ponieść w związku z dostępem do platformy, w pełni rekompensuje duży zakres możliwości i potencjalnych korzyści związanych z jej użytkowaniem. Za pomocą Shoper modyfikacje o charakterze SEO przeprowadza się szybko i efektywnie, co pozwala na wzrost widoczności i popularności witryny oraz uzyskanie konwersji. Dlatego oprogramowanie jest polecane dla wszystkich e-sklepów.

ZOBACZ RÓWNIEŻ
WYBRANE WPISY BLOGOWE

    Zastanawiasz się
    dlaczego Twoja strona
    NIE SPRZEDAJE?
    Umów się na bezpłatną konsultację SEO i dowiedz się, jak możemy poprawić Twoje wyniki sprzedażowe.
    Firma SXO
    Firma SXO
    OCEŃ TXT

    Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.

    Darmowa konsultacja

      Zastanawiasz się
      dlaczego Twoja strona
      NIE SPRZEDAJE?
      Umów się na bezpłatną konsultację SEO i dowiedz się, jak możemy poprawić Twoje wyniki sprzedażowe.