Jak zwiększyć współczynnik konwersji?

Jak zwiększyć współczynnik konwersji?

Bezpłatna konsultacja

Optymalizacja współczynnika konwersji jest to proces optymalizacji witryny w celu zwiększenia prawdopodobieństwa, że ​​użytkownicy wykonają określone czynności na stronie. Pamiętaj, że im wyższy współczynnik konwersji strony internetowej, tym lepiej. Najważniejsze jest, aby zachęcić odbiorców do interakcji z Twoją marką.

Istnieje wiele różnych kroków, aby zaangażować swoją grupę docelową. Poniżej przedstawimy Ci dokładniej, co możesz zrobić, aby zwiększyć współczynnik konwersji na swojej stronie www.

10 sposobów na zwiększenie współczynnika konwersji

Musisz zrozumieć zachowanie użytkownika podczas przeglądania Twojej strony internetowej, w tym celu zaleca się stałe analizowanie tego procesu i zastanowienia się, jak możesz ulepszyć swoją witrynę, aby mógł do Ciebie wrócić.

Podążając za swoim klientem, możesz określić, które kanały generują ruch i większą konwersję. Dzięki tej wiedzy możesz zoptymalizować przemieszczanie się potencjalnego klienta po Twojej stronie internetowej i ostatecznie doprowadzić do zakupu produktów.

Poniżej przedstawiamy Wam 10 sposobów na zwiększenie konwersji na stronie WWW:

  1. Przeprowadzaj badania wśród swoich konsumentów

Musisz pamiętać o tym, aby uważnie słuchać swoich klientów i reagować na to, czego potrzebują.

Badania jakościowe mogą Ci pomóc w sprawdzeniu, co myślą o Twojej marce odbiorcy. Dostarczą one najpotężniejszych informacji, jeśli chodzi o zwiększenie współczynnika konwersji. Dlatego przygotuj ankiety i zamieść je na swojej stronie lub wyślij je swoim klientom poprzez adres e-mail załączony do zamówienia.

  1. Testuj swoje pomysły

Kiedy już znajdziesz odpowiedzi na swoje pytania, czego chcą od Ciebie klienci i jak ich zaangażować, czas na działanie!

Jeśli już znalazłeś u siebie problem, to spróbuj go naprawić. Pamiętaj, że każdy użytkownik jest inny i potrzebuje innych czynników, dlatego próbuj nowych rzeczy i sprawdzaj, co na nich zadziała. Nie martw się, jeśli od razu nie znajdziesz odpowiedniej strategii… metodą prób i błędów osiągniesz swój cel.

  1. Śledź kliknięcia swoich odbiorców na stronie

Może najlepszym sposobem okaże się dla Ciebie analizowanie kliknięcia osób na stronie internetowej. Może to Ci w prosty sposób pokazać, czym interesują się Twoi odbiorcy i co ich najbardziej przyciąga w Twojej witrynie. Ta czynność pozwoli Tobie zobaczyć, w co klienci klikają najbardziej, a w co najmniej. Pomaga to zoptymalizować stronę i wezwania do działania pod kątem lepszej konwersji.

  1. Zbuduj zaufanie swojej firmy

Pamiętaj, że nikt nie lubi być pierwszą osobą, która korzysta z usługi lub kupuje produkt. Użytkownicy lubią widzieć pozytywne opinie, ponieważ wiedzą, że mogą zaufać Twojej stronie www. Dodanie takich informacji, jak referencje, czy recenzje klientów do strony głównej może natychmiast wzbudzić zaufanie nowych użytkowników. Staraj się również używać prostszego języka, aby był on przyjemny w odbiorze.

Ogromny wpływ na współczynnik konwersji ma również CTA, czyli wezwanie do działania. Ogólne stwierdzenia, takie jak „Zarejestruj się”, czy „Rozpocznij okres próbny” nie przyniosą najlepszych wyników, więc możesz się z nimi pożegnać. Zamiast tego może warto zacząć treści od “Tak”? np. “Tak, chcę otrzymać darmowy miesiąc próbny”. Z doświadczenia wiemy, że takie drobne zmiany w treści działają na odbiorców.

  1. Niech Twoja strona internetowa będzie poukładana

Musisz pamiętać, że strona internetowa, która ma zbyt wiele odnośników i nie wiadomo dokąd prowadzi, to spowoduje ona, że odbiorcy całkowicie zrezygnują z przeglądania jej.

Dlatego zapewnij odwiedzającym wyraźny porządek na stronie i harmonię w przeglądaniu jej. Pamiętaj, że chcesz, aby potencjalni klienci skupili się na Twojej ofercie i niczym więcej. Dlatego nie twórz zbyt dużych formularzy wysyłki i nie komplikuj ludziom życia, bo sam z pewnością nie chciałbyś korzystać z takiej strony www. Upewnij się, że Twoja witryna jest przejrzysta, prosta w odbiorze i angażująca.

  1. Upewnij się, że oferujesz stałą pomoc

Chyba wiesz, jakie to bywa irytujące, kiedy potrzebujesz nagłej pomocy, a firma nie daje Ci takiej możliwości. Natychmiastowa pomoc nie tylko pomaga kupującemu w dokonaniu świadomego zakupu, ale także zmniejsza liczbę zwrotów i wymian, które przychodzą do Twojej firmy.

Dlatego zainwestuj w czaty na żywo lub chatboty, które pomogą uzyskać odpowiedź na najbardziej wątpliwe pytania dotyczące Twojej firmy. Jeśli widzisz, że odbiorca ma problem, spróbuj powiadomić go, że macie czat z konsultantem na żywo. Badania pokazują, że konsumenci są bardziej skłonni do kupowania od firmy, jeśli oferuje wsparcie na czacie na żywo.

Nie oznacza to, że musisz być dostępny tam 24/7. Możesz dostosować godziny pracy konsultantów i powiadomić o tym swoich klientów. Możesz również rozważyć wdrożenie chatbotów. Przydaje się on wtedy, kiedy odbiorca próbuje się z Tobą skontaktować poza godzinami pracy czatu na żywo.

  1. Wypróbuj wyskakujące okienka z różnymi ofertami

Można powiedzieć, że wyskakujące okienka najlepiej wpływają na współczynnik konwersji. Spróbuj różnych oferty, aż zobaczysz, że coś zainteresuje Twoich odbiorców. Eksperymentuj i śledź swoje wyniki, aż znajdziesz zwycięzcę.

Musisz wiedzieć, że czasami pomaga użycie 30-sekundowego opóźnienia w wyskakującym okienku na stronie www, w innym przypadku takie okienka mogą być zbyt denerwujące i nachalne. Dzięki takim zabiegom zyskasz wzrost konwersji na swojej stronie internetowej.

  1. Gwarancja zwrotu pieniędzy

Jeśli zagwarantujesz swoim klientom zwrot pieniędzy, to w ten sposób zbudujesz jeszcze większe zaufanie do swojej firmy. Z pewnością poczują się z Tobą bezpiecznie. Odbiorcy nie lubią ryzyka, a to ułatwi im dokonanie zakupów w Twoim sklepie internetowym.

  1. Pokazuj czas do końca promocji

Jest to delikatna presja, którą chcesz wywołać na swoich potencjalnych klientach, ponieważ to skłania ich do zakupu produktów, które mogą być właśnie nielimitowane! Stwarza to poczucie pilności. Odliczanie czasu na stronie może zwiększyć współczynnik konwersji.

  1. Oferuj ciekawe gry z rabatami!

Warto zwiększyć zaangażowanie swoich odbiorców poprzez wykorzystanie gier na stronie głównej witryny. Dzięki temu stworzysz wyjątkowe wrażenia dla odwiedzających, wykorzystując elementy strategii, w celu zachęcenia ich do zagrania w grę w Twojej witrynie przed jej opuszczeniem i wygrania czegoś wartościowego, na przykład rabat na następne zakupy!

Zwykłe wyskakujące okienko możesz zastąpić świetną grą, która z pewnością zachęci użytkowników do interakcji!

Podsumowanie

Przedstawiliśmy Ci 10 sposobów na zwiększenie współczynnika konwersji. Z pewnością zauważyłeś, że nie ma jednego uniwersalnego pomysłu dla wszystkich, dlatego musisz stale próbować i zmieniać swoje strategie marketingowe. Mamy nadzieję, że dzięki naszej liście, spróbujesz wybrać coś dla siebie!

Skontaktuj się z naszą agencją SXO już teraz jeśli chcesz dowiedzieć się więcej. Chętnie umówimy się z Tobą na bezpłatną konsultację i ustalimy szczegóły naszej współpracy. Odkryj skuteczną strategię SEO dzięki nam! Czekamy na Ciebie!

ZOBACZ RÓWNIEŻ
WYBRANE WPISY BLOGOWE

    Zastanawiasz się
    dlaczego Twoja strona
    NIE SPRZEDAJE?
    Umów się na bezpłatną konsultację SEO i dowiedz się, jak możemy poprawić Twoje wyniki sprzedażowe.
    Firma SXO
    Firma SXO
    OCEŃ TXT

    Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.

    Darmowa konsultacja

      Zastanawiasz się
      dlaczego Twoja strona
      NIE SPRZEDAJE?
      Umów się na bezpłatną konsultację SEO i dowiedz się, jak możemy poprawić Twoje wyniki sprzedażowe.
      Rozpocznij chat
      Zamów rozmowę

        Chcesz poznać
        ofertę?
        Skontaktujemy się z Tobą w ciągu kilku minut! Jesteśmy dostępni w dni robocze w godzinach 9-15.
        Niestety aktualnie nasz konsultant nie jest dostępny. Skontaktujemy się z Tobą w godzinach otwarcia biura.
        Wyrażam zgodę na przetwarzanie moich danych osobowych przez ICEA SPÓŁKA Z OGRANICZONĄ ODPOWIEDZIALNOŚCIĄ w celu nawiązania kontaktu. Więcej w Polityce prywatności.